دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

چگونه می توان با روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات اختلالات یادگیری دانش آموزان را حل کرد

چگونه می توان با روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات اختلالات یادگیری دانش آموزان را حل کرد
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
چگونه می توان با روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات اختلالات یادگیری دانش آموزان را حل کرد

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

چگونه می توان با روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات اختلالات یادگیری دانش آموزان را حل کرد

فهرست مطالب

مقدمه 4

اینترنت و سایر اشکال فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT 4

معلم با استفاده از فناوری در کلاس درس می تواند این شرایط را فراهم کند: 5

توصیف وضعیت موجود 6

گردآوری اطلاعات(شواهد 1) 8

نارسایی های یادگیری 9

اختلال یادگیری (دیسلکسی) Dyslexia 12

چگونگی تشخیص اختلالات یادگیری 14

روش مشاهده 15

روش مصاحبه 16

روش استفاده از آزمون های روانی 16

انواع ناتوانی های یادگیری 17

راه های درمان اختلالات یادگیری 17

نقش تلویزیون در آموزش و یادگیری کودکان 18

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری 20

پیشینه پژوهش 23

اجرای راه حل 24

تمرین یک: 25

تمرین دوم: 25

تمرین سوم: 25

نقش لپ تاب در آموزش کودکان بر اساس گزارش سازمان ملل 27

چگونگی اجرای راه حل جدید، استفاده از لپ تاب 28

جمع آوری اطلاعات (شواهد2) 29

بررسی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و بخصوص سمانه با مقایسه نمرات آن ها قبل از اجرای اقدام و بعد از آن؛ 29

جدول یک: میانگین نمرات هر دانش آموزان قبل از اجرای اقدام 30

جدول دو: میانگین نمرات هر دانش آموزان بعد از اجرای اقدام 31

نمودار دو: میانگین نمرات هر دانش آموزان بعد از اجرای اقدام 32

جدول سه: مقایسه میانگین نمرات کلاس قبل و بعد از اقدام 32

نمودار سه: مقایسه میانگین نمرات کلاس قبل و بعد از اقدام 33

بررسی عوامل رفتاری سمانه و اثر گذاری روش تدریس مبتنی بر IT در روحیات او؛ 33

تجزیه و تحلیل نتایج 35

جدول چهار: مقایسه درصد پیشرفت نمرات دانش آموزان قبل و بعد از اقدام 35

نمودار چهار: مقایسه درصد پیشرفت نمرات دانش آموزان قبل و بعد از اقدام 35

ارزش یابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن 35

نتیجه گیری و پیشنهادات 37

منابع مورد استفاده: 40

چکیده

در این چند سال بعنوان معلم پایه اول ابتدایی با دانش آموزان دختر و پسر با ویژگی های رفتاری و اجتماعی متفاوت سر و کار داشتم. اما امسال یکی از دانش آموزان من به نام سمانه، با بقیه بچه هایی که تا به حال دیده بودم خیلی فرق داشت. او کودکی خجالتی، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت می کرد. با بقیه بچه ها دوست نمی شد و گوشه گیر بود. حتی قادر نبود که وسایل خود را از کیفش در آورد. کتابش را وارونه در دست می گرفت و هنگام تصویرخوانی از کتاب بخوانیم، می گفت: چیزی نمی بینم. در نوشتن نیز مشکل داشت و ساده ترین علائم کتاب بنویسیم را نمی توانست، بنویسد. او ریاضی را درک نمی کرد. به طور کلی او دچار اختلالات یادگیری یا دیسلکسی بود. در گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، استدلال کردن و درک کردن مشکل داشت. با بررسی هایی که انجام دادم از نظر فیزیکی و هوش کاملاً سالم و عادی بود ولی در یادگیری بسیار مشکل داشت. برای حل اختلالات یادگیری و رفتاری او نیاز به روش تدریس مناسب و خاص بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد