دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 16337 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
این فایل شامل ابجکت های (در) در نرمافزار رویت باشد که شامل انواع مختلف (در) میباشد .از جمله درهای فضاهای عمومی - خانه و...
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 34547 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
این فایل شامل ابجکت های (در) در نرمافزار رویت باشد که شامل انواع مختلف (در) میباشد .از جمله درهای فضاهای عمومی - خانه و...
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 565 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
پاورپوینت بررسی ترمینال در 8اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt
تعریف ترمینال :
´ترمینال دارای تعاریف گوناگونی است. ترمینال به مکانی گفته می شود که سفری در آنجا پایان و سفری دیگر آغاز میگردد. و یا مکانی که در ابتدا یا انتهای یک مسیر قرار گرفته باشد. و با توجه به این تعریف بدیهی است که با تعیین جهت حرکت وسیله نقلیه مزبور هم میتواند یک نقطه ابتدائی و هم یک نقطه انتهائی تلقی گردد. ´به طور کلی ترمینال مکانی است که امکان دستیابی به یک دسته وسیله نقلیه و نیز امکان تعویض وسیله نقلیه از یک نوع به نوع دیگر جهت جابجایی مسافر و کالا وجود داشته باشد. یعنی تسهیلاتی در جهت دسترسی به وسایل نقلیه و امکان تعویض آن را فراهم آورد.
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1676 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
پاورپوینت تحلیل ترمینال اراک
فایل پاورپوینت تحلیل ترمینال مسافربری اراک ، درحجم 11اسلاید قایل ویرایش.
بخشی از متن:
اطلاعات اولیه از ساخت این ترمینال به شرح زیر می باشد:
کارفرما : شهرداری اراک
مجری : شرکت مهندسی پرتو ریسمان
تاریخ افتتاح : 83/5/25
فهرست مطالب :
بررسی قراگیری در شهر
دسترسی به ترمینال
حمل و نقل برون شهری
حوضه بندی درون ترمینال
بررسی مشکلات از دید مصاحبه شوندگان
این فایل با فرمت پاورپوینت 11اسلاید قابل ویرایش و بخش های تصویری می باشد.
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1240 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
پاورپوینت معماری تندیس گرایانه
اگر بخواهیم تاریخ معماری را از نظر ویژگی تندیس گرایی در بنا بررسی کنیم، می توانیم سه مرحله را، از آغاز خانه سازی بشر تا به امروز، از دیدگاه تصور فضایی شناسایی کنیم. مرحله ی نخست، دوره ای است که در آن گرایش به سازه های تندیس گونه وجود داشته و به ترکیب احجام و ساختمان های مختلف با هم توجه شده است. این گونه معماری در تمدن هایی چون تمدن سومری، ایلام قدیم، مصری و یونانی وجود داشت و تا زمان رومیان ادامه دارد. در این دوره توجه به فضای بیرونی با بی توجهی به درون بنا و ساده رهاکردن آن همراه است. مرحله دوم که ساخته شدن بنای پانتئون در روم آغاز این دوره را مشخص می کند، توجه به فضای درونی ساختمان چالش اصلی معمار بود، به گونه ای که فضاهای درونی بزرگ تر و پیچیده تری را در معماری این دوره می بینیم. در مرحله ی سوم (تقریبا آغاز سده ی بیستم) دوباره به اهمیت حجم در شکل دادن به فضای بیرونی توجه شد، در حقیقت از یک سو تصور فضایی نخستین دوباره زنده شد و از سوی دیگر نیز توجه به فضای درونی ساختمان به قوت خود باقی ماند و تقریبا از نیمه ی دوم قرن بیستم بود که معماری تندیس گرا با تاثیرپذیری از پیکره سازی دوباره از سوی معمارانی چون لوکوبوزیه، که دستی در پیکره سازی و نقاشی نیز داشت، مورد توجه قرار گرفت و بناهای ارزنده ای به این فرم ساخته شد.
دوره معماری مدرن متاخر را میتوان از بعد از جنگ جهانی دوم تا اوایل دههٔ هفتاد محسوب کرد. در این زمان بسیاری از معماران بزرگ دوران معماریه اولیه و متعالی همچون رایت، کوربوزیه، گروپیوس بودند. رایت تنها معماری است که در هر سه دوره معماری مدرن ساختمانهایی با شهرت جهانی ساخته است. وی آخرین شاهکار خود یعنی موزه گوگنهایم را در نیویورک در آخرین سالهای عمر خود به صورت تندیسی دوار طراحی نمود. کوربوزیه نظریه پرداز معماری مدرن، در این دوره از عقاید دههٔ ۲۰ و ۳۰ خود در معماری فاصله گرفت، به سمت تندیسهای احساس گرایانه گرایش پیدا کرد این موضوع را میتوان در کلیسای رونشان مشاهده کرد.