دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 288 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 123 |
بررسی رابطه تغییرات اجزای صورت سود و زیان با تغییرات بازده سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ........................................ 1
فصل اول_ کلیات تحقیق :
مقدمه......................................... 2
بیان موضوع.................................... 3
هدف و دلایل انتخاب............................. 4
اهمیت موضوع .................................. 5
فرضیه تحقیق .................................. 6
قلمرو تحقیق .................................. 8
متغیرهای تحقیق ............................... 9
جمع آوری اطلاعات ............................. 11
تعاریف و اصطلاحات............................ 12
فصل دوم _ مبانی نظری تحقیق :
مقدمه ....................................... 14
بخش اول _ مفهوم سود و اجزای صورت سود و زیان . 18
عنوان صفحه
سود حسابداری ................................ 18
نظریات پیرامون سود .......................... 19
سود تحققی و سود غیر تحققی ................... 21
مفهوم سود در گزارشگری مالی .................. 26
اهداف گزارشگری سود .......................... 28
نقاط قوت سود حسابداری ....................... 28
نقاط ضعف سود حسابداری ....................... 29
نقش صورتهای مالی در تحقق هدفهای حسابداری .... 30
صورت سود و زیان ............................. 31
ماهیت درآمد ................................. 31
اندازه گیری درآمد ........................... 32
تحقق درآمد .................................. 35
مقاطع زمانی شناسایی درآمد ................... 35
ماهیت هزینه ................................. 37
اندازه گیری هزینه ........................... 38
زمان وقوع هزینه ............................. 39
بخش دوم - مفهوم بازده سهام و انواع بازده سهام
بازده سرمایه گذاری .......................... 41
عوامل مؤثر بر بازدهی ........................ 43
بازارهای اوراق بهادار ....................... 45
کارایی بازار ................................ 45
سطوح کارایی بازار ........................... 46
استفاده کنندگان از صورتهای مالی ............. 48
بخش سوم - تغییرات اجزای صورت سود و زیان با بازده سهام
سود بعنوان وسیله ای برای پیش بینی ........... 49
بخش چهارم - مروری بر تحقیقات قبلی .......... 54
عنوان صفحه
فصل سوم – روش تحقیق
مقدمه ....................................... 63
اهداف تحقیق ................................. 63
روش تحقیق ................................... 64
فرضیه تحقیق ................................. 66
جامعه آماری ................................. 69
نمونه آماری ................................. 69
متغیرهای تحقیق .............................. 72
روش جمع آوری اطلاعات ......................... 72
روش آزمون فرضیات ............................ 73
محدودیتهای تحقیق ............................ 75
فصل چهارم - تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه ....................................... 76
روش تجزیه و تحلیل داده ها.................... 76
فرضیه های تحقیق ............................. 77
نتایج آزمون فرضیه ........................... 79
فصل پنجم - نتیجه گیری و پیشنهادات .......... 93
مقدمه ....................................... 93
پیشنهادات تحقیق ............................. 94
سایر پیشنهادات 96
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 30030 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 214 |
مرکز علمی - پژوهشی کودکان ( پژوهشسرای دانش آموزی )
کمرنگ بودن مسئله پژوهش و تحقیق در سیستم آموزشی کشورما باعث گردیده است , تا آموزش در محدوده تئوریک شکل بپذیرد . نتیجه این فرآیند عدم بهره وری بهینه از توانمندی های ذهنی و فکری نوجوانان و جوانان را باعث گردیده است . این موضوع می طلبد که به موازات کارتئوری , کار علمی و پژوهشی و تحقیق انجام گرفته تا بتوانیم حداکثر بهره وری را پیش رو داشته باشیم .
با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در عصر حاضر و تغییر بسیاری از امور بواسطه آن و در مقایسه با سایر کشورها جای خالی فضاهای پژوهشی در عرصه آموزش و پژوهش بسیار احساس می گردد .
از آنجا که طرح های پژوهشی بستر ارتقاء هر جامعه ای می باشد, وجود روحیه پژوهشگری از کودکی بسیار ضروری است .
