دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 503 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 103 |
این پاورپوینت در 103 اسلاید به صورت کامل مقوله مقدمه ای بر مدیریت دانش را توضیح داده است.
برخی از عناوین اسلاید ها:
تاریخچه
مقدمه ای بر مدیریت دانش
مفهوم دانش
اطلاعات
ابزار
چند معیار مهم برای تبدیل داده ها به اطلاعات
تبدیل اطلاعات به دانش از طیف واژه های زیر صورت می پذیرند:
فرآیند فرآوری دانش
دانش در عمل
توجه به واقعیتها
آگاهی به واقعیت ( درک پیچیدگی)
قوانین سرانگشتی، شمّ و شهود
دانش به مثابه دارایی شرکت
اقتصاد متغیر جهانی
اقتصاد سیاسی بازارهای دانش
اجزاء تشکیل دهنده بازار دانش
قراردادهای روانی
پیامهای بازار دانش
ایجاد بازارهای دانش کارساز
ایجاد اتاق گفتگو ) پاتوق (
و .....
دسته بندی | اندروید |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 7069 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
دسته بندی | برق |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 5233 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 100 |
تحقیقی بر سیستم تحریک و راه انداز ژنراتورهای نوع Ty 10546 100
فهرست
عنوان صفحه
روغن کاری 13
کنترل نظارت حرارتی توربین 13
رینگهای لغزشی و نگهدارنده های زغالی 13
بهره برداری 14
بهره برداری کلّی 14
سیم پیچ استاتور 14
روتور 15
هسته استاتور 15
پایداری و تثبیت وضعیت 15
اختلاف انبساط سیم پیچ استاتور و هسته آن 15
لرزشها و ارتعاشات 16
راه اندازی ،بارگیری و تریپ 16
ملاحضات 16
پیش راه اندازی 17
اخطار 17
راه اندازی 18-17
دستور العمل های سنکرون شدن 18
بهره برداری به هنگام پارالل 19
تغییر در بار راکتیو 19
تریپ یا قطع مدار 19
تریپ نرمال 19
تنظیم اتوماتیک ولتاژ 20
تنظیم دستی ولتاژ 20
بهره برداری در فرکانس بالا 20
بهره برداری در فرکانس کم 20
خروج از حالت سنکرون 21
قطع میدان تحریک 22
عنوان صفحه
تریپ همزمان 22
تریپ ژنراتور 22
تریپ کلید اصلی ژنراتور 22
تریپ ترتیبی 22
تریپ دستی 23
برگشت اصلی وتریپ 23
برگشت دستی 23
حفاظت های ژنراتور 24-23
پلاک مشخصات ژنراتور 25-24
تصویر ژنراتور 26
بخش دوّم 27
مقدمه سیستم تحریک 29-28
تحلیل سیستم تحریک 31-30
پل تریستوری 31
ولتاژ ،جریان نامی 32
مقادیر نامی سیستم تحریک 33
مقادیر نامی ترانس تحریک 34
فیوز ها 34
اسنابر 35
کروبار 35
مقاومت تخلیه 36
حفاظت های کانورتر 36
فیوز 36
حفاظت ماکزیمم جریان لحظه ای 36
حفاظت اضافه جریان تأخیری 37
حفاظت جریان نامتعادل 38
قسمت کنترلی 40-39
کارت های سیستم 42-40
عنوان صفحه
دیاگرام تنظیم 42
فاز شیفتر و طراحی آن 43
آتش گیت تریستور ها 46-44
تست تریستور وزوایای آتش آن 47-46
ساختار نرم افزا ر 48-47
توابع رگولاتور 49-48
کنترل ریداندانت 49
پایانهء عیب یابی 50-49
نرم افزار پی سی ترم 51
فشرده ای از سیستم تحریک با شبکه 63-52
تصاویر سیستم تحریک 65-63
بخش سوّم 66
سیستم راه انداز 67
سیستم راه انداز نیروگا ه 69-68
معایب و مزایا 69
مشخّصات سیستم 69
بررسی قسمت های مختلف سیستم 74-70
شرح عملکرد کارت ها 81 -75
مشخصات ترانس سیستم راه انداز 82
نحوهء عملکرد وحلقهء اصلی کنترل در سیستم راه انداز 86-83
حفاظت های داخلی پانل 87
حفاظت های خارجی پانل 87
خطای باس 89
تصاویر 94-90
منابع ومراجع 95
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1150 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 50 |
مقدمه ای بر DCS
(Distributed Control System) سیستم کنترل غیر متمرکز (گسترده)
در سیستم های قدیمی اتوماسیون اطلاعات مربوط به هر واحد باید از حمل آن به اتاق کنترل توسط کابل هایی انتقال می یافت با ازدیاد این واحدها حجم کابل هایی که به اتاق کنترل متصل می شدند نیز افزایش می یافت و بزرگترین اشکالاتی که این سیستم داشت عبارت بودند از :
1- تراکم انبوه کابل های ارتباطی در اتاق کنترل که به نوبه خود در هنگام عیب یابی سیستم مشکل آفرین بودند.
