دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پروژه کارآفرینی طرح تأسیس شرکت تولید نرم افزارهای کاربردی

پروژه کارآفرینی طرح تأسیس شرکت تولید نرم افزارهای کاربردی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 111 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
پروژه کارآفرینی طرح تأسیس شرکت تولید نرم افزارهای کاربردی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی طرح تأسیس شرکت تولید نرم افزارهای کاربردی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش



پشگفتار

محصول معرفی شده در این طرح نرم افزار کاربردی می باشد که از زمانی که بشر پا به دنیای دیجیتال گذاشت این صنعت برای اداره سخت افزارهای استفاده شده به کار گرفته شده است و این صنعت چند سالی است که در کشور ما ایران بسیار رونق گرفته و اعم کشورها از روش های قدیمی ثبت اطلاعات دست برداشتند وبه علت راحتی در اداره داده ها و میزان خطای بسیار پایین از نرم افزار های تولیدی برای اداره ی امور جاری خود استفاده می کنند اما در این بین برخی از نرم افزارها از کیفیت مطلوب برخوردار نبوده و یا به صورت جامع طراحی نشده اند و نمی توانند پاسخ گوی نیازهای کنونی جامعه ی رو به رشد کشور ما باشند پس بنابراین در این بین تشکیل شرکتی برای پوشش دادن این نقاط ضعف و پیشرفت در این رده طلبیده می شود که بنده با بررسی های 2 ماهه از منابع مختلف و پرس وجو های فراوان از افراد درگیر در این عرصه توانستم که تا حدودی مشخصات و ملزومات شرکتی که در این عرصه بتواند فعالیت کند گردآوری کنم و به شما عرضه دارم.



فهرست

مقدمه................................................................................5

چکیده طرح .......................................................................7





فصل اول :

- معرفی محصول .............................................13

- ویژگی های محصول .......................................13

- روشهای تولید نرم افزار ...................................15

- مهندسی توسعه نرم افزار ..................................21





فصل دوم :

- بازاریابی ......................................................26

- ملاحظات فنی ................................................27

- طرح ساختمان شرکت .....................................28

- تاسیسات عمومی ...........................................30

- پرسنل .........................................................35





فصل سوم :

- بررسی مالی ................................................37

- سرمایه ثابت طرح ........................................37

- سرمایه در گردش .........................................38

- نحوه سرمایه گذاری ......................................39

- هزینه های ثابت و متغیر طرح.........................42

- در آمد سالیانه و توجیه اقتصادی طرح ..............43





منابع و ماخذ..................................................................44



















مقدمه

امروزه در عصر تحولات صنعتی انسان ها بیشتر درگیر سلیقه و راحتی استفاده از صنایع پیشرفته امروزی می باشند امروزه اگر کسی نتواند با دانش و مهارت پتانسیل خود رضایت مشتریان را جلب نماید و قدرت ایستادن در مقابل همتایان خود را نداشته باشد شکست خورده واقعی این رقابت تنگاتنگ است که ماندن در عرصه رقابت نرم افزاری این را می طلبد که رقابت کنندگان به سلاحی به نام دانش روز مجهز باشند تا که حرف هایی تازه برای گفتن داشته باشند.

و اما یک سری معضلات و موانع در این عرصه وجود دارند که برآوردهای اقتصادی را مشکل و میزان ریسک را تا حد زیادی بالا می برد بنابراین در این بین بحث مدیریت اقتصادی و مدیریت ریسک به وجود می آید که افراد اصلی دخیل در این رده بهید از قدرت پیش بینی لازم و شهامت کافی برخوردار باشند این ریسک ها و تخمین های دشوار به دلایل زیر بوجود می آیند :

1- نامحسوس بودن محصول تولیدی : در هنگام تولید این محصول نمی تان رون پیشرفت کار را به مشتریان نشان داد چون محصول تا زمان تحویل نهایی قابل رویت نیست.

2- منحصر به فرد بودن طرح : معمولاً پروژه ای که انجام می شود منحصر به فرد است و معمولاً مشابه ی ندارد که از روی آن بتوان تخمین زمان و هزینه را زد.

3- نبودن استاندارد و اصول مشخصی برای طراحی نرم افزار.



و بسیاری دلایل دیگر که برای بررسی آنها باید که کتاب های اصول مهندسی نرم افزار مراجعه گردد.



و اما راه حلی که برای حل این معضلات می توان در نظر گرفت : طراحی سیستم ها به طوری که قطعات به کار رفته در آن قابل استفاده مجدد باشند و برای مونتاژ سیستم های بعدی به کار میروند.

روش های تولید نرم افزار

بررسی فنی طرح :



فرآیند تولید

فرآیند تولید نرم افزار از 5 مرحله اصلی تشکیل شده است :

1- شناسایی خواسته ها و قابلیت ها

2- تحلیل خواسته ها در محصول سفارشی و قابلیت ها در محصول کلی

3- طراحی و پیاده سازی ماژول های مورد نیاز برای سیستم تولیدی.

4- آزمایش صحت عمل محصول تولید شده( در محصول سفارشی تنها توسط مشتری و در محصول کلی توسط حداقل 10 مشتری) که به طور آزمایشی از محصول استفاده می کنند.

5- پشتیبانی از محصول که معمولاً در آمد حاصله از بابت پشتیبانی در سال اول معادل 20 % هزینه استفاده از نرم افزار تولیدی و هزینه متحمل کننده حدود 40 % هزینه ی تمام شده برای نرم افزار می باشد اما باید توجه داشت که این 40 % صرف ارتقاء یک نسخه از نرم افزار می شود اما 20 % درآمد حاصل از پشتیبانی از هر محصولی که به فروش رفته است عائد شرکت خواهد شد.(شرح مفصل آن دربخش های آتی خواهد بود.)

شعار : بهترین تبلیغ برای محصول خود محصول است.

