دسته بندی | بیمه |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 761 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
عنوان: پاورپوینت بیمه درمان
دسته: مدیریت بیمه(ویژه ارائه کلاسی درس سمینار مدیریت بیمه)
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 40 اسلاید
این فایل شامل پاورپوینتی در زمینه "بیمه درمان" می باشد که در حجم 40 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان کار ارائه کلاسی(سمینار یا کنفرانس)درس سمینار در مدیریت بیمه مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:
اهمیت وجود بیمه در زندگی امروزی
ضرورت وجود بیمه
تاریخچه بیمه درمان درایران
انواع بیمه
بحث اقتصادی بیمه درمان
روشهای پرداخت افراد به نظام سلامت
بیمه تکمیلی ( مکمل )
اصول و مبانی بیمه مکمل درمانی
مزایای و معایب بیمه های گروهی
روشهای تعیین حق بیمه تکمیلی
مدیریت ریسک بیمه های درمانی
ارکان تصمیم گیری مدیریت ریسک بیمه های درمان در برخی کشورها
معیار ها و شاخص های ارزیابی ریسک های بیمه گران درمان
روشهای مواجهه و کنترل ریسک های بیمه گران درمان در کشورهای مورد مطالعه
الگوی های مورد استفاده مدیریت ریسک
ارائه الگوی استاندارد مدیریت ریسک
نتیجه گیری
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | بیمه |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 2224 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
عنوان: پاورپوینت بیمه بدنه اتومبیل
دسته: مدیریت بیمه(ویژه ارائه کلاسی درس سمینار مدیریت بیمه)
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 54 اسلاید
این فایل شامل پاورپوینتی در زمینه "بیمه بدنه اتومبیل" می باشد که در حجم 54 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان کار ارائه کلاسی(سمینار یا کنفرانس)درس سمینار در مدیریت بیمه مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:
انواع بیمه اتومبیل
بیمه بدنه اتومبیل
تاریخچه پیدایش بیمه بدنه در ایران
معرفی بیمه بدنه اتومبیل
خطرات بیمه شده حادثه در بیمه بدنه اتومبیل
خطرات بیمه شده آتش سوزی در بیمه بدنه اتومبیل
سرقت کلی در بیمه بدنه اتومبیل
خطرات اضافی و تکمیلی در بیمه بدنه اتومبیل
سرقت درجا در بیمه بدنه اتومبیل
شکست شیشه به تنهایی در بیمه بدنه اتومبیل
بلایای طبیعی در بیمه بدنه اتومبیل
خطرات ناشی از مواد شیمیایی در بیمه بدنه اتومبیل
خسارات ناشی از کشیدن میخ و اشیاء تیز در بیمه بدنه اتومبیل
خسارت های مستثنی شده در بیمه بدنه
انتقال وسیله نقلیه
نحوه تعیین مقدار خسارت
مدیریت ریسک
اهداف مدیریت ریسک
شناسایی ریسک
روشهای اندازه گیری ریسک در بیمه
ویژگیهای آماری یک معیار اندازه گیری ریسک
معیارهای اندازه گیری ریسک
معیارهای نقطه ای
ارزش در معرض ریسک (VAR)
روشهای محاسبه VaR
روش واریانس – کوواریانس
روش شبیهسازی تاریخی
روش شبیهسازی مونت کارلو
احتمال ورشکستگی
امید ریاضی شرطی دنباله (تابع توزیع)
نسبتهای فعالیت
نسبت شارپ
نسبت پوشش ریسک
نسبت اُمگا
تابع چگالی احتمال یک بازده فرعی
نتیجه گیری
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1344 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
عنوان: پاورپوینت استرس و تحلیل رفتگی مدیران و کارکنان
دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته)
