دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

گزارش کارآموزی در آموزش و پرورش

گزارش کارآموزی کارآموزی کارآموزی آموزش و پرورش دانلود گزارش کارآموزی در آموزش و پرورش
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 124 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
گزارش کارآموزی در آموزش و پرورش

فروشنده فایل

کد کاربری 7243
کاربر

کارآموزی در سازمان آموزش و پرورش

فهرست مطالب

کلیات و تصریح

تعریف کارورزی

تعریف مدیریت

سازماندهی

اهم وظایف سازمانی کارشناسی دبیر خانه

مراحل کنترل نامه ها

کنترل مکاتبات

تعاریف،اصطلاحات،گردش مکاتبات

اسناد

ارزش اسناد برای دبیرخانه

تنوع پست سازمانی دبیر خانه

دفاتر اندیکاتور و اندکس

وسایل دبیرخانه

انواع قفسه ها

شرح وقایع

آشنایی با مکان

چارت سازمان

تحلیل مسائل اداری سازمان

جمع بندی

منابع و ماخذ


پروپزال بررسی اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود کیفیت زندگی و کاهش شدت علائم بیماران مبتلا به ضایعات نخاعی

بررسی اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود کیفیت زندگی و کاهش شدت علائم بیماران مبتلا به ضایعات نخاعی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
پروپزال بررسی اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود کیفیت زندگی و کاهش شدت علائم بیماران مبتلا به ضایعات نخاعی

فروشنده فایل

کد کاربری 4558
کاربر

بررسی اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود کیفیت زندگی و کاهش شدت علائم بیماران مبتلا به ضایعات نخاعی



در کنار کامیابی های فراوان انسان امروزی در زمینه های مختلف بروز حوادث و ضایعات مرتبط با شرایط حاکم بر زندگی در جوامع صنعتی، امری اجتناب ناپذیر است. یکی از پیامدهای زندگی در این جوامع، شیوع به نسبت بالای ضایعات نخاعی[1] است که به طور عمده به سبب حوادث رانندگی، حوادث شغلی و یا ورزشی رخ می دهد (حسن زاده پشنگ، زارع و علی پور، 1391).

صدمات وارده به نخاع یکی از مخاطره آمیز ترین آسیب های جسمانی می باشد که می تواند باعث ایجاد اختلال در دستگاه های مختلف بدن و حتی تهدید کننده حیات وی باشد(چن[2] و بوری[3]، 2007). معلول ضایعه نخاعی به فردی اطلاق می شود که به هر علتی اعم از ضربه، تومور مغزی یا سرطان، بیماریهای مغزی و عروقی و یا حتی مراحل پیشرفته ضایعات دیسکوپانثی، نخاع وی از زیر منطقه بصل النخاع تا ناحیه انتهای شبکه ُدم اسبی که توسط ستون فقرات محافظت می شوند دچار آسیب شده و مقدار ضایعه آن را قسمتی تا قطع کامل و له شدگی و تغییرات استحاله ای است که نتیجه آن ایجاد عوارض حرکتی و حسی و یا اتونومیک یک یا چند اندام و تنه می باشد. چنان چه در سطح مهره های سینه ای و پایین تر از آن اتفاق بیفتد شخص دچار فلج در اندام های تحتانی پاراپلژی می شود و اگر در ناحیه نخاع گردنی اتفاق بیفتد منجر به فلج در دو دست و دو پا یا تتراپلژی یا کوادرپلژی می شود. در واقع هر چه محل ضایعه به مغز نزدیکتر باشد، سطح و شدت ضایعه نخاعی بیش تر خواهد بود(جلیلی فر، 1382، به نقل از حسن زاده پشنگ و همکاران، 1391).

همانطور که گفته شد ضایعه نخاعی به دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود، ولی به هر علتی که به وجود آمده باشد، تاثیرات عمیق و گسترده ای روی سلامت جسمی، روانی و کیفیت زندگی فرد خواهد گذاشت (مقدم، حبیبی، دواتگران، و نظم ده، 1388؛ پارکر[4] و پارکر[5]، 2002). بیماری و ناتوانی که بر اثر بی تحرکی برای این افراد به وجود می آید، باعث افزایش رنجش آنها می شود و به کیفیت زندگی آنها آسیب می رساند. کیفیت زندگی مفهومی فراگیر است که سلامت جسمانی، رشد شخصی، حالات روان شناختی، میزان استقلال، روابط اجتماعی و روابط با محیط را در بر می گیرد که بر ادراک فرد از این ابعاد نیز مبتنی است(حاتمی ، صابونچی، سخاوت، آهار و موسوی، 1391).

