دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 22
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم

فروشنده فایل

کد کاربری 4558
کاربر

فهرست مطالب

چکیده :. 3

مقدمه. 4

بررسی وضع موجود: 5

بیان مسئله. 6

جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱). 7

پیشینه تحقیق: 8

تدریس :. 8

مفهوم خلاقیت :. 9

فرایند خلاقیت :. 9

آموزش پرورش و خلاقیت :. 10

دلایل افت تحصیلی از نظر روانشناسان و اندیشمندان. 17

تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱:. 20

تقاضاها:. 20

پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم : 20

انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی):. 22

اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن :. 23

برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان:. 23

شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند :. 23

شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند : 24

شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند :. 24

شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند : 24

مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس :. 25

گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲). 26

نتیجه گیری : 27

منابع :. 29

چکیده :

هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است .روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است .

. در این اقدام پژوهی تکنیک های خلاقیت (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی , تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) , را با روش های تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره ,روش تدریس فراگیری مشترک , روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) ,تلفیق کرده و نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد . بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا ,توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد