دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 398 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 90 |
بررسی سنجش خلاقیت دانشجویان کارشناسی سه رشته علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی و روانشناسی دانشگاه ...
تشکر و قدردانی-------------------------------- أ
چکیده ---------------------------------------- د
فهرست مطالب----------------------------------- ه
فهرست جداول ---------------------------------- ط
فهرست نمودارها ------------------------------- ل
دعای هنرمند----------------------------------- 2
بیان مسئله ----------------------------- 6
ضرورت و اهمیت حرکت به سوی خلاقیت ------------ 8
اهداف تحقیق --------------------------------- 10
فرضیات تحقیق -------------------------------- 12
تعریف مفاهیم و واژه ها----------------------- 12
محدودیتهای تحقیق----------------------------- 13
خلاصه فصل------------------------------------- 15
فصل دوم : سابقه موضوع تحقیق ---------------- 16
مقدمه---------------------------------------- 17
ساختار مغز و عملکرد آن----------------------- 18
تعاریف خلاقیت :------------------------------- 25
1 . نگرشهای خاستگاهی :----------------------- 26
2 . نگرشهای فرایندی :------------------------ 27
رابطه هوش و خلاقیت --------------------------- 31
فرایند خلاقیت :------------------------------- 36
مراحل والاس ------------------------ 37
مراحل اسبورن ---------------------- 39
مراحل تورنس ----------------------- 41
نظریه های خلاقیت :---------------------------- 42
1. نظریه های جهان باستان-------------------- 42
2. نظریه های جدید فلسفی --------------------- 44
3. نظریه های روان شناسی -------------------- 45
4. روانکاوی جدید ---------------------------- 46
خصوصیات افراد خلاق --------------------------- 49
نیازهای افراد خلاق --------------------------- 56
عوامل موثر در خلاقیت-------------------------- 58
هوش ------------------------------- 59
ویژگیهای شخصیتی-------------------- 61
خانواده---------------------------- 63
مدرسه و دانشگاه و نقش آن در خلاقیت - 65
نقش انگیزه های درونی و بیرونی در خلاقیت------- 69
تاثیرات عوامل خاص بر خلاقیت :----------------- 70
سن -------------------------------- 70
جنس-------------------------------- 71
ارزشها و فشارهای اجتماعی ---------- 71
تحصیلات----------------------------- 72
نقش کوشش در خلاقیت------------------ 72
شرایط محیطی مطلوب برای خلاقیت ---------------- 73
تکنیکهای خلاقیت و نو آوری--------------------- 74
یورش فکری---------------------------- 75
مدل سینکتیکس -------------------------- 77
تکنیک دلفی ... ------------------------ 78
آموزش خلاقیت --------------------------------- 87
الف : آموزش و پرورش عمومی خلاقیت------------- 87
آموزش خلاقیت در جهان ---------------- 88
ب : آموزش خلاقیت در کودکان و دانش آموزان --- 89
نکات قابل توجه در آموزش خلاقیت به فراگیران 93
آنچه مربی برای پرورش فکر خلاق باید انجام دهد 96
محتوای درسی فراگیر و ارتباط آن با خلاقیت 99
اصول اساسی در پرورش خلاقیت ------------------ 107
عوامل موثر در پرورش خلاقیت ------------------ 108
نقش امنیت و آزادی روانی در خلاقیت ----------- 113
خلاقیت و حل مسئله --------------------------- 115
خلاقیت و پیشرفت تحصیلی --------------------- 117
خلاقیت و هنر -------------------------------- 118
خلاقیت و توسعه اقتصادی ---------------------- 121
اثر محرک عاطفی در خلاقیت -------------------- 122
شرایط لازم جهت استفاده حداکثر از قدرت تصور در خلاقیت 126
موانع خلاقیت -------------------------------- 128
عامل شانس در کاوش در مسیر خلاقیت ------------ 127
با تصور خلاق می توان روابط شخصی را بهبود بخشید 139
سوابق پژوهش در ایران ----------------------- 141
سوابق پژوهش در خارج ------------------------ 143
نتیجه گیری و جمع بندی فصل دوم--------------- 147
فصل سوم : روش اجرای پژوهش--------------- 150
روش تحقیق----------------------------------- 151
روش گرد آوری اطلاعات------------------------- 152
ابزار گردآوری اطلاعات ----------------------- 152
جامعه آماری--------------------------------- 152
تعداد و روش نمونه گیری --------------------- 153
نمره گذاری آزمون --------------------------- 154
نحوه تبدیل نمره خام به نمره استاندارد ------ 154
اعتبار آزمون-------------------------------- 155
روش استخراج مصاحبه کتبی -------------------- 155
اساس تئوریکی پرسشنامه و مصاحبه کتبی -------- 156
روشهای آماری-------------------------------- 156
خلاصه فصل------------------------------------ 158
-
فصل چهارم :یافته های پژوهش و تجزیه و تحلیل آنها ------------------------------------------ 159
مقدمه--------------------------------------- 160
تجزیه یافته های پژوهش ---------------------- 161
تحلیل یافته های پژوهش----------------------- 205