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 54 اسلاید
این فایل در زمینه " استرس و تحلیل رفتگی مدیران و کارکنان"می باشد که در حجم 54 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درسهای مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:
مقدمه
تعریف استرس
نکات مهم در تعریف استرس
انواع استرس
مفهوم استرس
نظرات هانس سلیه در مورد استرس
قانون یرسون
مفاهیم مرتبط با استرس
مراحل واکنش بدن انسان به استرس
سندرم عمومی سازگاری
مدل فشار روانی
عوامل افزایش دهنده استرس در محیط کار،
علل استرس یا استرس زاها
تشخیص استرس در دیگران
پیامدهای استرس
هزینه های استرس
تعدیل کننده های استرس
فنون مدیریت استرس
واکنش ها در برابر استرس
استراتژیهای مدیریت استرس
تأثیر مواد غذایی بر میزان استرس
چند راهکار معنوی برای کاهش استرس
اندازه گیری استرس
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | صنایع نفت و گاز |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 804 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 104 |
قرارداد های EPC
روش اجرای پروژه
طراحی
تدارک
ساخت
بهره برداری
نگهداری
فرایند اجرای پروژه
اجزاء درگیر در پروژه ها
انواع روش های انجام پروژه
روشهای تامین منابع مالی پروژه ها
روش طراحی ، مناقصه ، ساخت
مراحل روش طراحی ، مناقصه ، ساخت(DB)
روش طرح و ساخت توام Design & Build
نرم افزار Comfar
مزایای روش طرح وساخت توأم Design & Build
روش طراحی،تدارک، ساخت EPC
تاریخچه قراردادهای EPC
نگاهی اجمالی به فیدیک ( FIDIC )
ویژگی های روش EPC
روش های اخذ رتبه جهت اجرای پروژه
ویژگی های روش EPC
مزایا
معایب
علت پیش رفتن بازار کار ب ه سوی قراردادهای EPC
کنترل کیفی و نظار ت در قراردادهای EPC و مشکلات اجرایی آن در طرح های داخلی EPC
روش مدیریت ساخت(مدیریت اجرا ) Construction Management
ضوابط اجرایی طرح و ساخت در پروژه های صنعتی
بند 2ماده 17 از فصل هشتم صدور گواهی صلاحیت
آشنایی با نکات مهم شرایط عمومی پیمانهای E.P.C
قانون برگزاری مناقصات
طرز تنظیم قراردادهای داخلی و بین المللی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 105 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 56 |
اثربخشی سازمانی
به طور کلی، در یک سازمان، محاسبة اثربخشی چندان ساده نیست و شاخص ها و روش های متعددی برای سنجش و اندازه گیری عملکرد سازمان ارائه شده است. توسعة صلاحیت و شایستگی، اثربخشی زمان کار را بهبود خواهد داد و افزایش اثربخشی زمان کار، شاخص های دیگر اثربخشی سازمانی را ارتقاء خواهد داد. به واقع، رضایت درونی، شادکامی و ترغیب، مولد کارکنان است که در کارایی و اثربخشی در سازمان و هدایت به بالاترین حد بهره وری مؤثر است. اثربخشی سازمانی، نقش مهمی را در توسعة سازمانی ایفا می کند. سازمانی اثربخش است که قادر به مدیریت ابهام ها، انعطاف پذیری، مشتری مداری، تولید، ارزش مداری و ساختاربندی یادگیری باشد و حیطة اصلی شغلی و توانمندسازی بالای کارکنان را بشناسد. صاحبنظران، اثربخشی سازمانی را به درجه و میزان حصول به هدف تعریف کرده اند(توفیقی، 1390).
2-1-2-تعریف اثربخشی سازمانی
در تعریف اثربخشی سازمانی هم به وسایل و امکانات(فرآیند) توجه نموده هم به نتایج حاصله برای سنجش اثربخشی سازمانی که هیچ مقیاس ساده، راحت و تضمین شده ای وجود ندارد (رابینز[1]،1378).
