دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

گزارش کاراموزی بیمارستان امدادی ابهر

گزارش کاراموزی بیمارستان امدادی ابهر در 126 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم پزشکی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 119 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 126
گزارش کاراموزی بیمارستان امدادی ابهر

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی بیمارستان امدادی ابهر در 126 صفحه ورد قابل ویرایش



«فهرست مطالب»

عنوان : صفحه :

تقدیر و تشکر 2

فهرست 3

پیشگفتار 4

فصل اول تاریخچه 5

سازمان اداری و قوانین 6

قانون تبدیل اداره کل بهداری به وزارت بهداری 6

آیین نامه اجرای قانون تمرکز مؤسسات صحیحی مملکت 6

آمار پزشکان کشور از سال 1300 تا 1330 7

روش درمان نوین 8

چگونگی تحصیل طب 9

طب اروپایی 9

کارکنان شاغل در فیزیوتراپی 10

آموزش پزشکی جهت بانوان 10

متخصصین 14

دانشگاه تهران (تالار تشریح) 15

قانون طبابیت 15

فصل دوم 17

چارت سازمانی بیمارستان امدادی ابهر 20

تاریخچه و خلاصه ی از فعالیت های بیمارستان واحد سوابق تاسیس 23

اهداف اختصاصی 24

لیست داده های موجود 26

شیوه های مدیریت و ساختار سازمانی 27

مدیریت بیمارستان درونی 28

مدیریت بیمارستان در ایران 30

فصل سوم

ارائه مشکل کلی از فعالیتهای حسابداری و صورتهای مالی

ماهیت حسابداری 37

نحوه ثبت حسابها در حسابداری 37

تنخواه گردان 37

کنترل داخلی سیستم حقوق و دستمزد 39

ترازنامه 39

نحوه درخواست اعتبار 40

اهمیت انبارداری 40

تعریف انبار 41

وظایف مسئول انبار 41

وظایف انباردار 41

مزایای سیستم انبارداری صحیح 42

انواع پالتها 43

نکات مهم درباره طبقه بندی کالا 44

تعرف و هدف از کدگذاری 45

انبارگردانی 47

روشهای انبارگردانی کالا 47

حواله انبار 47

نحوه درخواست به صورت نمودار 50

درخواست خرید 58

روابط و وظایف انبار با سایر واحدها 58

فصل چهارم 59

نتیجه گیری 59

منابع و مأخذ

1 ) کتابخانه بیمارستان امدادی ابهر 60

2 ) مدیریت امور عمومی – روابط عمومی بیمارستان 72

3 ) اصول حسابداری – تألیف ویدا مجتهدزاده 73

4 ) کتاب پیشرفته های پزشکی 73

5 ) دفترچه راهنمای بیمارستان امدادی ابهر 74

6 ) کتاب نظام پزشکی 75





























پیشگفتار :

پس از جنگ جهانی اول که بین سالهای 1914 تا 1918 مسیحی اتفاق افتاد عالم پزشکی با عده زیادی معلول رو برو گردید و بعداً بعلت جنگ جهانی دوم بین سالهای 1939 تا 1945 مسیحی که کشور های اروپایی و بخصوص کشور آمریکا با این مشکل بزرگ بر خورد نمودند علم پزشکی وارد سومین مرحله خود یعنی پزشکی فیزیکی و یا پزشکی توانبخشی گردید.

در کشور ما هم جنگ تحصیلی پس از انقلاب اسلامی عده ای معلول بجای گذاشت که فقط ابتکارات توانبخشی امکان دادن امید به معلولان و استفاده از نیروی انسانی آنان می باشد.

استادان پزشکی :

دروس طب تقریباً به سه قسمت مجزی می شد. طب ایرانی – طبیعات و دارو سازی و طب فرنگی که هر سه قسمت معلمی جدا گانه داشت.

طب ایرانی :

از روی شرح اسباب و کتاب قانون بو علی سینا تدریس می شد. اولین معلمی که برای آن انتخاب شد میرزا طیب کاشانی بود که تا سال 1237 به این کار اشتغال داشت. بعد از نامبرده سلطان الحکماء (میرزا ابوالقاسم نائینی فرزند میرزا محمد جعفر) و میرزا کاظم محلاتی مشهور به شیمی که پسرش دکتر محمود خان شیمی تا سال 1310 و بعد از آن به تدریس شیمی در دانشکده طب و کلاس P.C.N مشغول بود.

فصل اول :

مقدمه :

مدیران خدمات بهداشتی درمانی وظایف برنامه ریزی، سازمان دهی، رهبری، استخدام، اجرا و ارزشیابی و کنترل را در سازمان خود به کار می گیرند. مدیران بیمارستان مهارتها و تخصصهای مدیریتی را در جهت حصول اطمینان از دستیابی به اهداف و مقاصد سازمان به کار می گیرند. یک مدیر می بایست جهت اداره هر چه بهتر امور درونی بیمارستان، قبل از هر چیز از کلیه اوضاع و شرایط بیمارستان آگاه باشد. علاوه بر این اکثر مدیران سیستم های درمانی ثبات شغلی ندارند.

بنابراین در صورت وجود اهداف و دستور العملهای کامل و واضح، هر یک از مدیران سریعاً در می یابند که با توجه به سیاستهای روشن هیات مدیره چه باید بکنند و مدیر بعدی نیز دنباله روی همان سیاستها و اهداف تا رسیدن به حصول و نتیجه خواهد بود و نیز در صورت وجود سیاتها، اهداف و قوانین صریح و مشخص، اصول و پایه این برنامه ها ثابت بوده و فقط محتوای آنها در هر دوره باز نگری و بررسی می گردد. همانگونه که در چاپهای بعدی یک کتاب، تنها مطالب آن بزانگری شده و نام کتاب تغییر پیدا نمی کند. بنابراین مدیران بعدی سریعاً شرایط موجود را درک نموده و سایر برنامه های خود را در جهت ارتقاء کیفیت بکار می گیرند. با توجه به این هدف مهم، دفتر پرستاری مرکز آموزشی- درمانی بوعلی سینا خرم دره با همکاری سایر پرسنل محترم این مرکز این اطلاعات بیمارستانی را جمع آوری نموده، که هر چند بسیار اندکی می باشد ولی امید واریم برای استفاده مسئولین بعدی مفید واقع شود. ان شاء ...

تاریخچه :

در سال 1300 هجری شمسی مدرسه دارلفنون که مرحوم امیر کبیر بنیان گذار آن بود و دارای چند رشته مثل طب و نظام مهندسی و توپخانه و طبیعیات و دارو سازی و معدن شناسی بود و از این صورت خارج و هر رشته به مکان دیگری منتقل و قسمت طب آن به ساختمان ظل السطلان که در نزدیکی بهارستان و خیابان اکباتان فعلی است و مرکز وزارت آموزش و پرورش که آن زمان بنام وزارت معاف و اوقات و صنایع مستظرفه بود و آن ساختمان جزء ساختمان دولتی محسوب می شد چندین اطاق به مدرسه طب و دارو سازی و دندانسازی اختصاص داده شد.