خلاصه فصل ----------------------------------- 208
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات --- 209
نتیجه گیری---------------------------------- 210
پیشنهادات----------------------------------- 212
منابع -------------------------------------- 214
پیوستها ------------------------------------ 221
جدول 1-2 عوامل و عناصر خلاقیت ---------------- 59
جدول 1-3 پنج دامنه توضیح نمرات استاندارد --- 154
جدول 1-4 فراوانی و درصد فراوانی خلاقیت افراد سه گروه شرکت کننده در پرسشنامه CREE-------------------- 161
جدول 2-4 پاسخ افراد سه گروه مشاوره، مدیریت آموزشی و روانشناسی به سوال 1 مصاحبه کتبی ---------- 162
جدول 3-4 پیشایندی سوال یک مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد ------------------------------------------ 164
جدول 4-4 آزمون خی دو سوال یک مصاحبه کتبی --- 164
جدول 5-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال (1-2) مصاحبه کتبی------------------------------------------ 165
جدول 6-4 پیشایندی سوال (1-2) مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 166
جدول 7-4 آزمون خی دوی سوال 1-2 مصاحبه کتبی--- 166
جدول 8-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 2-2 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 167
جدول 9-4 پیشایندی سوال 2-2 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------------ 169
جدول 10-4 آزمون فی دو سوال 2-2 مصاحبه کتبی--- 169
جدول 11-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 1-3 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 169
جدول 12-4 پیشایندی سوال 1-3 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 171
جدول 13-4 آزمون فی دو سوال 1-3 مصاحبه کتبی--- 171
جدول 14-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 2-3 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 171
جدول 15-4 پیشایندی سوال 2-3 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 173
جدول 16-4 آزمون فی دو سوال 2-3 مصاحبه کتبی--- 173
جدول 17-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 1-4 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 173
جدول 18-4 پیشایندی سوالها مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد ------------------------------------------ 175
جدول 19-4 آزمون خی دوی سوال 1-4 مصاحبه کتبی-- 175
جدول 20-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 2-4 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 175
جدول 21-4 پیشایندی سوال 2-4 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 177
جدول 22-4 آزمون خی دو سوال 2-4 مصاحبه کتبی--- 177
جدول 23-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 1-5 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 177
جدول 24-4 پیشایندی سوال 1-5 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 179
جدول 25-4 آزمون خی دوی سوال 1-5 مصاحبه کتبی-- 179
جدول 26-4 پاسه سه گروه آزمودنی به سوال 2-5 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 179
جدول 27-4 پیشایندی سوال 2-5 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 181
جدول 28-4 آزمون خی دو سوال 2-5 مصاحبه کتبی--- 181
جدول 29-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 1-6 مصاحبه کتبی ------------------------------------------ 181
جدول 30-4 پیشایندی سوال 1-6 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 183
جدول 31-4 آزمون خی دو سوال 1-6 مصاحبه کتبی--- 183
جدول 32-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 2-6 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 184
جدول 33-4 پیشایندی سوال 2-6 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------- 185
جدول 34-4 آزمون خی دو سوال 2-6 مصاحبه کتبی--- 185
جدول 35-4 پاسخ سه گروه آزمودنی به سوال 7 مصاحبه کتبی 186
جدول 36-4 پیشایندی سوا 7 مصاحبه کتبی و میزان خلاقیت افراد------------------------------------------ 188
جدول 37-4 آزمون خی دو سوال 7 مصاحبه کتبی----- 188
جدول 38-4 پاسخ سه گروه آزمودنی سوال 1-8 مصاحبه کتبی 188
جدول 39-4 پاسخ سه گروه آزمودنی سوال 2-8 مصاحبه کتبی 190
جدول 40-4 پاسخ افراد سه گروه آزمودنی به سوال 9 مصاحبه کتبی------------------------------------------ 191
جدول 41-4 وضعیت افراد از نظر جنس شرکت کنندگان در پرسشنامه CREE مصاحبه کتبی ------------------------- 192
جدول 42-4 پیشایندی جنس افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان-------------------------------------- 193
جدول 43-4 آزمون خی دوی جنس افراد شرکت کننده و میزان خلاقیت آنان-------------------------------------- 193
جدول 44-4 وضعیت سنی افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی ------------------------------ 194
جدول 45-4 پیشایندی سن افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان-------------------------------------- 196
