دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پروژه کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی

پروژه کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی در 146 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 251 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 146
پروژه کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی در 146 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست :

عنوان صفحه



بخش اول: صنایع شیر 13

مقدمه 13

پوکی استخوان بیماری خاموش 13

بخش دوم : شرکت فرآورده های لبنی لبنوش 19

کلیات درباره شرکت 20

خلاصه فعالیت تعاونی 20

تاریخچه شرکت 21

تنظیم دوایربه خدماتی و تولیدی 24

چارت سازمانی 25

بخش سوم: فرآیند تولید 26

آزمایشگاه 27

خطوط تولید 30

مراحل پاستوریزاسیون شیر 30

تولید پنیر سفید مخصوص صبحانه 31

مراحل ساخت کره پاستوریزه 46

خط تولید دوغ پاستوریزه 47

مراحل تولید خامه قنادی شیرین شده 47

خط تولید کشک مایع 48

مراحل تولید پنیر پیتزا 50

خط تولید پنیر پیتزا 50

مراحل تولید پنیر پیتزا تند 51

خط تولید ماست خامه ای 53

بخش چهارم :انبار و انبارداری شرکت 55

انبار 56

انبار های سرپوشیده 56

انبار های باز 56

وظایف انباردار 56

انواع موجودی های انبار 57

کالای انتقالی از سایر انبار ها و اجناس بر گشتی 59

مدارک خرید 61

تحویل کالا به انبار 61

تحویل دائم 62

نحوه و موارد استفاده از فرم رسید انبار 62

در خواست کالا و مواد از انبار 63

تحویل وخروج کالا ازانبار 64

کارتکس انبار 68

گزارش موجودی از انبار 70

اصول ایمنی و حفاظت انبار 71

بخش پنجم : فروش ، تبلیغات و بازار یابی در شرکت 74

مقدمه 75

عوامل موثر در بالا بردن میزان فروش 76

بازاریابی و تبلیغات 76

مزایای تبلیغات 78

وظایف مدیر بازاریابی و فروش 79

بخش ششم : دایره سرپرستی 81

دایره سرپرستی 82

نقش واحد سرپرستی به عنوان جزیی از سیستم 82

اصول مدیریت و سرپرستی 83

واحد خرید مواد 85

خرید های داخلی 86

در خواست خرید مواد 86

سفارش کالا به فروشنده 87

بازرسی و کنترل اجناس خریداری شده 89

بخش هفتم : سیستم حسابداری 80

گردش حساب های صنعتی 91

فهرست حساب های ترازنامه ای 92

فهرست حساب های سود و زیانی 94

بهای تمام شده کالای فروخته شده 95

هزینه ها 96

سایر درآمدها 96

کسور درآمد 96

سیستم حسابداری صنعتی کارخانه 97

مراحل ساخت محصولات 98

کنترل مواد 105

کسر و اضافات مواد 107

عوامل بهای تمام شده مواد اولیه 108

نحوه ثبت مواد برگشتی به انبار 111

هزینه های مشترک و فرعی کارخانه 111

کنترل هزینه های دستمزد 114

حسابداری حقوق و دستمزد 116

دستمزد اوقات تلف شده 117

پاداش کارکنان 118

ذخیره دستمزد ایام مرخصی 119

توضیحاتی راجع به برخی کسورات دستمزد بیمه 122

پرداخت مساعده 122

انحرافات حقوق و دستمزد 123

کنترل سربار کارخانه 124

برآورد هزینه های سربار. 125

سربار واقعی کارخانه 128

تجزیه تحلیل کسری یا اضافات سربار کارخانه 129

بخش هشتم : تعمیرات و نگهبانی 131

تعمیرات 132

نگهبانی 132

بخش نهم :نتیجه گیری و جمع بندی 134

توصیه هایی برای موقیت سازمانی 135

IT چیست ؟ 135

نقش IT در صنعت 135

کاربرد IT در R&D 136

ضمائم 137

منابع و ماخذ 155



بخش اول :



مقدمه:

به نام خالق هستی که شیر را نوشیدنی گوارا گردانید تا اهل ایمان را عبرتی از قدرت لایزال او باشد و بهشتیان را به نهرهای آن وعده داد تا لذت رضوان خویش را کامل گرداند.

اگرچه این نوشیدنی حیات بخش، منبع غنی از ترکیبات مورد نیاز بدن بوده ودانشمندان هر روز ابعاد تازه ای از اسرار این غذای کامل را کشف و به جوامع ارائه می دهند متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مصرف سرانه آن در ایران حدود نصف استانداردهای مطلوب می باشد.

پوکی استخوان – بیماری خاموش :

زنان هشت برابر بیشتر از مردان دچار پوکی استخوان می شوند:

به اعتقاد محققان، احتمال دچار شدن به پوکی استخوان در موارد زیر بیشتر است:

سن بیش از 50 سال، زن بودن، یائسگی، نخوردن یا کم خوردن لبنیات، قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، جثه کوچک،پوست روشن،ورزش نکردن،سیگار کشیدن، استفاده دراز مدت از داروهای ضد انعقاد(کوروتون)، داشتن افراد مبتلا به پوکی استخوان در میان خویشاوندان، استفاده از غذاهای پر نمک،نوشیدن الکل و قهوه زیاد و بعضی از اختلالات هورمونی مانند پرکاری تیروئید و کم کاری غدد جنسی.

درپوکی استخوان ، استخوان ها به شدت شکننده می شوند و ممکن است با ضربه های کوچک و حتی خود به خود بشکنند،کلسیم در این میان برای بازسازی و استحکام استخوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر کلسیم بدن کافی نباشد استخوان پوک و شکننده می شود. پوکی استخوان علامتی ندارد. یک نکته بازدارنده در جهت اطلاع از این بیماری این است که معمولا شخص بعد از شکستگی به وجود آن پی می برد. در بعضی از افراد پوکی استخوان به صورت خمیدگی ستون فقرات بروز می کند. بهترین روش تشخیص پوکی استخوان سنجش تراکم استخوانی (رانسیتو متری) است که با نظر پزشک صورت می گیرد.

پوکی استخوان به راحتی قابل پیش گیری است : ورزش و فعالیت بدنی، عدم مصرف سیگار، روزانه حداقل ده دقیقه در معرض نور خورشید قرار گرفتن و از همه مهمتر استفاده از مواد حاوی کلسیم به ویژه لبنیات از مهم ترین عوامل مؤثر در پیش گیری از این بیماری پر هزینه است.

نیاز به کلسیم در سنین مختلف متفاوت است. در نوجوانی ، بارداری و دوران شیردهی این نیاز با خوردن 3 الی 4 لیوان شیر و ماست در هر روز تامین می شود. از لحاظ میزان کلسیم یک لیوان شیر معادل یک لیوان ماست و برابر 45 الی 60 گرم پنیر(اندازه دو قوطی کبریت) است. پژوهشگران به تازگی دریافته اند یک فنجان ماست 35 درصد بیشتر از یک فنجان شیر کلسیم دارد.

1- شیر مایع سفید رنگی است که در اثر دوشش حیوانات شیرده سالم به دست می آید. رنگ شیر در حالت طبیعی سفید کدر است که در صورت بالا بودن چربی آن کمی زردرنگ شده و در اثر گرفتن چربی یا افزودن آب به آن کمی به سمت آبی میل می کند، که البته عوامل دیگری نظیر نوع تغذیه ، فصل و... نیز تا حدی در این امر مؤثر می باشد. بو و طعم شیر نیز در اثر تماس با ظروف کثیف یا تغذیه نا مناسب حیوانی و یا فسادهای میکروبی و شیمیایی می تواند تغییر کند.

در میان غذاهای مختلف که روزانه به مصرف انسان می رسند بدون شک شیر مناسب ترین و متعادل ترین ترکیب را دارا می باشد و به همین دلیل است که معمولا شیر را غذای کامل می نامند. شیر هر یک از پستانداران بهترین غذا برای نوزاد همان پستاندار می باشد و عملا نمی توان هیچ غذایی را جانشین آن قرار داد . بررسی ها نشان می دهد که طولانی ترین عمرها در اکثر کشورهایی دیده می شود که مقدار مصرف روزانه شیر مردم آن زیاد است. ترکیب شیر تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله نژاد، فصل، تغذیه و ... تغییر می کند ولی به طور متوسط می توان ارقام زیر را در خصوص ترکیب شیر ارائه نمود.

کلیات در رابطه با شرکت :

کارخانه فرآورده های لبنی کلات( لبنوش) سهامی خاص یکی از مراکز تولید مهم ترین مواد غذایی در کشور می باشد. این کارخانه و سایر کارخانجات تولید کننده محصولات لبنی در استان خراسان زیر نظر مستقیم شرکت تعاونی تولید کنندگان فرآورده های لبنی پاستوریزه خراسان قرار دارد. شرکت تعاونی تولید کنندگان محصولات لبنی در سال 71 با همکاری جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون استان خراسان جهت ارائه خدمت به واحد های فرآوری لبنیات پاستوریزه و تامین نیاز آن ها و فروش تولیداتشان تشکیل گردید و هم اکنون 45 کارخانه را در استان خراسان تحت پوشش خود دارد.