به دنبال آسیب نخاعی عوارض بسیاری بروز می کند، از مهم ترین آنها ایجاد درد می تواند (ولشتنی[6] و مک دونالد[7]، 2006). علاوه بر این ضایعات نخاعی بواسطه تاثیر بر فاکتورهای فیزیولوژیکی (اختلال در سیستم عروقی-عصبی – اندوکرینی) و سایکولوژی (کاهش اعتماد به نفس و تغییر در تصویر ذهنی از خود) می تواند اثرات منفی بر عملکرد جنسی فرد اثر گذارد. محل، وسعت و شدت ضایعه بر میزان اختلال در عملکرد جنسی تاثیر دارد(الکساندر[8]،سیبسکی[9]، فین دلی[10]،1993).

استرس هایی که بعد از ایجاد ضایعه نخاعی ایجاد می شوند شخص را منزوی و کناره گیر از اجتماع و فعالیت ها می کند و باعث بروز بسیاری از اختلال های روانی و خلقی از جمله افسردگی می شود. افسردگی حالتی از خلق است که با کاهش حرمت خود، احساس بی کفایتی، عدم شایستگی و برداشت نامطلوب از خویشتن همراه است. افراد دارای ناتوانی جسمانی در مقایسه با افرد عادی دارای تماس های اجتماعی کمتری هستند و تمایل بیش تری به انزوای اجتماعی دارند(فتحی آشتیانی، 1389).

برای درمان مشکلات روان شناختی، علاوه بر درمان‌های دارویی، درمان‌های روان شناختی متعددی نیز در طول سال‌های متوالی ابداع شده است. یکی از مهم‌ترین شیوه‌های درمانی درمان مبتنی بر پذیرش است. درمان مبتنی بر پذیرش به عنوان درمان‌های شناختی – رفتاری موج سوم شناخته می‌شوند و در آن‌ها تلاش می‌شود به جای تغییر شناخت ها، ارتباط روان شناختی فرد با افکار و احساساتش افزایش یابد. درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد[11] (ACT)، از رایج‌ترین نوع این درمان‌هاست. هدف این شیوه درمانی، کمک به مراجع برای دست یابی به یک زندگی ارزشمندتر و رضایت بخش تر از طریق افزایش انعطاف پذیری روان شناختی است و شش فرایند مرکزی دارد که به انعطاف پذیری روان شناختی منجر می‌شوند و عبارتند از: گسلش شناختی، پذیرش، ارتباط با زمان حال، خود به عنوان زمینه، ارزش‌ها و عمل متعهد (هیز[12]، لوما[13]، بوند[14]، ماسودا[15] و لیلز[16]، 2006).



[1] Spinal cord injury

[2] Chen, H. Y

[3]Boore J. R

[4] Parker, J. N

[5]Parker, P. M

[6] Volshteny O

[7]Macdonald J

[8] Alexander, C. J

[9] Sipski, M. L

[10] Findley, T. W

[11]Acceptance and commitment therapy

[12] Hayes, S. C

[13] Luoma, J.B

[14] Bond, F, W

[15] Masuda, A

[16]Lillis J


بررسی ابعاد هوش هیجانی بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه

بررسی ابعاد هوش هیجانی بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
بررسی ابعاد هوش هیجانی بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه

فروشنده فایل

کد کاربری 4558
کاربر

بررسی ابعاد هوش هیجانی بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه



در سال 1985 یک دانشجوی مقطع دکتری با نام واین پاین در رشته هنر در یکی از دانشگاه های آمریکا پایان نامه ای را به اتمام رساند که در آن از عنوان هوش هیجانی استفاده شده بود. به نظر می رسد که اولین کاربرد اصطلاح هوش هیجانی در محافل علمی و آکادمیک به این دانشجو باز گردد(خائف الهی، 1382). بعد از آن مایر و سالوی دو نفر از اساتید دانشگاه های آمریکا در دو مقاله از این اصطلاح استفاده کردند.