جدول 46-4 آزمون کروکسال دالیس سن افراد شرکت کننده و میزان خلاقیت آنان-------------------------------- 196
جدول 47-4 وضعیت رشته تحصیلی افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی------------------------ 197
جدول 48-4 پیشایندی رشته تحصیلی افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان-------------------------- 198
جدول 49-4 آزمون خی دو رشته تحصیلی افراد و میزان خلاقیت آنان------------------------------------------ 198
جدول 50-4 وضعیت معدل افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی------------------------------- 199
جدول 51-4 پیشایندی معدل افراد سه گروه آزمودنی و میزان خلاقیت آنان-------------------------------- 201
جدول 52-4 آزمون کروکسال والیس معدل افراد شرکت کننده و میزان خلاقیت آنان-------------------------- 201
نمودار 1-2 محل تقاطع خلاقیت (در عوامل موثر در خلاقیت) 58
نمودار 2-2 عمل مطلوب یادگیری زتروی----------- 67
نمودار 1-4 فراوانی میزان خلاقیت افراد در سه رشته مختلف مشاوره، روانشناسی و مدیریت آزمودنی و استفاده از پرسشنامه CREE نشان میدهد. ------------------------- 161
نمودار 2-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته به سوال 1 مصاحبه کتبی را نشان میدهد. ---------------------- 163
نمودار 3-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-2 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------------------ 165
نمودار 4-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-2 مصاحبه کتبی نشان میدهد.------------------- 168
نمودار 5-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-3 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------------------ 170
نمودار 6-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-3 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------------------ 172
نمودار 7-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-4 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------------------ 174
نمودار 8-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-4 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------------------ 176
نمودار 9-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-5 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ------------------ 178
نمودار 10-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-5 مصاحبه کتبی نشان میدهد. ---------------- 180
نمودار 11-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 1-6 مصاحبه کتبی را به طور کمی نشان میدهد.--- 182
نمودار 12-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 2-6 مصاحبه کتبی را به طور کیفی نشان میدهد.-- 184
نمودار 13-4 فراوانی پاسخ افراد سه رشته مختلف را به سوال 7 مصاحبه کتبی را به طور کیفی نشان میدهد.---- 186
نمودار 14-4 وضعیت جنس افراد شرکت کننده از سه رشته مختلف را در پرسشنامه CREE نشان میدهد. ------------- 192
نمودار 15-4 وضعیت سنی افراد شرکت کننده از سه رشته مختلف را در پرسشنامه CREE نشان میدهد. ------------- 195
نمودار 16-4 فراوانی افراد شرکت کننده در هر کدام از رشتهها در پرسشنامه CREE را نشان میدهد. ---------- 197
نمودار 17-4 معدل افراد شرکت کننده در پرسشنامه CREE و مصاحبه کتبی در سه رشته مختلف را به طور کلی نشان میدهد. ------------------------------------------ 200
نمودار 18-4 معدل افراد دارای خلاقیت بالا را در سه گروه آزمودنی به طور کلی نشان میدهد. ----------- 202
نمودار 19-4 معدل افراد دارای خلاقیت متوسط را در سه گروه آزمودنی به طور کلی نشان میدهد. ----------- 203
نمودار 20-4 معدل افراد دارای خلاقیت پایین را در سه گروه آزمودنی به طور کلی نشان میدهد. ----------- 203
نمودار 21-4 آزمون ضریب هم بستگی پیرسون که پراکندگی معدل در برابر نمرات استاندارد خلاقیت سه گروه آزمون را نشان میدهد. ------------------------------------------ 204
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 119 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 90 |
رابطة بین شیوه های فرزندپروری، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایة سوم راهنمایی منطقه انگوت
فهرست مطالب
فصل اول (طرح تحقیق)
مقدمه....................................... 2
بیان مساله.................................. 5
اهداف تحقیق................................. 7
فرضیه های تحقیق............................. 7
تعریف اصطلاحات............................... 8
شیوه های فرزندپروری......................... 8
مکان کنترل.................................. 9
فصل دوم (پیشینه تحقیق)
گفتار اول: خانواده.......................... 11
مقدمه
ابعاد شیوه های فرزندپروری................... 13
بعد «گرم» بودن والدین....................... 13
بعد «کنترل» والدین.......................... 14
جنبه های مثبت کنترل والدین.................. 15
جنبه های منفی کنترل والدین.................. 17