سازمان ادرای و قوانین :

اولین سازمان ادرای که به منظور تامین بهداشت و درمان آموزش پزشکی در کشور بوجودآمد، مجلس حفظ الصحه نامیده شد. تشکیل این مجلس بمانست شیوع بیماری و با در قبل از جنگ جهانی اول بخصوص شیوع این بیماری در صفحات جنوب که بیشتر از طریق دریا بوسیله کشتی های حامل مسافر و مال التجاره رفت و آمد می کردند و انگلیسی ها بمنظور حفظ منافع اتباع خود مجبور به اقدامات بهداشتی بودند باب مذاکرات به میان آمد و در نتیجه مجلس حفظ الصحه که از پزشکان ایرانی بوجود آمده بود شروع به کار نمود. این مجلس چندین سال به فعالیت خود که بیشتر آن فعالیت جلوگیری از شیوع بیمایهای خانمانسوز و با و امثال آن بود ادامه میداد. در یکی از کابینه های دوره قاجاریه وزارت کشور (که آن زمان به وزارت داخله نامیده می شد)، شامل چند اداره بود که یکی از آن ادارات، وزارتخانه مستقل در آمد. و اولین وزیر بهداری مرحوم اسماعیل مرات و بعد از مدت کوتاهی مرحوم (مهذب السطنه) میرسید باقر خان کاظمی وزیر بهداری گردید که در ابتدا امر وزیر بهداری وقت حتی پزشک هم نبود.

قانون تبدیل اداره کل بهداری به وزات بهداری :

ماده 3 – از قانون اصلاح بودجه سال 1320 کشور مصوبه هشتم آبان ماه 1320 تبدیل اداره کل بهداری به وزارت بهداری و اداره کل کشاورزی به وزارت کشاورزی و ضمیمه شدن سازمان اداره کل انتشارات و تبلیغات به وزارت فرهنگ، و سازمان اداره امنیه به وزارت کشور از روز 30 شهریور 1320 تصویب می شود.

قانون اجازه اجرای قوانین و آئین نامه های مربوط به بهداری

که قبل از تاسیس وزارت بهداری بعهده وزارت کشور بوده است به وزارت بهداری

ماده واحده – در مورد کلیه قوانین مربوط به امور بهداری که قبل از تاسیس وزارت بهداری وزارت کشور مامور اجرا و تنظیم ائین نامه های مربوطه به آن بوده است. از تاریخ تصویب این قانون وزارت بهداری قائم مقام وزارت کشور خواهد بود. این قانون مشتمل بر یک ماده است. در جلسه هشتم بهمن ماه یکهزار و سیصد و بیست و سه به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

رئیس مجلس شورای ملی – صادق طباطبائی

آئین نامه اجرای قانون تمرکز مؤسسات صحی مملکتی :

مصوبه 13 بهمن ماه 1305 شمسی :

ماده 1 ) از تاریخ تصویب این آئین نامه تمام مؤسسات صحی مملکتی تحت نظارت مستقیم وزارت بهداری خواهد بود.

تبصره : هر دستگاه صحی اعم از بیمارستان و درمانگاه های عمومی و تیمارستان و آزمایشگاه، خواه تابع وزارتخانه یا شرکت ها یا بیگاه های دولتی و حوزه مستقل باشد جزو مؤسسات صحی محسوب است.

ماده 2 ) ایجاد مؤسسه صحی بی اجازه و تصویب اداره کلی صحیه ممنوع است، هر وزارت خانه مؤسسه، سازمان، شرکت، بنگاه، و شخصی که بخواهد یک یا دو مؤسسه صحی بودجود آورد باید جمیع اطلاعات لازم اعم از نقشه، محل عواید تقریبی و محل تأسیس را بصورت پیشنهاد در تهران به اداره کل صحیه و در خارج از تهران به نزدیک ترین اداره صحیه محل بدهد. این پشنهاد به کمیسیون های مربوطه که در کیفیت مختلف اوضاع فنی و اداری و ساختمانی مؤسسات صحی، صلاحیت داشته باشد ارجاع خواهد کرد تا دقیقاً مطالعه شود.

اداره کل صحیه مکلف است که از تاریخ وصول پیشنهاد تا یک ماه رأی قطعی خود را در باب رد یا قبول یا اصلاح برای پیشنهاد نامبرده بالا با ذکر دلائل ابلاغ نماید.

ماده 3 ) استخدام کارکنان فنی اعم از ایرانی و خارجی در مؤسسات موکول به رسیدگی مدارک فنی آنها و تأیید وزارت بهداری خواهد بود؛

ماده 4 ) وزارت بهداری مجاز است هر یک از مؤسسات صحی مملکت؛

را هر وقت بخواهد بازدید و بررسی نماید مؤسسه صحی مکلف است که هر نوع اطلاع را در دسترس وزارات بهداری بگذارد. وزارت بهداری اگر در وسائل و لوازم و بنا و اداره مؤسسه صحی نقص بهداشتی مشاهده نمود فوراً باید نقص را از مسئول اداره بخواهد و مؤسسه مزبور ملزم به اجرای سریع رفع نقص می باشد. در صورت تسامح وزارت بهداری طبق مقررات اقدام خواهد شد.

ماده 5 ) از تاریخ تصویب این آئین نامه کلیه مؤسسات صحی مملکت از داخلی و خارجی مکلفند در ظرف سه ماه گزارش جامعی از سازمان مؤسسه خود به وزارت بهداری بدهد.

ماده 6 ) پزشکان شاغل یا بازنشته علاوه بر حقوقی که از دولت دریافت می نمایند می توانند تنها در یکی از مؤسسات وابسته به دولت مانند بانکها سازمان بیمه اجتماعی مؤسسه خیریه در قابل کار اضافه مبلغی دریافت دارند مشروط بر آنکه این مبلغ از حقوق دولتی یا بازنشستگی آنها تجاوز ننماید.

این آئین نامه تمرکز امور صحی و نظارت بر مؤسسات بهداری که مشتمل بر شش ماده در این تاریخ سیزدهم آذرماه 1333 به تصویب کمیسیون بهدار مجلس شورای ملی رسیده بموجب قانون مصوبه سیزده بهمن ماه 1305 قابل اجرا می باشد.

رئیس مجله شورای ملی – رضا حکمت

نخست وزیر سپهبد زاهدی

آمار پزشکان کشور از سال 1300 تا 1330 :

همانطور که در بخش اول کتاب در قسمت آموزش پزشکان اشاره شد تا سال 1330 فقط دانشکده پزشکی دانشگاه تهران پزشک تربیت می نمود لیکن پس از تبدیل آموزشگاه های بهداری که بهدار تربیت می نمود تبدیل به دانشکده پزشکی گردید و دانشگاه شیراز و اصفهان و مشهد و تبریز و بعداً اهواز مشغول تربیت پزشک شد تعداد پزشکان و آموختگام پزشکی در سراسر کشور رو به افزایش نهاد.

بعداً دو دانشگاه جدید یکی بنام دانشگاه ملی که اکنون دانشگاه شهید بهشتی است و دیگری دانشگاه علوم پزشکی ایران که هر یک دانشکده پزشکی مجهز و منظمی دارند و بعداً دانشکده هایی در سایر شهرستانها بمنظور تربیت پزشک تجهیز و تأسیس شده است.

در راهنمای پزشکان تهران که وسیله وزارت بهداری در سال 1335 منتشر گردیده تعداد 1308 پزشک دیپلمه که فقط 32 نفر آن زن و بقیه مرد بوده اند ذکر شده است. همچنین تعداد 37 نفر پزشک مجاز (پزشک دوم) که فقط یک نفر زن و بقیه مرد بوده اند.