خلاصه فعالیت های تعاونی:

1) تهیه و تامین مواد اولیه مورد نیاز اعضاء

2) تهیه ماشین آلات وتجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی از داخل و خارج کشور.

3) برگزاری سمینارهای علمی، تخصصی و کلاس های آموزشی جهت ارتقای علمی . 4) فنی مسئولین کنترل کیفیت واحدهای تحت پوشش در داخل یا خارج از کشور.

5)ارائه خدمات مشاوره ای به واحد های در حال تاسیس و بهره برداری.

6)پذیرش عاملیت توزیع پنیریارانه ای در استان خراسان.

7)پیگیری جهت تحویل 30/0 از علوفه تخصیصی به استان، به منظور تحویل به دامداران طرف قرارداد کارخانجات.

8) احداث و اداره کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف و بسته بندی کره در اوزان 10 تا 25 گرمی باسرمایه گذاری بالغ بر 3000000000 ریال با همکاری سیستم بانکی.

9) کمک به توزیع شیر یارانه ای و شیر مدارس.

10) ایجاد فروشگاههای عرضه مستقیم کالا به منظور فروش محصولات لبنی پاستوریزه تولیدی اعضا.

روش دوم برای سنجیدن دانسیته( روش ژربر) :

از دستگاه لاکتوز دانسیمتر استفاده می شود داخل مزور*** شیر و دانسیمتر را داخل مزور معلق کرده درصد دانسیته پس از معلق شدن دانسیمتر داخل مزور نشان داده می شود.

روش اندازه گیری اسیدیته شیر(ترشی شیر):

داخل شیر 10 سی سی شیر ریخته خوب آن را هم می زنند سپس " منول چتال این " را به آن اضافه می کنند. سپس « سود » را قطره قطره به مایه می افزایند، و قتی شیر تغییر رنگ داد و به صورتی کم رنگ تبدیل نشد مقدار سود مصرفی را در 9 ضرب می کنند و اسیدیته شیر به دست می آید.

بعد از اینکه نتایج آزمایش های انجام شده روی شیر به تائید سرپرست آزمایشگاه رسید به دست مسئول خرید می رسد و مسئول خرید با تایید و یا اجازه مدیر عامل اقدام به خرید اصلی ترین ماده خام کارخانه می نماید.

آنچه گفته شد آزمایشاتی است که برای خرید شیر انجام می شود اما مهندسین آزمایشگاه وظایف دیگری را هم بر عهده دارند که به اختصار در ذیل آمده است:

آزمایش کنترل کیفی و کمی کلیه محصولات:

قبل از تولید، حین تولید و بعد از تولید کلیه مواد و محصولات آزمایش و کنترل می شود تا از حد مطلوب و فرمول مربوط گذر نکند و همه مراحل براساس استانداردها انجام می شود.

آزمایش کنترل کیفیت برای تمامی محصولات انجام می شود. مهم ترین آزمایشاتی که انجام می شود به صورت زیر است:

آزمایش اسیدیته برای دوغ و ماست انجام می شود.

برای تولید خامه شیرین شده آزمایش اسیدیته میزان چربی صورت می گیرد.

مهم ترین آزمایش برای پنیر پیتزا آزمایش میزان ماده خشک، رطوبت، کلیفرم و.. می باشد.

این دایره درخواست های خرید مواد مستقیم و غیر مستقیم و ماشین آلات را دریافت می کند. سفارشات را خریداری می نماید. خرید فقط به خط تولید بستگی ندارد و کلیه سفارشات خرید توسط این دایره انجام می شود.

دوایر تولیدی (خطوط تولید):

مراحل پاستوریزاسیون شیر:

ابتدا شیر از مرکز جمع آوری به وسیله تانکرهای 3 جداره استیل که دارای سردکن های مجهز می باشد از مرکز جمع آوری بارگیری و به مقصد کارخانه حمل می شود. سپس در ابتدای ورود شیر ، مسئول کنترل کیفیت (آزمایشگاه) که حداقل دارای مدرک کارشناس صنایع غذایی می باشد از شیر ورودی نمونه گیری کرده و 8 فاکتور مهم از شیر را در طی چند ثانیه آزمایش می کند. از جمله این فاکتورها: اسیدیته ، دانسیته، درصد چربی، پروتئین، ماده خشک ، نقطه انجماد، آب اضافه شده به شیر و ... می باشد. چنانچه این فاکتورها دارای استانداردهای لازم و مطلوب بوده باشد دستور تخلیه شیر صادر می شود. پس از نقلیه شیر به وسیله دستگاه های تمام استیل شیر از دستگاه *** فایر عبور کرده اجسام غیر قابل دید چشمی از شیر خارج شده و به تانکرهای ذخیره قبل از خط تولید **** می شود. شیر به مرور زمان به دستگاه پاستوریزاتور و از آن جا جهت جدا سازی چربی شیر به دستگاه سپراتور منتقل می شود . بعد از این عمل مرحله پاستوریزه کردن شیر به اتمام می رسد و جهت تولید محصولات کارخانه از جمله انواع پنیر،پنیر سفید،پنیر پیتزا، پنیر ورقه ای ، پنیر رنده ای ، دوغ، خامه قنادی شیرین شده ، خامه صبحانه ، کره، کشک مایع، انواع ماست ، ماست خامه ای و ماست کم چرب آماده می باشد. بنا به دستور و اجازه مدیر داخلی کارخانه شیر به خطوط تولید انتقال می یابد.

تولید پنیر سفید مخصوص صبحانه:

یکی از کالاهایی که در دنیا به انواع متعدد و گوناگون با بافت ها، رنگ ، طعم و شکل مختلف عرضه می گردد پنیر است این کالای مغذی بخش بزرگی از فضای فروشگاه ها را در کشورهای مختلف تشکیل می دهد. پنیر از قدیمی ترین محصولات شیر است که در بیش از 1000 نوع مختلف در دنیا تولید می شود. پنیر ارزش غذایی بالایی داشته و به عنوان فرآورده ای که سرشار از پروتئین و املاحی نظیر کلسیم و فسفر می باشد،شناخته شده است. با تخمیر و دلمه نمودن پنیر پروتئین های جامد شیر و تفکیک و خارج نمودن آب پنیرحاصل می شود. پنیر از نقطه نظر لذیذ بودن ، طریق ساخت ، گوناگونی و قدمت بسیار با نان مشابهت دارد. در منابع افسانه ها آمده است سال ها قبل از میلاد مسیح در نواحی مدیترانه یکی از مواد اصلی تغذیه مردم پنیر بوده است. فرانسوی ها معتقد هستند اولین بار چوپانی ظرف حاوی شیر را در جایی قرار داده و برای چند ماه فراموش می کند به سراغ آن برود ، وقتی به یاد می آورد و برای برداشتن ظرف می رود مشاهده می کند که در ظرف مقداری آب و در ته آن قطعه ای دلمه شده وجود دارد این دلمه همان پنیر است . انگلیسیها داستان مشابهی دارند از مردی چوپان یاد می کنند که دراراضی مندیپ هیلز چوار چنین اتفاقی برایش روی داده است و داستان های بسیار دیگراز ممالک و همه کمابیش مشابه هم هستند.حال بدون در نظر گرفتن آنکه اولین کسی که پنیر را کشف کرد یا ساخت و چگونه و کجا این را باید در نظر داشت که امروزه پنیر به اشکال مختلف و اندازه ها و فرم های گوناگون در اکثر کشور های جهان تولید می گردد و بهترین نوع آن محصول زحمات کسانی است که هنر تولید پنیر را کسب کرده اند و می دانند چگونه باید پنیری ساخت که از عطر و طعم مطبوعی برخوردار باشد.