تفسیر : در دنیای محصولات نرم افزاری می توان این محصولات را از نظر توانایی های بارز به سه دسته تقسیم کرد :

دسته اول : محصولاتی که قابلیت های اجرایی بالا ,سرعت بالا و رده امکانات بالایی را در اختیار استفاده کنندگان خود می گذارند اما از نظر رابط (واسط کاربری)از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند کار کردن با اینها برای کاربران عادی مشکل می باشد. و با وجود مزیت های ذکر شده به دلیل دشواری کار با آنان استقبال چندانی از این محصولات نمی شود چه بسا محصولاتی در مقایسه دو محصول نرم افزاری که هر دو یک سری خواسته های مشابه را برآورده می کنند مشتریان محصولاتی را انتخاب کنند که اگر چه مکن است در برابر محصول رقیب از توانایی های کمتری برخوردار باشند اما از رابط گرافیکی کاربر واضح تر ,روشن تر و بی ابهام تر باشد را انتخاب نمایند.

دسته دوم : محصولاتی که از واسط گرافیکی کاربری خوبی برخوردارند اما توانایی های عملیاتی ضعیف تری دارند که این محصولات در دراز مدت با شناسایی نقطه ضعف های عملیاتی شان توسط مشتریان از رده رقابت در دنیای عظیم نرم افزارهای کاربردی خارج شده و جای خود را به محصولات همتراز خود اما با قابلیت های بیشتر خواهند داد.



دسته سوم : محصولاتی هستند که از نظر رابط گرافیکی کاربری و راحتی کا ر با آن در رده ی قابل قبولی از استاندارد کاربری هستند یا به اصطلاح جا افتاده در نظام مهندسی نرم افزار کاربرپسند ( User Friend) هستند و از طرفی دیگر نیز از لحاظ قابلیت های کاربردی و عملیاتی در درجه محصولات منحصر به فرد و با با قابلیت های سیستماتیک بالایی هستند .این محصولات پس از عرضه به بازار به سرعت از استقبال و تقاضای بالایی از سوی کاربران مختلف برخوردار خواهند بود.

تشریح مراحل تولید نرم افزار سفارشی و تولید کلی :

مرحله اول در تولید نرم افزار سفارشی : شناسایی خواسته های مشتری که در این مرحله کلیاتی از نیازهای مطرح شده از سوی وی را در قالب اسنادی گردآوری کرده و در اختیار گروه تحلیل گر قرار می دهد مسلماً فردی که به عنوان نماینده شرکت به کارخانه یا شرکت متقاضی فرستاده می شوداز چند لحاظ باید شرایطی را داشته باشد : اول اینکه از لحاظ قدرت تجزیه و تحلیل ,گرداوری و تفکیک صحیح خواسته ها و نیز دسته بندی اولیه آنها باید تسلط کافی داشته باشد و ثانیاً از لحاظ ظاهری نیز باید شئوناتی از جمله پوشیدن لباس مناسب در هنگام مراجعه به محل کار مشتری و برخورد اجتماعی و ظاهری مناسب و نیز از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد و در ضمن چون اطلاعاتی که به این فرد داده می شود اطلاعات خصوصی و گاه حیاتی برای شرکت سفارش دهنده محصولات وی باید رازدار این اطلاعات باشد و در حفظ آنها نهایت امانت داری را رعایت نماید و طوری رفتار نماید که اعتماد مشتری را جلب کند تا مشتری با خیالی راحت اطلاعات لازمه را در اختیار وی قرار دهد .

1- تجزیه و تحلیل و مطالعه امکان سنجی خواسته ها در این مرحله خواسته ها و نیازهای مطرح شده از سوی مشتری در اختیار گروه تحلیل گر قرار گرفته و گروه تحلیل گر با بررسی اسناد گردآوری شده از خواسته های وی آنها را از لحاظ عملیاتی شدن مورد بررسی قرار خواهند داد و خواسته هایی که امکان انجام خواهند داشت را تفکیک نموده و دراسن مرحله سیستمی کلی برای برآورده کردن خواسته ها تهیه می شوند و با فیلترینگ خواسته ها طرح وارد مرحله بعدی خواهد شد در این مرحله ممکن است با بکارگرفتن یک تحلیل گر خارج از گروه به مدت چند روز انجام می گیرد و یا اگر افراد گروه از دانش و تجربه کافی و وقت آزاد بیشتری برخوردار باشند خود اعضای گروه می توانند انجام این مرحله را به اتمام برسانند این مرحله ممکن است حتی چندین بار تکرار گردد این مرحله را می توان حساس ترین مرحله و در عین حال یکی از ارزان ترین مراحل تولید و تکمیل پروژه نرم افزاری خواهد بود .

مرحله یک در تولید نرم افزار کلی :

این مرحله معادل مرحله شناسایی خواسته های مشتری در تولید نرم افزار سفارشی است اما با این تفاوت که در تولید نرم افزار کلی دیگر مشتری خواسته ها و قابلیت های موجود در نرم افزار را تعیین نمی کند بلکه خود شرکت تولیدی نرم افزار با توجه به نرم افزار تولیدی پیش رو اقدام به تهیه لیست بزرگ و کامل از توانایی های در نظر گرفته شده برای نرم افزار می کند در این مرحله نرم افزارهای موجود در بازار مورد بررسی قرار خواهند گرفت ,نقاط ضعف و نقاط قوت آنها ,دلایل رجوع کاربرانبه استفاده از آنها یا دلایل عدم استقبال کاربران از آن نرم افزارها مورد بررسی قرار گیرد و نرم افزاری تهیه گردد که نقاط ضعف نرم افزارهای دیگر را پوشش و نقاط قوت آنها را نیز ارتقاء بخشد.تا بدین صورت در هنگام معرفی و مقایسه محصول تولیدی با سایر محصولات تولید مشابه به تعبیر عامیانه سر و گردنی از سایر نرم افزارهای مشابه بالاتر باشد و حرفی تازه برای گفتن داشته باشد تا مشتریان از آن استقبال کنند و در هنگام انتخاب با مقایسه قابلیت های چندین نرم افزار مشابه نرم افزار تولیدی شرکت را برای تامین خواسته های خود انتخاب نمایند و در ضمن نرم افزار بایستی جامع باشد آنچنان که پوشش دهنده تمام نیازهای مشتری های مختلف در بازار باشد. و نیز به صورتی عمل نماید که مشتری را طوری جذب اطمینان و راحتی کار با خود نماید که وی روش های قدیمی و دستی را کنار گذارد و به سمت استفاده از روش های محاسباتی جدید که بوسیله نرم افزارهای تولیدی روی آورد .