پس از این دیگر آماری از پزشکان کشور تهیه و تدوین

گواهی ها در قسمت ضمائم دیده می شود.







متخصصین :

همانطور که اشاره شد از سال 1322 تربیت متخصص در دانشکده پزشکی ایران شروع گردید و همچنین تعداد زیادی از پزشکان جهت دیدن دوره تخصص به کشورهای خارج رهسپار شده و پس از اخذ تخصص به کشور باز می گستند. که برابر آخرین راهنمای پزشکان و متخصصان که سازمان نظم پزشکی در سال 1366 در اختیار پزشکان قرار داده است در رشته های زیر :

¨ بیماری های داخلی؛

¨ بیماریهای قبل و عروق؛

¨ بیماریهای گوارشی؛

¨ بیماریهای کلیه؛

¨ بیماریهای غده مترشحه داخلی و متابولیسم؛

¨ بیماریها سل و ریوی؛

¨ بیماریهای عفونی؛

¨ بیماریهای رماتیسم؛

¨ بیماریهای خون؛

¨ پزشکی خانواده؛

¨ ژنتیک؛

¨ پزشکی فیزیکی؛

¨ بهداشت و تغذیه؛

¨ بیماریهای کودکان؛

¨ روان پزشکی و اعصاب؛

¨ پوست و آمیزشی؛

¨ جراحی عمومی؛

¨ جراحی قلب و عروق و قفسه صدری سینه؛

¨ جراحی کودکان، ارتوپدی، اورلوژی؛

آمارهایی که نشان دهنده پزشکان و متخصصین و همچنین فارغ التحصیلان رشته های مختلف پیراپزشکی برای علاقمندان در ضمائم می باشد.

همانطور که شرح داده شد پس از تصویب قانون طبابت افرادی که در امتحانات مربوطه قبول و طبق قانون مذکر و در سراسر کشور به شغل طبابت پرداخته موظف به دریافت جواز طبابت بودند. لذا طبق آمار تهیه شده توسط مرکز آمار ایران تعداد 540 نفر جواز طبابت دریافت و در نقاط مختلف تهران و شهرستان ها مشغول طبابت گردیدند.

این عده بمرور زمان و کثرت سن، یکی بعد از دیگری بدرود حیات گفته و در اولین راهنمای پزشکی در سال 1353 پنج سال بعد از تشکیل نظام پزشکی ایران، فقط اسمی 59 نفر آنان در دفتر راهنما ذکر شده است. اکنون پس از 15 سال در دفتر راهنمای پزشکی که ازمان نظام پزشکی مجدداً تنظیم و تهیه نمود ذکری از آنان نشده و بنظر می رسد تقریباً تمام آنان بدورد حیات گفته و در بین ما پزشکان نیستند.





دانشگاه تهران (تالار تشریح) :

پس از آنکه ساختمان سالن تشریح در دانشگاه تهران به پایان رسید و قسمت شمالی ساختمان دانشکده پزشکی به پایان رسید، در سال تحصیلی 1317 یعنی در مهر ماه آن سال دانشکده پزشکی از بیمارستان دکتر معتمد، به محل فعلی دانشکده پزشکی تهران منتقل گردید و در سال 1318 با گذراندن قانونی (که در فصل قوانین خواهد آمد) بنام قانون استقلال دانشگاه تصویب گردید. و همان سال طبق قانون دیگری پروفسور شارل ابرلین که یک پزشک علی مقام فرانسوی بود برای اداره دانشکده پزشکی بسمت ریاست دانشکده از خارج استخدام که قانون مربوط به استخدام مشارالیه در فصل قوانین ذکر شده است شروع بکار نمود.

پروفسور ابرلین در سالهای 1320 و 1322 مسافرت هایی به خارج نمود که بطور ارمغان علمی جهت دانشکده پزشکی طی چند کنفرانس که عیناً کنفرانسهای نامبرده که توسط دکتر حسن میردامادی به فارسی ترجمه و در قسمت ضمائم این کتاب عیناً بنظر خوانندگان محترم می رسد.

موضوع کشف پنی سیلین که اولین آنتی بیوتیک است.

فارغ التحصیلان سال 1316 که پس از افتتاح تالار تشریح به تشریح نقشی مشغول بوده اند.

قانون طبابت :

مصوب 3 جمادی الاخر 1329 قمری :

ماده 1 ) هیچکس در هیچ نقطه ایران حق اشتغال به هیچ یک از فنون طبابت و دندانسازی را ندارد مگر آنکه از وزارت معاف اجازه نامه گرفته و به ثبت وزارت داخله رسانیده باشد.

ماده 2 ) در آتیه اسنادی که وزارت معارف آن را رسماً شناخته و به صاحب آن اجازه نامه خواهد داد از این قرار است :

اولاً : تصدیق نامه هایی که در مللکت ایران بتوسط مدارک طبی دولت داده می شد؛

ثانیاً : تصدیق نامه های طبی دولتی ممالک خارجه؛

ماده 4 ) اشخاص که هیچیک ساز تصدیق نامه های مذکور در ماده دوم این قانون را ندارند و در تاریخ نشر این قانون از پنج سال کمتر در تهران مشغول طبابت بوده اجازه نامه به آنها داده نمی شود و از مداومت بشغل مزبور ممنوع خواهند بود.

ماده 5 ) اشخاصی که دارای هیچ یکی از تصدیق نامه های مذکور در ماده دوم این قانون نیستند و بیش از پنج سال و کمتر از ده سال در تهران طبابت کرده اند اجازه نامه طبابت می توانند بگیرند مشروط بر این که تاریخ انتشار این قانون تا انقضاء مدت سه سال حاضر شوند که در حضور کمیسیون مخصوصی که بر طبق ماده هشتم این قانون در وزارت معارف منعقد می شود امتحان دهند یا آنکه تا مدت چهارماه یکی از اسناد ذیل را به وزارت معارف ارائه دهند.

اولاً : تصدیق تحصیل و تلمذ در مطب یکی از اطباء معروف مشروط بر این که در آن تصدیق نامه ذکر شده باشد که دارنده آن لااقل پنج سال بالاستمرار از تلامذه او بوده است.

ثانیاً : تصدیق نامه اطبای مریضخانه دولتی و آمریکایی؛

توضیح تصدیق نامه های مذکور فقط تا چهار ماه بعد از نشر این قانون اعتبار خواهد داشت و وزارت معارف بر طبق آن اجازه نامه طبابت خواهد داد بعد از انقضا آن مدت آن تصدیق نامه ها از اعتبار خواهد افتاد و فقط اسناد مذکور در ماده دوم این قانون برای تحصیل اجازه نامه معتب خواهد بود.

ماده 6 ) اشخاصی که بیش از ده سال در تهران استمرار مشغول طبابت بوده اند بهرحال حق دارند اجازه نامه طبابت بگیرند.

ماده 7 ) برای آنکه اشخاص مذکور در ماده پنجم و ششم این قانون به وزارت معارف معرفی شده اجازه نامه بگیرند از تاریخ نشر این قانون تا مدت چهار ماه کمیسیونی در وزارت معارف منعقد خواهد بود که اشخاص مزبور می توانند خودشان را به آن کمیسیون معرفی نمایند و کمیسیون مزبور مرکب خواهد بود.