بعد «تعهد» (دخیل شدن) والدین................ 18
الگوهای با وم ریند در مورد شیوه های فرزندپروری 19
والدین دارای اقتدار منطقی................... 20
والدین استبدادی............................. 21
والدین آزاد گذار............................ 22
والدین افراطی (زیاده رو) و والدین و مسالحه کار (سهل انگار) 23
الگوهای جدید فرزندپروری باوم ریند........... 25
تأثیر متقابل کودک و والد بر یکدیگر.......... 26
نگرش های فرزندپروری – عمل فرزندپروری........ 28
گفتار دوم: مکان کنترل
مقدمه....................................... 30
مفاهیم و اصول در نظریه یادگیری اجتماعی راتر. 30
درک سازه مکان کنترل......................... 33
تحول شخصیت از دیدگاه راتر................... 35
جنبه های منفی احاطه و کنترل................. 37
پیامدهای شخصی منفی.......................... 38
پیامدهای منفی بین فردی و اجتماعی............ 39
بررسی مقیاس های مکان کنترل.................. 39
گفتار سوم: سوابق پژوهشی
الف – تحقیقات انجام شده درباره شیوه های فرزندپروری درداخل و خارج از کشور............................ 42
ب – تحقیقات انجام شده درباره مکان کنترل در داخل و خارج کشور........................................ 45
ج – بررسی ارتباط شیوه های فرزندپروری و مکان کنترل در گسترة تحقیقات................................. 49
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه....................................... 57
جامعه آماری................................. 57
نمونه آماری................................. 57
روش نمونه گیری.............................. 57
ابزارهای گردآوری اطلاعات و شاخص های روان سنجی 57
پرسشنامه شیوه های فرزندپروری بانتون......... 57
روایی....................................... 58
پایایی...................................... 58
نمره گذاری.................................. 58
مقیاس مکان کنترل نوویکی – استریکلند
روایی....................................... 59
پایایی...................................... 60
نمره گذاری.................................. 61
روش تحقیق................................... 62
شیوه اجرای تحقیق............................ 62
روشهای آماری تحلیل داده ها.................. 63
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
الف – تحلیل توصیفی.......................... 65
ب – تحلیل استنباطی.......................... 71
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
خلاصه تحقیق.................................. 75
بحث و نتیجه گیری............................ 75
محدودیت های تحقیق
الف – محدودیتهای خارج از کنترل پژوهشگر...... 77
ب – محدودیتهای در کنترل پژوهشگر............. 78
ارائه پیشنهادها (پیشنهادات)................. 79
کاربردها ................................... 79
منابع
دسته بندی | تربیت بدنی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 348 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 70 |
بررسی توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیتبدنی نیشابور براساس نظریه هرزبرگ
چکیده
هدف از این پزوهش،توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی بر اساس نظریه هرزبرگ بود.جامعه اماری این پزوهش معلمان تربیت بدنی زن و مرد در مقاطع مختلف تحصیلی نیشابور در سال تحصیلی 84-1383بودند که 100 نفر بودند و همگی در تحقیق شرکت کردند. این پزوهش که از نوع توصیفی است به شکل میدانی انجام گرفته است.ابزار اندازه گیری یک پرسشنامه محقق ساخته بر اساس نظریه هرزبرگ بودکه به تمامی 100 نفر برای تکمیل ارایه شد که به 91 مورد ان پاسخ داده شد.از امارهای توصیفی و استنباطی برای توصیف و تحلیل داده ها استفاده گردید.نتایج نشان داد که در بین عوامل انگیزشی رشد فکری وارتقاء،قدردانی،پیشرفت،ماهیت مسوولیت ماهیت کار و موفقیت به ترتیب بیشترین اهمیت را در انگیزش شغلی معلمان دارند.در بین عوامل بهداشتی روابط ،حقوق و دستمزد،امنیت شغلی،شرایط کار،قوانین و مقررات و سرپرستی به ترتیب دارای بیشترین اهمیت هستند.اولویت بندی عوامل انگیزشی در معلمان زن و مرد به طورجداگانه نشان داد که در بین معلمان زن قدردانی،رشد فکری و ارتقاء،پیشرفت،ماهیت کار،ماهیت مسوولیت وموفقیت و درمعلمان مرد رشد فکری و ارتقاء،قدردانی،پیشرفت،ماهیت مسوولیت،موفقیت و ماهیت کار به ترتیب بیشترین اهمیت را دارند.همچنین اولویت بندی عوامل بهداشتی در معلمان تربیت بدنی زن و مرد نشان داد که در معلمان زن روابط ،شرایط کار،حقوق ودستمزد،امنیت شغلی،قوانین ومقررات و سرپرستی به ترتیب بیشترین اهمیت را در بین عوامل دارند.در معلمان مرد حقوق ،امنیت شغلی،شرایط کار،روابط ،قوانین و مقررات وسرپرستی به ترتیب اولویت قرار دارند.
در مورد مقایسه برخی عوامل جمعیت شناختی با عوامل انگیزشی،تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که فقط در مورد جنسیت با عوامل انگیزشی تفاوت معنی داری وجود دارد(05/0p < ). در بقیه موارد مانند سطوح مختلف سنی ، مدرک تحصیلی و سابقه خدمت تفاوت معنا داری مشاهده نگردید (05/0p ≥ ).