این امر در کشورهای صنعتی بسیار مورد توجه است و کودکان از ابتدای دوران آموزش با روحیه پژوهشگری آشنا می گردند و اما در کشور ما با توجه به شیوه یادگیری قدیمی که بر اساس سیستم محفوظات ذهنی است , به پژوهش کمتر توجه شده است و بیشتر به آموزش قدیمی تکیه شده است .
پژوهش به عنوان فرآیند علمی در جهت ایجاد حس کنجکاوی در دانش آموز است . از اینرو در امر پژوهش نظر برآن است که شیوه هایی بکارگرفته شود که دانش آموزان ضمن فراگیری مفاهیم و مطالب علمی , چگونگی روند سازمان یافته تفکر را تمرین کنند و به تدریج با مفهوم و کاربرد هر یک از آنها آشنا شوند .
این موضوع بحث و نگرشی نو را درباره فضاهای آموزشی و به طور کلی عرصه های آموزشی می طلبد .
بیان مسئله :
ایجاد بستر و زمینه درجهت تغییر نگرش نسبت به مسئله آموزش و یافتن راهکارهای عملی برای انطباق مسئله پژوهش با نحوه آموزش تئوریک فعلی می باشد . اگر جهان امروز را با دنیای 100 سال پیش مقایسه کنیم با پیشرفت های خیره کننده ای در علوم , بازرگانی , خدمات پزشکی , ارتباطات و زمینه های بیشمار دیگر روبرومی شویم . اما چون به مدرسه در هر کجای ایران سر بزنیم , با شگفتی بین کلاس درس صد سال پیش با امروز تفاوتی احساس نمی کنیم , دانش آموزان درردیف های پشت سر هم نشسته , مداد و کاغذ در دست , هر چه معلم پای تخته سیاه می گوید و می نویسد , با شتاب یادداشت می کنند که آنها را به حافظه سپرده و در زمان امتحان به سرعت پس دهند . در حالی که به واسطه پیشرفت علوم و فنون بسیاری از امور تغییر کرده است , اما کم یا بیش آموزش و پرورش و شیوه یادگیری دانش آموزان و تدریس معلمان همانطور دست نخورده باقی مانده است . وسعت علوم و حوزه های آموزشی , گستردگی مفاهیم و سرعت انتشار اطلاعات , نیاز به نگرشی نو در عرصه آموزش و پرورش را عیان می کند . دنیای امروز در حال تبدیل شدن به یک شبکه ارتباطی برای انتقال افکار و اطلاعات است . همگام شدن و بهره گیری از این حالت با روش های رایج آموزشی ما و با استفاده از فضاهای آموزشی معمول تطابق ندارد و عدم کارایی روش های فعلی در نظام آموزشی , مخصوصا درسال های اخیر روشنتر شده است . بحث نظام آموزشی و تغییرات آن در کشور ما به سبب شرایط خاص فرهنگی و اقتصادی بیانگر یک نیاز اجتماعی است . این موضوع بحث فرهنگی نو و جدیدی را درخصوص فضاهای آموزشی و به طور کلی عرصه های آموزشی می طلبد .
بارور کردن روح کاوش و تقویت فرآیند تفکر درهر فرد وقتی ممکن و موثر خواهد بود که این امکان در دوران کودکی و نوجوانی برای او فراهم شود . جنبه تربیتی این امر موید ایجاد ضرورت مجموعه ای است که زمینه ساز این باروری باشد .
ایجاد یک مرکز علمی – آموزشی با نظر به مبحث تکنولوژی آموزشی می تواند به عنوان الگوی کلی , زمینه ساز توسعه روشهای بهینه و پویای آموزشی در سطح وسیعی از سیستم آموزشی باشد.