اولاً : از یک نفر از معلمین طب دارلفنون؛

ثانیاً : از یک نفر از اطبای مریضخانه دولتی؛

ثالثاً : از یک نفر از اطبای معروف ایرانی؛

خامساً : از دو نفر از نماینده وزارت معارف که یکی از آنان رئیس کمیسیون خواهد بود اشخا مزبور معارف تعیین خواهد نمود.

ماده 8 ) از تاریخ نشر این قانون تا مدت سه سال هر سال دو نوبت در بهار و پاییز یک کمسیون منعقد خواهد بود. برای این که مطابق ماده پنجم این قانون اشخاصی را که بیش از پنج سال و کمتر از ده سال در تهران طبابت کرده و هیچ نوعی تصدیقی ندارند و خود را به کمیسیون مذکور در ماده قبل معرفی نموده اند به معرض امتحان درآورند. کمیسیون مزبور مرکب خواهد بود.

اولاً : از معلمین رسمی طبی دارالفنون؛

ثانیاً : از چهار نفر از اطبای معروف؛

ثالثاً : از یک نفر نماینده وزارت معارف که رئیس کمیسیون خواهد بود؛

تعیین اشخاص مذکور با وزارت معارف است.

ماده 9 : اشخاصی که تا تاریخ نشر این قانون در ولایات مشغول طبابت بوده و یا در تهران و ولایات دندانسازی می کردند باید تا یکسال بعد از شنر این قانون خود را بوزارت معارف معرفی کرده برای مداومت بشغل مزبور اجازه نامه تحصیل نمایند لیکن پس از انقضای یک سال در هیچک از نقاط ایران به هیچکس اجازه نامه طبابت و دندانسازی نخواهد شد. مگر بموجب اسناد مذکور در ماده دوم این قانون.

ماده 10 : هر کس برخلاف مقررات مواد فوق بشغل طبابت مشغول شود در نوبت اول اخطار می شود و در نوبت دوم چهار ماه محبئس و در نوبت سوم یک سال محبوس خواهد شد.

ماده 11 : بعد از انتشار این قانون هیچ طبیبی برای امور صحیه و طبی در ادرات دولتی مستخدم و اجیر نخواهند شد مگر این که بموجب اسناد مذکور در ماده دوم دارای اجازه نامه طبابت باشند.

ماده 12 : نسخه رمز کلیه ممنوع است و هر طبیبی که نسخه رمز بدهد مجازات او چهار ماه حبس خواهد بود.

ماده 13 : وزارت داخله مراقب خواهد بود که مدلول ماده اول این قانون از چهار ماه بعد از نشر آن در تهران و از یکسال بعد از نشر آن در ولایات بموقع اجرا گذاشته شود.

با تصویب این قانون و روآوردن علاقمندان به علم پرشکی جهت تحصیل در مدرسه طب چون شرایط ورود موکول به داشتن دیپلم علمی بود که از مدارس کامل متوسطه در آخر سیکل دوم یعنی 12 سال تحصیل که شش سال آن ابتدایی و شش سال متوسطه که دارای دو سیکل اول و سیکل دوم مواد تحصیلیل رشته پزشکی میبایستی دارای دیپلم کامل متوسطه رشته علمی باشند.

اجازه طبابت :

در ضل تربیت بندگان اعلیحضرت اقدس شهریاری خلداله ملکه و سلطانه چون معتمد السطان میرزا سید خان ولد جناب مستطاب آقاسید ابوالقاسم صدر العلماء همدانی بموجب تصدیقات چهار ساله علوم طبیه را کاملاً تحصیل کرده و در هر سال بخوبی از عهده امتحانات برآمده با تمجید خوب و نمره (39/ 16) لهذا از طرف وزیر علوم و معارف اجازه فارغ التحصیلی طب بشماره الیه داده شده و از تاریخ حق طبابت با کلیه حقوق مربوطه به او را دار است.

تاریخ چهارشنبه دهم شهر جمادی الاولی سال پیچ ئیل سنه 1326 قمری هجری.

محل امضاء رئیس مدرسه دارالفنون محل امضاء وزیر علوم و معارف

توضیح آنکه این اجازه طبابت بدو زبان فارسی و فرانسه صادر شده است.


گزارش کاراموزی برق، اصلاح سیستم برق فشار ضعیف

گزارش کاراموزی برق، اصلاح سیستم برق فشار ضعیف در 31 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی برق
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
گزارش کاراموزی برق، اصلاح سیستم برق فشار ضعیف

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی برق،اصلاح سیستم برق فشار ضعیف در 31 صفحه ورد قابل ویرایش



فهرست مطالب

عنوان صفحه

1.مقدمه .................................................................................................................................. 1

2.پارامترهای مهم در طراحی پست و انتخاب تجهیزات ............................................ 5

3.هماهنگی عایقی .................................................................................................................. 7

4.شن و شینه بندی ............................................................................................................. 9

5.فواصل زمین کردن نقطه نوترال و سیستم زمین ............................................................ 11

6.برقگیر ........................................................................................................................... 16

7.ترانسفورماتور .............................................................................................................. 19

8.سکسیونر .................................................................................................................... 20

9.کلیدهای قدرت ............................................................................................................. 23

10.ترانسفورماتورهای اندازه گیری .............................................................................. 26

11.موج گیر ................................................................................................................... 29

12.P.L.C ................................................................................................................... 32

13.جبران کننده ها ..................................................................................................... 35

14.سیستم های تغذیه DC و AC ............................................................................. 36

15.حفاظت ترانسفورماتور ......................................................................................... 48









گزارش کار آموزی

عنوان کار : اصلاح سیستم برق فشار ضعیف ساختمان آزمایشگاهی اصلاح بذر جهاد کشاورزی کرج واقع در کیلومتر 5 جاده مردآباد – و همچنین تغییر شکل کلی سیم کشی قدیمی ساختمان و ایجاد سیستم اعلام حریق .

علت این کار این بود که اصلاح بذر نیاز به دستگاه های جدید آزمایشگاهی برای کشت باکتری داشت و به همین منظور تصمیم به نوسازی سیم کشی کل ساختمان مربوط من جمله اداری و آزمایشگاهی

به همین منظور بعد از انجام مراحل اداری بین شرکت مهر پریشی و جهاد کشاورزی یک سیستم از شرکت برای بازدید محل فرستاده شد بررسی و مطالعه میزان مصرف هر یک از دستگاه ها به خصوص دستگاه های فوق حساس آزمایشگاهی و دستگاه هایی که مصرف برقی بالایی داشتند مثل اتوکلاو و دستگاه های اندازه گیری وزن و قطر باکتری و ...

و همچنین سیستم برق قدیمی ساختمان و فرسوده بودن سیم ها شرکت سه طرح به کمیسیون اداره کشاورزی ارائه کرد تا کمیسیون در مورد قیمت و نوع اجرای طرح تصمیم بگیرد .