مرحله تجزیه و تحلیل قابلیت های شناسایی شده در تولید نرم افزار کلی : در این مرحله قابلیت هایی که به صورت اسناد قابل رجوع در مرحله قبل تهیه گردیده است ارزیابی می گردند و کم و کاست های موجود نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و با توجه به توانایی ها و پتانسیل موجود در افراد بررسی می شود که آیا قابلیت های مستند قابل پیاده سازی هستند یا خیر و در این مرحله طرح کلی سیستم تهیه شده و به مرحله ی بعدی برای پیاده سازی فرستاده می شود این مرحله بسیار حیاتی بوده و در این نوع محصول بهتر است که کار بیشتری روی این مرحله صورت گیرد زیرا سیستمی که قرار است در مراحل بعدی تهیه شود بر اساس همین مستندات تعریف شده در این مرحله می باشد مستندات این مرحله را میتوان همانند دستوری دانست که از سوی مقام بالاتر جهت اجرا به زیر دستان داده می شود تعبیر نمود.

مرحله بعدی در تولید نرم افزار به هر دو صورت کلی و سفارشی یکسان می باشد .اما در انجام این مراحل ممکن است برای انجام تغییراتی به مراحل قبلی برگشت داشته باشیم این برگشت ممکن است به دلایلی اعم از مطرح شدن خواسته های جدید از سوی مشتری و یا شناسایی نواقصی در نرم افزار که در جهت رفع این نواقص باشد.

شعار بهترین تبلیغات برای محصول , خود محصول است.

تبلیغات در این صنعت, نوین ترین روش تبلیغات است یعنی اطلاع از طریق رسانه ی جهانی اطلاع رسانی یعنی اینترنت و زبان آن یعنی وب سایت بدین صورت که خود شرکت یک وب سایت اختصاصی هم برای پشتیبانی از محصولات شرکت ,فروش محصولات,معرفی سوابق شرکت و تولیداتش به سایرین و نیز همکاری و تعامل با سایر شرکت های تولید کننده ی نرم افزار باشد.

اما بخشی از بازایابی آن می تواند بدین صورت باشد که شرکت تولیدی با فروشندگان معتبر نرم افزار که به عنوان نماینده شرکت های مختلف نرم افزارهای آن شرکت ها را به فروش می رسانند همکاری نماید و درصدی از فروش را به آنان به عنوان پورسانت پرداخت نماید.شرکت باید پس از شناسایی این فروشگاهها کارپرداز خود را برای عقد قرارداد با این شرکت ها و دادن حق نمایندگی خود به این شرکت ها به شهر های مختلف ایران و خصوصاً مراکز استانی اعزام نماید.

و باز همان طور که اشاره شد کیفیت محصول ارائه شده آنچنان تاثیری در استقبال از آن خواهد داشت که هیچ تبلیغی بدین صورت اثر نخواهد داشت زیرا

که کیفیت محصول خود گویای همه چیز است و با مثبت نتیجه دادن نرم افزار , آن توسط مشتری های استفاده کننده به سایر مشتریان معرفی خواهد شد.


پروژه کارآفرینی طرح تآسیس سیستم کتابخانه

پروژه کارآفرینی طرح تآسیس سیستم کتابخانه در 17 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی خدماتی و آموزشی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
پروژه کارآفرینی طرح تآسیس سیستم کتابخانه

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی طرح تآسیس سیستم کتابخانه در 17 صفحه ورد قابل ویرایش



سیستم کتابخانه:

کتابخانه فوق در سال1365 تاسیس گردید و تا چندی پیش حوزه فعالیت آن محدود بود اما در ماه اخیر به دلیل تغییر مدیریت و تمایل به افزایش فعالیت مشکلات زیادی به دلیل همین گسترش فعالیت بوجود آمد و از طرفی چون سیستم دستی بوده زمان زیادی صرف فعالیتهای عادی کارکنان شده است و از طرفی نیاز به استخدام یک کارمند دیگر هست لذا رئیس کتابخانه بر آن شد تا بامکانیزه کردن سیستم نیاز به استخدام کارمند جدید و سایر مشکلات را برطرف سازد.

کتابخانه فوق دارای 4 بخش که عبارتند از:

1- بخش ثبت نام عضو

2- بخش ثبت کتابهای جدید

3- بخش امانات

4- بخش نگهداری کتب

می باشد و یک مدیر بر کار هر 5 بخش نظارت دارد و هر بخش متشکل از کارمندان بخش می باشد.

علت مکانیزه کردن سیستم از حالت دستی به کامپیوتری:

1- نیاز به استخدام نیرو جدید را برطرف سازد.

2- از خطاهای کارمندان جلوگیری شود چون این امر باعث از دست دادن زمان ومفقود شدن کتب و نارضایتی عضوها می‌شود.

3- هزینه های مالی وروحی ناشی از این خطاها افزایش یافته

4- به علت گسترش سیستم فعالیت کتابخانه کارمندان افزایش یافته که این امر باعث افزایش هزینه ها اضافه کاری شده

5- زمان خدمات رسانی به مشترکین (که از حالا بجای عضو آن را به کار خواهیم برد) افزایش یافته

از یک تحلیل گر درخواست می شود با بررسی های لازم امکان انتقال سیستم فوق را به یک سیستم مکانیزه بررسی نماید.

