دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 63 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
چگونگی اثبات خیار تخلف از شرط در33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
چکیده
یکی از اقسام شرط فعل، شرط ترک فعل حقوق است، مقصود از آن، انجام ندادن اعمال حقوقی همچون اجاره یا بیع و یا عمل فسخ می باشد که در ضمن عقدی شرط ترک آنها شده است. موضوع اصلی این مقاله بحث از ضمانت اجرای تخلف از این شروط می باشد، در واقع پرسش اصلی این است که اثر حقوقی مخالفت با مفاد چنینی شروطی از نظر فقهی و حقوقی چیست؟ آیا در این موارد باید احکام عمومی ضمانت اجرایی امتناع از شرط فعل را اعمال نمود؟ یا اینکه برای این نوع شروط باید ضمانت اجرایی خاصی در نظر گرفت؟ مدعی این نوشتار این است که در این نوع از شروط، ضمانت اجرایی خاصی وجود دارد که امری متفاوت با احکام عمومی مخالفت با شرط فعل می باشد و این ضمانت اجرا عبارت است از بطلان یا عدم نفوذ عمل حقوقی که شرط ترک آن شده و این ادعا توسط ادله چهارگانه در این مقاله، به اثبات رسیده است. در بررسی حقوقی مسئله مذکور با الغای خصوصیت از مواد قانون مدنی، وجود ضمانت اجرای خاص، به غیر از مواد حاکم بر تخلف از شرط ترک فعل، ثابت گشته است.
فصل اول: خیار تخلف از شرط
بخش اول: شرط چیست؟
راجع به تعریف شرط تعاریف متعددی ارایه شده است: 1- شرط در لغت به معنای الزام به چیزی آمده شروط جمع شرط و شرایط جمع شریط است. و در اصطلاح شرط در معنا شعر به کار رفته است. (سید مهدی شهیدی .شروط ضمن عقد. ص 17)
-2 در اصطلاح ادبی، شرط عبارت است از جمله نخست از موضوع دو جمله شرطیه است که جمله دوم، جزا نامیده میشود.
- 3 شرط درمعنا تخصصی حقوقی عبارت است از تعهد مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط به عقد مشروط است. 4- توافقی است که برحسب طبیعت خاص موضوع ان یا تراضی طرفین در شمار توابع عقد دیگری درامده است که میتواند به عنوان قرارداد مستقل مورد توافق باشد ولی دو طرف به ملاحظاتی ان را تابع عقد دیگر ساخته اند تا نام شرط بر ان نهاده شود.
- 5یکی از معانی شرط الزام و التزام است وبعضی از فقیهان از همین امر برای اثبات الزام اور بودن شروط ابتدایی استفاده کرده اند ولی التزام جداگانه خود عقدی مستقل است نه تبعی
6- در اصطلاح فلسفه شرط امری است که در ایجاد شی دیگر دخالت دارد به طوری که از عدم ان شی لازم اید ولی از وجود ان شی لازم نمی اید.
بخش دوم: انواع شرط قانون مدنی
ایران شروط ضمن عقد را سه قسم معرفی کرد (ماده 234 قانون مدنی)
-1 شرط صفت 2- شرط فعل 3- شرط نتیجه
فهرست
چکیده
مقدمه
فصل اول: خیار تخلف از شرط
بخش اول: شرط چیست؟
بخش دوم: انواع شرط قانون مدنی
بخش سوم: اقسام شرط مقدار
بخش چهارم: ارتباط شرط با عقد
بخش پنجم: شرایط صحت شرط مندرج ضمن عقد
بخش ششم: شروطی که باطلاند ولی مبطل نیستند
بخش هفتم: شروطی که باطل اند و مبطل عقد ماده 233:
فصل دوم: شرط صفت
بخش اول: شرط صفت چیست؟
بخش دوم: احکام شرط صفت
بخش سوم: شرط صفت غیر قابل اسقاط
بخش چهارم: مورد معامله موضوع شرط صفت
بخش پنجم: زمان ثبوت صفت موضوع شرط برای مورد معامله
بخش ششم: مقایسه شرط صفت و تعلیق عقد بر وصف مورد معامله
فصل سوم: خیار
بخش اول: خیار چیست؟
بخش دوم: ماهیت خیار
فصل چهارم: خیار تخلف از شرط صفت
بخش اول: خیار تخلف از شرط صفت چیست؟
بخش دوم: مبنای خیار تخلف از شرط صفت چیست؟
بخش سوم: زمان ایجاد خیار تخلف از شرط
بخش چهارم: مهلت اجرای خیار تخلف از شرط
بخش پنجم: آثار اجرای خیار تخلف از شرط
بخش ششم: انتقال خیار تخلف از شرط
بخش هفتم: ایا زوجه از خیار تخلف از شرطی که متعلق ان زمین است ارث میبرد؟
بخش هشتم: سقوط خیار تخلف از شرط صفت
فصل پنجم: ارتباط و مقایسه خیار تخلف از شرط با تعدادی از خیارات
بخش اول : ارتباط خیار تخلف از شرط و تد لیس
بخش دوم: خیار تخلف از شرط صفت وخیار تبعض صفقه
بخش سوم: تخلف از شرط صفت و خیار تخلف از شرط صفت
بخش چهارم: مقایسه خیار تخلف از شرط و شرط خیار
بخش پنجم: مقایسه خیار تخلف از شرط صفت و خیار تخلف
خیار تخلف شرط
شروط ضمن عقد (به انگلیسی Conditions terms of Contract)
انواع شروط ضمن عقد:
۱- شرط صفت: عبارت است از شرط راجعه به کیفیت یا کمیت مورد معامله
۲- شرط نتیجه: آن است که تحقق امری در خارج شرط شود.
۳- شرط فعل: آن است که اقدام به فعلی بر یکی از متعاملین یا بر شخص خارجی شرط شود.
الف. نظریه بطلان عمل حقوقی مخالف باشرط ترک فعل حقوقی
.1شرط عدم اعمال خیار مجلس
.2شرط عدم اجاره عین مستاجره
.3شرط عدم نکاح
نتیجه گیری:
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 855 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
پاورپوینت تکنیک های مهم خلاقیت در 38 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
معرفی تکنیک ها و فرایندهای مهم خلاقیت
فهرست مطالب
فرآیند خلاقیت
ویژگی های افراد خلاق
اینرسی تفکر
تکنیکهای رفع اینرسی تفکر
تکنیک شش کلاه تفکر
کلاه بی رنگ
کلاه قرمز
کلاه دودی
کلاه زرد
کلاه سبز
کلاه آبیüتکنیک(مثبت Positive- احتمال و امکانات Possibilities – نگرانیهاConcerns)
ü تکنیک فهرست خصوصیات Attribute Listing
تکنیک معکوس یا وارونه سازی Problem Reversal
تکنیک گزینه های مختلف A.P.C Alternatives/Possibilities/Choices
تکنیک ارتباط اجباری Forced Association
تکنیک کاربردهای دیگر Put to other uses
فرایند حل خلاق مساله
توفان فکر
قوانین گروه توفان فکری
تکنیک یورش فکری کتبی نگارش فکری
تکنیک دلفی
تکنیک گروه اسمی
توفان فکرى معکوس
فکاهى و طنز
تکنیک یا نمودار چرا-چرا
تکنیک ناپلئون
تکنیک«چه می شود اگر...؟»
تکنیک شکوفه نیلوفرآبی، یا روشMY
2-تکنیک اسکمپر SCAMPER
فرآیند خلاقیت
ü شخص یا گروه همواره به دنبال حل مسائل و نیازهای جدید با بهره گیری از فرایند خلاقیت است . فرآیند خلاقیت در چهار مرحله تشریح می شود :
1- مرحله آمادگی :در ابتدا با مشاهده یک فاصله یا مشکل شروه به تجزیه و تحلیل موضوع می کند .
2- مرحله تصور : در این مرحله با استفاده از قوه تخیل و تصور و نتایج تحلیل های قبلی ،ایده های جدید بدون توجه به محدودیتها تولید می شود و سپس از بین آنها با توجه به اهداف و منابع و سایر محدودیتها تدوین و انتخاب می شود.
3- مرحله توسعه: در این مرحله ، ایده های انتخاب شده تقویت و نقاط ضعفشان رفع شده و پرورش می یابد تا با اهداف و نتایج مورد انتظار مقایسه و ارزیابی شوند و بهترینشان انتخاب می شوند.
