دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش‌های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت

در عصر حاضر که دوره پیشرفت فناوری به خصوص فناوری اطلاعاتی و ارتباطی است کمتر حرفه ای را می بینیم که دستخوش تغییر و تحول قرار نگرفته باشد تولید اطلاعات ، سازماندهی و اشاعه اطلاعات در سایه وجود رایانه و اینترنت شکل تازه ای به خود گرفته است به طوری که نمی توان از تأثیر این ابزار بر انسان چشم پوشید و ابعاد مثبت آن را در بروز استعدادها و خلاقیت ها ناد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100
فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش‌های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش‌های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : کلیات

ـ موضوع ۱ ـ سؤال ﺗﺤﻘﻴق ۱

ـ فرﺿﻴﻪ های ﺗﺤﻘﻴق ۱

ـ روش ﺗﺤﻘﻴق ۱

ـ هدف ﺗﺤﻘﻴق ٢

ـ ضرورت و اﻫﻤﻴﺖ ﺗﺤﻘﻴق ٢

ـ مفاﻫﻴﻢ کلی ٦

فصل دوم : مبانی نظری ﺗﺤﻘﻴق

ـ نتاﻳﺞ ﭘﮋﻭﻫﺶ های مربوط به روش آموزش به کمک راﻳﺎﻧﻪ ٨

ـ برخی از نتایج تحقیق بین المللی توسعه ICT در آموزش و پرورش ۱٠

ـ استراتژی آموزش الکترونیکی در کشورهای اروپایی ۱٣

ـ مفهوم خلاﻗﻴﺖ از دﻳﺪﮔﺎه صاحبنظران ۱٤

ـ رابطه خلاﻗﻴﺖ ، هوش و پیشرفت تحصیلی ۱٨

ـ رابطه خلاقیت و نبوغ با بیماریهای روانی ۱٩

ـ خلاقیت در سطح اجتماعی ٢٠

ـ دانش ٢۱

فصل سوم : مزایا و محدودیت های سیستم های رایانه

ـ رایانه ماشین دلهره آور ٢٣

ـ محدودیت های رایانه ٢٥

ـ آموزش برنامه ای ٢٦

عنوان صفحه

ـ انواع برنامه های آموزش برنامه ای ٢٧

ـ نتایج پژوهش های مربوط به روش آموزش برنامه ای ٢٨

ـ ماشین آموزشی ٢٩

ـ آموزش به کمک رایانه ٣۱

ـ مزایای آموزش رایانه ای ٣٦

ـ زمینه های تسهیل کننده توسعه ICT در آموزش و پرورش ٣٨

ـ یادگیری راهی به سوی پرکردن شکاف دیجیتالی ٣٩

فصل چهارم : داده های آماری

ـ ابزار جمع آوری ٥٩

ـ روش جمع آوری اطلاعات ٥٩

ـ یافته های تحقیق ٥٩

ـ جدول شماره ۱ ٦٠

ـ نمودار شماره ۱ ٦۱

ـ جدول شماره ٢ ٦٢

ـ نمودار شماره ٢ ٦٣

ـ جدول شماره ٣ ٦٤

ـ نمودار شماره ٣ ٦٥

ـ جدول شماره ٤ ٦٦

ـ نمودار شماره ٤ ٦٧

ـ جدول کل ٦٨

ـ نمودار کل ٦٩

عنوان صفحه

فصل پنجم : وارسی فرضیات و نتیجه گیری

ـ تجزیه و تحلیل یافته ها ٧٠

ـ نتیجه گیری ٧٠

فصل ششم : اراﺋﻪ پیشنهادها و راهکارها

ـ فیلتر کردن راهی برای ایجاد محیط سالم در اینترنت ٧٤

ـ اثر بخش کردن استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت ٧٩

ـ راهکارهای گسترش کارآمد و بهینه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش . . . ٨٢