تعریف مسئله:

رئیس کتابخانه از تحلیل گر پیاده سازی یک سیستم مکانیزه را نخواسته بلکه درمرحله اول از وی خواسته بررسی کند که آیا این امر شدنی هست یا خیر؟ برای مدیریت مهم است که آیا با مکانیزه شدن سیستم تاچه حدودی هزینه ها کاهش خواهد یافت ؟

رئیس کتابخانه با پیشنهاد اینک کل کار کتابخانه را کامپیوتر کنیم مواجه می شود مدیریت این موضوع را با تحلیل گر در میان می گذارد نه بعنوان راه حل بلکه یک بصورت یک پیشنهاد منطقی

با سپری شدن مراحل فوق سوال جدیدی برای مدیریت پیش می آید آیا با سرمایه گذاری دراین سیستم امکان خدمات دهی بهتر وسریعتر به مشترکین وجود خواهد داشت ومضافا بازگشت سرمایه اولیه وجود خواهد داشت یا خیر؟

پس تاکنون تحلیل گر با چند سوال اصلی و مهم مواجه شده که برای ادامه کار نیاز به پاسخگویی آنها می باشد.

تحلیل گردر پاسخ به سوال او به طور قاطع تاکید می کند که مکانیزه کردن سیستم وجود دارد در پاسخ به سوال دوم تحلیل گر می ‌گویید تولید سیستم مکانیزه تا حد زیادی باعث کاهش هزینه های جاری و افزایش خدمات دهی به مشترکین خواهد شد اما اگر باعث کاهش هزینه نگردد از استخدام نیرو جدید و از بین بردن زمان خدمات دهی قطعا جلوگیری خواهد کرد اگر این امر تحقق یابد کاهش هزینه را بدنبال دارد چون اگر متوسط حقوق را برای استخدام یک نیروی جدید در ماه چیزی حدود 150 هزار تومان در نظر بگیری.



24000000=30*1800000

درپایان 30 سال خدمت نیرو جدید




تومان 1800000 =12*150000

در ماه




هزینه های فوق بدون در نظر گرفتن تورم و افزایش حقوق می‌باشد که اگر





موارد ذکر شده را به آن بیفزایم رقم ما تقریبا 3 برابر خواهد شد که این امر خود مهم است.

امکان سنجی :

روشن کردن اهداف محدوده پروژه:

1- باید یک مجموعه کامل از مصاحبه با کارمندان گردآوری شود.

2- چون کاربران سیستم کارمندان جزء خواهند بود یک نظر سنجی باید انجام شود لذا به منظور ارائه نظریه های خوب به بهترین نظریه مبلغ 50 تومان پاداش از طرف رئیس پرداخت خواهد شد (این هزینه مربوطه به هزینه امکان سنجی که مبلغ 100 هزار تومان است نیست )

3- کارمندان بخشها یک تصویر واقعی از انچه هست را به تحلیل گر نشان می‌دهند.

هر کدام از بخشها مشکلات و نگرانیهای و فعالیتهای اداری که در طول روز انجام می دهند را به تحلیل گر ارائه می‌دهند.

(به دلیل شباهت بخش امانات وثبت نام عضوجدید این دورا با هم در نظر می گیریم وشباهت بخش ثبت کتب جدید ونگهداری کتب این دو را هم با هم در نظر می گیریم)

1-1: مشکلات و نگرانی بخش امانات وثبت نام عضو:

این بخش اظهار می‌دارد به دلیل سنگینی کار و اشتباهات شخصی ثبت درخواست مشتریان به درستی انجام نگرفته و از طرفی برگشت کتبی که در امانت بوده اند به درستی صورت نمی گیرد وهمچین بعضی از اعضا همیشه کتب خود را با تاخیر برگشت میدهند که با سیستم دستی نمی توان آنها را به طور کامل مشخص کرد که این امر باعث کاهش مراجعین گردیده است وثبت نام مشترکین جدید با تاخیر انجام می شود که این امر با کاهش مراجعین به کتابخانه شده است . وچون در لحظه امانت سالم وناسالم بودن صحافی کتاب ثبت نمی شود که این امر باعث به وجود آمدن هزینه معادل:





144000 =12*12000

به تومان









پس تاکنون مشکلات بخش امانت وثبت نام عضو مشخص شدند.

2-1: مشکلات و نگرانی بخش ثبت کتاب جدیدوبخش نگهداری کتب:

بعلات ورود مجلات و کتب بسیار ثبت آنها در سیستم بسیار طولانی و وقت گیر می شود در نتیجه این موارد دیرتر در اختیار مشترکین قرار می گیردو از طرفی ثبت دستی آنها بسیار وقت گیر بوده ونیاز به اضافه کاری کارمندان آن بخش می باشد.

لذا تحلیل گر حتما باید مسئله فوق را حل نماید.

4- مشخص کردن افرادی که با سیستم هر روز کار می کند. (کارمندان هر بخش که بدلیل اینک پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد از هر بخش 1کارمندان معرفی می کند که این یک کارمندان به طور کامل بر جزئیات کار اشراف دارند پس از مصاحبه ها تحلیل گر با این دو مشخص خواهد شد.

پس از اتمام فعالیتهای انجام شده طی یک جلسه با رئیس کتابخانه بر میزان این که هزینه پروژه 4 میلیون تومان است بحث می شود.

و سرانجام دیگر وقت آن رسید که تحلیل سیستم مذکور تا حدی آشنا گردد برای این امور نیاز به انجام دادن مقداری تکلیف خانگی و مقداری کارکردن در داخل بخشها می باشد تکلیف خانگی تحلیل گر آشنایی مختصری با بخش امانات وثبت کتب است که جهت آشنایی با آنها می‌تواند از نشریات و منابع اینترنتی و مصاحبه با کارمندان استفاده نماید.

مطالعه سیستم موجود :

اولین قدم مصاحبه با افراد کلیدی کتابخانه است.

مصاحبه‌های اولیه با 2 کارمندان جزء از هر بخش می باشد

الف) بخش امانات و ثبت نام عضو جدید:

صرفه جویی حاصل:

1- کاهش اضافه کاری کارمندان

طراحی شبکه و طراحی نرم افزارهای آن حدودا 2 ماه به زمان اصلی پروژه خواهد افزود.

