دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 141 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 96 |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه 3
فصل اول: توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن 8
آشنایی با مفهوم سیستم 8
سیستم های باز و کارکردهای آن 9
سیستم های بسته و کارکردهای آن 10
آشنایی با مفهوم سازمان و انواع آن 10
شناسایی سبکها مدیریتی 12
فصل دوم: توانایی تشخیص مفهوم مدیریت آموزشی و کارکردهای آن
شناسایی مفهوم آموزش و انواع آن 18
آموزشهای رسمی و غیر رسمی سازمان نیافته 19
ویژگیهای آموزش های فنی و حرفه ای 20
نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نظام آموزشی کشور 21
مفهوم مدیریت آموزشی و اصول آن 22
جایگاه مدیریت آموزشی در آموزشگاههای فنی و حرفه ای 23
اصول مدیریت آموزش و کارکردهای آن 23
فصل سوم: توانایی اجرای مقررات و آیین نامه های موسسات کارآموزی
ویژگیها، قوانین و مقررات تاسیس
28
شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی
فرآیند اخذ مجوز تأسیس آموزشگاهها 29
اصول اجرای مقررات و آین نامه های تأسیس آموزشگاهها 32
آشنایی با مسایل و مسئولیتهای حقوقی مدیریت آموزشگاه 31
فصل چهارم: توانایی برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه ها 36
شناسایی دوره های آموزشی قابل اجرا در آموزشگاهها 36
شناسایی اصول تشخیص و انتخاب کادر آموزشی آموزشگاه 37
شناسایی فرآیند برنامه ریزی آموزشی استاندارد مهارت 37
شناسایی اصول تدوین اهداف کلی و جزیی دورة آموزش 39
شناسایی اصول تحلیل محتوای دوره آموزشی 40
شناسایی اصول تأمین امکانات آموزشی 41
شناسایی اصول مدیریت بر اجرای دوره های آموزشی 41
فصل پنجم: توانایی ارزشیابی از دوره های آموزشی 44
شناسایی مفهوم ارزشیابی آموزشی و روش های آن 45
شناسایی اصول ارزشیابی جامع و فراگیر 46
شناسایی اصول ارزشیابی در اثر بخش آموزشی 49
فصل ششم: توانایی تهیه گزارش های مورد نیاز آموزشگاه 52
شناسایی پایة اساسی آیین نگارش 52
شناسایی مقررات مکاتبات اداری 54
شناسایی اصول استناد به قوانین و مقررات در مکاتبات اداری 55
شناسایی اصول تهیه گزارش های مورد نیاز آموزشگاهها 56
شیوه ارزشیابی پروژه مهارت شغلی مدیریت اموزشی
فصل هفتم : توانایی برقراری روابط انسانی 60
شناسایی مفهوم ارتباط و عوامل تشکیل دهندة آن 60
شناسایی عوامل مؤثر ارتباطی 61
شناسایی موانع ارتباطی 63
آشنایی با اصول روانشناسی عمومی 64
آشنایی با جامعه شناسی عمومی 65
شناسایی اصول برقراری روابط انسانی 67
شناسایی اصول برقراری روابط انسانی 70
فصل هشتم: توانایی نظارت بر امور مالی آموزشگاه 70
آشنایی با اصول مقدمات حسابداری عمومی 70
آشنایی با مراکز مالی و اداری مرتبط با آموزشگاه 73
شناسایی تعرفه های آموزشی آموزشگاهها 74
شناسایی درآمد و هزینه های آموزشگاه 74
فصل نهم: توانایی پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت کار 78
آشنایی با حوادث شغلی، علل بروز آن بهداشت محیط کار 78
اشنایی با وسایل ایمنی و بهداشت کار و کاربرد آنها 80
شناسایی اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و حفاظتی و بهداشت کار 82
آشنایی با عوارض جانی و اصول انجام کمکهای اولیه 83
اشنایی با آتش سوزی و اصول انجام آتش نشان 84
مقدمه
قرن بیستم علاوه بر پیشرفتهای چشمگیر در قلمروهای علم تکنولوژی ، شاهد توسعة روزافزون نظامهای آموزش و پرورش رسمی در کشورهای مختلف جهان بود. به موازات این توسعه ، مدیریت آموزشی نیز در اغلب کشورهاع به قلمرو مدیریتی پراهمیت تبدیل گردید. از این روع صاحبنظران و کارورزان مدیریت آموزشی ، به مطالعه و توضیح واقعیتهای سازمانهای آموزشی پرداختند. آنها برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات این سازمانهاع ابتدا به دانشها، مهارتها و تجربه های مدیریت در سازمانهای دیگر متوسل شدند؛ روشها و قواعد کار و فعالیت آنها را اقتباس کردند، مفاهیم ، اصول و نظریه های عموی مدیریت را مورد استفاده قرار دادند، و سپس بر اثر گسترش هدفها و وظایف نظامهای آموزشی و پیچیده تر شدن مدیریت آنها از راه مطالعة واقعیتها و رویدادهای ویژه محیطهای آموزشی ، به مفهوم آفرینی و نظریه پردازی در قلمرو خاص مدیریت آموزشی پرداختند.
