دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

چگونگی حل کردن مشکل کم رویی وعدم اعتماد به نفس در دانش آموزان

چگونگی حل کردن مشکل کم رویی وعدم اعتماد به نفس در دانش آموزان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
چگونگی حل کردن مشکل کم رویی وعدم اعتماد به نفس در دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

چگونگی حل کردن مشکل کم رویی وعدم اعتماد به نفس در دانش آموزان

فهرست مطالب

چکیده. 4

مقدمه. 5

تعاریف واژگان :. 6

معرفی خود. 7

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله. 7

بیان اهمیت و ضرورت مسئله. 8

گردآوری اطلاعات (شواهد 1). 9

تجزیه و تحلیل داده ها. 10

انتخاب راه جدیدموقتی. 11

اجرای راه جدید موقتی. 11

پیشینه تحقیق. 13

داخلی. 13

پژوهش های خارجی. 14

یافته های علمی. 14

گردآوری اطلاعات (شواهد 2). 25

نتیجه گیری. 27

· منابع. 28

چکیده

توجه خاص اولیاء و مربیان به مبانی تربیت اجتماعی و تقویت مهارت های ارتباطی، از اساسی ترین مسائل درپیشگیری و درمان کمرویی کودکان و نوجوانان است .

در این تحقیق که اینجانب در مورد کمرویی یکی از دانش آموزان کلاس سوم راهنمایی انجام دادم پس ازاینکه این وضعیت را در این دانش اموز مشاهده نمودم به گردآوری اطلاعات از والدین و مدیر و دیگرهمکاران پرداختم و پس از اینکه با یکی از دوستان که مشاور بود تبادل نظر کردم به این مطلب دست یافتم که این دانش آموزبه دلیل اینکه فرزند اول بوده ودر کارها امر ونهی زیادی شده و همچنین از قبول مسئولیت ها تاحدی سر باز زده است این عوامل از جمله مهمترین عوامل کمرویی وی شده است .

در این تحقیق با انجام این اقدامات که به والدین و دیگر همکاران این آموزشگاه اشاره کردم توانستیم تاحدیدر کاهش کمرویی این دانش آموز موثر باشیم :

1- به خانواده او تذکر داده که در کار های منزل و خارج از منزل بیشتر اورا مشارکت دهیم

2-در سر کلاس و همچنید در منزل به او داشتن شهامت و عزت نفس را تلقین کنیم

3-در مدرسه و خصوصا در ساعت ورزش اورا در بازی و ورزش مشارکت بیشتری دادیم

4- به او در کلاس مسئولیت داده که گروه کلاسی درس حرفه را بگرداند و از وی در کلاس سوال و جواب می کردم


بررسی علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

بررسی علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
بررسی علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

فهرست مطالب

توصیف وضع موجود: 3

” در حال حاضر بی انضباطی به عنوان مشکل درجه اول مدارس در آمده است .” 3

علل و انگیزه ‌های ناسازگاری فرزندان 4

گرد آوری اطلاعات (شواهد ۱) 5

خلاصه یافته های اولیه 5

با یک جمع بندی روی جدول فوق به نتایج زیر دست می یابیم: 7

برخی توقعات نابجای دبیران 8

پیشنهاد راه حل 10

چگونگی اجرا راه حل 10

شواهد۲ 12

اجرای طرح توسط همکاران دیگر 12

نتیجه 13

منابع : 14

توصیف وضع موجود:

من معلم هستم ، عضوی از خانواده بزرگ مدرسان که آنچه از علم و دانش اندوخته اند ، بی چشم داشت در طبق اخلاص نهاده و به جوانانی که روزی سکان دار کشتی اداره کشور خواهند شد می آموزند .

در سایه سالها تجربه، بارها و بارها شاهد دانش آموزانی بودم که نابسامانی های روحی و روانی نشات گرفته از دوران کودکی و یا مشکلات عاطفی و خانوادگی حال حاضر ، آنچنان آنها را عاصی و یاغی کرده که هر گونه چاره اندیشی جهت برقراری ارتباط با آنها را بی اثر می کند .

مرکز نظر سنجی ” گالوپ “۱ که به ارزیابی نگرش مردم نسبت به وضعیت مدارس می پردازد ، از دو دهه قبل همواره بی انضباطی را به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات مدارس عمومی دانسته و این مطلب را هر سال در شماره های سپتامبر نشریه ” فی دلتا کاپان ” ذکر کرده است . در واقع می توان گفت :

” در حال حاضر بی انضباطی به عنوان مشکل درجه اول مدارس در آمده است .”

در دنیای امروز والدین از بچه ها گله مندند و از اینکه بچه ها توجهی به خواست آنها ندارند در عذابند . استادان و معلمان از بی توجهی دانشجویان و دانش آموزان به درس ناراحتند و گاهی از این که دانش آموزی علاوه بر کاهلی در یادگیری ، از حد خود خارج شده و گاهی رفتارهایی به دور از ادب از خود نشان می دهد به ستوه آمده ا ند .

دبیرستان من هم از این قائده مستثنی نبود.برخی از دانش آموزان به جای توجه به درس و فراگیری مطالب،به دنبال راههایی برای جلب توجه معلم و سایر دانش آموزان بودند و اگر تنها یک بار تذکری از معلم می شنیدند به جای اصلاح رفتار خود در صدد مقابله با معلم بر می آمدند.

یک بار از یکی از دبیران با تجربه دبیرستان شنیدم که به علت به ستوه آمدن از رفتار یکی از دانش آموزان،از وی خواسته که کلاس را ترک کند و دانش آموز با برخورد فیزیکی معلم را از کلاس بیرون انداخته است. به طور مسلم، رفتارهای تهدید آمیز و ترس بر انگیز برای کنترل دانش آموزان در کلاس نتیجه هایی موقت و گاهی انتقام جویانه در بر دارد.