با ارائه لیست هزینه‌ها و افزایش زمانبندی پروژه گزارش به مدیریت ارسال گردید که مدیریت با توجه به صرفه جویی و بازگشت سرمایه با آن موافقت نموده است.

توصیه تحلیل گر:

استفاده از سایت اینترنتی برای دسترسی آسان مشترکین همراه با طراحی نرم افزار

از این قسمت فقط باید یک کامپیوتر دیگر خریداری شود+ هزینه طراحی سایت+ هزینه های سرویس دهی اینترنتی اما چون این کار را می‌توان پس از پایان پروژه اصلی انجام داد هیچگونه خلالی به زمان بندی پروژه دارد نخواهد کردعملا در این بخش صرفه جویی رخ نخواهد داد اما چون باعث سرعت در امر خدمات رسانی خواهد شد این مبلغ با توجه به استراتژی سوم و اضافه کردن آن به قسمت سوم بازگشت سرمایه را به مدت 6 ماه به تعویق می اندازد.

با ارائه این پیشنهاد به مدیریت بخاطر وجهه اجتماعی و اقتصادی کتابخانه آن را قبول و هزینه لازم را تامین کرده است.

در تاریخ 13/9/83 گزارش از تمام سندات و هزینه ها و صرفه جوییها به همراه پیشنهادات که در یک گزارش 10 صفحه بود به مدیریت ارسال شد در این زمان رئیس با اعلام و صحت به کار تحلیل گر دبه بررسی گزارش پرداخت که در تاریخ 15/10/83 به اعلام رضایت از کار تحلیل گر به حسابداری کتابخانه دستور داد که از با توجه به قیمت ها که تحلیل گر انجام داده با ارائه فاکتور از جانب وی نسبت به پرداخت هزینه اقدام نماید.

با توجه به طراحی کامل DFD توضیح سایر قسمت ها (طراحی برنامه ، طراحی تفضیلی،‌تجزیه وظیفه ای و طراحی فایل) در داخل DFD لحاظ شده است.


پروژه کارآفرینی طرح تأسیس آموزشگاه طراحی سنتی

پروژه کارآفرینی طرح تأسیس آموزشگاه طراحی سنتی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی صنایع دستی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
پروژه کارآفرینی طرح تأسیس آموزشگاه طراحی سنتی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی طرح تأسیس آموزشگاه طراحی سنتی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش

توجیه اقتصادی پروژه 2


مبلغ سرمایه اولیه 000/000/4 تومان بوده است .

که این مبلغ را نزد بانک می گذاریم سالانه 14% سود تعلق می گرفت در صورتیکه نسبت سود به سرمایه ما در پروژه بسیار بیشتر از مبلغ بانکی آن می باشد .

دریافت مجوز کار 3

هر یک از افراد بخواهند مدیریت یک آموزشگاه را بر عهده بگیرند . باید پس از تعلیم دیدن گذراندن دوره های آموزشی می تواند با مراجعه کردن به یکی از سازمان های فنی حرفه ای به طور عملی و تئوری امتحان را گذراند و دیپلم مربی گری یا مدیریت را بگیرد و بعد از آن مجوز را دریافت نمایید .
بیمه 4 : ما می توانیم با مراجعه کردن به یکی از سازمان های بیمه با حداقل ماهیانه مبلغی که از هنر جویان و دیگر کسانی که وابسته به این آموزشگاه هستند دریافت نماییم و آموزشگاه وسایل آن را به طور کامل بیمه کنیم . از قبیل بیمه آتش سوزی ـ بیمه سرقت و غیره .....



نحوه جذب سرمایه و تامین منابع مالی 7

ما 3 نفر هستیم که جهت تاسیس آموزشگاه نقش نما اقدام کرده ایم و با توجه به نیازهای آموزشگاه در ابتدای کار از هر نفر 3/333/333/1 دریافت نموده آن هم با وام دریافتی از اداره کار و اگر نیاز به سرمایه بیشتری در اجرای کار احساس شود از سرمایه گذاری شخصی استفاده خواهیم کرد . یا در آمد شود که سرمایه گذاری مستقیم یا اصلی ما باید 500/769/3 تومان باشد ولی برای رند کردن این رقم 000/000/4 میلیون در نظر گرفته شود .

طبق زمانبندی از جمع آوری اطلاعات تا شروع کار ما احتیاج به 7 ماه وقت داریم جهت گذراندن دوره های آموزشی برای گرفتن کارت مربی گری جهت اخذ مجوز برای آموزشگاه و گذراندن وامتحان دادن هنر جویان برای ورود به آموزشگاه وبعد از آن مراحل بالا برای تأسیس آموزشگاه طی می کنیم .

امکان نظر سنجی :

آیا این طرح یا این پروژه برای جامعه مفید و کار ساز است

بله تا حدودی با توجه به نکات ذیل :

1-اجرای این طرح صرف وقت و هزینه زیادی دارد به خاطر اینکه این پروژه با این طرح هم به اقتصاد کند . کمک می کند وهم فرهنگ غنی جامعه ماست .

2- برای تأسیس این آموزشگاه و برای راه اندازی این پروژه نیاز به محل وسیعی داریم تا براحتی بتوانیم تمام افراد را تحت پوشش وزیر نظارت داشته باشیم

3-وسایلی که برای شروع کار لازم است باید بر اساس احتیاجات باشد وکارگر قابل دسترس به آنجا باشد .

4- ما می توانیم با برنامه ریزی مادی دقیق وحساب شده راهی برای پیشرفت تمام مردم جامعه وبرای خود داشته باشیم .

5- آموزشگاه طراحی سنتی درمشهد خیلی کم است امیدوارم که با راه اندازی این پروژه گاهی در جهت پیشرفت جامعه و برآورده شدن نیازهای مالی باشد .


محل تأسیس و شرایط ساختمان

1 - متراژ 75 متر است .

2- کلیه دیوارها تا سقف همه کاشی شده است

3- کف سالن و کف کارگاه و کف محل کار و طراحی با سرامیک پوشیده شده است.

4- آشپزخانه اپن دارد و دارای تهویه مناسب است .