فصل اول
توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن:
- آشنایی با مفهوم سیستم و انواع آن (سیستم های باز و بسته و کارکردهای آن
- آشنایی با مفهوم سازمان و انواع آن و کارکردهای سازمان های رسمی و غیر رسمی
- شناسایی سبک های مدیریتی، آشنایی با اصول مدیریت و کاربرد آن
مفهوم مدیریت
مدیریت فن هنر قدیمی است که در گذشته های دور، عمدتاً به وسیله سلاطین ، وزیران، روحانیون و فرماندهان نظامی، و در گذشته های نزدیک ، توسط مدیران تجاری و دولتی به کار می آمد. ولی امروزه، تقریباً در همة امور زندگی اجتماعی به کار می آید. چون هر کسی ، در برخی از مراحل زندگی روزمرة خود مدیریت می کند چیزی دربارة مدیریت می داند، ولی غالباً آن را به درستی به کار نمی بندد. برای شروع بحث دربارة مدیریت یعنی ، قلمرویی که هر یک از ما ، حداقل به عنوان یک غیرحرفه ای با آن سروکار داریم، لازم است آن را تعریف کنیم. ولی تعریفی از مدیریت که قابل قبول آن باشد در دست نیست صاحبنظران با هدفها و سوگیریهای مختلف ، تعریف های گوناگونی ارائه کرده اند.
* هنر انجام دادن کار به وسیله دیگران (فالت 1924)
* فراگردهماهنگ سازی فعالیتهای فردی و گروهی برای تحقق هدفهای گروهی (دافلی و همکاران ، 1971)
*ایجاد محیطی مؤثر برای افرادی که در گروههای رسمی سازمانی فعالیت می کنند (کنترواودانل ، 1972)
*کارکردن با و به وسیله افراد و گروهها، برای تحقق و هدفهای سازمانی (هرسی و بلانچارد، 1972)
* هماهنگ سازی منابع انسانی و مادی در جهت تحقق هدفها (کاست و رزنزویگ ، 1974)
* فراگرد تصمیم گیری و برنامه ریزی ، سازماندهی ، رهبری و کنترل منابع انسانی ، مالی ، مادی و اطلاعاتی سازمان به منظور تحقق اثر بخش و کار آمد هدفهای آن (گریفین ، 1987)
مفهوم سیستم:
اصولاً ، در ارتباط با پدیده ای دو نوع نگرش وجود دارد:
الف) نگرش تجزیه گرایا مکانیسمی
این نگرش مطابق لا اندیشه فلاسفه یونان باستان است. به این صورت که هر پدیده ای را به زیر مجموعه های آن و اجزاء خرد تقسیم نموده تا با مطالعه رفتاری هر قسمت، رفتار پدیده ای اصلی مورد بررسی قرر گیرد. رنه دکارت از بنیانگذاران این نظریه می باشد و اصول کلی مورد تأیید وی برای برخورد با هر پدیده ای بدین شرح است:
* تنها مواردی قابل پذیرش است که حقیقت آن مشخص شده باشد.
* روند بررسی اجزا و زیر مجموعه ها، از ساده ترین عناصر تا پیچیده تر آن می باشد.
* در تمام مراحل بررسی و مطالعه، نظم در پرداختن به آن اهمیت دارد.
* حتی الامکان هر مسئله ای به اجزاء و عناصر کوچکتر تجزیه گردد.