پروژه کارآفرینی شرکت کامپیوتر

پروژه کارآفرینی شرکت کامپیوتر در 69 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 1685 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69
پروژه کارآفرینی شرکت کامپیوتر

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی شرکت کامپیوتر در 69 صفحه ورد قابل ویرایش


مقدمه:

نیاز به موفقیت (NEED FOR ACHIEVEMENT) یک عامل بالقوه در کارآفرینی است که می تواند باعث رشد و توسعة اقتصادی شود. نیاز به موفقیت گونه ای ویژه از انگیزه به شمار می‌آید که شامل یک احساس درونی و قوی نسبت به موفقیت است. این نیاز برمبنای انتظار انجام کارهای بهتر و سریع تر از دیگران یا انجام بهتر این کارها نسبت به گذشته است. شواهد متعددی، وجود ارتباط بین سطح انگیزة موفقیت و قابلیت پیشرفت یک جامعه را نشان می دهند. این شواهد به این موضوع اشاره دارند که انگیزة موفقیت می‌تواند پیشرفت اقتصادی و تکنولوژیکی را تغذیه کند و موجب گسترش آن شود

کارآفرینی، مفهومی است که همراه با خلقت بشر وجود داشته است. به تعبیری دیگر، کارآفرینی، کانون و مرکز ثقل کار و تلاش و پیشرفت بشر در عصر مدرنیته، تلقی می‌شود. به زبان ساده، ”کارآفرینی“ همان فرایند تاسیس و یا توسعه کسب‌وکار، برمبنای یک فکر و ایده نو است. کارآفرینی، به منظور رشد و نمو در جوامع، نیازمند وجود فرهنگ خاصی است. با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در اقتصادهای نوین (ایجاد شرکتهای کوچک و متوسط)،‌ کشورهای مختلف، برنامه‌های مفصلی را برای بسط چنین فرهنگی در جامعه خود تدارک دیده‌اند تا بتوانند همچنان مسیر رشد و پویایی‌شان را ادامه دهند. بنابراین، شناسایی عوامل موثر بر ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه و نیز ویژگیهای منحصر به فرد کارآفرینان در سازمان شغلی یک فرد در دنیای امروزین به عنوان عنصر رشد و توسعه از ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب می­شود؛ به گونه­ای که عنصر کارآفرینی به عنوان موتور حرکتی تولید و توسعه اقتصادی و از سویی پرورش‌دهنده و تقویت کننده روحیه سرمایه­گذاری و بهره­وری در نیروی انسانی تلقی می­شود. از همین رو مقاله حاضر نیز با دیدگاه توصیفی- تحلیلی، مؤلفه­ها و عوامل تأثیرگذار بر ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در سازمانها را برشمرده و به تشریح هر یک از آنها می­پردازد.

لذا در صدد شدیم با توجه به نیاز بازار و پیشرفت سریع و روزافزون علم کامپیوتر و دیجیتال در ایران و بالاخص خراسان شمالی طرحی را مبنی بر افتتاح شرکت کامپیوتر در شهرستان بجنورد ثبت و فعالیت خود را آغاز کنیم و این طرح را با تطبیق دادن اصول طرح کارآفرینی کسب و کار به صورت مکتوب به مرحله اجرا درآورم.

و- میزان اشتغال زایی طرح:

در مرحله اول ایجاد شرکت 4نفر مشغول به فعالیت میشوند:

1)رییس شرکت و بازار یاب2)آبدارچی3)نیروی کار متخصص در سازمان جهت تعمیر قطعات

4) نیروی کار متخصص جهت حضور در شعبات بابت تعمیر و پشتیبانی



ه- اعلام محرمانه بودن طرح:

در صورت امکان طرح به صورت محرمانه باقی می ماند



2- خلاصه مدیریتی/ اجرایی:

شرکت خدمات کامپیوتری صبا رایانه در زمینه ارائه خدمات کامپیوتری نظیر تعمیر و پشتیبانی قطعات کامپیوتری در مردم ها و ایجاد شبکه های کامپیوتری بین مردم ها فعالیت خود را اغاز کرده و شرکت در یک واحد مسکونی فعالیت خود را اغاز کرده که مساحت واحد فوق 60متر مربع میباشد از امکانات اولیه شرکت میتوان در ساختمان فوق واحد اداری واحد تعمیرات و واحد انبار و واحد مدیریت را نام برد.

شرکت دارای 4نفر پرسنل تمام وقت میباشد و هدف اصلی ان توصعه فعالیت در زمینه خدمات کامپیوتری تولید مواد اولیه توسط خود شرکت و تولید دستگاه هایATM و پشتیبانی این دستگاه ها در اینده ورفع مشکلات فعلی موجود در ان میباشد.



*ماموریت و اهداف اصلی شرکت

هدف ما از ایجاد شرکت علاوه بر توسعه روزافزون ان قرار گرفتن در رده رقبای خود بوده و سعی بر این می شود که با تلاش و پشتکار بتوانیم جایگاه خود رادر میان رقبا بالاتر ببریم.



*نوع کسب و کار :

نوع کسب و کار خدماتی بوده و نوع مالکیت شرکت خصوصی می باشدکه در ان یک نفر به عنوان مدیر عامل و یک نفر به عنوان نائب رئیس می باشد.



*منبع سرمایه مورد نیاز

سرمایه مورد نیاز شرکت بالغ بر 250.000.000 ریال بوده که 50.000.000 ریال توسط کارافرین و 50.000.000 ریال توسط سهام داران و مبلغ 150.000.000 ریال بوسیله تسهیلات مردمی تشکیل می دهد.

*اطلاعات مالی مهم از وضعیت گذشته و برنامه ریزی برای آینده

سهم شرکت در حال حاضر بالغ بر 100 سهم بوده که هدف ما بر این اساس است که با توسعه کسب وکار و جذب مشتریان جدید و استخدام نیروهای برجسته بتوانیم بر میزان سهام شرکت در آینده افزوده و در جهت تشکیل یک شرکت خدماتی گسترده در شرکت و تولید مواد اولیه شرکت گام برداریم.



3- تجزیه و تحلیل صنعت

الف- تجزیه و تحلیل محیطی

* محیط کسب و کار



*خدمات لازم به منظور پشتیبانی عملیات

خدمات لازم به منظور پشتیبانی از خدمات فعلی شرکت در منطقه نمیباشد و ما مجبور هستیم تا مواد اولیه خود را از طریق شهر تهران فراهم اوریم.



*خدمات و زیر بنای مناسب برای کارکنان

مسلما قبل از ایجاد هر شرکت میبایست شرایط رفاهی نظیر مسکن اموزش و... را برای کارکنان و خانواده انها در نظر بگیریم که شرکت ما واحدهای دیگر اپارتمان را به عنوان واحد مسکونی جهت رفاه حال کارکنان خود در نظر گرفته است.

* روش های حمل و نقلی

شرکت جهت انجام امور حمل و نقل استفاده از حمل و نقل عمومی را در نظر گرفته است.

* محل استقرار کسب و کار از نظر ضوابط زیست محیطی

بله محل استقرار کسب و کار شرکت از نظر ضوابط زیست محیطی بسیار مناسب است.



*فرهنگ (اعتقادات مذهبی ، فرهنگ مصرف ،آداب و رسوم )

*آشنایی منطقه با فرهنگ

مسلما هر کسب و کاری قبل از آغاز فعالیت خود میبایست اشنایی کامل از فرهنگ اعتقادات باورهای مربوطه به منطقه ای که میخواهد فعالیت خود را در ان اغاز کند داشته باشد.



*فرهنگ منطقه ، کالا های تولید شده و خدمات ارائه شده

استان خراسان شمالی با توجه به این که مردم های فراوانی در ان مشغول به فعالیت بوده و به عنوان اقلیتی با فرهنگ غنی هستندمسلما پذیرای خدمات ارائه شده توسط شرکت میباشد.

*موانع فرهنگی منطقه در ایجاد ، توسعه و ترویج کسب و کار

با توجه پیش بینی های انجام شده فرهنگ موجود در این استان هیچ گونه مغایرتی با کسب و کار شرکت ندارد.



*راه اندازی کسب و کار بدون در نظر گرفتن کسب و کار:

البته تحقیق و تفحص در ارتباط با اداب و رسوم فرهنگ باورها و اعتقادات هر منطقه قبل از انجام هر کسب و کاری لازم بوده تا بتوان در ان فعالیت موفق تر عمل نموده و خوشبختانه کسب و کار شرکت میتواند بدون در نظر گرفتن فرهنگ بومی منطقه نسبت به انجام فعالیت های خود اقدام نماید.



*اقتصاد

با توجه به این که مشتریان اصلی ما را مردم ها شامل میشود در نتیجه میتوان گفت مسلما مردم و ادارات دارای درامدهای بسیار خوبی بوده و توان پاسخگویی به پرداخت هزینه های انجام شده توسط شرکت را دارا میباشد و در حین شرکت سعی بر این دارد که با انجام بهترین و با کیفیت ترین فعایت را با ارزانترین هزینه به مشتریان خود ارائه تا بتوانند همه به نفع مشتریان خود (مردم ها) عمل کرده و هم مشتریان جدیدرا جذب نماید.



* تغییرات جمعییتی

به تبع تغییرات جمعیتی نقش بسزایی در کسب و کار ما داشت به طوری که با افزایش جمعیت مردم ها موظف به توسعه شعبات خود مبنی بر ارائه خدمات بهتر به مشتریان بوده و در نتیجه در راستای این امر خواهان خدمات هر چه بیشتر و به موقع را از شرکت جهت کسب رضایتمندی از مشتریان را وارد همچنین افزایش جمعیت جوان خود تاثیر مستقیم بر شرکت داشته به طوریکه باعث افزایش نیروی فعال و کاردان و متخصص جهت پیشبرد اهداف شرکت را دارا میباشد.