5- کارگاه طراحی کاملا به تهویه مجهز می باشد .

6- کارگاه طراحی کاملا نورگیر بوده ولی از بیرون به داخل کارگاه دید ندارد .

7- دارای دربهای مجزا برای رفت و آمد هنر جویان و افراد متفرقه وجود دارد .


پروژه کارآفرینی طرح تأسیس آموزشگاه رانندگی

پروژه کارآفرینی طرح تأسیس آموزشگاه رانندگی در 23 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی خدماتی و آموزشی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
پروژه کارآفرینی طرح تأسیس آموزشگاه رانندگی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی طرح تأسیس آموزشگاه رانندگی در 23 صفحه ورد قابل ویرایش


مقدمه

یکی از مشکلات اجتماعی جامعه امروز بیکاری است و بوجود آوردن شغل و کارآفرینی فیزیک از معضلات جامعه بشری است. ریشه بسیاری از مفاسد بیکاری است بزه کاری و ناهنجاری های اجتماعی ریشه در بیکاری دارد. ایجاد شغل باعث تحکیم و پایداری بنیان خانواده های می شود. بسیاری از ناهنجاری ها فقر اقتصادی است.

جمع کردن چند نفر را در یک مجموعه جمع شدند باعث می شود که به دنبال اهداف بزرگتری باشیم.

و کسانی که وارد این عرصه می شوند با مشکلات نیز روبرو هستند مانند تنوع سلیقه ها و ناهماهنگی به وجود آمدن و اختلاف بین اعضاء – کمبود نقدینگی –عدم همکاری بسیاری از ارکان ها دولتی با کارآفرینان کمبود مکان برای تعلیم – در نتیجه آن نارضایتی مردم می شود. رقابت شدید میان شرکتهایی که این خدمات را می دهند و کسانی موفق هستند که بر همه مشکلات فائق ایند و با تحمل مشکلاتی که گفته شد کنار بیایند.

هدف از ایجاد این آموزشگاه :

ایجاد این واحد به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان و رفاه جامعه و مردم و خدمت به جامعه می باشد.



میزان مفید بودن طرح برای جامعه

به علت ایجاد کسب و کار یکی از علل مفید بودن این طرح اشتغال زایی است که فعلاً برای اعضای گروه خودمان و با گسترش کسب و کار، با جذب افراد دیگر کمک به رفع مشکل بی کاری جامعه خواهیم کرد و یکی دیگر از دلایل مفید بودن طرح این است که متقاضیان این نوع آموزش می توانند با مراجعه به این آموزشگاه کار خود را در کوتاهترین زمان ممکن به انجام برسانند و سومین دلیل مفید بودن این طرح طبق موازین اسلامی می دانند و شرایطی را که برای رعایت این موازین اسلامی فراهم کنیم تا بتوانند به راحتی کار خود یعنی برای بانوانی که دنبال به این نوع آموزش هستند مربی زن بگذارند و بانوانی که مربی مرد می خواهند باید و حتماً یک نفر بالای 15 سال همراه خود داشته باشند و انتخاب ساعت دوره عملی آموزش رانندگی به دلخواه افراد می باشد که خود نوعی مشتری سالاری است که اصل مهم در جذب متقاضیان است.













تحلیل کلی کسب و کار

به طور کلی روند کار در این طرح به این صورت است که ابتدا با گرفتن مجوزهای مختلف جهت احداث چنین آموزشگاهی و با توجه به اینکه در یکی دو سال اخیر تقاضا در گرفتن گواهینامه افزایش یافته و با توجه به تبصره ای که در هیئت وزیران انجام گرفته مشروع به اینکه کسانی که می خواهند گواهینامه بگیرند باید یک سری دوره های آموزشی را باید بگذرانند و واگذاری این نوع آموزش به بخش خصوصی برآنشویم تا نیازهای جامعه و کسب و کار و جذب درآمد،این شرکت را احداث کنیم در مرحله بعد جهت تکمیل نیروهای آموزشی مناسب استخدام گردد به اموزش کار آمد خواهیم پرداخت و در ادامه به تجهیز و آماده کردن محیط آموزشی می پردازیم و در نهایت برنامه های آموزشی جوانب مورد کار شرکت را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

این مکان جدید آموزشی است نه صدور گواهینامه.















ارزیابی محصول و بازار محصولات

با توجه به اینکه ما در این طرح محصول کلی تولید نمی کنیم بلکه هدف از محصول همان آموزش است که در اختیار داوطلبان قرار می دهیم.

و بطور کلی با توجه به اهمیت و نیاز آموزشی و آشنایی با رانندگی و زمینه های مختلف این آموزش در میان مردم و دانشجویان به عنوان وسیله نقلیه و رفاه حال خود از این آموزش استفاده می کنند می توان عنوان کرد که بازار این محصول ما هیچگاه راکد نخواهد شد. همواره از طرف متقاضیان اصلی مورد استقبال قرار خواهد گرفت ولی همواره باید رقابت شدید بین شرکت ها به این پارامتر در ایجاد کسب و کار بسیار حائز اهمیت بوده و بطور کلی مورد توجه قرار بگیرد.





منابع اولیه کار و هزینه اولیه

منابع اولیه کار در این طرح همان سرمایه ساختمان –دستگاهها و دکوراسیون می باشد.

اگر بخواهیم یک تخمینی جهت تعیین میزان هزینه مورد نیاز جهت تامین این موضوع انجام دهیم. برآوردها نشان میدهد که با توجه به نیاز های اموزشی جامعه و تمایلات بسیاری از شرکت ها جهت استخدام افرادی که در رانندگی وارد و گواهینامه دارند استفاده کنند . نیاز مالی اولیه این چنین آموزشگاهایی 4 الی 6 میلیون تومان می باشد. تا بدین وسیله بتوانند شرایط مناسبی را جهت آغاز کار ایجاد کرد.

ماشین های تعلیم دهندها استفاده می کنند از بودجه خود شخصی می باشد که ما به عنوان هزینه اولیه حساب نمی کنیم.