طرح 1- اجرای سیم کشی از طریق داکت

طرح 2 – اجرای سیم کشی توکار ( هزینه بالایی داشت )

طرح 3 – اجرای سیم کشی از طریق راکت فقط بای آزمایشگاه ها

که کمیسون طرح اول ( اجرای سیم کشی از طریق داکت ) موافقت کرد . در واقع علت توکار نشدن سیم کشی علاوه بر مسئله هزینه ی بالا تر نسبت به دیگر طرح ها موجب تعطیل شدن ساختمان اداری برقی آزمایشگاه و در نتیجه از بین رفتن گونه های باکتری به علت قطعی برق در ساختمان می شد با تایید کمیسیون استارت کار عملی پروژه از تاریخ 20/12 روی ساختمان آغاز شد و بنا به در خواست جهاد کشاورزی در ایام تعطیل نوروز نیز برای سریع انجام شدن کار مشغول بودیم لازم به ذکر است چون برق نباید قطع می شد سیم کشی سابق همچنان برق دار بود . و سیستم جدید با داکت کشی و مشخص کردن مسیر های داگ با توجه به لطمه نزدن به زیبایی و حفظ نمای داخلی ساختمان و کوتاه شدن مسیر ها ادامه داشت .



مراحل کار :

مرحله اول : اجرای سینی کشی در راهروهای اصلی : این سینی ها به دلیل قطر بالای کابل سنگینی و زیاد بودن سیم ها استفاده شد در این قسمت امکان استفاده از داکت مقدور نبود و از سینی 20 استفاده کردیم . این سینی ها از تابلوی اصلی روی دیوارها نصب می شد .

2- ایجاد انشعاب از تابلوهای فرعی بوسیله داکت نمره 9 استفاده شد و مسیرهای فرعی ترکه مصرف کننده ی کمی داشتند از داکتهای 2 و 4 استفاده می شد . بعد از کار داکت کشی طبق نقشه تعداد رشته و نوع سیم مورد نظر در داکتهای مخصوص خود قرار گرفتند و شروع به نصب کلید و پریزهای روکار در محلهای مورد نظر مطبق نقشه ها انجام شد .

کابل ورودی به ساختمان و تابلو از پست 35+3*50 بوده بعد از سیم کشی توسط داکت و نصب کلید و پریزها شروع به نصب مهتابی ها کردیم که حدود 150 مهتابی بود پس تابلوی اصلی و تابلوهای فرعی سر جای خود قرار داده شد و برای حفاظت دستگاه ها و ایمنی یک چاه ادت در پشت ساختمان صفر گردید و در آن از کابل 16 استفاده شد و در انتهای کار پس از هماهنگی با متخصصین آزمایشگاهها پس از قطع برق حدود 40 دقیقه کل کابلها به کابلهای جدید وصل شد البته ( بعد از قطع برق ترانس ) این کار ها انجام شد البته ما می خواستیم ups و اپستی لایزر ثابت کننده ولتاژ هم بگذاریم که به علت بالا بودن هزینه موافقت نشد در خاتمه کار با نصب سانترال های اعلام حریق و سنورهای آنها طبق نقشه در حدود 7 روز کاری کار خاتمه یافت .

نتیجه کار : با توجه به کارهای انجام شده می توان گفت 50تا60% اجرای چنین کارهایی مربوط به محاسبات و خلاقیت های کاری بوده که زمان پر و حساس است از جمله این حساسیت ها محاسبه آمپراژ و پیش بینی اضافه شدن دستگاه ها در آینده و مابقی مشکلات مربوط به عملی کردن طرح ها می باشد.

لازم به ذکر است بدانید این ساختمان 40 سال پیش توسط اسرائیلی ها ساخته شده بود که در ساخت آن از تیرچه بلوک و بتون آرمه در دیوارها و سقفها استفاده شده بود که با مشکلات زیادی برای سوراخ کردن دیوار و سقف مواجه شده بودیم .



مشخصه فنی پروژه :

1- داکت کشی ، سیم کشی و نصب پریز مطابق نقشه BE.Z

2- داکت کشی ، سیم کشی و نصب سیستم روشنایی مطابق نقشه BE.3

3- داکت کشی ، سیم کشی و نصب سیستم تلفن مطابق نقشه BE.4

4- داکت کشی ، سیم کشی و نصب اعلام حریق مطابق نقشه BE.5

5- داکت کشی ، سیم کشی و نصب تابلو اصلی و تابلوهای فرعی مطابق نقشه های BE.6 و BE.7

اندازه گیری جریان را از روی پلاک دستگاه و آنهایی که نداشتند با کلمپ یک بازویی که روی اهم متر است و دور سیم می انداختیم البته فقط یک رشته و از روی سیم جریان را اندازه می گیرد .





یک وسیلة حفاظتی باید مشخصه های زیر را داشته باشد:

1.در ولتاژ نامی شبکه هیچ عکس العملی از خود نشان ندهد.

2.در اضافه ولتاژهای بوجود آمده سریعاً از خود عکس العمل نشان داده و آن را به زمین هدایت کند.

3.ظرفیت عبور موج جریان با دامنه زیاد و با مدت زمان معینی را داشته باشد.

4.بعد از هر تخلیه الکتریکی،عبور قدرت در فرکانس معمولی ادامه نداشته باشد.

5.از نظر اقتصادی و هزینه های تعمیر و نگهداری و نصب مقرون به صرفه باشد.



برقگیر:

وسایل حفاظتی کاملی که در شبکه های قدرت جهت کنترل اضافه ولتاژها مورد استفاده قرار می گیرد برقگیرها می باشند.یک برقگیر تشکیل شده از: پوشینگ پرسلین که در داخل آن یک سری فاصلة هوایی بطور سری با دیسکهایی از جنس Silicon قرار گرفته اند.برقگیرهای فوق بنام Value Type موسومند و بدین گونه عمل می کنند که در ولتاژ نامی شبکه هیچ گونه شکست الکتریکی در فواصل هوایی بوجود نیامده و همچنین مقاومت المانهای غیر خطی خیلی بالاست.لذا برقگیر هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد.ولی در زمان بوقوع پیوستن اضافه ولتاژهای معین در شبکه فواصل هوایی موجود در برقگیر اتصالی شده و همچنین مقاومت المانهای غیر خطی شدیداً کاهش می یابد و موج جریان به زمین تخلیه می شود تا زمانی که

اضافه ولتاژ کنترل شود.برقگیر فوق دارای معایب و محدودیت هایی می باشند مثلاً وجود فواصل هوایی در طول برقگیر باعث عدم توزیع یکنواخت ولتاژ می شود.می توان برای رفع عیب آن مقاومت های غیر خطی را بطور موازی با فواصل هوایی بکار برد.ظرفیت جذب انرژی این نوع برقگیرها محدود می باشد.



برقگیر ZNO

در این نوع برقگیرها فواصل هوایی وجود ندارد و برحسب مقدار ولتاژ نامی تعدادی از المانهائی از جنس اکسید روی با مشخصة مقاومتی کاملاً غیر خطی به یکدیگر سری می شوند.در ولتاژ نامی المانها دارای مقاومت خیلی بالا بوده ولی در اضافه ولتاژها میزان مقاومت آنها سریعاً کاهش می یابد و جریان به زمین تخلیه می شود تا اضافه ولتاژ بوجود آمده کنترل شود.



مشخصات الکتریکی و فنی برقگیرها:

1.ولتاژ نامی:حداگثر ولتاژی که برقگیر بطور دائم می تواند تحمل کند بدون اینکه صدمه ببیند.

2.ولتاژ باقیمانده:ولتاژی که بین ترمینالهای برقگیر در زمان تخلیه جریان و عمل برقگیر بوجود می آید که می باید با استفاده از مقاومت های کاملاً غیر خطی مقدار آن را به حداقل رساند.