ب- تجزیه و تحلیل بازار



*اندازه بازار خدمت و نرخ رشد

باتوجه به گسترش روز افزون اقتصادی و فرهنگی و علمی کشور به مراتب مردم ها نیز سعی بر ان دارند که از این پیشرفت های روز عقب نمانده و در نتیجه خواهان فناوری جدید علمی و نرم افزاری و سخت افزاری در سیستم های کامپیوتری خود بوده که شرکت سعی بر ان دارد تا با دستیابی به اطالاعات و فن اوری روز دنیا با ارائه این فن اوری به مردم ها همچنان مشتریان خود را محفوظ داشته.

*بررسی روند های بازار

به مرور زمان بازار خدمات ما رو به افزایش بوده و این خود مدیون توسعه و پیشرفت نرم افزاری و سخت افزاری قطعات کامپیوتری در تمامی ادارات و سازمان ما بویژه در مردم ها میباشد

* بازار پتانسیل رشد و توسعه

این بازار به دلیل رقابت شدید تولیدات و خدمات نرم افزاری و سخت افزاری پتانسیل رشد و توسعه را دارا میباشد

شاخص های فناوری موثر بر بازار

از جمله شاخص های فناوری موثر بر بازار خدمات کامپیوتری میتوان رشد اقتصادی و علمی را نام برد عوامل فصلی هیچگونه تاثیر بر این بازار نداشته برخورد مناسب ارائه خدمات سریع و به موقع سرمایه داری از جمله قوانین و مقررات موثر بر بازار خدمات میباشد.

*ساختار بازار

*نوع بازار محصولات

بازار کسب و کار فعلی شرکت یک نوع بازار رقابتی بوده و از جمله شرکت خدماتی بسیار بزرگ روز ایران میتوان به شرکت خدماتی و تولیدی :

1) شرکت داده پرداز ایران:تولید کننده و ارائه کننده قطعات سخت افزاری نظیر key bord,monitor,case را نام برد.

2) شرکت ایران سیستم: تولید کننده انواع سخت افزارها نظیر mother bord کارت گرافیکی و تجهیزات مخابراتی میباشد.

*فعالان موجود در بازار

از جمله عوامل کلیدی موفقیت این شرکت در بازار این بوده که علاوه بر گستردگی ان در ارائه انواع خدمات تعمیر و تجهیز لوازم کامپیوتری در ادارات خود تولید کننده تعدادی از مواد اولیه مورد نیاز جهت ارائه این خدمات در سازمان ها مردم ها و شرکت و ادارات میباشند که این امر باعث کاهش هزینه ها و در نتیجه ارائه خدمات ارزانتر به مشتریان خود گردیده است.



*بررسی رقبا

*رقبای مستقیم و غیر مستقیم

ازرقبای مستقیم در بازار میتوان به شرکت هایی که فعالیت های خدماتی نظیر شرکت ما را انجام داده میباشند و از رقبای غیر مستقیم میتوان فروشنده ها و تعمیر کارهای جزئی را اشاره نمود.

*تهدیدات احتمالی

از جمله تهدیدات احتمالی توسط رقبا جذب نیروهای کارامد شرکت توسط وعده و وعیدهای مالی را اشاره نمود که در زمینه برتری های و کاستی ها دو شرکت زیر را مورد بررسی قرار میدهیم:

1)شرکت داده پردازی ایران: که به عنوان یک شرکت دولتی مشغول به فعالیت بوده که در زمینه مدیریتی کمکار عمل کرده و منابع مالی ان محدود و قیمت قطعات ارائه شده توسط این شرکت نسبتا بالا میباشد.

2) شرکت ایران سیستیم: به عنوان یک شرکت خصوصی فعالیت خود را اغاز کرده دارای زمینه مدیریتی قوی بوده شبکه توزیع ان بسیار فعال منابع مالی بسیار خوب و قیمت قطعات ارائه شده این شرکت نسبتا ارزان و با کیفیت میباشد.



*تولیدات یا خدمات

خدمات فعلی شرکت عبارتنداز:

1)تعمیر قطعات کامپیوتر 2)برقراری سیستم شبکه و پشتیبانی از ان 3)خرید قطعات کامپیوتر



*سرمایه گذاران و سهامداران اصلی :

اغلب سرمایه گذاران و سهامداران شرکت می بایست صبادی تحصیل کرده و دارای آشنایی نسبی با فعالیت شرکت بوده البته شرکت خدماتی صبا رایانه در بدو فعالیت. فعالیت خود با سرمایه گذاری یک نفر آغازنموده و البته توان ظرفیتی پذیرش سهامداران و سرمایه گذاران داخلی دیگر را نیز دارد



* دیدگاه / چشم انداز

با توجه به هزینه ها و فعالیتهای انجام شده و پشتکار فراوان صاحبان شرکت .این شرکت میتواند در آینده به عنوان یک شرکت موفق ادامه فعالیت داده و به عنوان یک رقیب شرسخت در بازار خدمات کامپیوتر مردم و ادارات و ادارات به راه خود ادامه دهد.

ابتدا شرکت کارخودرا با ارائه خدمات کامپیوتری به مردم و ادارات آغاز نموده و تصمیم بر این می باشد که در آینده با تولید مواداولیه مصرفی خود و تولید دستگاههای ATM و پشتیبانی آنها در داخل کشور به اهداف برتر خود در آینده دست یابد.



* ماموریت

شرکت با انجام فعالیتهای خود نیاز تامین و تعمیر قطعات سخت افزاری کامپیوترها ی موجود در مردم و ادارات را فراهم نمود و با حضور به موقع کارکنان شرکت . تامین قطعات و مواد اولیه با ارزان ترین قیمت و انجام کارها با بهترین کیفیت به نیاز مشتریان خود پاسخ میدهد.

*مسائل منحصر به فرد یا متمایز

عواملی چون ایجاد اطمینان توسط کارکنان شرکت در مردم و ادارات.صداقت.امانتدارینسبت به قطعاتو حسن خلق و خشرویی با کارکنان مردم و ادارات باعث گردیده به عنوان یک شرکت منحصر به فرد و متمایز از دیگر شرکتها ارائه خدمات نماید



* اهداف اصلی

اهداف اصلی شرکت عبارتند از:

1)ایجاد رضایتمندی بیشتر در مشتریان

2)کسب درآمد بیشتر در بازار کار

3)شناساندن خود به عنوان یک شرمت برتر در بازار خدمات

4)رشد و توسعه روزافزون شرکت و رقابت با شرکتهای بزرگ و قدیمی در ایران

* تعریف موفقیت در کسب و کار

موفقیت یعنی ما با اجرای هر چه بهتر تکریم مشتری مداری و ایجاد رضایتمندی کامل در مشتریان خود و انجام فعالیت های بزرگ میتوان گفت به بالترین درجه موفقیت دست یافته ایم

* راهبردها خدمات ( تولید /فروش /خدمات )



شرکت صبا رایانه فعالیتهای خود را در ابتدای امر با انجام فعالیتهای خدماتی در مردم و ادارات آغاز خواهد نمود.این شرکت توسط 4 نفرنیرو کار خود را اغاز کرده و توسط مدیریت شرکت اداره می شود.

*رشد کسب و کار

با گذشت زمان و افزایش نیروهای کارآمد و جذب مشتریان جدید و افزایش توسعه فعالیت شرکت در استانهای دیگر شرکت به سمت رشد و توسعه پیش خواهد رفت.



*راهبرد های دسترسی به اهداف اصلی

با استفاده جذب نیروهای کاردان هر چه بیشتر در شرکت و آموزش آنها جهت برخورد با مشتریان و حل مشکلات خدماتی در مردم و ادارات که این دو خود باعث جلب رضایتمندی کارمندان مردم و ادارات گردیدهو می تواند ما را به اصلی ترین هدف خود و آن رضایتمندی مشتریان از فعالیتهای شرکت دست پیدا کنیم.



*برنامه ها

شرکت سعی دارد با تشویق و ارائه پاداش و مزایا به کارکنان خود مراتب رضایتمندی کارمندان خود را از فعالیت در سازمان های طرف قرارداد شرکت فراهم آورده و با نظارت و بازرسی مکرر و مداوم از کارمندان خود نسبت به انجام فعالیت در محیط داخل و خارج از شرکت و همچنین شناساندن شرکت به مشتریان خود نسبت به پیشبردو تحقق راهبردهای شرکت افدام نماید







5- معرفی محصولات (کالا / خدمات)



* معرفی محصول

محصولات شرکت عبارتند از :

1)تعمیر قطعات سخت افزار ونرم افزارکامپیوتر

2)برقراری سیستم شبکه در محیط درونی مردم و ادارات وبین مردم و ادارات و پشتیبانی از ان

3)خرید قطعات سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوترهای موجود در مردم و ادارات

از ویژگیهای بارز خدمات شرکت عبارتند از :

1) حضور به موقع کارکنان شرکت در مردم و ادارات جهت انجام وظایف

2)اجرای طرح تکریم مشتری مداری توسط کارکنان شرکت

3)ارائه خدمات با کیفیت بسیار بالا و با ارزانترین قیمت





*موارد مصرف محصولات

موارد مصرف خدمات شرکت همان مشتریان اصلی (مردم و ادارات) می باشند.