4- مرحله عمل : در این مرحله ، ایده های تایید شده نهایی از مرحله فکر به عمل و اجرا می رسند و به طور مستمر تحت نظارت عملکرد قرار می گیرد و این فرایند همواره ادامه می یابند ( گام اول )
تکنیک شش کلاه تفکر
در مواجه با مسایل و پدیده های زندگی افراد با تعابیر و تفاسیر گوناگون موضوع را از دریچه فکر خود بیان و تصمیم گیری می کنند.
اگر بتوانیم با شناخت کلاه های فکری اینرسی های تفکراتمان را هدایت کنیم به نتایج بهتری در ارائه راه حل مسایل خواهیم رسید.
پیش نمایش فایل
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 852 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
پاورپوینت بررسی سبک رازی در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
معرفی سبک رازی مربوط به سدهٔ پنجم تا آغاز سدهٔ هفتم(سامانیان، سلجوقیان و خوارزمشاهیان)
شیوه رازی، شیوهای در معماری ایرانی است که مربوط به سده پنجم تا آغاز سده هفتم (سامانیان، سلجوقیان و خوارزمشاهیان) است.
معماری این دوره را میتوان مجموعهای از تمام معماریهای گذشته ایران دانست در این زمان بود که ادبیات ایران نیز زنده گشت و فردوسی شاهنامه را برای ایرانیان به جا گذاشت که یکی از پر افتخارترین آثار ادبی ایران است. معماری نیز در این دوره با نغز کاری پارسی، شکوه و عظمت پارتی و ریزه کاری خراسانی همراه بود.[۱].
اغاز کار این شیوه هر چند از شمال ایران بوده,اما در شهر ری پا گرفته است. و بهترین ساختمانهادر ان شهر ساخته شده اندگرچه در پی غارت شهر بدست محمود غزنوی از میان رفته اند. این شیوه از زمان زیاریان آغاز و در زمانهای (ال بویه،سلجوقیان، اتابکان، خوارزمشاهیان) پی گرفته میشود. توضیح این نکته لازم است که در پایان شیوه خراسانی بناهایی داریم که بیشتر به شیوه رازی میخورد.(بنای مقبره امیر اسماعیل سامانی،مزار ارسلان جاذب،مناره ایاز) با وجود اشتراک زمانی با شیوه خراسانیان، بناهای نخستین بر شیوه رازی اند.[۲] محمدکریم پیرنیا در مقاله «سبک شناسی معماری ایران» (۱۳۴۷) سبکهای معماری را به زادگاههای آنها نسبت داده و از «سبک رازی» نام میبرد.[۳] معماری در این دوره مشخصات معماری گذشته را در کاربریهای جدید به کار برد. در این دوره با فراوانیهای انواع معماری روبرو هستیم که در آنها از معماریهای قبل از اسلام الگو گرفته شده و ساخته گردیدهاند. درواقع با تشکیل حکومت سامانیان در شرق امپراطوری اعراب، اولین حکومت نیمه مستقل ایرانی تشکیل شد حکومت طولانی و نسبتا طولانی این دولت باعث شد نهضتی آغاز شود که به درستی از سوی بسیاری از محققین به عنوان تجدید خیات علمی و ادبی ایران دوره اسلامی نامگذاری شدهاست که در حدود چهار قرن که با دولت سامانیان آغاز و حضیض آن با دولت خوارزمشاهیان است.[۴]
علت وقوع چنین نهضتی را که حدود چهار قرن قبل از این در در چین آغاز شد و چهار قرن بعد از افول آن در اروپا تحت رنسانس آغاز شد را مورخین و جامعه شناسان چنین متذکر شدهاند[۵]:
گنبد سرخ در مراغه
به هم ریختن نظام کاستی و جایگزین شدن جهان بینی اسلامی به جای تقسیم ارثی و اجتماعی کار، موقعیت اجتماعی و روابط ناش از آنها
آمیخته شدن تمدنها متفاوت، یونانی و مصری از یک سو و هندی و ایرانی از سوی دیگر در معجونی از فرهنگها محلی از بلخ تا اندلس چونماده خام در تفکر و جهان بینی اسلامی به هم جوش میخورد و تمدن و هنر اسلامی را پایه گذاری میکند و تمدن و هنری که بنا به مورد خاص و به ویژه در ایران سبب تجدید حیاط علمی و ادبی و هنری و رجوع به سنتها و رفتارهای کهن میگردد.