ـ آموزش الکترونیکی برای معلمان ٨٧

ـ دیدگاه آرمانی ٨٩

ـ توصیه ها ٩٠

ـ موانع و مشکلات اصلی در اجرای برنامه آموزش رایانه ای ٩۱

ـ شرایط اجرایی ٩٣

٭ پیوست ها

٭ منابع

چکیده :

در عصر حاضر که دوره پیشرفت فناوری به خصوص فناوری اطلاعاتی و ارتباطی است کمتر حرفه ای را می بینیم که دستخوش تغییر و تحول قرار نگرفته باشد . تولید اطلاعات ، سازماندهی و اشاعه اطلاعات در سایه وجود رایانه و اینترنت شکل تازه ای به خود گرفته است به طوری که نمی توان از تأثیر این ابزار بر انسان چشم پوشید و ابعاد مثبت آن را در بروز استعدادها و خلاقیت ها نادیده گرفت.

با توجه به تأثیر بسیار زیاد این ابزار بر دانش آموزان و کم توجهی معلمین و مسؤولین به این امر مهم ، می بایست کارهای تحقیقی و پژوهشی زیادی انجام گیرد تا همگان به اهمیت این تغییر و تحول پی ببرند .

بررسی آثار رایانه بر رشد خلاقیت دانش آموزان و معرفی شیوه های مؤثر و مفید کاربرد آن در بروز خلاقیت تحقیقات گسترده ای را می طلبد که با یک برنامه محدود امکان نتیجه گیری درست و دقیق محال می نماید و لازم است شاخص های گوناگونی مورد توجه قرار گیرند .

در این پژوهش ابتدا به تعریف واژه خلاقیت از دیدگاه صاحبنظران پرداخته شده است . سپس عوامل مؤثر در بروز خلاقیت ، رایانه به عنوان ابزار آموزشی ، فواید و اهمیت استفاده

از رایانه ، علت عدم کاربرد چشمگیر رایانه در آموزش و پرورش ، ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و استفاده از اینترنت و مهمتر از همه روش های مؤثر کاربرد رایانه در بروز خلاقیت و . . . مورد بررسی قرارگرفته است .

بر مبنای موضوع پژوهش به ارائه و اجرای پرسشنامه ای کوتاه مبادرت ورزیده شده است .

در پایان توصیه ها ، موانع و مشکلات و شرایط اجرایی کاربرد رایانه در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است .

امید است که در آینده ای بسیار نزدیک به نقش این ابزار مهم بیشتر از حال توجه گردد و تحقیقات گسترده ای توسط طالبان علم و پیشرفت انجام گیرد .

مقدمه :

بررسی اهداف آموزش و پرورش در سطح جهان و ایران ، به خصوص در طرح کلیات نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [1] نشان می دهد که هدف اساسی ، تربیت افرادی است که با اتکاء به نیروی اراده و تعقل خویش منطقی و خلاق بیاندیشند و به جای وابستگی و استفاده از دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی دیگران ، مولد دانش ، تکنولوژی و فرهنگ مناسب برای زندگی مستقل ، فعال و خلاق در « عصر دانایی » باشند .

این موضوع اخیرا" توجه بسیاری از اندیشمندان و مسئولان کشورهای مختلف و به ویژه ممالک در حال توسعه را به خود جلب کرده است به نحوی که تغییر نظام آموزش و پرورش از نظری صرف به نظری توأم با عمل (کاربردی) و پرورش افراد پویا و خلاق به جای افراد ایستا مورد توجه خاصی قرار گرفته است . درضمن ، خلاقیت و نوآوری به عنوان یک شاخص در گزینش افراد در مشاغل مختلف و از جمله صنایع نیز مطرح گردیده است .

درباره مفهوم خلاقیت تعریف های متعدد و گاه متضادی ارائه شده است ولی در مورد تعریف زیر یک اتفاق کلی مشاهده شده است .