ایده های مختلف و انتخاب ایده برتر

بیشتر مردم به این موضوع پی برده اند که مراجعه به آموزشگاهها با کیفیت آموزشی علاوه بر افزایش سرعت در کارها سبب بهبود در انجام امور مختلف خواهد شد و با توجه به اینکه بیشتر افراد مخصوصاً خانم ها در رانندگی مشکل دارند.

بر همین اساس می توان با احداث اموزشگاه های جهت آموزش رانندگی برای عموم مردم می تواند بر آنها کمک کند.

علاوه بر این ایده می توان شرکت های دیگری در گرایش های کاری مختلف استفاده از آموزشگاه رانندگی احداث کرد از جمله :

1-ایجاد آموزشگاه رانندگی همراه با صدور گواهینامه اولیه

2-ایجاد راهی جهت کاهش هزینه های آموزشگاه

3-دادن تخفیف های ویژه به دانشجویان

تا بدین وسیله بتوانم به این گروه از جامعه خدمتی را هر چند ناچیز داشته باشیم.




کلام آخر

روحیه و تفکر کارآفرینی در آموزشگاهها کاربرد فراوان دارد و می تواند خلاقیت و نوآوری ها و موفقیت های زیادی به دنبال داشته باشد لذا این تفکر کارآفرین فراهم نمودن زمینه های لازم برای اشتغال و مبارزه با بیکاری شروه به کار نموده است.

این آموزشگاه سعی کرده است تلاش اقتصادی را وظیفه اصلی خویش قرار داده و با انگیزه خدمت به جامعه و رسیدن به اهداف دراز مدت و کوتاه مدت به فعالیت خود ادامه دهد از جمله مشکلاتی که در طول سال خود با آن مواجه شده است تنوع سلیقه ها و کمبود نقدینگی و عدم همکاری ارگانهای دولتی بوده است. در شرکتهایی که چنین خدماتی را ارائه می دهند باید مدیریت فوق العاده قوی داشته باشد تا بین اعضاء هماهنگی و با دستگاه های بیرون نظم و مقررات برقرار کند با مدیریت ضعیف ،کارکنان و دیگر اعضاء مجموعه کار را به درستی انجام نداده و موجب نارضایتی مردم و کاهش مراجعه مردم و در نتیجه کاهش درآمد می شود.

اما در کنار مشکلات با انطباق وضعیت خود با تغییرات توانسته است در فعالیتهای خود موفق شود و گام موثری در زمینه ی کار آفرینی و خدمت به جامعه بر دارد.





توجیه پذیری اقتصادی پروژه

اگر بخواهیم این طرح را در یک ماه کاری آموزشگاه با توجه به هزینه های ماهیانه آن مورد ارزیابی قرار دهیم می توان آنرا در دو بحث جمع کرد.

1)هزینه های ثابت

نظیر تجهیزات خرید اولیه دستگاه ها مورد نیاز و هزینه پروانه کسب که مجموع آنها برابر با :

تجهیزات 000/720/3 تومان

پروانه کسب 000/352 تومان

جمع کل 000/072/4 تومان

2) هزینه متغییر (در هر ماه در گردش هستند )

حقوق نیروی کاری 000/850/7 تومان

هزینه اجاره مکان 000/500 تومان

تبلیغات 000/35 تومان

هزینه سوخت نگهداری 000/32 تومان


پروژه کارآفرینی طرح پرورش گوساله«ظرفیت 200 رأس» در استان اردبیل

پروژه کارآفرینی طرح پرورش گوساله«ظرفیت 200 رأس» در استان اردبیل در 15 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی دام و طیور
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پروژه کارآفرینی طرح پرورش گوساله«ظرفیت 200 رأس» در استان اردبیل

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی طرح پرورش گوساله«ظرفیت 200 رأس» در استان اردبیل در 15 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه ..............................................................................................................................................................................

مجریان طرح – محل اجرای طرح – هدف از ا جرای طرح ............................................................................

بازاریابی – عملیات اجرای طرح ..............................................................................................................................

کل هزینه‌های اجرای طرح – منابع هزینه طرح ................................................................................................

وضعیت کلی طرح – انواع مواد اولیه مورد نیاز طرح ........................................................................................

وضعیت زمین محل اجرای طرح .............................................................................................................................

استهلاک و تعمیر و نگهداری ...................................................................................................................................

ساختمانهای مورد نیاز و برآورد هزینه اجرای آن ...............................................................................................

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز و برآورد هزینه خرید .................................................................................

برآورد هزینه تأسیسات ..............................................................................................................................................

هزینه وسایط نقلیه و تجهیزات اداری ....................................................................................................................

سرمایه در گردش مورد نیاز ......................................................................................................................................

پیش بینی تولید برای سه سال اول بهره‌برداری .................................................................................................

مراحل اجرای و زمانبندی شده طرح .....................................................................................................................

خلاصه سرمایه گذاری طرح .....................................................................................................................................

منابع تامین سرمایه گذاری طرح .............................................................................................................................

نیروی انسانی مورد نیاز طرح ....................................................................................................................................

پرسنل موجود و مورد نیاز .........................................................................................................................................

برآورد هزینه‌های تولیدی و عملیاتی طرح ...........................................................................................................

پیش بینی حسابهای عملکرد سود و زیان ............................................................................................................

پیش بینی گردش وجوه نقدی ................................................................................................................................

پیش بینی جدول بازپرداخت اصل اقساطی تسهیلات اعطائی .......................................................................


بسمه تعالی

مقدمه:

از آنجائیکه سرچشمه اصلی عقب ماندگی کشورهای توسعه نیافته و عقب نگه داشته شده ناتوانی نهادین بخش کشاورزی و دامی تولیدات غذائی است و متأسفانه کشور ما با جمعیت روز افزون شدید خود بخصوص در زمینه مواد غذائی مورد نیاز فعلی و آتی خود با مشکلات زیادی مواجه می‌باشد. لذا تهیه طرحهایی برای رفع این مشکلات و اجرای پروژه‌هائی که موجبات افزایش تولید و راندمان مواد غذائی را در پی داشته باشند بسیار حائز اهمیت است.