ب) نگرش کل گرا یا سیستمی: این نوع نگرش نیز واجد ریشه باستانی می باشد و غالباً در ممالک چین ، یونان و ایران باستان مطرح بوده است. به طور کلی ویژگی این نوع نگرش بر عکس نگرش قبلی است. به طوریکه رفتار کلی مجموعه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و سپس با توجه به اینکه هر جزء آن دارای ماهیت و وظیفه ای مشخص در مجموعه می باشد، اثر گذاری و اثر پذیری هر یک بررسی می شود.
آمادگی ذهنی و انعطاف پذیری فکری از جمله پارامترهای اصلی نگرش سیستمی است. به این صورت که در چارچوب تفکر سیستمی، عدم محوریت عادات و اندیشه های آشنا و انعطاف پذیری در برابر اندیشه های جدید و توجه روابط متقابل اجزاء سیستم ، دارای اهمیت زیادی می باشد
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 262 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
شهر الکترونیک چیست؟
شهر الکترونیک یکی از خاستگاههای مدیران شهری و شهروندان در عرضه کردن و مورد استفاده قرار دادن خدمات شهری است. شهر الکترونیک عبارت از شهری است که اداره امور شهروندان شامل خدمات و سرویسهای دولتی و سازمانهای بخش خصوصی بصورت برخط (online) و بطور شبانهروزی، در هفت روز هفته با کیفیت و ضریب ایمنی بالا با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن انجام میشود. یا به عبارت دیگر میتوان گفت در شهر الکترونیکی تمام خدمات مورد نیاز ساکنان از طریق شبکههای اطلاعرسانی تامین شود.
به این ترتیب دیگر نیازی به حرکت فیزیکی شهروندان برای دسترسی به خدمات دولت و نهادهای خصوصی نیست. در این شهر الکترونیکی ادارات دیجیتالی جایگزین ادارات فیزیکی میشوند و سازمانها و دستگاههایی همچون شهرداری، حمل و نقل عمومی، سازمان آب منطقهای و... بیشتر خدمات خود را به صورت مجازی و یا با استفاده از امکاناتی که ICT در اختیار آنان قرار میدهد به مشترکین و مشتریان خود ارائه میدهند.
در شهر الکترونیک علاوه بر اینکه شهروندان در شهر مجازی و در وزارتخانهها و سازمانهای الکترونیک حرکت میکنند، قادرند خدمات جاری خود را همچون خریدهای روزمره از طریق شبکه انجام دهند. البته باید به این نکته توجه کرد که شهر الکترونیک یک شهر واقعی است که دارای شهروند، ادارهها و سازمانهای مختلف و... است که در آن فقط ارتباطات و برخی تعاملهای اجتماعی و تأمین بخش عمدهای از نیازهای روزمره از طریق اینترنت صورت میگیرد.
میتوان بیشترین ویژگیهای این شبکه اطلاعرسانی را در شبکه حمل و نقل شهری و اطلاعرسانی در مورد حوادث غیرمترقبه جستوجو کرد که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه با توسل به این سیستم میتوان در کمترین زمان بحران پیش آمده را در منطقه مدیریت کرد.
شهر الکترنیک یک نیاز غیرقابل انکار
رویکرد جهانی طی ۲۰ سال گذشته به سمت اطلاعاتی شدن جوامع بوده و امروزه جامعهای پیشرفتهتر است که به لحاظ اطلاعاتی سرعت و قابلیت بیشتری در تولید و تبادل اطلاعات داشته باشد. باتوجه به تکنولوژیهای جدید که پیچیدگی زندگی اجتماعی را به دنبال دارند، نیازمند تسهیل امور مختلف زندگی هستیم و بدون توجه به فناوری بسیاری از امور، زندگی قابل عمل، پیگیری و اجرا نیست.
در حال حاضر تکنولوژی اطلاعات این امکان را به افراد داده و کمک میکند تا سریعتر به اهداف خود دست یابند. ایجاد شهر الکترونیک و قدم گذاشتن در مرحله تکنولوژی IT نیز یک فرصت انکارناپذیر است. این شهر عاملی در جهت ایجاد سازمانهای شیشهای است به گونهای که تمام کارکردها و هدفهای سازمان به طور شفاف قابل مشاهده باشد.