« خلاقیت توانایی فرد برای تولید ایده ها ، نظریه ها ، بینش ها یا اشیاء جدید و بدیع و بازسازی مجدد درعلوم و سایر زمینه ها است که توسط متخصصان ، اصیل و از نظر علمی ، زیباشناسی ، تکنولوژی و اجتماعی با ارزش تلقی گردد .»

یکی از سؤالاتی که در چهار دهه گذشته ، ذهن بسیاری از پژوهشگران و اندیشمندان تعلیم و تربیت را به خود مشغول کرده و تحقیقات بسیاری را به وجود آورده این است که « آیا می توان خلاقیت را پرورش داد ؟ »

بررسی پیشینه های تحقیقات (مک کین ۱٩٦٨) و (مانسفید و باس ۱٩٨۱) و (کتل و بوچر ۱٩٦٨) نشان می دهد که پیروان اصالت ذات ، خلاقیت را یک توانایی و صفت بالقوه تلقی می کردند ولی حتی متفکران پیشرو (ترمن ۱٩٢٥) ، (کاکس ۱٩٢٦) و (گالتن ۱٨٦٩) نیز بر این باور بودند که هر چند خلاقیت نیز مانند هوش بعد ارثی دارد ، باز هم عوامل محیطی می توانند بر این توانایی اثر بگذارند .

در رابطه با پرورش خلاقیت ، پژوهش ها (آلبیرخ ۱٩٨٧) ، (محمدی ۱٣٧٠) نشان داده اند که افراد خلاق به مراتب بیش از افراد غیر خلاق ، توانایی پرورش خلاقیت را در دیگران دارند .[2]


بررسی سرقت، زمینه های فردی و اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از‌‌‌‌‌ آن

(سرقت،زمینه‌های فردی و اجتماعی وراهکارهای پیشگیری از‌‌‌‌‌ آن) رشدجرائم درجامعه شتاب فزاینده‌ای به خود گرفته است و این امر در مورد تمامی جرائم صدق می‌کند دلایل متعددی برای این پدیده ذکر کرده اند، ولی آنچه مسلم می‌باشد آنکه گسترش روند خصو‌صی‌‌سازی، کاهش خدمات رفاه اجتماعی و رشد بیکاری دراین زمینه تأثیر قاطع داشته ‌است
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
بررسی سرقت، زمینه های فردی و اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از‌‌‌‌‌ آن

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

فهرست مطالب

فهرست صفحه

  1. چکیده.........................................................................................................................................1
  2. فصل اول
  3. مقدمه..................................................................................................................................... ....3
  4. بیان مسئله...................................................................................................................................3
  5. فصل دوم
  6. تعریف مغاهیم واصطلاحات.....................................................................................................7
  7. چارچوب نظری ودیدگاهها......................................................................................................7
  8. پیشینه تحقیق............................................................................................................................8
  9. عوامل مرتبط با سرقت.............................................................................................................9

10. سرقت از دیدگاه اسلام............................................................................................................16

11. فصل سوم

12. روش تحقیق............................................................................................................................22

13. ابزار تحقیق..............................................................................................................................22

14. جامعه ونمونه آماری ...............................................................................................................22

15. یافته های پژوهش....................................................................................................................23

16. ارائه یافته های تحقیق ونتیجه گیری........................................................................................24

17. منابع ومواخذ...................................................................................................................................50

18. پیوستها وضمائم......................................................................................................................52

چکیده:

(سرقت،زمینه‌های فردی و اجتماعی وراهکارهای پیشگیری از‌‌‌‌‌ آن)

رشدجرائم درجامعه شتاب فزاینده‌ای به خود گرفته است و این امر در مورد تمامی جرائم صدق می‌کند. دلایل متعددی برای این پدیده ذکر کرده اند، ولی آنچه مسلم می‌باشد آنکه گسترش روند خصو‌صی‌‌سازی، کاهش خدمات رفاه اجتماعی و رشد بیکاری دراین زمینه تأثیر قاطع داشته ‌است.