2- در هنگام بروز اشکال در اتاق کنترل کل سیستم فلج می شد.
3- در صورتی که کنترل سیستم گسترده ای مد نظر بود پردازنده مرکزی باید دارای حجم حافظه و سرعت بسیار بالایی می بود تا بتواند تمام داده های ارسالی و یا دریافتی را مورد پردازش قرار دهد و بدیهی است که با افزایش تعداد Point ها در سیستم فاصله زمانی سرویس دهی دوباره به هر Point نیز افزایش مییابد که از نظر کنترلی عیب بزرگی محسوب می شود.
در چنین شراطی بود که مهندسین به فکر افتاندند که اولا: تراکم کابل ها را در اتاق کنترل کاهش دهند. ثانیا: از مرکزیت به یک قسمت به عنوان کنترل کننده مرکزی جلوگیری کنند بدین منظور یک سیستم بزرگ صنعتی را به بخش های کوچک تقسیم کرده و کنترل آن قسمت را نیز به کنترلر مربوط به خودشان که در همان محل قرار دارد واگذار کردند که بدین ترتیب مفهوم کنترلر محلی(Locall Controller) شکل گرفت و تنها در صورتی که اطلاعات آن قسمت مورد نیاز دیگر قسمت ها واقع می شد و یا تغییر مقدار یک point در آن قسمت از طرف سیستم های بالا مد نظر بود توسط شبکه های ارتباطی این امر صورت می گرفت.
سیستم کنترل غیر متمرکز DCS
الف- اجزاء DCS
ب- نرم افزار DCS
ج- آدرس دهی DCS و Peerway
د- عیب یابی در سیستم DCS
هـ- کپی نقشه ها و کانالوگ DCS و Peerway
سیستم کنترل غیر متمرکز (گسترده) DCS
سیستم کنترل فریاند تولید آلومینا در شرکت آلومینای ایران(جاجرم) قسمت اعظم این فرآیند توسط سیستم DCS کنترل شده از یک اتاق کنترل مرکزی CCR و چهار اتاق محل 4 و 3 و 2 و 1 LCR و توسط این چهار اتاق محل تعداد زیادی از واحد های کنترلی کوچک که در آنها PCL تله مکانیک نصب شده توسط شبکه کابل نوری تبادل اطلاعاتی نموده و کل فرایند آلومینای تحت کنترل این سیستم های می باشد که در این فصل به اختصار و به طور خلاصه به توضیح و بیان کنترل DCS می پردازیم و توضیح اینکه DCS مخفف کلمه Distributed control system می باشد. LCR مخفف Local control Room می باشد و مدل DCS سیستم R.S3 شرکت Fisher Rosmount آمریکا می باشد.
الف- اجزاء اصلی DCS :
1- Peer way 2- Consoles 3-Control file 4- Input /Out put کارت 5- Peer way inter pace
سیستم کنترل و DCS و مجموع سخت افزار این کنترل به شرح ذیل بیان می شود:
ارتباط توسط شبکه شاه راه فیبر نوری بین این اجزا انجام شده و قسمت دوم مونیتورهای اپراتوری بوده که جهت نمایش و دریافت و ارسال اطلاعات محیط خارجی به سیستم برقرار می شود. وقت چهارم سیستم های رابط می باشد که مجموع کنترل فرایند DCS به صورت خط کمک یا اضافی یا Redundancy کار می کنند یعنی به محض معیوب شدن هر کدام از اجزاء فوق خط کمکی و مسیر اضافی به صورت اتوماتیک وارد مدار می شود. و اطلاعات همیشه در دو مسیر ارتباطی ارسال و دو نقطه همزمان پردازش میشوددسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2177 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
طراحی کنترل کننده مدرن برای تقویت کننده عملیاتی
چکیده مطالب
هدف از این پروژه بررسی مراحل طراحی یک کنترل کننده برای تقویت کننده عملیاتی (Op-Amp) با استفاده از روش های کنترل مدرن می باشد .
این سیستم دارای یک ورودی و یک خروجی است چنین سیستمی را SISO می گویند .
(Single Input , Single Output)
برای انجام این عمل لازم است ابتدا رفتار سیستم را بدون فیدبک حالت بررسی کرده و با مشاهده ناپایداری فیدبک حالت را طراحی کرده و سپس میزان پایداری را نسبت به حالت قبل بررسی می نماییم .
