دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 14 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه تعهد سازمانی
برای اندازه گیری تعهد سازمانی از پرسشنامه ای که شامل 11 سوال می باشد و در تنظیم این پرسشنامه نیز از طیف پنج تایی لیکرت و گزینه های خیلی زیاد ، زیاد ، متوسط ، کم ، خیلی کم استفاده شده است
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه عادت خواندن
پرسشنامه عادتهای خواندن که نور شاهریز عبدالکریم و عامل حسن (2006) در پژوهش خود تحت عنوان "عادتها و نگرشهای خواندن در عصر دیجیتال در دانشکده کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه بینالمللی اسلامی گمبار مالزی" به کار بردهاند.
در این پرسشنامه از پاسخنامه پنج درجهای (هرگز، بهندرت، گاهیاوقات، اغلب و بیشتراوقات) و همچنین برخی سوالات چند جوابی استفاده شده است.به طور کلی این پرسشنامه از یک بخش عمومی و شش بخش تخصصی تشکیل میشود.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
مشخصات « دانلود پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI)»
برای بررسی وضعیت آزمودنیها نسبت به مطالعه نیز از پرسشنامه عادتهای مطالعه (PSSH[1]) اثر ام . ان. پالسانی ، سادهانا شارما استفاده شده است که این پرسشنامه از طریق سایت کالج رید وود[2]تهیه شده است. در این پرسشنامه از پاسخنامه دوجوابی (بله و خیر) استفاده شده است. پرسشنامه دارای 50 سوال با هفت مولفه که برای هر مولفه 7 سوال و یک مولفه نیز 8 سوال وجود دارد. شامل: 1. تمرکز (7سوال)، 2. یادآوری (7سوال)، 3. سازماندهی زمان (زمانبندی) (7سوال)، 4. مطالعه یک فصل (7سوال)، 5. گوش دادن و یادداشتبرداری (7سوال)، 6. برگزاری امتحانات (7سوال) و 7. انگیزه (8سوال) میباشد
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پرسشنامه مهارتهای ذهن آگاهی کنتاکی
پرسشنامه مهارت های ذهن آگاهی کنتاکی (KIMS) توسط بیر، اسمیت، و آلن در سال ۲۰۰۴ تدوین شده است. این پرسشنامه دارای ۳۹ ماده میباشد و برای اندازهگیری چهار مولفه ذهنآگاهی طراحی شده است که عبارتند از: مشاهدهگری، توصیف بدون برچسب، عملکرد همراه با آگاهی (تمرکزگری) و پذیرش بدون قضاوت. فرم انگلیسی این مقیاس در آغاز دارای ۷۷ سوال بود که به ۳۹ گویه کاهش یافت. این پرسشنامه در یک طیف لیکرت پنج درجهای از خیلی به ندرت تا اکثراً نمرهگذاری میشود.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 232 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
پرسشنامه انطباق و هنجاریابی سیاهه رفتاری کودک آخنباخ، پرسشنامه خودسنجی و فرم گزارش معلم
نوع فایل: pdf
پرسشنامه ،(CBCL) هدف: پژوهش حاضر با هدف انطباق و هنجاریابی سیاهه رفتاری کودک برای دانش آمو زان دختر و پسر دور ه های ابتدایی، (TRF) و فرم گزارش معلم (YSR) خودسنجی راهنمایی و متوسطه تهران اجرا شد .
روش: نمونه مورد مطالعه در این پژوهش تعداد 1437 دانش آموز 748 پسر و 689 دختر ) تهران بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبق ه ای چندمرحل ه ای، ) انتخاب و فرمهای مذکور در مورد آنها تکمیل شد. برای تحلیل س ؤالات و برآورد ویژگیهای روا ن سنجی مقیاسهای مربوط به هر یک از فرمهای مذکور ، از مدل کلاسیک آزمون استفاده ش د.همسانی درونی مقیاسها با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ برآور د شده است .
یافته ها: دامنه ضرایب همسانی درونی 0است.ثبات زمانی مقیاسها نیز با استفاده از روش آزمون- بازآزمون با یک فاصله /95 - 0/ مقیاسها از 63 0 ب ه دست آمد . توافق بین / 0 تا 67 / 8 هفته بر رسی شد و دامنه ضرایب ثبات زمانی از 32 - زمانی 5 0 نوسان داش ت . در / 0 تا 67 / پاس خدهندگان نیز مورد بررسی قرار گرفت . دامنه این ضرایب از 09 خصوص روایی نیز تحلیلهای مختلفی صورت گرفت .
از جملة این تحلیلها می توان به همبستگی درونی مقیاسهای هر فرم، همبستگی سوا ل -نمره کل، تمایزگذاری گروهی ، قدرت تمایزگذاری و تحلیل عاملی اشاره کرد . نتیجه گیری: به طور کلی یافته های حاصل از این پژوهش نشان می دهد که هر سه فرم، از اعتبار و روایی مطلوب و بالایی برخوردارند و با اطمینان م یتوان از آنها برای سنجش اختلالات عاطف ی 18 ساله استفاده کرد.