سالوی و مایر (1990) هوش هیجانی را نوعی از هوش توصیف کردند که مشتمل بر توجه به احساسات و هیجان های خود و دیگران، فرق گذاشتن بین آن ها و استفاده برای اتخاذ تصمیم مناسب، در زندگی می باشد. بنا به عقیده سالوی و مایر، هوش هیجانی چهار جنبه شناخت، درک، تنظیم، و استفاده از هیجانات را دارد که بر خلاف هوش ذهنی می توان آن ها را از محیط آموخت؛ از این رو مهارت های هوش هیجانی، اکتسابی می باشند. داشتن این مهارت ها می تواند برای دانشجویانی که در شرایط تنش زای محیط دانشگاه و خوابگا ههای دانشجویی قرار می گیرند، نتایج مثبتی به همراه داشته باشد و برعکس نداشتن این مهارتها می توند برای آنان مشکلات جدی همچون افت تحصیلی، ترک تحصیلی، گرایش به سوء مصرف مواد مخدر و محرک را ایجاد کند.

مشهورترین فرد در زمینه هوش هیجانی دانیل گلمن می باشد. به نظر گلمن هوش هیجانی دارای دو بخش عناصر درونی و بیرونی است. عناصر درونی شامل میزان خودآگاهی، خود انگاره، احساس استقلال، ظرفیت خود شکوفایی، و قاطعیت می باشد و عناصر بیرونی مشتمل بر روابط بین فردی، سهولت در همدلی، و احساس مسئولیت است. گلمن هوش هیجانی را از هوش ذهنی جدا می کند، و به نظر او هوش هیجانی شیوه استفاده بهتر از هوش ذهنی از طریق خود کنترلی، اشتیاق و پشتکار، و خود انگیزی را شکل می دهد (گلمن، 1995).

بار –آن عنوان کرد که هوش هیجانی از پنج مولفه تشکیل می شود:

  1. درون فردی: شامل خودشکوفایی، استقلال و خود آگاهی هیجانی
  2. بین فردی: همدلی و مسولیت پذیری اجتماعی.
  3. انطباق پذیری: شامل توانایی حل مسئله و آگاهی به واقعیت و انعطاف پذیری
  4. مدیریت استرس: شامل کنترل تکانه و تحمل فشارها
  5. خلق کلی: شادکامی و خوش بینی(بار-ان و الکساندر[1]، 2005).

دانشجویان برای موفقیت و ورود به دانشگاه نیازمند بهره هوشی هستند، ولی برای موفقیت در زندگی دوران دانشجویی و دست یابی به موقعیت های برتر و ممتاز علمی و اجتماعی به هوش هیجانی همراه با هوش عمومی نیاز دارند( آقایار و شریفی درآمدی، 1386).

امروزه هوش هیجانی به عنوان عامل پیش بینی کننده سلامت روانی، اجتماعی، موفقیت تحصیلی و شغلی از اهمیت شایانی برخوردار است( اکبری، رضائیان و مودی، 1386). با توجه به نقش بسزایی که هوش هیجانی در موفقیت افراد دارد و نیز با تاکید بر این دانش که مهارت هوش هیجانی در اثر تعلیم و تربیت، پیشرفته می گردد، ارزیابی میزان این توانایی در یادگیرندگان معقولانه به نظر می رسد.

با وجود اینکه پژوهش‌های متعددی در مورد هوش هیجانی(حدادی کوهسار، 1388؛ سجادی راد، 1388؛ و خائف الهی، 1382) انجام شده است اما تا آنجا که پژوهشگر بررسی نموده است پژوهشی که به بررسی بررسی ابعاد هوش هیجانی بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ........ پرداخته باشد یافت نشد لذا پژوهشگر به دنبال پاسخ گویی به این سوال است که ابعاد هوش هیجانی بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ........ چگونه است؟



[1] Bar-on & Alexander parker


پروپزال اثر بخشی شن بازی درمانی در کاهش نشانه های پرخاشگری کودکان

پروپزال اثر بخشی شن بازی درمانی در کاهش نشانه های پرخاشگری کودکان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
پروپزال اثر بخشی شن بازی درمانی در کاهش نشانه های پرخاشگری کودکان

فروشنده فایل

کد کاربری 4558
کاربر

پروپزال اثر بخشی شن بازی درمانی در کاهش نشانه های پرخاشگری کودکان




در طی سالهای گذشته یک مجموعه رو به رشد تحقیقات حول محور پرخاشگری و مشکلات آن در کودکان و نوجوانان در مدرسه اختصاص یافته است. زیرا رفتار پرخاشگرانه می تواند در برخی از کودکان در دوران ابتدایی و مدرسه دیده شود (باس و پلامین[1]، 1975). رفتار پرخاشگرانه می تواند باعث نتایج منفی از قبیل طرد همسالان و بزهکاری در نوجوانی شود (ون لیر[2] و همکاران، 2007).