هدف از انجام تحقیق حاضر شناسایی عوامل زمینه ساز و مرتبط با بروز سرقت می‌باشد. تردیدی نیست که برای پیشگیری ‌یا مبارزه با هر پدیده‌ای ابتدا باید خود آن و عوامل مربوطه را شناخت. درهمین راستا با انجام این تحقیق گسترده برمبنای مصاحبه به مطالعه عوامل مرتبط با جرم سرقت بین مجرمین سرقت پرداخته تا گامی درجهت تحقق اهداف مذکور برداشته شود.

واژگان کلیدی:سرقت،زمینه های فردی واجتمائی ،زندانهای اهواز،مجرمین سارق،پیشگیری

فصل اول

(مقدمه، بیان مسئله وموضوع)

مقدمه، بیان مسئله وموضوع:

انسان موجودی است که در اجتماع بدنیا می آید و همین دنیا آمدن یعنی با چند نفر زیستن و اجتماعی شدن . او ارزشها ، ملاکها و رفتارها را یاد می گیرد و این روند برایش مزایایی دارد ، لیکن نکته مهم اینجاست که این روند همیشه ارمغان آور نیست . ارتباطات ، محیط ، فرهنگ ،خانواده و ... همه دست به دست هم داده و چرخه ای ایجاد می کند که بصورت اختلال در شخصیت خودنمایی می کند ( کریمی ، 1372 ) . ویژگیهای شخصیت آدمی تحت تاثیر عوامل زیستی، ارثی و محیطی است . تجارب مشترک در یک فرهنگ ،خرده فرهنگ و تجارب مختص فرد در تعامل با آمادگیهای فرد ، شخصیت را شکل می دهند ( اتکینسون ، هیلگارد، 1369 ) . از دیدگاه شامبیاتی ( 1371 ) یکی از ابعاد شخصیت ، شخصیت ضد اجتماعی است که نه تنها برای فرد معضل است که یکی از معیارهای بزرگ جامعه محسوب می شود . افرادی که دارای چنین شخصیتی هستند ، می توانند دچار انحراف اجتماعی و بزهکاری گردند .

بزهکاری قدمتی برابر حیات آدمی دارد و تنها به دنیای امروزی اختصاص ندارد بطوریکه در غارها و مقبره های مصری جملاتی مبنی بر عدم اطاعت فرزندان از والدین مشاهده شده است و جوامع بشری نیز از دیرباز رویای دست یافتن به جامعه ای آرمانی را در سر می پرورانده اند و در این راستا علوم مختلف ایجاد شد و زندانها ، ندامتگاهها و کانون های اصلاح و تربیت ساخته شد و اینچنین تلاش برای شناسایی شخصیت بزهکارانه ادامه یافت ( کواراسوس ، 1367 ) . شخصیت بزهکارانه که با انحراف اجتماعی خود را نشان می دهد می تواند یکی از روندهای شکل گیری غیر عادی یک شخصیت باشد و لزوما نیز با انحراف اجتماعی نیست و می تواند پنهان نیز باشد . هر علمی بطور کلی از یکسری مفاهیم یا سازه های نظری و رابطه ای بین این مفاهیم تشکیل می شود ، اما واقعیت آن است که تا وقتی که مفاهیم نظری قابل اندازه گیری یا کمی شدن نباشد ، کشف قوانین و روابط علمی بمنظور پیش بینی پدیده ها امکان پذیر نیست ( براهنی ، 1371 ) . شخصیت بزهکارانه و انحرافات اجتماعی ناشی از آن نیز نمی تواند خارج از این اصل مورد تفحص قرار گیرد . بنابراین اندازه گیری و ارزیابی این نوع شخصیت گام اول تبیین علمی بزه دیدگان است . مرحوم براهنی (1371 ) از قول لرد کلوین می گوید :"اگر بتوانید آنچه را که درباره اش صحبت می کنید ، اندازه بگیریدو آنرا بصورت کمی بیان کنید ، میتوانید مدعی باشید که درباره آن چیزی می دانید “ . در این تحقیق به شناسایی عوامل زمینه ساز و مرتبط با بروز سرقت می‌ پردازیم. تردیدی نیست که برای پیشگیری ‌یا مبارزه با هر پدیده‌ای ابتدا باید خود آن و عوامل مربوطه را شناخت.و باید دانست که مجرمین یک طیف را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل، توضیح ساده‌ای دربارة علت ارتکاب جرم آنها وجود ندارد. بسته به اینکه فرد دست به سرقت ماشین، کلاهبرداری، سرقت جزئی یا قتل بزند دلایل می‌توانند متفاوت باشند مثلاً یک فرد هیجان خواه با اتومبیل مسروقه در بزرگراه با سرعت غیرمجاز رانندگی می‌کند و دستگیر می‌شود. یا کلاهبرداری تحت تأثیر اغوای دیگران و امکان فریب دیگران روی می‌دهد ولی سارق خرده‌پا شاید بخاطر نیازمالی به این عمل دست زده است. به این ترتیب نحوة برخورد با آنها باید متفاوت باشد. با این وجود دو دسته عوامل ارثی و محیطی را در زمینة ارتکاب جرم مؤثر دانسته اند. در این تحقیق به بررسی ویژگیهای شخصیتی- اجتمائی وخانوادگی مجرمین سرقت زندانهای اهواز می پردازیم .