پیشگفتار
در طول تاریخ بشریت کنترل سیستم ها از مسائلی بوده که انسان همواره با آن درگیر می باشد بطور کلی همه انسان ها خواستار این مسئله هستند که سیستم تحت اختیار آنها یک سیستم پایدار بوده و یا اینکه حالت خاصی را داشته باشد که همان مفهوم ردیابی ورودی مرجع می باشد .
مهندسی کنترل پایه تئوری فیدبک و تئوری تحلیل سیستم های خطی و مکملی بر تئوری شبکه ها و ارتباطات می باشد لذا مهندسی کنترل محدود به یک مهندسی منظم و دارای چار چوب عملیاتی خاص
نمی باشد بلکه به لحاظ علمی ، هوانوردی ، شیمی ، مکانیک و شهر نشینی را تحت پوشش قرار می دهد.
درزندگی روزمره سیستمهای کنترل الکتریکی،مکانیکی وشیمیایی موجبات آسایش ما رافراهم میآورند.
کنترل خودکار علاوه بر نقش مهمی که در سیستم های مذکور دارد نقش عمده ای در سیستم های صنعتی امروزی ایفا می کند.
یک سیستم مجموعه ای از اجزاء است که به منظور انجام عملیات معین ، طبق ضوابطی مشخص با یکدیگر تبادل انرژی یا اطلاعات می کنند.
هدف از مطالعه یک سیستم و آنالیز آن در واقع پی بردن به کیفیت کار سیستم ها و بدست آوردن رابطه بین اجزاء تشکیل دهنده سیستم بر محیط و بر عکس دانست.
کنترل کننده مقدار واقعی خروجی را با ورودی مطلوب مقایسه و تفاوت آنها را تعیین کرده و یک سیگنال کنترل تولید می کند تا مقدار خطا را به صفر یا حداقل برساند شیوه تولید سیگنال کنترل کننده ، عملیات کنترلی نامیده می شود.
کنترل کننده ها انواع مختلفی از قبیل هیدرولیکی ، الکترونیکی و نیوماتیکی یا ترکیبی از آنها دارد.
کنترل کننده ها با اهداف و انگیزه هایی متفاوت طراحی و ساخته می شوند از مهمترین این اهداف
می توان موارد زیر را نام برد:
ü افزایش سرعت پاسخ سیستم
ü کاهش حساسیت به اغتشاش
ü حذف خطای حالت ماندگار
ü پایدار سازی سیستم های ذاتاً ناپایدار
کنترل پذیری و رویت پذیری دو مشخصه مهم سیستم می باشند که فقط مختص فضای حالت بوده و در این فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند و در مفاهیم فرکانسی و کنترل کلاسیک وجود ندارند.
کنترل پذیری بیانگر تاثیر از ورودی و رویت پذیری بیانگر مشاهده در خروجی می باشد.
در فصل های بعدی به بررسی کامل تر و دقیق تر موارد فوق خواهیم پرداخت.
فصل اول
تقویت کننده های عملیاتی
مقدمه
مدت زمان زیادی است که آپ امپ ها به کار گرفته می شوند در ابتدا کاربرد آنها در زمینه محاسبات قیاسی و ابزار دقیق بود .آپ امپ های اولیه از عناصر نامجتمع (لامپ های خلاء و بعدها ترانزیستور و مقاومت) ساخته می شد و قیمت گران آنها عامل بازدارنده ای برای استفاده بود در اواسط دهه 1960 اولین آپ امپ مدار مجتمع (IC) به وجود آمد این واحد (709 µA) از تعداد نسبتاً زیادی ترانزیستور و مقاومت ، تماماً بر یک تراشه سیلیسیمی ، تشکیل شده بود .
گرچه مشخصه های آن (نسبت به استانداردهای امروز) ضعیف و باز هم بسیار گران بود پیدایش آن از دوران نوینی در طراحی مدار الکترونیکی خبر می داد مهندسان الکترونیک استفاده از آپ امپ را در مقیاس وسیع آغاز کردند که این امر سبب شد بهای آن بسیار پایین بیاید.همچنین خواستار آپ امپ های با کیفیت بالاتر بودند سازندگان نیمه رسانا آپ امپ های پر کیفیت و بسیار ارزان عرضه کردند.
یکی از دلایل عمومیت یافتن آپ امپ ها همه کاره بودن آنهاست و همچنین آپ امپ IC مشخصه هایی بسیار نزدیک به ایده آل دارد ای امر نشان می دهد که با بکارگیری آپ امپ های IC طراحی مدارها بسیار ساده می شود.