اثربخشی سازمانی عبارت از میزانی است که یک سازمان با استفاده از منابع خاص و بدون هدر دادن منابع خود و بدون فرسوده کردن غیر ضروری اعضا و جامعه خود، اهدافش را برآورده میکند(زمردیان، 1385).
در واقع اثربخشی سازمانی، درجه نزدیکی یک سازمان به هدفهایش را نشان میدهد(ساعتچی، 1385).
اندازهای است که یک سازمان به اهدافش تحقق میبخشد(نظری، 1386).
2-1-3- معیارها و مقیاسهای اثربخشی سازمانی
در دهه 1960 و اوایل دهه 1970 تحقیقات وسیعی در مورد اثربخشی سازمانی صورت گرفت؛ که منجر به ارائه معیارهای سیگانه متفاوتی شد، این معیارها عبارتند از:
1. اثربخشی کلی: یک نوع ارزیابی کلی است که تا حد زیادی از معیارهای متعددی بهره میجوید. معمولا از طریق ترکیب نمودن اسناد عملکرد گذشته یا بهدست آوردن ارزیابیهای کلی و یا از طریق قضاوتهای اشخاص بصیر و مطلع نسبت به عملکرد سازمان، اندازهگیری میشود.
2. بهرهوری: بهرهوری یعنی توانایی در بهکارگیری مقدار کمتری از نیروی کار و سایر مواد مصرفی و تولید یا ارائه خدمات بیشتر است.
3. کارآیی: نسبتی است که مقایسهای را بین برخی از جنبههای عملکرد واحد با هزینههای متحمل شده جهت تحقق آن نشان میدهد.
4. سود: مبلغ درآمد حاصل از فروش، منهای کل هزینه و تعهدات، ایجاد شده است. معمولا نرخ برگشت سرمایه و درصد بازدهی فروش کل را میتوان معادل سود دانست.
5. کیفیت: عبارت است از آماده بودن خدمت یا کالا برای استفادهکننده که خود نیازمند کیفیت طراحی، انطباق، در دسترس بودن و مناسب بودن مکان ارائه خدمت است.
6. حوادث: میزان سوانحی که حین کار اتفاق میافتد و اتلاف وقت را موجب میشود.
7. رشد: بهوسیله افزایش در متغیّرهایی نظیر کل نیروی کار، ظرفیّت کارخانه، داراییها، میزان فروش و سود و سهم بازار نشان داده میشود.
8. میزان غیبت در کار: تعریف معمولی از غیبت، اشاره به غیبتهای غیر موجه دارد؛ اما علاوهبر این، تعاریف متعددی از غیبت وجود دارد.
9. جابهجایی در کار(ترک خدمت): عبارت است از ترک خدمت اختیاری کارکنان از سازمان.
10. رضایتمندی شغلی: شامل احساسها و نگرشهای هرکس نسبت به شغلش میشود.
11. انگیزش: حالتی درونی است که انسان را به انجام فعالیت خاصی ترغیب میکند.
12. روحیه: بهعنوان پدیدهای گروهی که متضمن تلاش مضاعف، یکی شدن اهداف فرد و سازمان و ایجاد تعهد و احساس تعلق است، مدنظر قرار میگیرد.
13. کنترل: کنترل، فعالیتی است که ضمن آن، عملیات پیشبینیشده با عملیات انجامشده مقایسه میشوند و در صورت وجود اختلاف و انحراف بین آنچه باید باشد و آنچه هست، به رفع و اصلاح آنها اقدام میشود.
14. انسجام/ تعارض: انسجام بهعنوان اینکه، افراد در سازمان همدیگر را دوست داشته باشند، باهم خوب کار کنند و ارتباطات همهجانبه و باز باهم داشته باشند. تعارض وضعیتی اجتماعی است که در آن، دو یا چند نفر درباره موضوعهای اساسی مربوط به سازمان یا باهم توافق ندارند یا نسبت به یکدیگر قدری خصومت احساسی نشان میدهند.