شهر الکترونیک دسترسى الکترونیکى شهروندان به شهردارى، ادارات دولتى، بنگاههاى اقتصادى و کلیه خدمات فرهنگى و بهداشتى شهرى به صورت شبانهروزى را قابل اطمینان و امن مىکند. این شهر از بستر پیشرفته اطلاعات مخابراتى برخوردار است، به صورتى که مىتوان از طریق کامپیوتر با خانهها، مدارس، ادارات و غیره ارتباط برقرارکرد.
مزایای شهر الکترونیکی
از مزایای اقتصادی پیادهسازی طرح شهر الکترونیکی میتوان به کاهش هزینههاى تردد شهرى، افزایش سرمایهگذارى در نتیجه گسترش ارتباطات جهانى، صرفه جویى در مصرف سوختهاى محدود، تسهیل انجام امور اقتصادى به خاطر ۲۴ ساعته بودن ارائه خدمات و... اشاره کرد. کاهش زمان اتلاف شده شهروندان در ترافیک، عرضه بهتر خدمات، توزیع عادلانهتر امکانات، کاهش آلودگى محیط زیست، افزایش اشتغال و بهبود مدیریت پایدار شهرى از ویژگیهای اجتماعی شهر الکترونیکی است.
مهمترین اثرات فرهنگى این شهر نیز شامل اطلاعرسانى سریع، انتشار نشریات الکترونیکی برای شهروندان، آموزش مجازى، ایجاد کتابخانه دیجیتالى، افزایش سواد و ایجاد نوعى جهاننگرى است که به افزایش رفاه و ارتقاى فرهنگ کمک میکند. در واقع در شهر الکترونیکی دیگر به شهر به مثابه کالبدی که ساختمانهای بلند، خیابانهای پرترافیک و آلودگیهای زیستمحیطی را دربرمیگیرد نیست، بلکه شهری است که درآن تعامل میان شهروندان و مسؤولان اهمیت بیشتری مییابد و این تعاملات دو سویه است که محیط اجتماعی مطلوبی را برای شهروندان ایجاد میکند.
این موضوع به ویژه در مورد کلان شهرها اهمیت دارد. در شهر الکترونیک کلان شهرها، شهرهایى نیستند با آسمان خراشهاى بزرگ، سینماهاى عظیم، سالنهاى بزرگ به عنوان محلهایى براى تعامل و... بلکه شهرهایی هستند که با زندگی در آنها مىتوان فیلمهاى بزرگ را در صفحات کوچک دید، پشت میز خود در موزهها گردش کرد و به طور کلی دیگر نیازى به چارچوبهاى شهرى گذشته نیست. در واقع شهر الکترونیک به معنای شهروند سالاری در مدیریت شهری است.
فعالیتهای شهر الکترونیک
بسیاری از فعالیتهایی که در شهرهای عادی صورت میپذیرد قابلیت اجرا در به صورت الکترونیکی و در غالب شهرهای الکترونیکی را دارا میباشد و شاید میتوان گفت این مجموعه فعالیتها در شهرهای الکترونیکی به صورت راحتتر اجرا میگردد. فعالیتهای انجام گرفته در یک شهر الکترونیک را میتوان به مجموعههایی تقسیم کرد که بعضی از آنها عبارتند از:
1- فعالیتهای بانکی: مثل پرداخت قبوض، برداشت پول از حساب، انتقال پول و غیره
2- فعالیتهای اداری: مثل ثبت اسناد و املاک، درخواست پاسپورت و امثال آن
3- فعالیتهای تجاری: مثل خرید و فروش کالا، موسیقی، فیلم و مواد غذایی
4- فعالیتهای تفریحی: مثل بازیهای رایانهای، بازدید از موزهها و پارکها
5- کسب اطلاعات: اخبار، روزنامهها، نشریات، وضعیت آب و هوا، ترافیک شهری، ساعات پرواز هواپیماها و...