دسته بندی | فنی و مهندسی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1693 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 118 |
سیستم گردش محصولات چاپی به روش افست
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه...................................... 1
فصل اول
روش چاپ.................................... 4
پیش از چاپ................................. 5
فتولیتوگرافی............................... 6
پردزاش، تفکیک و تهیه فیلم الکترونیکی....... 11
پردازش، تفکیک و تهیه فیلم فتومکانیکی....... 16
چاپ، روش چاپ افست.......................... 18
انواع ماشین افست........................... 20
پس از چاپ.................................. 24
صحافی ماشینی............................... 25
صحافی سنتی................................. 34
فصل دوم
تقسیمبندی محصولات چاپی به روش افست.......... 38
فرمهای تجاری............................... 39
بروشور و پوستر............................. 39
کتاب....................................... 41
دفاتر و دفترچه............................. 46
سربرگ و پاکت............................... 47
سررسید و تقویم............................. 50
جعبه و بستهبندی............................ 50
فصل سوم
عنوان صفحه
مواد اولیه مصرفی و گردش مواد و محصولات چاپی. 54
کاغذ....................................... 55
ویژگیهای چند نوع کاغذ پر مصرف.............. 58
اندازه و محاسبات کاغذ...................... 64
محاسبه حجم و وزن کاغذ...................... 78
مرکب....................................... 86
خواص فیزیکی مرکب........................... 86
سیالیت..................................... 87
چسبندگی.................................... 92
رابطه فیزیکی آب منبع افست با مرکب چاپ...... 97
مواد مصرفی در صحافی........................ 98
چسب........................................ 98
طبقهبندی چسبها............................. 99
چسبهای گرما سخت............................ 100
چسبهای گرما نرم............................ 101
چسبهای گرما ذوب و واکسها................... 106
مفتول...................................... 109
نخ......................................... 109
گردش مواد و محصولات چاپی.................... 10
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 214 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 169 |
بررسی شناخت . رفتار درمانی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ..................................... 1
فصل اول : کلیات ........................... 4
مقدمه...................................... 5
بیان مسئله ................................ 8
فصل دوم : مباحث نظری....................... 11
تاریخچه ................................... 12
شکل گیری و رشد رفتاری درمانی .............. 20
کاربرد اولیه اصول رفتاری در زمینه بالینی .. 32
کاربرد فنون کنشگر : تحلیل کاربردی رفتاری... 40
تکنیکهای رفتار درمانی ..................... 48
خاستگاه رویکرد رفتاری ..................... 55
فنون سنتی رفتار درمانی .................... 60
ارزیابی رفتار درمانی ...................... 80
پیدایی شناخت درمانی ....................... 95
رویکردهای شناختی نسبت به شخصیت ........... 103
مفروضات کلی شناخت درمانی ................. 106
تلفیق رویکردهای شناختی رفتاری ............ 120
ویژگی ها و مفروضه های رویکرد شناختی – رفتاری 125
درمان شناختی – رفتاری .................... 134
تکنیکهای رفتار درمان شناختی .............. 143
پژوهش در زمینه مداخله رفتاری – شناختی .... 144
پژوهش در زمینه مداخله رفتاری – شناختی و دارویی 147
بنیاد علمی درمان رفتاری - شناختی ......... 149
اصول کلی در شیوه های درمانی شناختی – رفتاری 151
ارزشیابی شناختی – رفتاری ................. 152
سنجش در ارزیابی و درمان شناختی – رفتاری .. 154
فصل سوم : بحث و نتیجه گیری ............... 155
پیش بینی روندها .......................... 156
برایند بحث ............................... 157
اصطلاحات مهم .............................. 158
فهرست منابع
منابع فارسی .............................. 165
منابع انگلیسی ............................ 167
پیوست .................................... 169
مقاله انگلیسی (1)
ترجمه
مقاله انگلیسی (2)
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2065 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 43 |
طراحی و ساخت اتاق آنتن
مراحل طراحی و ساخت یک اتاق آنتن مورد بحث قرار گرفته شده است. یک چنین اتاقی از ضروریات هر مؤسسه مجهز به امکانات آنتن و رادار می باشد و فضای مناسبی برای اندازه گیری مشخصات مختلف آنتن فراهم می کند. کاربرد دیگر این آنتن در امکان اندازه گیری سطح مقطع راداری اجسام می باشد. همچنین این اتاق جهت مصون ماندن نیروی انسانی از خطرات تشعشع الکترومغناطیسی در حین اندازه گیری آنتن سودمند می باشد.