تجزیه و تحلیل سیستم فروشگاه اینترنتی پروژه مهندسی نرم افزار

پروژه مهندسی نرم افزار با موضوع تجزیه و تحلیل سیستم فروشگاه اینترنتی همراه با سناریو کامل
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل pdf
حجم فایل 751 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
تجزیه و تحلیل سیستم فروشگاه اینترنتی پروژه مهندسی نرم افزار

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی

هر ساله میزان قابل توجهی ازمنابع انسانی واقتصادی جامعه به علت عقب ماندگی ذهنی دانش آموزان در سنین مختلف به هدر می رود هرچند تلاش های از قبیل توجه به مسائل بهداشتی وتغذیه نوزادان وجلوگیری از حامله شدن مادران در سنین بالا ، ناسازگاریهای خونی ، اختلافات هورمونی انجام می شودولیکن این مسئله همچنان یکی از مشکلات اساسی هرجامعه ای می باشد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 78 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80
بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول

مقدمه ...........................................................................2

بیان مسئله ............................................................................................3

فرضیه تحقیق ........................................................................................4

تعاریف عملیاتی .......................................................................................5

فصل دوم: پیشینه تحقیق

سابقه پژوهش ............................................................................................8

نظریه هایدر...............................................................................................9

جونز ودیویس............................................................................ .........10

هارولد کلی......................................................................................... 11

شیور............................................................................................... 12

سه بعدی واینر.................................................................................... 13

خطاها و سوگیری اسناد........................................................................ 14

سوگیری مربوط به جنس....................................................................... 17

اسنادها درمورد خود............................................................................. 18

عاملان در برابرناظران..........................................................................19

سبکهای انتسابی.................................................................................. 20

نتسابهای درماندگی انسان.................................................................... 22

اسناد مربوط به بازده...................................................................... 24

اسناد بعد از موفقیت وشکست............................................................ 25

اسنادها ورفتار .............................................................................. 27

تعریف استثنایی .............................................................................28

گروهبندی دانش آموزان استثنایی...................................................... 29

تاریخچه عقب ماندگی ذهنی ........................................................... 30

تعریف عقب ماندگی ذهنی .............................................................. 31

رفتار سازشی...............................................................................35

طبقه بندی کودکان عقب مانده .......................................................... 37

گروه آموزش پذیر ....................................................................... 39

تحقیقات داخلی وخارجی.................................................................41

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

روش طرح وتحقیق ..................................................................... 44

جامعه آماری ...............................................................................44