*روشهای معرف محصولات به مشتریان

اصلی ترین راه حل در معرفی خدمات به مشتریان ارائه خدمات به بهترین نحو .بالاترین کیفیت به مشتریان خود بوده که بهترین روش د رجهت تبلیغات محسوب شده البته با استفاده از روزنامه های استانی و امر بازاریابی میتوان به تبلیغ خدمات خود پرداخت.

* مزیت های رقابتی محصولات

از مهمترین خصوصیات و ویژگی های بارز و نو اورانه در خدمات شرکت:

1)ابن خدمات به صورت 24ساعته در اختیار مشتریان قرار دارد

2)کارکنان شرکت در کوتاهترین زمان ممکن در محل فعالیت مشتریان حضور پیدا میکنند

3)خدمات ارائه شده توسط شرکت دارای با کیفیت ترین نوع خدمات میباشند

*برتری و کاستی محصول نسبت به مشابه

از جمله برتریهای موجود در ارائه خدمات شرکت میتوان به حسن خلق –خوشرویی-ادب و نظم و انظباط در کارمندان شرکت را اشاره نمود همچنین ارائه خدمات با قیمت پایین به مشتریان از کاستی های شرکت میتوان به تامین مواد اولیه و مورد نیاز که توسط شرکتهای موجود در تهران و یا از طریق شرکت های خارجی تامین شود


پروژه کارآفرینی شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص)

پروژه کارآفرینی شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص)در 23 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی صنایع دارویی و پزشکی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
پروژه کارآفرینی شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص)در 23 صفحه ورد قابل ویرایش



مجمع عمومی عادی صاحبان سهام

با احترام

به پیوست صورتهای مالی شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص) برای دوره مالی 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 1386 تقدیم می‌شود. اجزای تشکیل‌دهنده صورتهای مالی به قرار زیر است.

1ـ ترازنامه


شماره صفحه

1ـ ترازنامه

2ـ صورت سود و زیان

1ـ2ـ گردش سود (زیان) انباشته

3ـ صورت جریان وجوه نقد

4ـ یادداشتهای توضیحی:

الف ـ تاریخچه فعالیت شرکت

ب ـ مبنای تهیه صورتهای مالی

پ ـ خلاصه اهم رویه‌های حسابداری

ث‌ ـ ادامه یادداشتهای مربوط به اقلام مندرج در صورتهای مالی و سایر اطلاعات مالی


صورتهای مالی براساس استانداردهای حسابداری تهیه و در تاریخ به تأیید هیئت مدیره رسیده است.




1ـ تاریخچه فعالیت شرکت

1ـ1ـ کلیات

شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص) در تاریخ 31 مرداد ماه 1384 تحت شماره 253473 در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است در حال حاضر شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت پارس دارو (سهامی عام) می‌باشد و مراکز اصلی شرکت در تهران واقع است. براساس تصمیمات مجمع عمومی عادی سالانه مورخ 28/4/1385 شرکت پارس دارو (سهامی عام)، با توجه به ضرورت تکمیل و حضور در چرخه عرصه دارو مجمع با فعالیت‌های جاری شرکت کارخانجات پارس دارو (سهامی خاص) و مشارکت در اداره داروخانه‌ها موافقت نمود ضمناً ادامه فعالیت قبلی (تولیدی) که در سال 85 نیز که تا تاریخ 31/6/85 ادامه داشت با انتقال کلیه حسابهای مربوطه به شرکت پارس دارو (سهامی عام) از تاریخ 1/7/85 قطع گردید و در واقع قسمتی از فعالیت شرکت کارخانجات پارس دارو در سال 85 تولیدی و قسمتی خدماتی بوده است و در اجرای تصمیمات مجمع و انجام تشریفات لازم برای واگذاری داروخانه‌ها که قبلاً توسط شرکت سرمایه‌گذاری داروئی تأمین انجام شده بود اولین داروخانه بیمارستانی که اداره و انجام امور آن به شرکت کارخانجات پارس دارو واگذار شد داروخانه بیمارستان میلاد بوده که در سطح کشور بزرگترین و بالاترین حجم مراجعه‌کننده دارد. که این فعالیت از تیر ماه شروع گردید و در بدو امر با توجه به حساسیت تأمین دارو و لوازم مصرفی بیمارستان موجودی‌های داروخانه از پیمانکار قبلی تحویل و بلافاصله بدون اینکه در فعالیت بیمارستانی خللی وارد گردد و خدمات داروخانه بیمارستان میلاد را آغاز نمود. شرکت در همین راستا خدمات پیمانکاری داروخانه، بیمارستان بهارا و شرکت اوزان (تک نسخه‌ای) را در تاریخ 15/3/1386 و 20/9/1385 بعهده گرفته است.

2ـ1ـ فعالیت اصلی شرکت

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه تولید و فروش داروهای شیمیایی و گیاهی و همچنین مواد اولیه داروئی، شیمیایی، آرایشی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی، تأسیس و ایجاد کارخانجات و لابراتوارهای ساخت و بسته‌بندی مواد دارویی، تهیه و تدارک واردات و صادرات داروی ساخته شده و مشارکت در سایر شرکتها است.

2ـ3ـ سرمایه‌گذاری‌ها

سرمایه‌گذاری‌ها بلندمدت به بهای تمام شده پس از کسر هر گونه ذخیره بابت کاهش دائمی در ارزش هر یک از سرمایه‌گذاری‌ها ارزشیابی می‌شود. درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها بلندمدت در زمان تصویب سود توسط مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت سرمایه‌پذیر (تا تاریخ ترازنامه) شناسایی می‌شود.

3ـ3ـ دارائیهای ثابت مشهود

1ـ3ـ3ـ دارائیهای ثابت مشهود بر مبنای بهای تمام شده در حسابها ثبت می‌شود. مخارج بهسازی و تعمیرات اساسی که باعث افزایش قابل ملاحظه در ظرفیت یا عمر مفید دارائیهای ثابت یا بهبود اساسی در کیفیت بازدهی آنها می‌گردد. به عنوان مخارج سرمایه‌ای محسوب و طی عمر مفید باقیمانده دارائهای مربوطه مستهلک می‌شود. هزینه‌های نگهداری و تعمیرات جزئی که به منظور حفظ یا ترمیم منافع اقتصادی مورد انتظار واحد تجاری از استاندارد عملکرد ارزیابی شده اولیه دارایی انجام می‌شود. هنگام وقوع به عنوان هزینه‌های جاری تلقی و به سود و زیان دوره منظور می‌گردد.



2ـ3ـ3ـ استهلاک داراییهای ثابت با توجه به عمر مفید برآوردی دارائیهای مربوط و با در نظر گرفتن آئین‌نامه استهلاک موضوع ماده 151 قانون مستقیم مصوب بهمن ماه 1380 و براساس نرخ‌ها و روش‌های زیر محاسبه می‌شود.


پروژه کارآفرینی شرکت فراورده های لبندیس

پروژه کارآفرینی شرکت فراورده های لبندیس در 71 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآفرینی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 145 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71
پروژه کارآفرینی شرکت فراورده های لبندیس

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی شرکت فراورده های لبندیس در 71 صفحه ورد قابل ویرایش


پیشگفتار

رویکرد اکثر کشورهای جهان در دهه‌های اخیر به موضوع کارآفرینی و توسعه آن، موجب گردیده‌ موجی از سیاستهای توسعه کارآفرینی در دنیا ایجاد شود. کشورهای مختلف راه حلی راکه در سه دهه گذشته برای فائق آمدن بر مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی به آن روی آورده‌اند، توسعه فرهنگ کارآفرینی، انجام حمایت‌های لازم از کارآفرینان، ارائه آموزشهای مورد نیاز به آنان و انجام تحقیقات و پژوهشهای لازم در این زمینه بوده است. تأمل در وضعیت اقتصادی و روند مراحل پیشرفت و توسعه در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه که به موضوع کارآفرینی توجه نموده‌اند، نشانگر آن است که این کشورها توانسته‌اند به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی دست یابند و یا حداقل بحرانهای پیش‌آمده را به سلامت پشت سر گذاشته و بحرانهایی که وقوع آنها را در آینده پیش‌بینی می‌کردند را مهار نمایند. از جمله این کشورها می‌توان به ایالات متحده، کشورهای اتحادیه اروپایی، کشورهای جنوب شرق آسیا، چین، برخی از کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی و اقیانوسیه را نام برداز آنجا که مفاهیم مطرح در علوم انسانی همانند مفاهیم مطرح در علوم تجربی قطعی نیستند، لذا ارائه تعریف قطعی و مشخصی برای آنها دشوار یا غیر ممکن است. کارآفرینی هم که از واژه ‌های مطرح در علوم انسانی است، از این قاعده مستثنی نیست. دانشمندان و محققین علوم مختلف اقتصادی، اجتماعی، روانشناسی و مدیریت که در مورد کارآفرینی مطالعه و نظراتی ارائه کرده‌اند، تعاریف مختلفی از کارآفرینی مطرح نموده‌اند که تفاوت‌های گاه مغایر و متناقضی دارند. تعریفی از کارآفرینی که تقریباً شامل همه تعریفهای ارائه شده از آنان باشد، عبارت است از: «کارآفرینی فرایندی است که فرد کارآفرین با ایده‌های نو و خلاق و شناسایی فرصتهای جدید و با بسیح منابع ،‌مبادرت به ایجاد کسب و کار و شرکت‌های نو، سازمانهای جدید و نوآور و رشد یابنده نموده که توأم با پذیرش مخاطره و ریسک است و منجر به معرفی محصول و یا خدمت جدیدی به جامعه می‌گردد.»