واژگان کلیدی:
1ـ انگیزش شغلی 2ـ معلمان تربیت بدنی 3ـ نظریه هرزبرگ
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 3138 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 210 |
بررسی تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته
فهرست
فصل نخست – کلیات 1
1-1. مقدمه 2
1-2 بیان موضوع 2
1-3. هدف تحقیق و اهمیت آن 3
1-4. سوالات و فرضیه های تحقیق 4
1- 5 . مفاهیم 5
1-5-1 0 واژه 5
1-5-2 0 آموزش 7
1- 5- 3 0 نظریه آموزش 7
1- 5- 4 0 یادگیری 8
1- 5- 5 0 رابطه ی آموزش و یادگیری 9
1-5-6 0 مقایسه آموزش با یادگیری 9
1- 5- 7 0 حوزه های معنایی 10
1-5-8 0 خلاصه 11
فصل دوم : مطالعات پیشین 12
2-1 0 اهمیت واژه و مطالعات انجام شده در زمینه ی آموزش واژه 13
2-2 0 فرایندهای واژه سازی 14
2- 2-1 0 انواع فرایندهای واژه سازی 15
2-2-1-1 0 تصریف 15
2-2-1-2 0 اشتقاق 15
2-2-1-3 0 ترکیب 16
2-2-1-4 0 قرض گیری /وام گیری 16
2-2-1-4-1 0 ترجمه قرضی /عاریتی 16
2-2-1-5 0 گسترش/تعمیم 16
2-2-1-6 0 تخصیص 17
2-2-1-7 0 کوتاه سازی 17
2-2-1-7-1 0 سر واژه سازی 17
2-2-1-7-2 0 اختصار سازی 18
2-2-1-7-3 0 پسین سازی 18
2-2-1-7-4 0 بریدن 18
2- 2- 1- 8 0 تبدیل 18
2-2-2-1-9 0 ادغام / آمیزش 19
2-2-1-10 0 ابداع 19
2-2- 1-11 0 نام آوا 19
2- 2- 1- 12 0 مضاعف سازی 19
2-3- 0 انواع واژه 20
2-3- 1 0 واژه های قاموسی و واژه های دستوری نقش نما 20
2-3-2 0 واژه های دریافتی و واژه های تولیدی 21
2-4- 0 سیر تحول واژه 22
2-4-1 0 دوره ی بی توجهی به واژه 23
2-4-2 0 دلایل بی توجهی به آموزش واژه در گذشته 25
2-4-3 0 دوره ی توجه 26
2-4-4 0دوره ی پیشرفت 28
2-5 0 یادگیری واژه 29
2-5-1 0 مراحل یادگیری واژه 30
2-6 0 اصول اساسی در آموزش زبان 32
2-7 0 راهکارهای یادگیری و یاد آوری 33
2-7-1 0 انواع راهکارهای یادگیری 34
2-8 0 عوامل درون واژه ای موثر بر یادگیری واژه 35
2-9 0 انواع راهکارهای یادگیری واژه 35
2-9-1 0 راهکارهای مبتنی بر تکرار واژه / معنای واژه 36
2-9-2 0 راهکارهای مبتنی برتجزیه و تحلیل ویژگی واژه 37
2-9-3 0راهکارهای مبتنی بر شرح و تفصیل ساده 38
2-9-4 0 راهکارهای مبتنی بر شرح و تفصیل پیچیده 38
2-10 0 روش یارگیری حافظه 39
2-11 0 آموزش واژه 40
2-12 0 روش ها آموزش واژه 40
2-2-1 0 روش مستقیم و روش غیر مستقیم 41
2-12- 1-1 0 روش مستقیم 42
2- 12-1-1-1 0 آموزش راهکارها 42
2-12-1- 1- 2 0 گسترش واژه + آموزش صریح 42
2-12-1-1-3 0 فعالیت های کلاس 42
2-12-1-2 0 روش غیر مستقیم 43
2-12-1-2-1 0 متن به تنهایی 43
2-12-2-1 0 فعالیت های برنامه ریزی نشده 43
2-12- 2- 2 0 فعالیت های برنامه ریزی شده روش های آموزش واژه 44
2-12-2-2 -1 0 آموزش واژگان غیر فعال 44
2-12-2-2-1-1 0 تکرار 45
2-12-2-2-1-2 0 روش های جفت پیوسته 45
2-12-2-2-1-3 0 فهرست واژه 46
2-12-2-2-1-4 0 روش واژه کلیدی 47
2-12-2-2-1-5 0 روش ترجمه 49
2-12-2-2-1-6 0 آموزش با کمک روابط واژگانی 50
2-12- 2-2-1-7 0 ارائه ی تصویر 51
2-12-2-2-1-8 0 اجرای نمایش 51
2-12- 2-2-1-9 0 خانواده های واژگانی 52
2-12-2-2-1-10 0 روش های معنایی 52
2-12-2-2-1-10-1 0 روش حوزه های معنایی 52
2-12-2-2-1-10-2 0 تجزیه و تحلیل مولفه های معنایی 54
2-12-2-2-1-11 0 روش شاگرد محوری : دفترچه ی واژگانی 55
2-12-2-2-1-12 0 کاربرد فرهنگ 55
2-12-2-2-1-13 0 یادگیری واژه از طریق بافت 56
2-12-2-2-2 0 آموزش واژگان فعال 58
2-12-2-2-2-1 0 روش سلسه مورسیا و روزن ویگ 59
2-12-2-2-2-2 0 روش پیجین سازی 60
2-12-2-2-2-3 0 روش لوکاس 61
2-13 0 تعداد واژه 61
2-14 0 انتخاب واژه 62
2-15 0 معیارهای انتخاب واژه 63
2-16 0 ارائه ی واژه 65
2-17 0 وسایل کمک آموزش دیداری و یادگیری 66
2-18 0 ملاحظات معنی شناختی 67
2-18-1 0 معنی شناسی ساختاری 67
2-18-2 0 حوزه های معنایی 67
2-18-3 0 انواع حوزه های معنایی 69
2-18-4 0 روابط معنایی 70
2-18-4-1 0 هم معنایی 71
2-18-4-2 0 شمول معنایی 71
2-18-4-3 0 با هم آیی 71
2-18-4-4 0 رابطه جزء –کل 72
2-18-4-5 0 تباین معنایی 72
2-18-4-6 0 تقابل معنایی 73
2-19 0 ملاحظات روانشناسی زبان 74
2-19-1 0 حافظه 74
2-19-1-1 0 انواع حافظه 75
2-9-1-1-1 0 حافظه کوتاه مدت 75
2-9-1-1-2 0 حافظه بلند مدت 76
2-19-1-1-3 0 حافظه معناشناسی 77
2-20 0 واژگان 77
2-20-1 0 واژگان ذهنی 78
2-20-2 0 سازماندهی واژگان ذهنی 79
2-20-3 . اطلاعات واژگانی: دانش واژگانی 81
2-21 0 اصول آموزش واژه 82
2-22 0 خلاصه 85
فصل سوم : تهیه و تدوین متن های آموزش واژه 86
3-1 0 مقدمه 87
3-2 0 نحوه ی انتخاب واحدهای درسی , واژه ها ساختارها 87
3-2-1 0 چگونگی انتخاب عنوان واحدهای درسی 87
3-2-2 0 نحوه ی انتخاب ساختارها 87
3-3 0 ملاحظات کلی 88
3-3-1 0 اطلاعات مربوط به زبان آموز 89
3-3-2 0 اطلاعات مربوط به شرح درس 90
3-3-3 0 اطلاعات آموزش 90
3-4 0 ساختار کلی واحدهای درسی 90
3-4-1 0 مرحله پیش از خواندن 91
3-4-1-1 0 تصویر 92
3-4-1-2 0 پرسش 92
3-4-2 0 مرحله خواندن 93
3-4-3 0 مرحله پس از خواندن 93
3-4-3-1 0 سوال های درک مطلب 94
3-4-3-2 0 تمرین کاربرد واژه 95
3-4-3-3 0 تمرین باهم آوایی 95
3-4-3-4 0 تمرین تطبیقی 95
3-4-3-5 0 تمرین واژه های مترادف و متضاد 96
3-4-3-6 0 متن های خواندنی 96
3-4-3-7 0 تمرین شبکه ی واژگانی 97
3-4-3-8 0 تمرین گروهی 97
3-4-3-9 0 تمرین های تصویری 97
3-4-3-10 0 تکلیف 97
3-4-3-11 0 تمرین مربوط به مراحل انجام یک کار 98
3-4-3-12 0 تمرین های دیگر 98
3-5 0 خلاصه 99
فصل چهارم : متن های آموزش واژه 100
4-1 0 سهراب سپهری 101
4-2 0 گل آقا 107
4-3 0 چغازنبیل 113
4-4 0 زبان آموزی میمون ها 120
4-5 0 پست 126
4-6 0 سال نو 134
4-7 0 فرودگاه 143
4-8 0 طلای سرخ ایران 150
4-9 0 جهانگردی چیست ؟ جهانگرد کیست ؟ 156
4-10 0 بوی خوش چای 162
4-11 0 خلاصه 167
فصل پنجم : خلاصه و نتیجه 168
5-1 0 خلاصه و نتیجه 169
5-2 0 موضوعاتی برای تحقیق 172
منابع 173
منابع فارسی 174
منابع انگلیسی 176
واژه نامه 181
فارسی – انگلیسی 182
انگلیسی – فارسی 186
دسته بندی | تربیت بدنی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 320 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 150 |
بررسی تأثیر مصرف مکمل کراتین بر آمونیاک خون و برخی شاخصهای عملکردی و ساختاری در تکواندوکاران نخبه
فهرست مطالب
عنوان |
صفحه |
فصل اول : طرح تحقیق........................................................................................................................ |
1 |
1-1. مقدمه..................................................................................................................................................... |
2 |
1-2. بیان مساله............................................................................................................................................. |