نمونه آماری.................................................................................44

ابزار تحقیق .................................................................................45

روش اجرای تحقیق........................................................................45

روش تجزیه وتحلیل ......................................................................46

فصل چهارم : تجزیه وتحلیل اطلاعات

تجزیه وتحلیل اطلاعات ...............................................................48

فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری

نتیجه گیری ..................................................................................65

پیشنهادات .....................................................................................66

محدودیتهاومشکلات .......................................................................67

منابع

منابع............................................................................................69

ضمائم

ضمائم ....................................................................................... 73

مقدمه

هر ساله میزان قابل توجهی ازمنابع انسانی واقتصادی جامعه به علت عقب ماندگی ذهنی دانش آموزان در سنین مختلف به هدر می رود. هرچند تلاش های از قبیل توجه به مسائل بهداشتی وتغذیه نوزادان وجلوگیری از حامله شدن مادران در سنین بالا ، ناسازگاریهای خونی ، اختلافات هورمونی ... انجام می شودولیکن این مسئله همچنان یکی از مشکلات اساسی هرجامعه ای می باشد .

یکی از مسائلی که درزندگی کودکان عقب مانده ذهنی ممکن است زیاد باشد مسئله شکست بیشتر درزندگی آنها باشد . درواقع شکست یک پیامد منفی است که اگر بطور مکرر رخ بدهد منجر به کاهش انگیزه در افراد شود بخصوص اگر این فرد عقب مانده ذهنی باشد که باعث ارزشیابی نادرست آنها از خود ونادیده گرفتن تواناییهاودر نتیجه احساس ضعف وناتوانی در آنها میگردد.

عوامل زیادی در موفقیت وشکست دانش آموزان دخالت دارند وطبق تحقیقات انجام شده یکی از این عوامل نحوه اسناد دادن آنها می باشد بدین معنی که اسناد نامطلوب منجر به کاهش انگیزش در آنها می شود. تئوری اسناد از تئوریهای شناختی انگیزش است که هدف آن بررسی شیوهایی است که افراد ،رویدادها وحوادث راتعیین کرده وبه دنبال روابط روابط علت ومعلولی بین آنها هستند. (هاروی ، ویری 1984)

بیان مسئله:

ما چگونه رفتارهاو انگیزه های دیگرانرا درک وتغییر می کنیم؟

چگونه باور ونگرشهای افرادشکل می گیرد؟

وچرا مردم این گونه رفتار می کنند؟

برای جواب دادن به این سوال ماباید از فرایند اسناد استفاده می کنیم وباید رفتار افرادرابه آمیزه ای ازعلتها اسناد دهیم . بدون شک در زندگی خود با افرادی مواجه شده ایم که همواره گناه شکست خود را گردن دیگران یا عوامل مختلف بیرونی می اندازند و به جای اینکه آن شکست راحاصل اعمال خود بدانند یا خود را مسئول آن شکست بدانند تلاش می کنند تا توجیه قابل قبولی برای شکست خود فراهم کرده وبدین وسیله از ایجاد تصویر منفی از خود در ذهن دیگران اجتناب ورزند. نظریه های اسنادی برمبنای چنین تنبیهایی بنا شده اند.

حال سوالی که مطرح می شوداین است که آیا اسناد دادن در مورد همه کودکان نیز صدق می کند واینکه کودک عقب مانده ذهنی از آن چگونه استفاده می کند. به طور کلی در این تحقیق بدنبال این مسئله هستیم که آیا با افزایش سن نوع اسناددادن کودکان عادی وعقب مانده ذهنی باهم تفاوت داردودیگر اینکه آیانوع اسناد دادن دختران وپسران با یکدیگر تفاوت دارد واگر دارد بیشتر از سبک رویدادهای منفی یا مثبت استفاده می نمایند از اینرو بر آن شدیم که بر روی سبکهای اسنادی در کودکان عقب مانده ذهنی واینکه مشکلات وشکستها وموفقیتهای خود را چگونه وبه چه عواملی نسبت می دهند بررسی نمایم . امیدوارم این تحقیق مقدمه ای کوچک برای توجه بیشتر به این کودکان که در جامعه مانند آنها کم نیز نمی باشند، باشد.یکی دیگر از اهداف این پژوهش بررسی اولیه این مساله است که در سلامت وبهداشت روان آنها تاثیر بسزایی دارد این نکته مهم دیگر آنکه استفاده به موقع از سبک اسنادی می تواند سبب کاهش اضطراب وفشارروانی افراد به خصوص در این گروه از کودکان می گردد.