اختراع کاغذ در چین و رسیدن آن در قرن اول هجری قمری به سمرقند که موجب تکوین و تکثیر نظریههای گردید
امکان برخورد آزاد عقاید مختلف با یکدیگر بخصوصو در قرن دوم هجری قمری و نظریه پردازیهایی که در همه زمینهها، علی رغم ستیزهای عقیدتی وجود میداشت.
که شاید بتوان چنین گفت که در این دوره، در سر هوای بازگرداندن ایران به قدرت ساسانی را داشتندکه سعی بر آن داشتند که در معماری که در این دوران به جا میگذاشتند در واقع اشکال و ترکیبات هندسی بنا برای بیان قدرت و بقا به کار گرفته شود و نهایت سعی را در ایجاد ارزشهای شکلی ماندگار و بی نظیر به عمل میآوردند
پیش نمایشی از فایل
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
مقاله ای مختصر و مفید درمورد دستورالعمل فنی احداث و نگهداری باغ انگور دیم در قالب 7صفحه وُرد قابل ویرایش
فهرست
-تهیه زمین و بستر سازی:
-چاله کنی:
-کاشت قلمه:
- تامین نهال:
-استاندارد نهال انگور:
- پوشش و قیم گذاری نهال:
- انجام هرس فرم دهی:
- نگهداری باغ قبل از شروع باردهی:
-اجرای سیستم رو سیمی روسیمی
-نیاز آبی:؛
-تغذیه:
- مراقبت و نگهداری:
-عملیات ذخیره و حفظ رطوبت:
تهیه زمین و بستر سازی:
در این زمینه، بایستی همزمان دو کار متفاوت انجام گیرد:
چاله کنی:
می بایست از اواخر مرداد تا اوایل شهریور ماه چاله های کاشت حفر شوند. ابعاد گودال 100×100 سانتی متر با ارتفاع 120 سانتی متر انتخاب می شود، البته در خاکهای حاصلخیزتر می توان ابعاد چاله ها را کمتر از میزان فوق الذکر در نظر گرفت. جهت پرکردن چاله های کاشت، علاوه بر خاک سطحی می توان از کود دامی ، پوشال برنج، سوپرجاذبها و یا مواد دیگری که نفوذپذیری خاک را افزایش می دهند استفاده کرد. معمولاً تا حدود 20 سانتی متر از ته چاله را با مخلوط کودهای دامی، فسفاته و پتاسه پر نموده و سپس بر روی آنها 30-20 سانتی متر خاک سطحی ( ترجیحاً خاک سبک ) ریخته و سپس قلمه انگور را که در حال گذراندن دوران خواب است داخل گودال می کاریم سطح چاله بایستی پایین تر از سطوح خاک اطراف بوده بصورتیکه با یک شیب ملایم آب اطراف را به چاله ها هدایت نماید، پس از سبز شدن قلمه، توصیه می شود از مالچ پلاستیکی روی سطح چاله استفاده کرده و آن را با لایه نازکی از خاک بپوشانند، این کار به منظور کاهش میزان تبخیر و تعرق، انجام می شود.
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 679 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
پاورپوینت سمینار تولید مثل طیور در 12 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
اندام تناسلی جنس نر
تخمدان
اویدوکت(مجرای تخمدان)
1.شیپورفالوپ
2.ماگنوم
3.تنگه
4.رحم
5.واژن
دستگاه تولید مثل مرغ
تخمدان
مسئول تشکیل زرده است وبقیه قسمت های تخم مرغ در اویدوکت درست می شود.پیش ازآغاز تولید تخم توسط مرغ تخمدان,یک توده کامل از فولیکول های کوچک است که حاوی تخمک است. nبعضی از تخمدان ها به اندازه کافی بزرگ وقابل دیدن هستند,اماسایرتخمک ها قابل دیدن نیستند. nچندین هزار تخمک در تخمدان هرمرغ وجود داردکه تعدادی ازانها رشد می کنندهستند,اماسایرتخمک ها قابل دیدن نیستند.
1.شیپورفالوپ
این بخش شیپوری شکل است و در زیرتخمدان قرارداردکه مسئول برداشت تخمک از تخمدان است. nزرده تنهابرای مدت کوتاهی(حدود15دقیقه)دراین قسمت می ماند,سپس بوسیله انقباضات متعدد اویدوکت به جلو رانده وداخل قسمت بعدی مجرای تخمدان می شود.