پرخاشگری به عنوان رفتاری شناخته می شود که احتمالا منجر به آسیب به یک شخص یا یک شی گردد(ری[3]، 2007). یکی از انواع پرخاشگری که در اوایل کودکی پدیدار می شود پرخاشگری خصمانه است که شامل دو حالت پرخاشگری آشکار و رابطه ای می باشد (سید محمدی، 1387). پرخاشگری آشکار- فیزیکی و کلامی شامل رفتار های خصمانه نظیر زدن، هل دادن، لگد زندن و نیز تهدید به انجام این اعمال به صورت کلامی است. پرخاشگری رابطه ای، شکلی از پرخاشگری است که فرد پرخاشگر با هدف برهم زدن روابط دوستانه و بین فردی قربانی، اقدام به پخش شایعات یا بدگویی و وادار کردن افراد به قطع ارتباط با فرد می نماید و از این طریق باعث منزوی شدن او می گردد. مطالعات نشان داده اند که پسران در سنین پیش دبستانی، کودکی اولیه و میانه بیش از دختران از پرخاشگری فیزیکی استفاده می کند(کارد[4] و همکاران، 2009).

از میان روش هایی درمان متفاوتی که برای کاهش و یا از بین بردن پرخاشگری مطرح اند، بازی و بازی درمانی از زمره روش هایی است که نتایج مفید و قابل توجهی را به بار می آورد و به شیوه مثبتی، به رفتار های هیجانی و تکانشی تعادل می بخشد (آ رین، 1387). بازی کارکردی متناسب با سن است. تلاشی که همزمان در یک فرایند بدنی و اجتماعی اتفاق می افتد. بازی عموما نقطه مقابل کار است. یک فعالیت سرگرم کننده که فارغ از اجبار و غیر منطقی بودن فرصت مناسبی را جهت بیان احساسات به فرد می دهد(سهرابی شگفتی، 1390).

روشی که در این پژوهش برای درمان به کار رفته است، شن بازی درمانی است. شن بازی واژه ای است که دورا کاف آن را ابداع کرد. او این واژه را به منظور متمایز کردن روش خود که برگرفته از نظریه یونگ بود از روش مارگارت لوفند به نام روش دنیا بیان کرد این در حالی است که سینی شن بر گرفته از روشی است که در حالی است که سینی شن برگرفته از روشی است که در آن از عروسکها و اسباب بازی ها ی کوچک در یک جعبه شن استفاده می شود. شن بازی درمانی روشی است غیر کلامی که در ان کودک با ساختنم دنیای خود در سینی شن به بیان تعارضات، تمایلات و هیجاناتش می پردازد و در جریان خلق این صحنه توسط کودک، درمانگر، نقش مشاهده گر صامت را بازی می کند. تعبیر و تفسیر انجام نمی پذیرد تا زمانی که کودک چندین سینی شن را در مدت زمانی معین بسازد. این باعث آشکار شدن طبیعی جریان درمان بدون دخالت ذهن می شود. سینی شن فرصتی را ایجاد می کند که در آن فرد با بیان خود به ایجاد ارتباط بین ذهن، بدن و تخیلاتش با هم می پردازد(ذوالمجد و همکاران، 1386).

از آنجا که تحقیقات اندکی در ایران در زمینه شن بازی درمانی صورت گرفته است لذا نیاز به این گونه تحقیقات تجربی پیش از پیش احساس می شود؛ بنابراین پژوهش حاضر در این چارچوب به دنبال پاسخگویی به این سوال است که آیا شن بازی درمانی در کاهش پرخاشگری کودکان موثر است؟

5- ضرورت پژوهش:

خشم و پرخاشگری از شایع ترین مشکلات کودکان و نوجوانان و از دلایل مهم ارجاع آنها به مراکز مشاوره و روان درمانی است (بورنمان[5]، 2007). پژوهشگران و متخصصان بالینی به دلایل متعددی علاقه زیادی به مطالعه پرخاشگری کودکان نشان می دهند چرا که پرخاشگری در دوران کودکی عامل خطرناک و مهمی برای بروز رفتارهایی چون گرایش به بزهکاری، ترک تحصیل، و خشونت در نوجوانی و بزرگسالی است. تقریبا نیمی از کودکان ضد اجتماعی رفتارهای مشابهی را در نوجوانی ادامه می دهند. همچنین نیمی از نوجوانان ضد اجتماعی در بزرگسالی به رفتارهای ضد اجتماعی دست می زند. این الگوهای رفتاری نه تنها به فرد پرخاشگر آسیب می رساند بلکه همچنین در سطح وسیع پیامد های منفی برای افرد دیگر و جامعه در بر دارد (ری، 2007).