زنان و اشتغال - روش تحقیق

در این تحقیق مطالعاتی در مورد زنان و کار و اینکه چه موانعی بر سر راه اشتغال زنان است و مانع پیشرفت آنها می شود و همچنین منافعی که زنان شاغل را در بر می گیرد و راهکارهایی برای بهتر شدن سطح فعالیت و کاربرای زنان و بررسی علل و عوامل رویکرد زنان به اشتغال انجام شده ، و با هدف بهتر شدن وضعیت کاری و شرایط مناسب تری برای زنان تهیه شده است
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68
زنان و اشتغال - روش تحقیق

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

چکیده

در این تحقیق مطالعاتی در مورد زنان و کار و اینکه چه موانعی بر سر راه اشتغال زنان است و مانع پیشرفت آنها می شود و همچنین منافعی که زنان شاغل را در بر می گیرد و راهکارهایی برای بهتر شدن سطح فعالیت و کاربرای زنان و بررسی علل و عوامل رویکرد زنان به اشتغال انجام شده ، و با هدف بهتر شدن وضعیت کاری و شرایط مناسب تری برای زنان تهیه شده است .

امیدواریم که زنان ما بتوانند با کیفیت بالاتر و مشکلات کمتر در جهت فراهم شدن زندگی بهتر برای آنان به اشتغال بپردازند .

نتیجه تحقیق :

از 9 فرضیه موجود در تحقیق 4 فرضیه رد و 5 فرضیه اثبات شد که در زیر به شرح آنها می پردازم :

فرضیه های رد شده : 1- کسب ثروت مهمترین انگیزه مادی آنها نبود ، 2- کار در خانه مانعیتی برای آنها وجود نیاوده بود، 3-استقلال مالی در گرایش زنان به اشتغال اثر ندارد، 4- بالا رفتن سن تأثیری در کم شدن رویکرد زنان به اشتغال نداشت .

فرضیه های اثبات شده : 1- برخورداری از تحصیلات بالاتر سبب روی آوردن بیشتر زنان به اشتغال می شود ، 2- اگر فرصتهای شغلی بیشتر باشد زنان سریعتر به اشتغال روی می آوردند ،3- زنان شاغل خیلی کم و یا هیچ کمکی به اقتصاد جامعه نمی کنند ، 4- کسب مقام و موقعیت اجتماعی تمایل زنان را به اشتغال بیشتر می کند ، 5 – رفاه خانواده مهمترین انگیزه خانوادگی زنان شاغل است .

فهرست مطالب :

بیان مسئله پژوهش

اهمیت و ضرورت موضوع

اهداف پژوهش

فرضیه ها

معرفی انواع متغیرهای پژوهش

مقدمه

کار و شغل

تاریخچه ا شتغا ل زنان در ا یران

تاریخچه قا نونگذا ری درباره کا رگران زن در ا یران

تاریخچه ا شتغا ل زنان سطح بین المللی

دوره های صنعتی و زنان

نـگا هی به ورود زنان به بخش تولید

زنان و توسعه

روان شنا سی ا جتما عی ا شتغا ل زن

زن و خدمت ا جتما عی

زن و مسائل ا جتما عی معا صر

زنان و توسعه اقتصادی (نقش اقتصادی زنان)