در دایره‌‌المعارف بریتانیکا ، کارآفرین اینگونه تعریف شده است:

« شخصی که کسب و کار و یا موسسه اقتصادی را سازماندهی و مدیریت کرده و خطرات ناشی از آنرا می‌پذیرد» واژه کارآفرینی از قرنها پیش و قبل از آنکه به زبان امروزی مطرح شود، در زبان فرانسه متداول گردید. این واژه معادل کلمه فرانسوی Enterprendre به معنای « متعهد شدن» (معادل under Take در زبان انگلیسی) می‌باشد که در سال 1848 توسط جان استوارت میل به کارآفرینی ( Enterpreneur ) در زبان انگلیسی ترجمه شد.





موقعیت جغرافیایی - استان فارس

استان‌ فارس‌ با 133 هزار کیلومتر مربع‌ وسعت‌ در جنوب‌ استان‌ اصفهان‌ قرار دارد. آباده‌، استهبان‌، اقلید، بوانات‌، جهرم‌، داراب‌، سپیدان‌، شیراز، فسا، فیروز آباد، کازرون‌، لار، لامرد، مرودشت‌، ممسنی‌، نیریز شهرستانهای‌ استان‌ فارس‌ هستند و شهر زیبای‌ شیراز مرکز آن‌ می‌باشد.استان‌ فارس‌ در سال‌ 1375 حدود 3817 هزار نفر جمعیت‌ داشته‌ است‌ که‌ 7/56 درصد آن‌ شهر نشین‌، 9/41درصد روستانشین‌ و 4/1 درصد غیر ساکن‌ و عشایر بوده‌ است‌.کوههای‌ زاگرس‌ با جهت‌ شمال‌ غربی‌ - جنوب‌ شرقی‌، استان‌ فارس‌ را به‌ دو ناحیه‌ مشخص‌ طبیعی‌ شامل‌ناحیه‌ شمال‌ - شمال‌ غربی‌ و ناحیه‌ جنوب‌ - جنوب‌ شرقی‌ تقسیم‌ کرده‌ است‌. ارتفاعات‌ ناحیه‌ شمالی‌ ازکوههای‌ سمیرم‌ شروع‌ و در جهت‌ شمال‌ غربی‌ امتداد می‌یابد. ارتفاعات‌ ناحیه‌ جنوبی‌ کوههای‌ اطراف‌ شیراز وکوههای‌ مهارلو، خرمن‌ و تودج‌ را در بر می‌گیرد. ارتفاعات‌ غربی‌ در امتداد ارتفاعات‌ کهگیلویه‌ تا کوههای‌ممسنی‌ و ارتفاعات‌ جنوبی‌ مشتمل‌ بر کوههای‌ داراب‌ و ارتفاعات‌ تنگستان‌ می‌باشد.









آب و هوا - استان فارس

در استان‌ فارس‌ سه‌ ناحیه‌ مشخص‌ آب‌ و هوایی‌ وجود دارد. اول‌، ناحیه‌ کوهستانی‌ شمال‌ و شمال‌غرب‌ که‌ زمستان‌های‌ سرد معتدل‌ و پوشش‌ گیاهی‌ مناسبی‌ دارد. دوم‌ ناحیه‌ مرکزی‌ که‌ در زمستان‌ها آب‌ و هوای‌نسبتاً معتدل‌ توأم‌ با بارندگی‌ و در تابستان‌ها هوایی‌ گرم‌ و خشک‌ دارد. سوم‌ ناحیه‌ جنوب‌ و جنوب‌ شرقی‌ که‌ به‌علت‌ کاهش‌ ارتفاع‌ و عرض‌ جغرافیایی‌ و نحوه‌ استقرار کوهها میزان‌ بارندگی‌ آن‌ در فصل‌ زمستان‌ نسبت‌ به‌ دو فصل‌ بهار و پائیز کمتر است‌ و هوای‌ آن‌ نیز در زمستان‌ها معتدل‌ و در تابستان‌ها بسیار گرم‌ است‌. متوسط‌ حرارت ‌شهر شیراز 8/16 درجه‌ و حداکثر و حداقل‌ مطلق‌ دمای‌ آن‌ به‌ ترتیب‌ 2/29 و 7/4 درجه‌ سانتی‌ گراد است‌.

تاریخ و فرهنگ - استان فارس

استان‌ فارس‌ از قدیمی‌ترین‌ مراکز تمدن‌ بشری‌ محسوب‌ می‌شود و قرن‌ها مرکز حکومت‌ شاهنشاهی‌ایران‌ بوده‌ است‌. قبل‌ از اسلام‌ دو سردار بزرگ‌ ایرانی‌ از این‌ منطقه‌ برخاسته‌ و هر یک‌ سلسله‌ بزرگی‌ بنام‌هخامنشی‌ (کورش‌) و ساسانی‌ (اردشیر بابکان‌) تشکیل‌ داده‌اند. بعد از انقراض‌ سلسله‌ هخامنشی‌ که‌ نزدیک‌ به‌219 سال‌ در ایران‌ پادشاهی‌ کرده‌اند. اسکندر مقدونی‌ سلسله‌ سلوکیه‌ را در سال‌ 311 قبل‌ از میلاد در ایران‌تاسیس‌ و شهرهایی‌ در ناحیه‌ پارس‌ (فارس‌) بنا نهاد. در عین‌ حال‌ در قسمت‌ مرکزی‌ پارس‌ در ناحیه‌ استخر قدرت‌های‌ محلی‌ با نام‌های‌ ایرانی‌ روی‌ کار آمدند که‌ از سال‌ 250 قبل‌ از میلاد به‌ بعد بر روی‌ سکه‌های‌ آنهانوشته‌هایی‌ به‌ خط‌ پهلوی‌ و چهره‌های‌ ایرانی‌ و آتشدان‌ دیده‌ می‌شود. معذالک‌ ناحیه‌ پارس‌ تا زمان‌ آشیوخوس‌چهارم‌ جزو امپراطوری‌ سلوکی‌ بوده‌ است‌. بعد از اینکه‌ پارتیان‌ ایالت‌ مرکزی‌ دولت‌ سلوکی‌ را فتح‌ کردند. پارس‌استقلال‌ یافت‌. مسلمانان‌ نخستین‌ بار در دوره‌ خلافت‌ عمر اقدام‌ به‌ تسخیر فارس‌ نمودند. در 17 ه.ق‌ یکی‌ ازسرداران‌ علاء ابن‌ حضرمی‌، حاکم‌ بحرین‌، از حاکم‌ ایرانی‌ فارس‌ شکست‌ خورد. علیرغم‌ مقاومت‌ ایرانیان‌ در مقابل‌ مهاجمین‌ مسلمان‌، عاقبت‌ شهرهای‌ استخر، توج‌، فسا و شیراز به‌ تصرف‌ مسلمانان‌ در آمد. امّا به‌ رغم‌شورشهای‌ متعدد آخر الامر تسلیم‌ اسلام‌ شدند. وسعت‌ قلمرو فارس‌ در زمان‌ خلفا بیش‌ از پیش‌ افزایش‌ یافت‌ یزد و نواحی‌ دیگر مجاور کویر نیز به‌ استخر ملحق‌ گردید.