[1] Buss, A. H., & Plomin, R

[2] Van Lier, P

[3] Ray, W. C

[4] Card, N. A

[5] Bornmann, B. A


پروپزال نقش ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی در اختلال عملکرد جنسی زنان متاهل

پروپزال نقش ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی در اختلال عملکرد جنسی زنان متاهل
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
پروپزال نقش ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی در اختلال عملکرد جنسی زنان متاهل

فروشنده فایل

کد کاربری 4558
کاربر

پروپزال نقش ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی در اختلال عملکرد جنسی زنان متاهل


سازمان بهداشت جهانی[1] (WHO)، بهداشت جنسی را یکپارچگی و هماهنگی میان ذهن، احساس و جسم می داند که جنبه های اجتماعی و عقلانی انسان را در مسیر ارتقا شخصیت او سوق داده و منجر به ایجاد ارتباط و عشق می شود. لذا هر گونه اختلال که منجر به ناهماهنگی و در نتیجه عدم رضایت از رابطه جنسی شود، می تواند اختلال عملکرد جنسی[2] را به همراه داشته باشد (جهان فر و مولایی نژاد، 1380).

اختلال عملکرد جنسی به عنوان اختلال در میل، تحریک (بر انگیختگی)، ارگاسم (اوج لذت جنسی) و درد جنسی تعریف می شود که ناشی از عوامل چندگانه آناتومیکی، فیزیولوزیکی طبی و روان شناختی است و می تواند سبب ناراحتی شدید در فرد شده و بر کیفیت زندگی و ارتباطات بین فردی تاثیر گذار باشد (برنهارد[3]، 2002).

عملکرد جنسی ممکن است تحت تاثیر منفی هر نوع استرس، اختلال هیجانی، یا ناآگاهی از کارکرد و فیزیولوژی رفتار جنسی قرار گیرد. اختلال عملکرد جنسی ممکن است تمام عمر وجود داشته باشد یا پس از یک دوره عملکرد طبیعی پدید آید. این اختلال می تواند فراگیر یا موقعیتی و کلی و جزیی باشد(آذر، ایران پور و نوحی، 1382).

عملکرد جنسی یک پدیده چند بعدی است که تحت تاثیر بسیاری از عوامل زیستی-روانی و اجتماعی قرار می گیرد(بیس فام[4]، 1997). در مواردی که علت جسمانی برای مشکلات جنسی وجود دارد عوامل روان شناختی ممکن است نقش ثانویه ای در پیچیده کردن موقعیت داشته باشند و می توانند موجب اشکال در پاسخ جنسی و اختلال های کنشی جنسی گردند (مهرابی و دادفر ، 1382).

به نظر می رسد بی توجهی به غریزه جنسی در انسان، عوارض جبران ناپذیری بر جای می گذارد؛ به طوری که به خطر افتادن آن موجب اختلال در عواطف، شخصیت و عملکرد اجتماعی افراد می گردد (پاک گوهر، ویژه، بابایی، رمضان زاده، عابدی نیا، 1387). نتایج مطالعات نشان می دهد که بین ویژگی های شخصیت و رفتارهای جنسی رابطه معناداری وجود دارد(قائدی و همکاران، 1386).

ویژگی‌های شخصیتی به مجموع ویژگی‌هایی که در وجود یک فرد، تقریبا به طور دایم وجود دارد و موجب تمایز وی از سایرین می‌شود، اطلاق می‌گردد. ساختار شخصیت بر اساس الگوهای مختلف تبیین شده است(شکری و همکاران، 1384). الگوی پنج عاملی شخصیت با پشتوانه‌های نظری، تجربی و پژوهشی از معتبرترین و مشهورترین مدل‌های شخصیت محسوب می‌شوند. این عوامل عبارتند از: روان رنجور خویی[5](N)، برون گرایی[6] (E)، پذیرش[7](O)، سازگاری[8](A) وظیفه شناسی[9] (C).



[1]world health organizatio

[2] Sexual dysfunction

[3]Bernhard, L. A

[4] Bispham, A

[5] Neurotism

[6] Extraversion

[7] Openness

[8] Agreebleness

[9] Conscientiousness