6- فعالیتهای علمی: تحقیق در مورد پروژهها، یافتن مقالهها، دسترسی به منابع معتبر، کتابخانهها و کتابها و تالیفات جدید
7- فعالیتهای آموزشی: مدرسه، دانشگاه و سایر آموزشگاهها
8- فعالیتهای سیاسی: شرکت در انتخابات، اعلام نظر به مجلس و بخشهای سیاسی باز
9- فعالیتهای مسافرتی: رزرو بلیط سفر، رزرو هتل و کرایه اتومبیل
10- کاریابی و درخواست کار: آگاهی یافتن از فرصتهای کاری، پرکردن فرم درخواست کار، ارسال و گرفتن نتیجه
11- فعالیتهای درمانی: مراجعه به پزشک، دریافت دستورالعملهای ایمنی و اطلاع از تازههای پزشکی
12- فعالیتهای تصمیمگیری: بهترین و خلوتترین مسیر در شهر برای رسیدن به مقصد، بهترین رستوران برای صرف غذا، بهترین اماکن تفریحی و سایر بهترینها
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 324 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 96 |
مساله حجاب که یک دستور دینی است از موضوعات مهم و کلیدی جوامع اسلامی است که با بسیاری از مسایل پیوند خورده است ودارای ابعاد سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی گردیده است .
به گونه ای که عده ای از مردم جوامع وکشورهای اسلامی کاملا به آن مقیدند،عده ای هم هیچ قیدوبندی به آن ندارند،وعده ای تا حدودی آن را رعایت می کنند. این همه اختلاف در رفتار مسلمین با وجود پیامبرواحد،کتاب آسمانی واحد و نزدیکی نظرات علما و فقهای مذاهب مختلف اسلامی درباره حجاب و پوشش ناشی ازچه عواملی است؟
چرا در کشور اسلامی ایران با گذشت بیش ازدو دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی و باوجود توجه مدارس به این موضوع،انتشار کتب ورسالات مذهبی مختلف و...نسل جوان ما اهمیت کمتری به این مساله داده و گرایش به بدحجابی پیدا می کنند.هرچند تا کنون در خصوص مساله حجاب و عوامل بد حجابی سخنرانیهای زیادی شده است و کتابهای زیادی به رشته تحریر درآمده است ولی کماکان جامعه دچار بد حجابی است.
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 77 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |
فهرست مطالب
آشنایی با مکان کارآموزی
- معرفی شرکت و تاریخچه آن
- چارت مدیریت و منابع انسانی خلاصه ای از نحوه عملکرد دستگاههای تاسیساتی
- خلاصه ای از پروژه های انجام شده در شرکت و مراحل اجرای آن
سیستم آبیاری قطره ای شهرک دانشگاهی دانشگاه آزاد خمین
سیستم حرارت مرکزی ساختمان علوم انسانی دانشگاه آزاد خمین
ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته مدیریت صنعتی
- بازاریابی و اخذ یک پروژه
- برنامه ریزی جهت انجام پروژه
- مدیریت پروژه
آزمون آموخته ها، نتایج و پیشنهادات
- پروژه های در دست اقدام شرکت
- فرمهای پیشرفت و پایان دوره
مقدمه
رده بندی براساس نوع اتصال
آشنایی با اصول ایمنی
ایمنی عمومی
ایمنی در جوشکاری
رعایت نکات ایمنی عمومی
شناخت اصول برشکاری
آشنایی با برشکاری و گازهای مورد استفاده
ایمنی در برشکاری
آشنایی با تعاریف جوشکاری و انواع روشهای جوشکاری
تعریف جوشکاری
رده بندی فرآیندهای جوشکاری
تاریخچه جوشکاری
آشنایی با انواع روشهای جوشکاری
جوشکاری قوس الکترود روپوش دار
فرایند جوش زیر پودری
طراحی جوش
عملیات حرارتی مورد نیاز
شناخت انواع دستگاههای جوشکاری و تجهیزات آن
ترانسفورماتورهای جوشکاری
مشخصات جریان برق در جوشکاری
دستگاههای جوشکاری برق
انواع جریان
بررسی عوامل مختلف در جوشکاری
انحراف قوس
طبقه بندی الکترودها از لحاظ جنس فلز
تقسیم بندی الکترودها از لحاظ جنس فلز
ویژگیهای پوششهای کیفی
تقسیم بندی الکترودهای پوششدار براساس ترکیبات شیمیایی روپوش ها