4 |
1-3. ضرورت و اهمیت تحقیق.................................................................................................................... |
7 |
1-4. اهداف تحقیق........................................................................................................................................ |
10 |
1-5. متغیرهای تحقیق................................................................................................................................. |
11 |
1-6. فرضیات تحقیق.................................................................................................................................... |
11 |
1-7. محدودیتهای تحقیق........................................................................................................................... |
12 |
1-8. تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق................................................................................................. |
13 |
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق......................................................................................... |
15 |
2-1. مقدمه..................................................................................................................................................... |
16 |
2-2. مبانی نظری تحقیق............................................................................................................................. |
16 |
2-2-1. کراتین......................................................................................................................................... |
16 |
2-2-1-1. تاریخچه کراتین................................................................................................................ |
16 |
2- 2-1-2. منابع کراتین.................................................................................................................... |
17 |
2-2-1-3. سنتز درونی و مکانیزم کراتین....................................................................................... |
18 |
2-2-1-4. نقش کراتین در بدن........................................................................................................ |
21 |
2-2-1-5. عوارض جانبی................................................................................................................... |
23 |
2-2-2. آمونیاک ....................................................................................................................................... |
25 |
25 |
2-2-2-1. متابولیسم بنیان آمین در عضله اسکاتی........................................................................ |
25 |
2-2-2-2. پاسخهای آمونیاک هنگام ورزش.................................................................................. |
26 |
2-2-2-3. سایر حامل های بنیان آمین.......................................................................................... |
27 |
2-2-2-4. انتقال آمونیاک از عضله اسکلتی..................................................................................... |
29 |
2-2-2-5. پالایشNH3پلاسمائی.................................................................................................. |
32 |
2-2-2-6. سازگاری آثار مرکزی و محیطی آمونیاک..................................................................... |
32 |
2-2-2-6-1. خستگی مرکزی............................................................................................................. |
35 |
2-2-2-6-2.خستگی پیرامونی.......................................................................................................... |
40 |
2-2-2-7.متابولیسم آمونیاک و اسید آمینه در عضله اسکلتی ورزیده..................................... |
44 |
2-2-3. سیستم غالب تولید انرژی در تکواندو و تأثیر کراتین بر آن.......................................... |
47 |
2-2-4. وزن.......................................................................................................................................... |
48 |
2-2-4-1. عوامل مؤثر در وزن.......................................................................................................... |
50 |
2-2-5. وزن بدون چربی .................................................................................................................... |
52 |
2-2-6. چربی و مهارتهای ورزشی....................................................................................................... |
53 |
2-2-7. سرعت..................................................................................................................................... |
55 |
2-2-7-1. انواع سرعت و آزمونهای آن............................................................................................ |
56 |
2-2-7-2. عوامل موثر بر سرعت..................................................................................................... |
58 |
2-2-8. چابکی..................................................................................................................................... |
59 |
2-2-8-1. آزمون های چابکی........................................................................................................... |
60 |
2-3. تحقیقات انجام شده در زمینه مکمل های کراتین...................................................................... |
60 |
2-3-1. تحقیقات داخلی..................................................................................................................... |
61 |
2-3-2. تحقیقات خارجی..................................................................................................................... |
61 |
2-3-2-1. مکمل سازی کوتاه مدت.............................................................................................. |
63 |
2-3-2-2. مکمل سازی کراتین و قدرت......................................................................................... |
66 |