15. انعطافپذیری/ انطباق: انطباق و انعطافپذیری به توانایی یک سازمان برای تغییر رویههای استاندارد عملیاتی خود در پاسخ به تغییرات محیطی سازمان برمیگردد.
16. برنامهریزی و هدفگذاری: به میزانی که یک سازمان بهطور اصولی و منظم گامهایی را که در آینده باید بردارد، مشخص میسازد و خود را درگیر رفتار هدفگذاریشده میکند، اشاره دارد.
17. اجماع در هدف: جدای از تعهد واقعی به اهداف سازمانی، اجماع هدف، به میزانی که همه افراد یک سازمان، هدف واحدی را برای سازمان خود متصورند، برمیگردد.
18. نهادینه کردن اهداف سازمانی: بر پذیرش اهداف سازمانی اشاره داشته و بر این باور است که اهداف سازمانی صحیح و درستند.
19. سازگاری نقش و هنجار: به حد و حدودی که اعضای سازمان در خصوص موضوعاتی از قبیل نگرشهای مساعد نسبت به سرپرستی، انتظارات نقش، روحیه و الزامات نقش توافق دارند، اشاره میکند.
20. مهارتهای ارتباطی مدیریتی: به سطوح مهارتهایی که مدیران در ارتباط با سرپرستان، زیردستان و همکاران خود در قالب ارائه حمایتهای مختلف، یا تسهیل تعاملات سازنده و مفید و ایجاد اشتیاق برای تحقق اهداف و عملکرد عالی بهکار میگیرند، اشاره دارد.
21. مهارتهای انجام وظیفه مدیریتی: به سطوح مهارتهای کلی اشاره دارد که مدیران سازمان و رهبران گروهها برای تحقق وظایف سازمانی لازم دارند و مهارتهایی که مدیران در هنگام تعامل با اعضا سازمان بهکار میبرند، در این مقوله قرار نمیگیرد.
22. مدیریت اطلاعات و ارتباطات: کارآیی، صحت و دقت در تجزیه و تحلیل اطلاعات مهم برای اثربخشی سازمانی است.
23. آمادگی: قضاوت کلی در خصوص این احتمال که سازمان خواهد توانست، برخی از وظایف جدیدی که از آن خواسته میشود، بهطور موفقیتآمیز انجام دهد.
24. بهرهبرداری از محیط: میزان یا حدی که سازمان بهطور موفقیتآمیز با محیط خود در تعامل بوده و منابع باارزش و کمیاب مورد نیاز خود را بهدست میآورد.
25. ارزیابی به وسیله پدیدههای خارجی: ارزیابی راجع به سازمان یا واحد که بهوسیله افراد و سازمانهای موجود در محیط صورت میگیرد.
26. ثبات: حفظ و نگهداری ساختار، بخشهای کارکردی سازمان و منابع مورد نیاز آنها در طی زمان، بهویژه در دورههای حساس زمانی به ثبات سازمان اشاره دارد.
27. ارزش منابع انسانی: نوعی معیار ترکیبی که به ارزش کلی اعضا سازمان برمیگردد و در قالب ترازنامه یا حسابداری بیان میشود.
28. مشارکت و نفوذ مشترک: میزان یا حدی که افراد، در درون سازمان در اتخاذ تصمیماتی که مستقیما بر کار و سرنوشت آنها تأثیر میگذارد، مشارکت دارند.
29. تأکید بر آموزش و توسعه: منظور از آموزش و توسعه، افزایش تواناییهای تخصصی و مهارت کارکنان در انجام وظایف محوله و به فعلیت درآوردن پارهای از تواناییهای بالقوه آنهاست.
30. تأکید بر موفقیت: قیاسی است بین نیاز فردی برای رسیدن به موفقیت و ارزشی که سازمان، برای تحقق اهداف جدید عمده خود قائل است(نظری، 1386).
[1]- Robbins