در زمان‌ ضعف‌ قدرت‌ خلافت‌ در قرن‌ 3 ه.ق‌ فارس‌ به‌ تصرف‌ یعقوب‌ لیث‌، مؤسس‌ سلسله‌ صفاریان‌ درآمدو شیراز پایتخت‌ صفاریان‌ شد. و برادرش‌ مسجد جامع‌ بزرگی‌ در این‌ شهر بنا نهاد. پس‌ از آن‌ فارس‌ به‌ تصرف‌ آل‌بویه‌ در آمد. پس‌ از آل‌ بویه‌، سلجوقیان‌ بر فارس‌ مسلط‌ شدند. در زمان‌ ضعف‌ سلاجقه‌، سنقر ابن‌ مودود سلسله‌ اتابکان‌ فارس‌ را تأسیس‌ کرد و تا سال‌ 543 ه.ق‌ این‌ سلسله‌ بر فارس‌ فرمانروایی‌ یافت‌ و پس‌ از چندی‌ فارس‌ به‌دست‌ امرای‌ مغول‌ افتاد.در سال‌ 754 ه.ق‌ سلسله‌ آل‌ مظفر، فارس‌ را تصرف‌ کرد و تا سال‌ 895 ه. ق‌ بر فارس‌ فرمانروایی‌ کرد. درسال‌ 959 ه.ق‌ فارس‌ به‌ تصرف‌ شاه‌ اسماعیل‌ صفوی‌ درآمد. در زمان‌ وی‌ و جانشینانش‌، فارس‌ و مرکز آن‌ شیراز آبادی‌ و رونق‌ یافت‌. در جنگ‌ بین‌ افاغنه‌ و نادر شاه‌، شیراز و بسیاری‌ از نقاط‌ دیگر فارس‌ رو به‌ ویرانی‌ فراوان‌نهاد. در زمان‌ فرمانروایی‌ کریم‌ خان‌ زند، صلح‌ و آبادانی‌ به‌ فارس‌ بازگشت‌. از زمان‌ قاجاریه‌ به‌ بعد به‌ جز شورش‌سران‌ قشقایی‌ واقعه‌ مهمّی‌ روی‌ نداده‌ است‌. در زمان‌ سلسله‌ پهلوی‌ در فارس‌ اقدامات‌ مهّمی‌ در جهت‌ آبادانی‌رونق‌ فارس‌ و شیراز صورت‌ گرفت‌. در عصرهای‌ بعد از انقلاب‌ 1357، شهرهای‌ استان‌ فارس‌ رو به‌ آبادانی‌ وتوسعه‌ نهادند و شهر شیراز توسعه‌ فراوان‌ یافت‌.بر بستر همین‌ پیشینه‌ تاریخی‌ است‌ که‌ امروزه‌ آثار متعدد و متنوع‌ تاریخی‌ و باستانی‌ در استان‌ به‌ جا مانده‌است‌. هر یک‌ از این‌ آثار دارای‌ ارزش‌های‌ جهانی‌ و گویای‌ تاریخ‌ پر فراز و نشیب‌ این‌ خطه‌ می‌باشند.استان‌ فارس‌ به‌ علت‌ موقعیت‌ جغرافیایی‌ و نزدیکی‌ به‌ خلیج‌ فارس‌ از دیر باز اقامتگاه‌ اقوام‌ گوناگون‌ از جمله‌ آریایی‌، سامی‌ و ترک‌ بوده‌ است‌ که‌ تحت‌ تاثیر و نفوذ فرهنگ‌ ایرانی‌ در آمده‌اند. با وجود این‌، ایلات‌ و عشایرمنطقه‌ که‌ شامل‌ ایلات‌ قشقایی‌، ممسنی‌، خمسه‌ و کهگیلویه‌ می‌باشند، هنوز بخش‌ عمده‌ای‌ از فرهنگ‌ بومی‌خود را حفظ‌ کرده‌اند و عامل‌ موثر دیگری‌ در جذب‌ ایرانگردان‌ می‌باشند. اشاره‌ مختصر به‌ قدمت‌ تاریخی‌ ودیدنی‌های‌ شهرستان‌های‌ استان‌ سیمای‌ تاریخی‌ و امکانات‌ ایرانگردی‌ آنرا بیش‌ از پیش‌ روشن‌ می‌سازد.

بازار یابی :

بازاریابی اثر بخش به عـنوان ساختن چیـزی که بتواند بفروشد و نه فروش آنچه که می توانید بسازید تعبیـر می شود.

سازمانهایی که آنجه را که تولید می کنند می فروشند محصول مدار هستند یعنی ابتدا محصول را تولید می کنند و سپس بـرای محصولات خود به دنـبـال مـشـتـری هـسـتـنـد و به بازار یابی بعـنوان وسـیله ای برای ترغیب مشتـریان به خـریــد می نگرند. موفق ترین سازمانها آنهایی هستند که آنجه را که می توانند بفروشند تولید می کنند ، آنها مشتری مدار هستند یعنی در پاسخ به نیازهای مشتری محصولات و خدمات خود را عـرضه می کنند.

در نتیجه بازاریابی را می توان ، به عنوان فعالیتی لازم برای تطبیق کالاها با نیازها و خواسته های بازار تعریف کرد و بازاریابی فعالیت هایی چون برنامه ریزی و قیمت گذاری و توزیع تبلیغات و معرفی محصولات را شامل می شود.

شر کتها در زمینه بازار یابی سه دسته اند :

1) شرکت های پیشرو

2) شرکت های پیرو

3) شرکت های ایستا



شرکت های پیشرو:

شر کتی فعال است ودرک درستی از بازار یابی دارد.در تحقیقات و رشد محصولات سرمایه گذاری می کند و راهکارهای بد یهی ارائه می دهد.

شرکت های پیرو:

خالی از هرگونه روحیه جسورانه است ممکن است موفق شود اما امکان موفقیت خیلی کم است چون تمایلی به خطرپذیری ندارد و ترجیح می دهد خود را به خطر نیاندازد و برای انتخاب راه منتظر بازار می ماند.

شرکت های ایستا:

همواره به یک شکل کار خود را ادامه می دهدو دلیلی برای تغیر ندارد و منزوی و بی تفاوت است.

ابزار اصلی تشکیل دهنده ی بازار یابی به چهار P معروفند :

1) محصولات product

2) قیمت price

3) مکان place

4) تبلیغات promation





یعنی بازاریابی شامل طراحی و تولید محصول به شکلی که نیاز مصرف کننده را رفع کند. تعیین قیمت واقعی یعنی قیمتی که علاوه بر تضمین سود مشتری را راضی نگه دارد. عرضه محصولات در مکان مناسب (جایی که مشتریان بتوانند محصول را بخرند).تبلیغات برای تشویق مشتری ها برای خرید محصول است.اجزای تشکیل دهنده این آمیزه در تمام سازمان ها مشابه است و تنها نسبت آنها متفاوت است.برای مثال در جایی که قیمت برای مشتریان اهمیت زیادی دارد این قیمت است که بر آمیزه تسلط دارد.

قیمت پایین در اغلب موارد نشانگر کیفیت پایین محصول است ومشتریان یک محصول را به دلیل ارزانی آن نمی خرند آنها به خاطر نیاز خود خرید می کنند. توجه خود را به فروش مبتنی بر ارزش معمطوف کنید نه فروش بر مبنای قیمت.






تبلیغات :

شما از چه طریقی به مردم اطلاع می‌دهید و تبلیغات خود را انجام می‌دهید؟

ما یک یا دو نفر را انتخاب می‌کنیم تا در سرتاسر کشور برگه‌های تبلیغاتی را پخش کنند و مردم از طریق این برگه‌های تبلیغاتی می‌توانند با شماره تلفن تماس بگیرند و با مراجعه به آن برگه برای خرید عسل تخفیف بگیرند . در ضمن ما در ایام عید نیز با پخش سر رسید و تقویم تبلیغاتی را انجام میدهیم که مسمر ثمر می باشد . گاهی وقتها نیز با چاپ آگهی در روزنامه و یا مجلات اقدام به تبلیغات می کنیم . هرچند که تبلیغات از طریق رادیو و تلوزیون کمی گران می باشد ولی برای پیشرفت در کار و فروش محصولات گاهی وقتها به این دو رسانه متوسل شده و از این طریق به تبلیغات دست می زنیم . در مورد بازاریابی نیز از طریق روزنامه و با درج آگهی مبنی بر اینکه به چند بازاریاب نیاز داریم این افراد را پس از تست انتخاب کرده وآنها رابه کار می گیریم تا هم آنها بیکار نباشند و هم محصولات ما با قیمت مناسب به فروش برسد .


ارزش تاسیسات عمومی

الف_ هزینه برق رسانی و ژنراتور برق اضطراری

هزینه هر کیلو وات انشعاب برق با در نظر گرفتن تابلو, سیم کشی های داخلی و ترانس وسایر ملزومات 1200000 ریال است .

کارخانه به برق سه فاز 25 آمپر به میزان 5/137 کیلو وات نیاز دارد و هزینه آن 165000000 ریال است.

هزینه ژنراتور برق اضطراری به ازای هر کیلو وات 1200000 ریال و برای 200 کیلو وات برق معادل 240000000 ریال است.

بنابراین هزینه حق انشعاب و ژنراتور برق اضطراری به عنوان تاسیسات برق رسانی جمعا" 405000000 ریال است.

ب_هزینه تاسیسات آبرسانی

مقدار آب مصرفی مورد نیاز در هر ثانیه 2/1 لیتر است و درشیفت 8 ساعت کار , نیاز به 56/34 متر مکعب آب است.به ازإ هر متر مکعب در ساعت جهت حق انشعاب ,لوله کشی,فشار شکن ,کنتور آب و سایر تاسیسات مورد نیاز , به طور متوسط 200000 ریال و برای 56/34 متر مکعب معادل 6912000 ریال پرداخت می شود.