شناسایی الکترودها از طریق حروف با اعداد
آشنایی با انواع فلزات و شناخت مواد مصرفی در جوشکاری
آشنایی با برخی از مواد پایه در جوشکاری
فولادها
نکاتی درباره جوشکاری با الکترود E6010
تقسیم بندی الکترودها از لحاظ جنس مغزی
متداولترین الکترودهای مورد استفاده
نکاتی در مورد نگهداری الکترودها
تنش
پیش گرم کردن
قوانین جلوگیری از پیچیدگی در هنگام جوشکاری قطعات
الکترود تنگستن
آشنایی با نقشه خوانی
علائم جوش در نقشه
نقشه خوانی در جوشکاری
نکاتی درباره برگه های W.P.S و W.P.Q.T و P.Q.R
جوشکاری قوس تنگستنی
جوشکاری قوس فلزی با گاز محافظ
جوشکاری با قوس الکترود تنگستنی
اصول اساسی جوشکاری با قوس الکتریکی در پناه گاز محافظ
انواع جریانهای الکتریکی و اثرات آنها در جوشکاری TIG
تورچهای جوشکاری با گاز محافظ
نازلها
گازهای محافظ
مشخصات گاز هلیم
مشخصات گاز آرگون
نکنیک جوشکاری TIG
آشنایی با سیستم High Frequency
کاربرد سیستم HF
شناخت انواع عیوب جوشکاری و آشنایی با روشهای بازرسی و تست جوش
عیوب جوش
انواع آزمایش جوش
معرفی شرکت و تاریخچه آن
شرکت آرگون صنعت مرکزی در تاریخ 1/7/83 با هدف اجرای طرح های تاسیساتی و نیز مشاوره و طراحی در زمینه های سیستم های حرارتی و برودت مرکزی- آبرسانی
قطره ای و نیز فروش تجهیزات مربوطه افتتاح گردید این شرکت دارای امکانات لازم در جهت اجرا و طراحی پروژه های مذکور می باشد.
این شرکت کار خود را با فروش کپسولهای آتش نشانی- سقف های کاذب شروع و با تشکیل چارت پرسنلی شروع به طراحی و مشاوره در زمینه های تاسیساتی نمود و در حال حاضر چندین تاسیساتی- سقف کاذب و نیز آبیاری محوطه در حال اجرا دارد مکان شرکت جهت طراحی در داخل شهر و در زمینه اجرا داخل پروژه به صورت کارگاههای قابل انتقال است.
چارت مدیریت و منابع انسانی
چارت مدیریتی به صورت منابع انسانی موقت کاربریدارد، هئیت مدیره- مدیر عامل- راننده نیروهای فنی «کاردانی تأسیسات و برق و عمران» و حسابدار نیروهای دائم و عملیات های اجرایی شامل حفاری- لوله کشی و ... توسط نیروهای موقت انجام می شوند.
چارت مدیریتی شرکت بصورت زیر است.
مقدمه:
امروزه نقش صنعت، نوآوری نیز پیشرفت صنعتی بر کسی پوشیده نیست، و کشور متمدن و صنعتی کشوری محسوب می شود که دارای توانمدیهای صنعتی و نیز مدیریت منابع و معادن و نیز نیروی انسانی فنی باشد با توجه به روند رو به رشد کشور، در زمینه صنعت نقش مدیریت و برنامه ریزی جهت پیشرفت بدیهی است. مدیریت پروژه های صنعتی باید دارای ویژگیهای باشند تا بصورت مدیریت ارزش و نیز مهندس ارزش مطرح شوند برخی از ویژگیهای مدیریت ارزش عبارتند از
الف- برنامه ریزی جهت انجام کامل پروژه در کوتاهترین زمان ممکن
ب- برنامه ریزی جهت انجام کامل پروژه با کمترین هزینه ممکن بدون آسیب رسانی به کیفیت
ج- کمترین تلفات یا هزینه های جانبی
طبیعتا برنامه ریزی یک پروژه با ویژگیهای مطروحه کار آسانی نیست و نیز به اطلاعات اولیه مهندسی در خصوص پروژه و نیز اطلاعات مدیریت فنی دارد و نیز دارای مراحل برنامه ریزی که مراحل برنامه ریزی را می توان بصورت زیر بیان نمود
1- تهیه اطلاعات اولیه مهندسی و نیز مدیریتی در خصوص پروژه
2- طراحی فلوچارت ترتیبی از مراحل انجام پروژه
3- تهیه جدول زمان بندی
4- تهیه برنامه خرید و انبار داری
اما برنامه ریزی فقط جزئی از مدیریت پروژه محسوب می شود و انجام پروژه مراحل دیگری نیز دارد. تحقیق ارائه شده روندی است از آغاز تا انجام یک پروژه در شرکت آرگون صنعت مرکزی که بصورت مثالی جهت تحقیق پژوهشهای مدیریت جهت تأمل، تفکر و اصلاح سیستم مدیریتی ارائه شده است.