افزایش تولید در رسیدن به خودکفائی در بخش کشاورزی، هم از نظر ایجاد امنیت غذایی برای مردم و هم از نظر کاهش وابستگی اقتصادی و سیاسی و جلوگیری از خروج ارز قابل توجهی که می‌تواند در سرمایه‌گذاریهای زیر بنایی صنعتی باعث توسعه و رشد اقتصادی کشور شده بیش از پیش نمایان است.

خوشبختانه بعد از پیروزی شکوهمند اسلامی ایران با بذل و توجه مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی به بخش کشاورزی و دامپروری و گنجاندن برنامه‌های موفقی در قالب طرح پنجساله، اهمیت و نقش برنامه‌ریزی و سرمایه گذاریهای زیر بنایی صنعتی باعث توسعه و رشد اقتصادی کشور شده بیش از پیش نمایان است.

خوشبختانه بعد از پیروزی شکوهمند اسلامی ایران با بذل و توجه مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی به بخش کشاورزی و دامپروری و گنجاندن برنامه‌های موفقی در قالب طرح پنجساله، اهمیت و نقش برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری صحیح در توسعه و شکوفائی استعداد‌های کشاورزی را بر همگان روشن نمود.

استان اردبیل با پتانسیلهای نهفته خویش قبل از آنکه استان مطرح، تولید کننده محصولات زراعی باشد یک استان دام خیز است و مراتع سرسبز، شرایط مساعد تولید علوفه و اکولوژیکی منطقه ایجاد سرمایه‌گذاری در امر پرورش دام را بیش از پیش طلب می‌نماید. با توجه به مازاد علوفه‌ای که در استان وجود دارد و به سایر استانها ارسال می‌شود، همچنین با صنعتی کردن بخش پرورش دام و سرمایه‌گذاریهای بیشتر می‌توان اذعان داشت این استان بزودی قادر خواهد بود یکی از قطبهای بزرگ صادر کننده مواد پروتئینی به سایر استانها و کشورهای تازه استقلال یافته همجوار باشد.

ان شاء ا...


مجریان طرح :‌

مجری طرح از دامداران استان بوده که دارای تجربیات زیادی در ا مر پرورش دام بوده و برای نگهداری و پرورش گوساله به تعداد 200 رأس اقدام نموده است.

گوساله‌های انتخابی به عرضه گوساله در منطقه دارد و در اولویت اول انتخاب گوساله دو رگ خواهد بود که در منطقه بوفور یافت می‌شود.

مجری بنام شرکت تعاونی تولیدی (معین) پرواربندی گوساله قرخبداغ کوثر به شماره ثبتی تحت نظارت اداره کل تعاون استان اردبیل می‌باشد که در نظر دارد سرمایه خود را در جهت پرورش گوساله که تولید آن از نیازهای اساسی جامعه است سرمایه گذاری نماید.



محل اجرای طرح:

محل اجرای طرح در استان اردبیل شهرستان کوثر می‌باشد که کلیه شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری طرح را دارا می باشد.

شهرستان کوثر به جهت دارا بودن، آب و هوای مناسب و داشتن زمینهای حاصلخیز و مراتع غنی در جهت پروار بندی گوساله مناسب بوده و برای خودکفائی کشور در راستای تولید گوشت قرمز سهم بسزایی دارد.



هدف از اجرای طرح:

بطور کلی از اجرای پرونده مذکور را می‌توان بشرح ذیل خلاصه نمود.

1- قطع وابستگی به خارج در زمینه تولید گوشت قرمز مورد نیاز کشور.

2- ایجاد اشتغال به کار

3- تأمین مواد پروتئینی مورد نیاز داخل کشور با توجه به نرخ رشد جمعیت .

4- علاقه به فعالیت در ا ین رشته و امرار معاش از این طریق

5- تبدیل ضایعات کشاورزی به گوشت و نهایتاً افزایش سرمایه

بازاریابی :

یکی از منابع مهم غذایی که دارای ارزش غذایی بالا و درصد پروتئین‌ کافی می‌باشد گوشت قرمز است.

با توجه به نرخ رشد جمعیت در کشورمان باید درصدد برطرف کردن کمبود تولید گوشت قرمز بوده و از طرفی باید به نحوی برنامه‌ریزی نمود تا تولید این فرآورده‌ مقرون به صرفه باشد.

با توجه به اینکه کشتارگاه صنعتی یکی از مزایای مهم در جهت پروار بندی گوساله نقش مهمی ایفا می‌نماید و از طرفی سعی شده است که تولید گوشت قرمز با نازلترین قیمت صورت گیرد. لذا امیدواریم که بازاریابی به نحو احسن و مطلوب صورت گیرد.



عملیات اجرای طرح:

طرح بعد از آماده شدن تاسیسات و تجهیزات مورد نیاز پیش‌بینی شده با خرید 200 رأس گوساله دورگ بصورت زنده قپان از قرار هر کیلو‌گرم وزن زنده برابر ریال شروع به فعالیت می‌کند هنگام خرید گوساله‌ها سعی می‌گردد، گوساله‌های لاغر و استخواندار و سالم که در حدود 150 کیلوگرم وزن دارند انتخاب و خریداری شوند.

بعد از انتقال گوساله‌های خریداری به پرواربندی، داورهای ضدانگل به گوساله‌ها داده شده و با محلولهای ضدعفونی کننده، دامها سمپاشی شده و و به سالن پرورش منتقل می‌شوند (در صورتی که فصل کنه باشد در آنصورت گوساله با محلولهای استاندارد کنه کش نیز سمپاشی می‌شوند)

غذای روزانه گوساله‌ها بطور روزانه و در آخور‌ها ریخته می‌شود میزان ماده خشک این غذای 7/2 درصد وزن زنده گوساله در طرح پیش‌بینی شده که گوساله‌ها با این تغذیه روزانه حدود 950 گرم افزایش وزن خواهد داشت.