ضمنا" جهت حفر چاه آب به عمق 60 مترمعادل 2700000 ریال هزینه می شود زیرا هزینه هر متر عمق چاه و وسایل آبرسانی آن 450000 ریال است.

ج_هزینه و سیستم آب داغ

حهت تامین آب داغ مورد نیاز خط تولید از یک دستگاه حرارت مرکزی سیستم شوفاژ استفاده می شود.هزینه هر یک از ملزومات سیستم آب داغ در جدول سیستم آب داغ قید شده است.

د_ هزینه سیستم گرمایش و سرمایش

1- هزینه رادیاتور به حجم 700 متر مکعب , هر متر مکعب 4500 ریال به قرار 3150000 ریال.

2- هزینه کولر 6000 فوت مکعب در دقیقه به قرار 1800000 ریال که برای سالن تولید به کار میرود . هزینه دو عدد کولر معادل 3600000 ریال است.

3- هزینه کولر 4000 فوت مکعب در دقیقه به قرار 1400000 ریال که برای اطاق های اداری و کارکنان به کار می رود .هزینه دو عدد کولر معادل 2800000 ریال است.

4- هزینه دو عدد بخاری صنعتی معادل 7000000 ریال است.

مجموع هزینه های مذکور 16550000 ریال است.

ه- هزینه آتش نشانی

1- هزینه 8 کپسول آتش نشانیهر یک به قرار 300000 ریال معادل 2400000 ریال می باشد.



و- هزینه مخزن سوخت

با توجه به استفاده از مخزن ذخیره سوخت (گازوئیل ) به ظرفیت 6 مت مکعب و هزینه هر متر مکعب ذخیره سازی و پمپاژ 150000 ریال معادل 1600000 ریال می باشد.

ز- هزینه فاضلاب و پساب

هزینه چاه فاضلاب و پساب صنعتی به حجم 10 متر مکعب معادل 3000000 ریال است.

بنابراین جمع هزینه های تاسیسات عمومی با توجه به جدول مربوط , معادل 436962000 ریال است.
3-2-4 ارزش وسائط نقلیه

ارزش وانت بار دو تنی معادل 9300000 ریال است. هزینه یک سواری نیز 6800000 ریال است که مجموع آنها 161000000 ریال است.
4-2-4 هزینه لوازم اداری

با توجه به نیاز لوازم اداری و رفاهی یاد شده معادل 30000000 ریال هزینه می شود.

مجموع کل هزینه های خدماتی و تاسیساتی عمومی (طبق جدول) معادل 1097528000 ریال می باشد.


پروژه کارآفرینی شرکت صنعتی هنکل (سهامی خاص)

پروژه کارآفرینی شرکت صنعتی هنکل (سهامی خاص)در 30 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی صنعتی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
پروژه کارآفرینی شرکت صنعتی هنکل (سهامی خاص)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی شرکت صنعتی هنکل (سهامی خاص) در 30 صفحه ورد قابل ویرایش



1- تاریخچه فعالیت شرکت

1-1- کلیات

شرکت صنعتی هنکل (سهامی خاص) بصورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده است و طی شماره 16431 مورخ 30/10/1351 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.



2-1- فعالیت اصلی شرکت

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اسانامه شرکت شامل تولید، فروش، واردات و صادرات ماستیکهای صنعتی، چسب، مواد پاک کننده و سایر فعالیتهای مربوطه است.



3-1- وضعیت اشتغال

متوسط تعداد کارکنان دائم و موقت طی سال به شرح زیر بوده است:




10/10/1382


10/10/1381

کارکنان دائم


86 نفر


84 نفر

کارکنان موقت


13 نفر


7 نفر



2- مبنای تهیه صورتهای مالی

صورتهای مالی اساساً بر مبنای بهای تمام شده تاریخی تهیه و در موارد مقتضی از ارزشهای جاری نیز استفاده شده است.



1-3- موجودی مواد و کالا

موجودی مواد و کالا به اقل بهیا تمام شده و خالص ارزش فروش تک تک اقلام مشابه ارزشیابی میشود. در صورت فزونی بهای تمام شده نسبت به خالص ارزش فروش، ما به التفاوت به عنوان ذخیره کاهش ارزش موجودی شناسایی می شود. بهای تمام شده موجودیها با به کارگیری روشهای زیر تعیین میگردد:



روش مورد استفاده

مواد اولیه و بسته بندی


میانگین موزون

کالای ساخته شده


میانگین موزون





2-3- سرمایه گذاریها

سرمایه گذاریهای بلند مدت به بهای تمام شده پس از کسر هرگونه ذخیره باعث کاهش دائمی در ارزش هر یک از سرمایه گذاریها ارزشیابی یم شود درآمد حاصل از سرمایه گذاریهای بلند مدت هنگام تحقق (تصویب سود توسط شرکت سرمایه پذیر) شناسایی می شود.



3-3- داراییهای ثابت مشهود

1-3-3- داراییهای ثابت مشهود بر مبنای بهای تمام شده در حسابها ثبت می شود. مخارج بهسازی و تعمیرات اساسی که باعث افزایش قابل ملاحظه در ظرفیت با عمر مفید داراییهای ثابت با بهبود اساسی در کیفیت بازدهی آنهاذ می گردد، به عنوان مخارج سرمایه ای محسوب و طی عمر مفید باقیمانده داراییهای مربوط مستهلک می شود. هزینه های نگهداری و تعمیرات جزئی که به منظور حفظ یا ترمیم منافع اقتصادی مورد انتظار واحد تجاری از استاندارد عملکرد ارزیابی شده اولیه دارایی انجام می شود، هنگام وقوع به عنوان هزینه های جاری تلقی و به حساب سود و زیان دوره منظور می گردد.



3-3-3- استهلاک داراییها ثابت با توجه به عهمر مفید برآوردی داراییهای مربوط (و با در نظر گرفتن آیین نامه استهلاکات موضوع ماده 151 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ماه 1366) و بر اساس نرخها و روشهای زیر محسوب می شود:

4-3- مخارج تامین مالی

مخارج نامین مالی به عنوان هزینه سال شناسایی می شود به استثنای مخارجی که مستقیماً قابل انتساب به ساخت داراییهای واجد شرایط است.



5-3- تسعیر ارز

معاملات ارزی – اقلام پولی ارزی با نرخ واریزنامه ای در تاریخ ترازنامه و اقلام غیرپولی که به بهای تمام شده تاریخی برحسب ارز ثبت شده است با نرخ واریز نامه ای در تاریخ انجام معامله، تسعیر می شود تفاوتهای ناشی از تسویه یا تسعیر اقلام پولی ترزی به عنوان درآمد یا هزینه دوره وقوع شناسایی می شود.



6-3- ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان

ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان بر اساس یک ماه آخرین حقوق و مزایا برای یکسال خدمت آنان محاسبه و در حسابها منظور می شود.



4- موجودی نقد

موجودی نقد به شرح زیر تفکیک می شود:

20- اندوخته قانونی

طبق مفاد مواد 140 و 238 اصلاحیه قانون تجارت مصوب سال 1347 و ماده 7-22 اساسنامه، مبلغ 667/647/209 ریال از محل سود قابل تخصیص در سالهای قبل به اندوخته قانونی منتقل شده است. به موجب مفاد مواد یادشده تا رسیدن مانده اندوخته قانونی به 10% درصد سرمایه شرکت، انتقال اندوخته فوق الذکر الزامی است. اندوخته فوق الذکر الزامی الست. اندوخته قانونی قابل انتقال به سرمایه نیست و جز در هنگام انحلال شرکت، قابل تقسیم بین سهامداران نمی باشد.



21- سایر اندوخته ها

سایر اندوخته ها متشکل از اندوخته احتیاطی و اندوخته طرح توسعه است. شرکت به منظور تقویت بنیه مالی خود بموجب ماده 8-22 اساسنامه معادل 5% درصد از ود خالص را در سالهای قبل به اندوخته احتیاطی تخصیص داده است. علاوه بر این، شرکت به منظور اجرای طرح توسعه واحد تروزون طبق مصوبه مجمع عادی بطور فوق العاده

28- بدهی های احتمالی

پرونده دادخواست مالک ساختمان دفتر مرکزی در ارتباط با تخلیه ملک و درخواست شرکت مبنی بر دریافت حق کسب و پیشه (کاربری تجاری ملک) در مراجع قضایی تحت رسیدگی می باشد.

شرکت بر اساس قرارداد اجاره موجود تا پایان سال 2003 ذخیره اجاره در حسابها منظور کرده است.

هرگونه افزایش احتمالی در مبلغ اجاره منوط به رای قطعی مراجع قضایی ذیربط می باشد.

بدلیل عدم وجود شواهد کافی ذخیره بدهی هیا احتمالی در حسابها منظور نشده است.



29- رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه

از تاریخ ترازنامه تا تاریخ تنظیم صورتهای مالی رویداد با اهمیتی که کستلزم تعدیل اقلام صورتهای مالی و یا افشا باشد، صورت نگرفته است.