استقلال اقتصادی زنان

دلایلی که زنان در توسعه ا قتصادی- ا جتما عی نقش ا رزنده تری خوا هند دا شت

زنان و فعا لیت ا تحادیه ای

شرا یط کار زنان

درآمد کار زنان

زنان و کار

کار زنان در داخل خانه

کار زنان در خارج خانه

زیان کار زنان

بررسی زمینه های نظری و تجربی موضوع زن و ا شتغا ل

تفاوت در دستمزدها : کار آیی یا تعصب؟

وقت بیشتر و پول کمتر : بی عدا لتی در کار زنان

لزوم کار برای زن

ده روش عمده که شغل شما زندگی شوهرتان را آسا نتر ، بهتر و شادتر می کند

کیفیت زندگی شغلی و رضا یت از کار

موا نع پیش روی زنان

عامل نامرئی توسعه زنان (عوامل ضمنی)

راه کار

وضع فعا لیت زنان در کل کشور

اهداف پژوهش

1-آیا تحصیلات در گرایش زنان به اشتغال مؤثر است .

2-آیا سن در میزان تمایل زنان به اشتغال مؤثر است .

3-آیا انگیزه مادی کسب ثروت در میزان رویکرد زنان به اشتغال مؤثر است .

4-آیا انگیزه خدمت به جامعه در گرایش زنان به اشتغال مؤثر است .

5-آیا کسب موقعیت اجتماعی در تمایل زنان به اشتغال مؤثر است .

6-آیا انگیزه خانوادگی در رویکرد زنان به اشتغال مؤثر است .

7-آیا انگیزه استقلال مالی در میزان گرایش زنان به اشتغال مؤثر است .

8-آیا وجود فرصتهای شغلی در میزان تمایل زنان به اشتغال مؤثر است .

9-آیا کار در خانه در میزان رویکرد زنان به اشتغال مؤثر است .

فرضیه ها

1- هر چه زنان از تحصیلات بالاتری برخوردار باشند به اشتغال بیشتر گرایش دارند .

2- هر چه سن بیشتر شود میزان تمایل زنان به اشتغال بیشتر است .

3- هر چه کسب ثروت بیشتر باشد رویکرد زنان به اشتغال بیشتر است .

4- هر چه انگیزه خدمت به جامعه بیشتر باشدگرایش زنان به اشتغال کمتر است .

5- هر چه کسب موقعیت اجتماعی بیشتر باشد تمایل به اشتغال در زنان بیشتر می شود .

6- هر چه انگیزه خانوادگی بیشتر باشد رویکرد زنان به اشتغال بیشتر می شود .

7- هر چه استقلال مالی بیشتر شود میزان گرایش زنان به اشتغال بیشتر می شود .

8- هر چه فرصتهای شغلی بیشتر باشد تمایل زنان به اشتغال بیشتر است .

9- هر چه کار در خانه بیشتر باشد میزان رویکرد زنان به اشتغال کمتر است .

تعاریف و مفاهیم

تحصیل : حاصل کردن ، فراهم آوردن ، بدست آوردن ، درس خواندن ، دانش آموختن .

سن: 1-شمار سال های زندگی انسان یا موجود زنده دیگر ،مدت عمر 2-دوره یا مرحله ای از زندگی .

فرصت: وقت مناسب برای کاری ، پروای کار ، جمال ، نوبت .

ثروت: مال، دارایی، بسیاری مال .

خدمت : کار کردن برای کسی .

جامعه : گروهی از مردم که با هم وجه اشتراک داشته باشند ، صنفی از مردم ، مردم یک شهر یا کشور .

موقعیت اجتماعی : هویت اجتماعی که فرد در گروه یا جامعه معینی دارد ، موقعیت اجتماعی ممکن است ماهیتی بسیار کلی داشته باشد . (مانند موقعیتهایی که در ارتباط با نقشهای وابسته به جنسیت است ) یا ممکن است خیلی مشخص تر باشد (مانند موقعیتهای شغلی).