3.ولتاژ جرقه:عبارتست از اضافه ولتاژی که باعث عمل برقگیر می شود.

4.حداکثر جریان تخلیه:حداکثر جریانی که برقگیر می تواند بدون خسارت دیدن و یا تغییر مشخصات فنی از خود عبور دهد.

5.ظرفیت انرژی ورودی:ماکزیمم انرژی مجازی که برقگیر می توند در طراحی یک زمان مشخص جذب کند.صرف نظر از ساختمان داخلی برقگیرها به سه دسته تقسیم می شوند.

1.برقگیر تیپ پست

2.برقگیر تیپ خط

3.برقگیر تیپ توزیع





7.ترانسفورماتور

انرژی الکتریکی تولید شده به وسیلة نیروگاههای حرارتی و آبی معمولاً از مراکز صنعتی و مصرف کننده ها فاصله زیادی دارند.این انرژی بواسطة محدودیت های موجود در ساخت واحدهای تولید کننده،در ولتاژهای پایین نظیر 6 و 11 و 21 و قدرت های بالا تولید می شود.انتقال این قدرتها تحت ولتاژهای پایین با وجود فاصله زیاد بین تولید کننده ها و مصرف کننده ها باعث افت ولتاژهای زیاد و توان خواهد شد.لذا به مبدلهایی برای تبدیل ولتاژهای پایین به ولتاژ بالا برای کاهش تلفات و انتقال آن به نقاط دوردست نیاز است.همچنین ولتاژهای بالای انتقال داده شده برای استفاده مصرف کننده ها در مراکز صنعتی و شهرها مناسب نیست،لذا در این گونه مناطق احتیاج به مبدلهای کاهندة ولتاژ می باشد.این مبدلها را ترانسفورماتور قدرت می نامند که بصورت دو سیم یا سه سیم پیچیده می باشند.

در مورد پستهای دو سطح ولتاژ از یک ترانس دو سیم پیچه برای کاهش یا افزایش ولتاژ استفاده می گردد ولی در مورد پستهایی با سه سطح ولتاژ باید بررسی های مناسب نظیر محاسبات اقتصادی،میزان استقلال در تغذیه هر یک از شبکه های ثانویه،نوع ترانسفورماتور و رابطة برداری بین شبکه ها صورت گیرد که آیا از یک ترانس سه سیم پیچه استفاده شود یا از ترانس دو سیم پیچه.



8.سکسیونر

کلیدهای قدرت در یک پست فشار قوی قطع و وصل فیدرهای خروجی و ورودی و برقراری ارتباط بین قسمت های مختلف را تحت هر شرایط به عهده دارند.جهت ایجاد ایمنی در بهره برداری و تعمیرات و قطع فیزیکی یک قسمت از قسمت های دیگر از سکسیونر استفاده می شود.سکسیونرها می توانند کار قطع و وصل سیستم در حالتی که تقریباً شدت جریان صفر می باشد را انجام دهند و همچنین آنها می توانند ولتاژ و جریان کاپاسیتو و خیلی کم را قطع نمایند ؛ علاوه بر مطالب فوق سکسیونرها می توانند در انجام مانور سریعتر و بهتر نمودن ایزولاسیون در پستها به کلیدها کمک نمایند.سکسیونرها در حالت باز می توانند ولتاژ نامی را بطور دائم و اضافه ولتاژهای موقت را در زمان های کوتاه تحمل نماید.







انواع مختلف سکسیونرها:

سکسیونرها از نظر شکل ظاهری انوع مختلفی داشته که مهمترین آنها عبارتند از:

1.سکسیونر تیغه ای یا کاردی:این نوع برای ولتاژهای پایین و متوسط مصرف داشته و بصورت یک پل و سه پل تولید می شود.دارای یک کنتاکت ثابت و یک متغیر می باشد.قطع و وصل کلید ممکن است دستی توسط اهرم یا موتوری از راه دور و یا کمپرسی با هوای فشرده انجام شود.

2.سکسیونر کشویی:معمولاً جهت ولتاژهای پایین و یا متوسط که در ساختمان ها و در داخل کیوسک قرار گرفته اند مورد استفاده قرار می گیرند.میلة متحرک این سکسیونرها بصورت کشویی بر روی مدار حرکت می کنند.مزیت کلی این نوع سکسیونرها عدم نیاز به اشغال فضا در حالت قطع می باشد.

3.سکسیونر افقی از نوع Horizented Center Break

در این سکسیونرها که در ولتاژهای متوسط و زیاد مورد استفاده قرار می گیرند هر دو کنتاکت متحرک بوده و سکسیونرها از وسط به دو قسمت تقسیم می شوند.

4.سکسیونر افقی دورانی سه پایه ای: Center Rotating Post

این سکسیونر دارای سه پایه بوده که دو پایه کناری کنتاکتها ثابت قرار گرفته و بر روی پایه میانی میله هادی و روابط بین دو کنتاکت قرار گرفته است.این میله می تواند دو کنتاکت ثابت را به یکدیگر متصل نماید.

5.سکسیونرعمودی

این سکسیونرها مانند حالت تیغه ای بوده و لیکن این سکسیونرها طوری طراحی می شوند که بتوانند مناسب جهت جریانها و ولتاژهای بالا باشند استفاده از این سکسیونرها فاصله بین فازها را به حداقل می رساند.

6.سکسیونر قیچی ای Pantograph Type

برای فشارهای زیاد و خیلی زیاد بسیار مناسب است زیرا به علت اینکه کنتاکت ثابت آن را شین یا سیم هوایی تشکیل می دهد احتیاج به دو پایة عایقی مجزا از یکدیگر که در فشار قوی باعث بزرگی ابعاد و سنگین وزن آن می شود ندارد . فقط شامل یک پایة عایقی است که چنگک یا تیغة قیچی مانند آن نصب می شود و با حرکت قیچی مانندی با شین یا سیم هوایی ارتباط پیدا می کند.

7.سکسیونر زمین Earthing Switch

پس از قطع دو طرف یک خط توسط کلیدها جهت ایجاد ایمنی به منظور کار کردن روی خط از سکسیونرهای زمین استفاده می شود.

9.کلیدهای قدرت Power Grcuit Breaker

کلیدهای فشار قوی به منظور قطع و وصل نمودن نیروگاهها،خطوط انتقال،مصرف کننده ها و سایر تجهیزات صورت می گیرد.بطور کلی،قطع و وصل کلیدهای قدرت به دو حالت زیر انجام می گیرد:

1.قطع کلید بدون برنامه قبلی که در نتیجه بروز عیب و یا اتصالی در شبکه اتفاق می افتد و در این حالت کلید بصورت اتوماتیک توسط راههای حفاظتی و وسایل کنترل فرمان می گیرد.

2.قطع کلید با برنامه قبلی جهت انجام تعمیرات،بازرسی،سرویس و… که در این حالت کلید توسط اپراتور قطع و وصل می شود یک کلید قدرت باید مشخصات زیر را داشته باشد :

1.جریان نامی شبکه را بطور دائم و جریان اتصال کوتاه را برای مدت کوتاهی تحمل کند.

2.در زمانی که کلید باز است باید ولتاژ نامی و اضافه ولتاژهای موقتی ر تحمل کند.

3.توانایی قطع جریان را در حالتهای مختلف،جریان نامی،جریان اتصال کوتاه،و در سریعترین زمان ممکنه داشته باشد.