علاوه بر اصول طراحی اتاق آنتن، یک نظریه ریاضی کارآمد تحت عنوان شرط مرزی جذب به صورت نوینی مطرح شده و تلفیق دو شرط مرزی جذب فیزیکی موج و مدل ریاضی آن به اختصار مطرح شده است.
لازم به ذکر است که در ابتدا به شرح تئوری ناحیه سکوت اتاق آنتن می پردازیم، سپس به روشهای مختلف اندازه گیری و محاسبه ناحیه سکوت اشاره می کنیم و بعد از آن نتایج آزمایشات انجام شده را ارائه می کنیم و مرغوبیت اتاق را مورد بررسی قرار می دهیم .
فهرست مطالب :
فصل اول: محاسبه ناجیه سکوت اتاق آنتن و تعیین کیفیت اتاق 1
1- مقدمه 2
2- تعریف “Qiet zone” و “Quietness” اتاق کنتن 4
3- اندازهگیری مقدار انعکاس در ناحیه سکوت 6
4- تحلیل نتایج آزمایش: 15
5- مقایسه بین نتایج حاصل از دو روش 17
فصل دوم: طراحی و مدل سازی اتاق انتن 25
1- مقدمه 27
2- نظریه جذب امواج الکترومغناطیسی 28
3- جاذب باند باریک 29
4- جاذب باند پهن 30
5- انتخاب ماده جاذب و تهیه بلوکهای جذب 31
6- اندازهگیری مشخصات جاذبها 32
7- ناحیه سکوت آنتن 33
8- طراحی اتاق 34
9- مدلسازی ریاضی اتاق آنتن 35
10- نتیجه 38
11- پیشنهادات 38
فصل سوم: گزارش ساخت اتاق آنتن 39
نتیجه گیری 42
فهرست مراجع 43
فهرست شکلها و جداول:
شکل شماره 1- نمای کلی آنتن فرستنده و گیرنده.. 5
شکل شماره 2- منحنی پترن تست شده آنتن مرجع.... 8
شکل شماره 3- منحنی انحراف سطح توان........... 9
شکل شماره 4- انحراف پترن آنتن تحت تأثیر موج انعکاس 10
شکل شماره 5- منحنی پترن موج ساکن............. 15
شکل شماره 6- جهت حرکت آنتن................... 18
شکل شماره 7- مجموعة اندازه گیری توان دریافتی. 19
جدول شماره 1- مقادیر اندازه گیری توان در زاویه های مختلف 20
جدول شماره 2- مقادیر اندازه گیری توان در زاویه های مختلف 20
جدول شماره 3- مقادیر اندازه گیری توان در زاویه های مختلف 20
جدول شماره 4- مقادیر اندازه گیری توان در زاویه های مختلف 21
جدول شماره 5- مقادیر اندازه گیری توان در زاویه های مختلف 21
جدول شماره 6- مقادیر اندازه گیری توان در زاویه های مختلف 21
شکل شماره 8- زاویه بین آنتن فرستنده و گیرنده. 22
شکل شماره 9- پترن آنتن....................... 23
شکل شماره 10- امواج انعکاس از مانع بی اتلاف.... 29
شکل شماره 11- انعکاس موج از مانع در محیط تلفدار 30
شکل شماره 12- نمونه جاذب های الکترومغناطیسی... 32
شکل شماره 13- مدار نمونه ای اندازه گیری ضریب انعکاس جاذب 32
شکل شماره 14- مدار نمونه ای اندازه گیری افت انتقال جاذب 33
شکل شماره 15- نمایی از اتاق آنتن.............. 35
شکل شماره 16- مقایسه جذب موج در روش پیشنهادی و روش MUR 37
کلیدواژه:
اتاق آنتن |
Antenna room |
اتاق بدون انعکاس |
Anechoic chamber |
جاذب موج الکترومغناطیسی |
Electromagnetic Absorber |
اندازه گیری آنتن |
Antenna Measurement |
شرط مرزی جذب |
Absorbing Boundary Condition |
مدلسازی فضای آزاد |
Free Space Modeling |