2-3-2-3. مکمل سازی کراتین و سرعت....................................................................................... |
69 |
2-3-2-4. مکمل سازی کراتین و توان........................................................................................... |
74 |
2-3-2-5. مکمل سازی کراتین و چابکی....................................................................................... |
76 |
2-3-2-6. مکمل سازی کراتین و ترکیب بدنی............................................................................. |
80 |
2-3-2-7. مکمل سازی کراتین و آمونیاک...................................................................................... |
84 |
فصل سوم : روش شناسی تحقیق...................................................................................................... |
85 |
3-1. مقدمه................................................................................................................................................... |
85 |
3-2. روش تحقیق....................................................................................................................................... |
85 |
3-3. مشخصات آزمودنیها............................................................................................................................ |
86 |
3-4. مکمل سازی آزمودنیها................................................................................................ |
87 |
3-5. تمرینات ورزشی آزمودنیها................................................................................................................ |
88 |
3-6. متغیر های تحقیق............................................................................................................................... |
88 |
3- 7. ابزار های اندازه گیری....................................................................................................................... |
89 |
3-8. روشهای اندازه گیری متغیرها.......................................................................................................... |
89 |
3-8-1. قد.................................................................................................................................................. |
89 |
3-8-2. خونگیری..................................................................................................................................... |
90 |
3-8-2-1. تحلیل نمونه های خونی................................................................................................. |
90 |
3-8-3. ترکیبات بدن............................................................................................................................. |
90 |
3-8-4. آزمون 40 یارد سرعت............................................................................................................ |
91 |
3-8-5. آزمون چابکی ایلینویز.............................................................................................................. |
92 |
3-9. روشهای آماری تحلیل داده ها......................................................................................................... |
93 |
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته ها............................................................................................... |
94 |
4-1- مقدمه................................................................................................................................................... |
94 |
4-2. تجزیه و تحلیل توصیفی یافته ها..................................................................................................... |
95 |
4-2-1. آمونیاک....................................................................................................................................... |
96 |
4-2-2. سرعت.......................................................................................................................................... |
97 |
4-2-3. چابکی........................................................................................................................................... |
98 |
4-2-4. وزن بدن...................................................................................................................................... |
99 |
4-2-5. توده بدون چربی....................................................................................................................... |
100 |
4-2-6. مایعات بدن................................................................................................................................. |
101 |
4-2-7. کراتینین...................................................................................................................................... |
102 |
4-2-8. میانگین حداکثر سرعت رکاب زدن...................................................................................... |
103 |
4-3. آزمون فرضیه های تحقیق................................................................................................................ |
103 |
4-3-1. فرضیه اول.................................................................................................................................. |
105 |
4-3-2. فرضیه دوم................................................................................................................................... |
106 |
4-3-3. فرضیه سوم................................................................................................................................. |
107 |
4-3-4. فرضیه چهارم............................................................................................................................. |
108 |
4-3-5. فرضیه پنجم............................................................................................................................... |
109 |
4-3-6. فرضیه ششم............................................................................................................................... |
110 |