بازاریابی و اخذ یک پروژه عمرانی
اخذ یک پروژه اجرایی جهت انجام دارای مراحلی است که این مراحل باید دقیق و درست طی شود تا دارای سود آوری باشد و نیز اخذ پروژه انجام گیرد مراحل اخذ یک پروژه عمرانی به قرار زیر است
1- دریافت اسناد و نقشه های مربوط به پروژه
2- متره نقشه ها و لیست کردن تجهیزات مورد نیاز
3- برآورد هزینه ها
4- محاسبات مدیریتی و محاسبه میزان سود
5- ارسال مدارک به مناقصد گذار
الف- دریافت اسناد و نقشه های مربوط به پروژه
اولین قدم در اجرایی کردن عملیات عمرانی دریافت اسناد و نقشه های پروژه است که توسط کارفرما فراخوان می گردد، اسناد مناقصه معمولا شامل شرایط مناقصه گذار جهت اجرا و نیز توضیحاتی در مورد آن است و نقشه ها نیز در واقع نحوه اجرا را به صورت مقیاس دار نشان می دهد معمولا جهت اعتبار بخشیدن به امر مناقصه از طرفین شرکت کننده ضمانت نامه های بانکی نیز دریافت می شود که در صورت قبول و یا رد شدن قابل استرداد خواهد بود.
ب- متره نقشه ها و لیست کردن تجهیزات مورد نیاز
تعریف متره: متره یعنی بررسی نقشه های که مربوط به عملیات و لیست کردن عملیات مورد اجرا به صورت مقدار در واحد به عنوان مثال فرض کنیم عملیات مورد نظر اجرای لوله کشی گاز باشد در این صورت یکی از آیتم های متره میزان دقیق لوله گذاری به صورت متر طول خواهد بود مثلا «متر 80» بعد از متره نوبت به لیست کردن عملیات به ترتیب از بالاترین اولویت به پایین ترین اولویت خواهد بود تا هزینه ها به صورت نمودار نزولی بر حسب قیمت ترسیم گردد.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 9093 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 175 |
فـهرست مطالـب
عنوان صفحه
مقدمه ............................................................................................................. 1
فصل اول :
آشنایی با ویژگی ویندوزNT ......................................................................... 2
فصل دوم :
1- نصب Windows NT : .......................................................................... 4
1-2- انواع نصب NT : ................................................................................. 5
2-2- مراحل چهارگانه نصب NT : ............................................................. 7
3-2- نصب ازطریقه شبکه : ........................................................................ 20
فصل سوم : شبکه سازی در Windows NT
1-3- اهداف : .............................................................................................. 24
2-3- معماری شبکه : .................................................................................. 24
3-3- دسترسی به فایل ها و خدمات چاپی : ............................................... 35
4-3- پردازش گسترده :............................................................................... 39
5-3- پروتکل های شبکه : ........................................................................... 42
6-3- آشنایی با تنظیمات شبکه در NT : .................................................... 70
7-3- روش پیاده سازی شبکه نظیردر ویندوزNT :................................... 73
8-3- مراحل راه اندازی شبکه نظیربه نظیر : .............................................. 73
9-3- اشتراک منابع و کنترل آن :................................................................. 75
فصل چهارم :
1-4- شناسایی اصول با کارت شبکه :......................................................... 76
2-4- شناسایی اصول تنظیم شبکه :............................................................. 80
3-4- شناسایی اصول نصب اجزای شبکه : ................................................ 83
فصل پنجم :
1-5- خدمات شبکه : ................................................................................... 84
2-5- شبکه : ................................................................................................ 84
3-5- (Dynamic Host Configuration Protocol ) DHCP : ........ 86
4-5 –(Windows internet Naming Service) WINS : .................... 107
5-5- (Domain Name System) DNS: ............................................. 122