.جبران کننده ها:

مصرف کننده های انرژی الکتریکی در جریان متناوب دو نوعند.

یک دسته از آنها توان اکتیو مصرف می نماید نظیر هیترها و لامپهای روشنایی و دسته دیگر انرژی را بصورت ایجاد میدان های الکتریکی و مغناطیسی مصرف می نمایند نظیر موتورهای الکتریکی،خازن ها،لامپ های گازی که توان مصرفی توسط این وسایل به توان اکتیو مشهور است خطوط انتقال انرژی نیز خود توان اکتیو و راکتیو مصرف می نمایند.توان راکتیو مصرف نمی شود.یک وسیله اندوکسیونی برای مدتی انرژی از تولید کننده می گیرد و زمانی دیگر آن را پس می دهد مثلاً برای یک شبکه با فرکانس 50 یک مصرف کنندة سلفی به مدت 200 ثانیه توان را دریافت و در 20/1 ثانیه بعدی آن را پس می دهد.

به علت داخل و خارج شدن مصرف کننده های مختلف در شبکه مسایل زیر در خطوط انتقال بوجود می آید.

1.افت ولتاژ 2.ازدیاد ولتاژ

3.تغییر در انتقال توان 4.ضریب توان

دو مسئله اول اثر مستقیم بر مصرف کننده ها داشته و از آنجائی که مصرف کننده ها تحت اختلاف پتانسیل های مشخص کار می کنند می بایستی حتی الإمکان نوسانات ولتاژ در شبکه کم باشد.

سومین مسئله بستگی به مقدار توان انتقال داده شده توسط خطوط را دارد و چارمین مسئله مربوط به ضریب توان است.

1.افت ولتاژ:

با عبور جریان از خطوط انتقال افت ولتاژی در آنها بوجود می آید و باعث می شود ولتاژ انتهای خطوط کم شود .



12.ارسال سیگنالهای مخابراتی در سیستم های فشار قوی (P.L.C)

امروزه ارسال پیام و مکالمات و فرمانهای کنترلی و کنترل بار فرکانس، … در سیستم های قدرت بیشتر توسط خطوط انتقال انرژی انجام می گیرد.

جهت برقرار نمودن ارتباط از یک مرکز به نقاط مختلف می توان با استفاده از سیستم ماکرویوو و خطوط فشار قوی استفاده کرد.انتقال سیگنالهای P.L.C از طریق یک مدار بالا گذر یا میان گذر صورت می گیرد.

واحد کوپلاژ به عنوان تطبیق دهنده سیگنالهای P.L.C با مشخصات امپدانس خط انتقال و ظرفیت خازن C.V.T عمل می کند ساختمان داخلی واحد کوپلاژ شامل یک فیلتر فرکانس و یک بوبین تخلیه و یک ترانس تطبیق دهنده امپدانس می باشد.

خازنهای کوپلاژ باعث اتصال تجهیزات P.L.C به خطوط فشار قوی می شوند.یکی از مهمترین کارهای خازنهای کوپلاژ جدا نمودن دو سیستم با ولتاژ متفاوت از همدیگر است.مولد فرکانس کاریر دارای ولتاژ پایین و خطوط فشار قوی دارای ولتاژهای بسیار بالا می باشند.

خازن کوپلاژ باعث جلوگیری از اعمال پتانسیل بالا به تجهیزات فشار ضعیف P.L.C می گردد.

در موقعیت هایی که لازم است ولتاژ فشار قوی اندازه گیری شود یک راه بسیار جالب و اقتصادی این است که از یک ترانس ولتاژ خازنی بجای خازن کوپلاژ استفاده شود.

ترانس ولتاژ خازنی هم می تواند در نقش ترانس ولتاژ و هم در نقش خازن کوپلاژ انجام وظیفه نمایند.

در سیستم های مختلف P.L.C روش مکالمه،تغذیه و مدوله کردن سیستم با همدیگر فرق می کند این سیستم ها بر اساس عملگردشان به دو دسته ساده و دو جزیی طبقه بندی می شوند.

یک سیستم PLC ساده سیستمی است که در آن در هر لحظه فقط از یک ایستگاه عمل می کند در این سیستم تمام پستها در یک کانال بر روی یک فرکانس عمل می کنند و انتقال و دریافت پیام را نمی توان بط,ر همزمان در یک پست انجام داد.زیرا واحد انتقال دهندة مسیر دریافت کننده را مسدود کرده و حتی ممکن است به آن صدمه بزند .

الف:استفاده از جبران کنندة خازنی:

به منظور تنظیم و کنترل کردن ولتاژ و تصحیح قدرت به علت ارزانی و سادگی سیستم آن بسیار متداول است و به دو صورت سری و موازی قرار می گیرند.


چگونگی ترغیب کردن خوردن قرص آهن برای دانش آموزان مدرسه راهنمایی

چگونگی ترغیب کردن خوردن قرص آهن برای دانش آموزان مدرسه راهنمایی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
چگونگی ترغیب کردن خوردن قرص آهن برای دانش آموزان مدرسه راهنمایی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

چگونگی ترغیب کردن خوردن قرص آهن برای دانش آموزان مدرسه راهنمایی

فهرست

چکیده :. 4

مقدمه :. 5

توصیف وضعیت موجود وبیان مسئله. 6

بیان مسئله. 7

تعریف واژگان. 7

ترغیب. 8

قرص آهن:. 8

شواهد1. 9

یافته های علمی. 10

هدف کلی: 10

اهداف اختصاصی:. 10

استراتژی ها:. 10

نوجوانان باید برای پیشگیری از کم خونی فقر آهن به توصیه های ذیل عمل کنند:. 13

پیشینه تحقیق :. 15

تجزیه وتحلیل. 16

ارائه راه حل های موقت. 17

انتخاب واجرای راه حل. 19

شواهد 2. 19

ارزیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار آن. 20

پیشنهادات. 20

منابع ومآخذ : 21

چکیده :

آهن اساسی ترین ماده مغذی اولیه برای ساختن گلبولهای قرمز خون می باشد و اگر این ماده مغذی به مقدار کافی در دسترس بدن نباشد با ادامه کمبود و تخلیه ذخائر بدن, کم خونی فقر آهن بروز می کند. کمبود آهن و کمخونی ناشی از آن در واقع شایع ترین مشکلات تغذیه ای در جهان است و بیش از 2 میلیارد نفر از مردم جهان دچار کمبود آهن و کم خونی هستند. بر اساس بررسی کشوری شیوع کم خونی فقر آهن در زنان 49-15ساله، بیشترین میزان شیوع کمبود آهن در دختران 19-15ساله(39درصد)گزارش شده است

در این میان کاهش قدرت یاد گیری واثرات جبران ناپذیر آن از اهمیت ویژه برخوردار است لذا باتوجه به اهمیت موضوع وپیامد مهم کم خونی ناشی از فقر آهن وهمچنین عدم علاقه دانش آموزان به خوردن قرص آهن برآن شدم پژوهشی در زمینه ترغیب دانش آموزان مدرسه ام به خوردن قرص آهن انجام دهم کیس مورد نظر من تعدادی از دانش آموزان پایه سوم راهنمایی است در این تحقیق شواهد موجود اظهارات معلمین ومعاون مدرسه ومشاهدات خودم وضعیت ظاهری دانش آموزان ونظر والدین و دیدن پرونده سلامت دانش آموزان است در تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده راهکار هایی پیش بینی شده ودر طرح پژوهش به اثبات رسید ودر ارزش یابی به عمل آمده مشکل عدم علاقه دانش آموزان به خوردن قرص آهن برطرف گردید ووضعبت بهبود بخشید وهمچنین در درمان کمخونی فقر آهن دانش آموزان مؤثر واقع شد .