4-3-7. فرضیه هفتم............................................................................................................................... |
111 |
4-3-8. فرضیه هشتم.............................................................................................................................. |
113 |
4-3-9. فرضیه نهم.................................................................................................................................. |
114 |
4-3-10. فرضیه دهم............................................................................................................................... |
118 |
4-4. متغیرهای وابسته به تحقیق.............................................................................................................. |
121 |
فصل پنجم : بحث ، بررسی و نتیجه گیری........................................................................................ |
122 |
5-1. مقدمه..................................................................................................................................................... |
122 |
5-2. خلاصه تحقیق................................................................................................................................ |
124 |
5-3. بحث و بررسی.................................................................................................................................. |
129 |
5-4. نتیجه گیری......................................................................................................................................... |
129 |
5-5. پیشنهادات............................................................................................................................................ |
131 |
منابع.................................................................................................................................................................. |
|
پیوستها |
142 |
پیوست 1. فرم یادداشت تغذیه و تمرین آزمودنیها................................................................................. |
143 |
پیوست 2. مواردی که در طول تحقیق باید توسط آزمودنیها رعایت شوند....................................... |
144 |
پیوست 3. نمونه فرم دستگاه تجزیه و تحلیل ترکیب بدن .................................................................. |
|
فهرست جدولها |
صفحه |
عنوان |
45 |
جدول2-1 ظرفیت و توان بیشینه سه دستگاه انرژی............................................................................ |
53 |
جدول2-2. حداقل درصد چربی بدن برای مردان و زنان ورزشکار در مراحل مختلف رشد ........ |
86 |
جدول 3-1 . شاخصهای آماری سن، قد و وزن و سابقه تمرینی آزمودنیها...................................... |
95 |
جدول 4-1. شاخصهای آماری مربوط به پاسخ آمونیاک گروه کراتین و دارونما ............................ |
96 |
جدول 4-2. شاخصهای آماری مربوط به سرعت گروه کراتین و دارونما در پیش و پس آزمون.. |
97 |
جدول 4-3. شاخصهای آماری مربوط به چابکی گروه کراتین و دارونما در پیش و پس آزمون.. |
98 |
جدول 4-4. شاخصهای آماری مربوط به وزن گروه کراتین و دارونما .............................................. |
99 |
جدول 4-5. شاخصهای آماری مربوط به توده بدون چربی گروه کراتین و دارونما ........................ |
100 |
جدول 4-6. شاخصهای آماری مربوط به کل مایعات بدن گروه کراتین و دارونما ......................... |
101 |
جدول 4-7. شاخصهای آماری مربوط به کراتینین گروه کراتین و دارونما در پیش آزمون.......... |
102 |
جدول 4-8. شاخصهای آماری مربوط به میانگین حداکثر سرعت رکاب زدن گروه ..................... |
104 |
جدول 4-9. مقایسه میانگین آمونیاک در پیش و پس آزمون گروه کراتین.................................. |
جدول 4-10. مقایسه میانگین سرعت در پیش و پس آزمون گروه کراتین.................................... |
105 |
جدول 4-11. مقایسه میانگین چابکی در پیش و پس آزمون گروه کراتین.................................... |
106 |
جدول 4-12. مقایسه میانگین وزن در پیش و پس آزمون گروه کراتین......................................... |
107 |
جدول 4-13. مقایسه میانگین توده بدون چربی در پیش و پس آزمون گروه کراتین.................. |
108 |
جدول4-14. مقایسه میانگین آمونیاک در دو گروه کراتین و دارونما................................................. |
109 |
جدول4-15. مقایسه میانگین سرعت در دو گروه کراتین و دارونما.................................................. |
110 |
جدول4-16. مقایسه میانگین چابکی در دو گروه کراتین و دارونما.................................................. |
112 |
جدول4-17. مقایسه میانگین وزن بر حسب کیلوگرم در دو گروه کراتین و دارونما.................... |
113 |
جدول4-18. مقایسه میانگین توده بدون چربی در دو گروه کراتین و دارونما................................ |
115 |
جدول 4-19. خلاصه ای از تغییرات متغیرهای تحقیق در گروه کراتین و دارونما........................ |
116 |
جدول 4-20. خلاصه ای از اختلاف تغییرات متغیرها در دو گروه کراتین و دارونما..................... |
117 |
جدول 4-21. تغییرات متغیرهای وابسته به تحقیق در گروه کراتین و دارونما.............................. |
118 |
جدول 4-22. اختلاف تغییرات متغیرهای وابسته به تحقیق در دو گروه کراتین و دارونما........... |
120 |
فهرست شکلها |
|
عنوان |
صفحه |
شکل 2- 1. سنتز کراتین............................................................................................................................ |
21 |
شکل 3-1. مسیر حرکت در تست چابکی ایلینویز............................................................................... |
92 |
نمودار 4-1. تغییرات آمونیاک خون در پیش و پس آزمون گروه های کراتین و دارونما.............. |
110 |
نمودار 4-2. تغییرات سرعت در پیش و پس آزمون گروه های کراتین و دارونما........................... |
111 |
نمودار 4-3. تغییرات توان در پیش و پس آزمون گروه های کراتین و دارونما............................... |
112 |
نمودار 4-4. تغییرات چابکی در پیش و پس آزمون گروه های کراتین و دارونما........................... |
114 |
نمودار 4-5. تغییرات وزن در پیش و پس آزمون گروه های کراتین و دارونما................................ |
115 |
نمودار 4-6. تغییرات توده بدون چربی در پیش و پس آزمون گروه های کراتین و دارونما......... |
117 |