6-5- Computer Browser: .................................................................. 131
فصل ششم : اینترنت واینترانت ها
1-6- اهداف : ............................................................................................. 137
2-6- مروری براینترنت و اینترانت : .......................................................... 137
3-6- برپایی سایت های اینترنت و اینترانت : ............................................. 139
4-6- : Microsoft Internet Explorer ................................................ 147
5-6- ایمن سازی سایت های اینترنت واینترانت : ...................................... 151
فصل هفتم :
سرویس دهنده DNS مایکروسافت : ........................................................ 155
فصل هشتم :
نرم افزارDNS : ........................................................................................ 159
تماس اجرایی : ............................................................................................. 160
سرویس دهنده های نام : ............................................................................ 161
نصب WINS : ............................................................................................ 166
تنظیم WINS روی SERVER : .............................................................. 167
تست میزبان WINS : ................................................................................. 168
تنظیم رکوردها : .......................................................................................... 169
شرکای کپی برداری WINS : ................................................................. 169
منابع و مآخذ : ............................................................................................. 170
مقدمه
تا سال 1985 سیستمهای عامل برای اجرای هر کاری نیاز به اخذ یک دستور داشتند، استفاده کننده باید دستور خود را با ثبت کردن واژه ای از طریق صفحه کلید به اطلاع سیستم می رساند. در سال 1985 مایکروسافت اولین نسخه سیستم پنجره ای خود را موسوم به «ویندوز یک» عرضه نمود. چندی بعد مایکروسافت نسخه متعادل تر ویندوز خود را که اکثراً آن را با نام نسخه «1/3» می شناسند به بازار عرضه کرد. این نسخه قادر بود در حالت حفاظت شده اجرا گردد و همچنین از حافظه مجازی نیز سود می برد. پیشرفت بزرگ مایکروسافت با عرضه ویندوز NT حاصل شد. زمان ارائه این نسخه قبل از ارائه ویندوز 95 می باشد. حرکت بزرگ مایکروسافت در این مرحله حذف DOS و جایگزین نمودن سیستم گرافیکی 3GUI بود. این سیستم گرافیکی باید مستقل بوده و به حالت حفاظت شده عمل نماید. حالت حفاظت شده یا Protected Mode در واقع اجازه می دهد که حافظه کامپیوتر بتواند 2 برنامه را هم زمان اجرا نموده، بدون اینکه تداخلی در عملکرد هر یک پدیده بیاید.
فصل اول
1- آشنایی با ویژگی ویندوز NT
این سیستم عامل دارای امتیاز و محاسن زیادی می باشد. مایکروسافت قابلیتهای جدیدی را به نسخه NT4.0 اضافه نموده که قادر به کار آیی بهتر و سریع تر می باشد. بعضی از این ویژگی ها به شرح ذیل می باشند:
فصل دوم
1- نصب Windowxs NT :
در ادامة با فرآیند نصب NT server و تفاوت آن با نصب NT W/S آشنا می شویم. دیسک نوری NT دارای گونه های مختلفی از این سیستم عامل برای پردازندة Intel X86 و کامپیوترهای RISC (PPC, Alpha , MIPS) است که در پوشه های Alpha , MIPS , 1386 و PPC گنجانده شده اند. فرآیند نصب NT با توجه به بستر سخت افزاری به یکی از روش زیر آغاز می شود:
الف) Windows NT در کامپیوترهای Intel به کمک دیسک های Setup و NT CD نصب می شود. دیسک های Setup شامل Setup disk # 2 , Setup Boot disk که به همراه NT CD عرضه می شوند، حاوی نسخة حداقلی از سیستم عامل Windows NT بوده و شرایط لازم را برای نصب NT در کامپیوتری که فاقد هر گونه سیستم عاملی است، فراهم می آورند. اگر PC با استاندارد EL Torito سازگار باشد، می توان مستقیماً آن را به کمک CD راه اندازی نمود.
ب) در کامپیوترهای RISC برنامة Setupldr مستقیماً از روی NT CD اجرا می شود که بسته به نوع کامپیوتر ممکن است مثلاً با انتخاب گزینة Run a program یا Install Windiws NT from CD در برنامة Firmware انجام شود.