گزارش کاراموزی برق شرکت بین المللی نورآوران شیهین در استان زنجان

گزارش کاراموزی برق شرکت بین المللی نورآوران شیهین در استان زنجان در 14 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی برق
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
گزارش کاراموزی برق شرکت بین المللی نورآوران شیهین در استان زنجان

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی برق شرکت بین المللی نورآوران شیهین در استان زنجان در 14 صفحه ورد قابل ویرایش


«فهرست مطالب»

آشنایی با مکان کارآموزی

گزارش کار روزانه

پروژه ی ساخت تابلوهای فشار قوی ایستاده

پروژه ی ساخت تابلوهای قطع و وصل دیواری شرکت باکو

پروژه ی ساخت تابلوهای قطع و وصل اتوماتیک ایستاده برای شرکت تصفیه آب شیراز

پروژه ی ساخت تابلوهای تابلوهای قطع و وصل رنگ کاری تراکتور

نتایج و پیشنهادات






آشنایی کلی با مکان کارآموزی

شرکت بین المللی نورآوران شیهین در استان زنجان، شهرستان، شهرصنعتی، فاز 4، خیابان E ، قطعه 9، روبروی ساختمان مرکزی مادیران واقع گردیده است. این شرکت در زمینی به مساحت 8000 متر مربع احداث گردیده است.

این شرکت دارای 2 سوله می باشد، یکی از سوله ها به مساحت 4000 مترمربع و دیگری به مساحت 3000 مترمربع میباشد. سوله ی کوچکتر مخصوص ساخت قطعات و بدنه تابلوها و سوله ی بزرگتر که به سوله ی مونتاژ معروف است و همان طور که از اسمش نیز مشخص است مخصوص مونتاژ تابلوها می باشد که در آن قطعات لازم در صنعت برق بر روی بدنه نصب شده و سیم کشی آن صورت می گیرد. سوله کوچکتر کارگاه های آهنگری، جوشکاری، رنگ کاری را شامل می شود. در این سوله ورق ها را به اندازه های لازم برش داده و سپس خم کاری های لازمه را روی آن انجام داده و سپس جوشکاری یا کارهای دیگر را انجام داده و بدنه تابلو را می سازند. بعد از تکمیل کارهای تابلو آن را به کارگاه رنگ کاری برده و تابلوها را با دستگاه رنگ کاری می کنند. پس از اتمام آن تابلوها را به سوله ی مونتاژ می برند تا کارهای لازم روی آن انجام شود. به سوله ی مونتاژ وارد می شویم در سمت راست سوله قسمت های اداری قرار دارند ابتدا اتاق معاون، سپس اتاق رئیس شرکت بعد از آن اتاق مسئول ایزو در شرکت و استراحتگاه و نماز خانه و در انتهای سوله آشپزخانه، ناهارخوری و انبار قرار دارد.

این شرکت دارای 86 نفر کارگر می باشدکه 42 نفر آنها در قسمت ساخت بدنه و قطعات بدنه و 44 نفر دیگر در قسمت مونتاژ مشغول به کار می باشند. ساعت کاری این شرکت از ساعت 30/7 الی 16 به مدت 8 ساعت کاری می باشد و معمولاً هر روز 2 ساعت کارگران اضافه کار می مانند. روزهای کاری شرکت از شنبه تا چهارشنبه بوده و پنجشنبه و جمعه تعطیل می باشد.

این شرکت تابلوهای سه فاز و تکفاز قطع و وصل، روشن و خاموش، فشار قوی، فشار ضعیف و فشار متوسط را بنا به درخواست متقاضیان برای آنها طراحی کرده و می سازند. این شرکت درخواست های خود را از داخل و خارج از کشور دریافت می نماید. شرکت دارای یک دفتر مرکزی در تهران بوده که بعد از دریافت سفارشات با توجه به تقاضای آنها نقشه ها را طراحی نموده و برای شرکت ارسال می نمایند. در شرکت ابتدا بدنه ها براساس اندازه های داده شده طراحی و ساخته می شود و سپس مونتاژ می گردد.

وسایل مورد نیاز مانند : کنتاکتور، رله، ترمینال، دیژینکتور، سکسیونر، شمش های مسی، فیوزها و ........ در تابلو سوار می شوند. سپس سیم کشی مدار انها صورت می گیرد این تابلوهابه صورت ایستاده یا دیواری، کنترل از راه دور یا نزدیک طراحی می شوند.

سرمایه گذار اصلی شرکت و صاحب شرکت شرکت مهندس علی رضا دیلمی است که دارای مدرک مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف می باشد. طراح اصلی نقشه ها مهندس شیخ الاسلام بوده که دارای مدرک مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف است.

گزارش کار روزانه

اولین روزی که ما وارد شرکت شدیم ابتدا سرپرست شرکت ما را با قسمتهای مختلف شرکت آشنا کرد و با کارکنان شرکت نیز آشنا شدیم بخشی از وسایل را به نشان داده و توضیحاتی در مورد آنها به ما داد سپس ما را با حسن آق آشنا ساخت و به ایشان گفت که به ما اجازه دهد تا در کنار او کار کنیم و از تجربیات و راهنمایی های ایشان استفاده کنیم. حسن آقا ابتدا توضیحاتی در مورد شرکت، کارهایی که در آنجا انجام می شود و تابلویی که خود بر روی آن کار می کرد برای ما گفت. سپس در مورد وسایل برقی شروع به صحبت کرد و بعد اندکی درباره ی رله ها، کنتاکتورها، فیوزها، بی متال، اینتریول، سکسیونر، دیژینگتورو غیره صحبت کرد. روز اول با آشنایی با قسمت های مختلف شرکت وسایل کار، محیط کار، نحوه کار در شرکت، شمش کاری، سیم کشی، نصب قطعات در بدنه وغیره گذشت.

پروژه ی ساخت تابلوهای فشار قوی ایستاده

روز دوم وارد شرکت شدم و به نزد حسن آقا رفتم و با هم شروع به کار کردیم. پروژه ای که کارگران بر روی آن مشغول به کار بودند ساخت 130 عدد تابلوی ایستاده ی فشار قوی بود که حدود 115 تابلوی آن تکمیل و آماده ی تحویل بود و پانزده تابلوی دیگر باقی مانده بود که باید هفته کل تابلوهای سفارشی آماده تحویل می شد.

این تابلوها برای شرکت الکترو صنعت بود. با راهنمایی حسن آقا و نگاه به کارکردن او و تضیحای که می داد من نیز شروع به کشیدن سیم مدار فرمان شدم البته در این تابلوها کار نصب قطعات و شمش کاری آن انجام شده بود و فقط سیم کشی آن باقی مانده بود که این کار را من انجام دادم.

بود و به کنترل از راه دور بود و به کنترل از راه دور معروف بود.

در این روز هشتاد تابلوی دیگر آماده ی نصب قطعات وسیم کشی بود. این تابلوها را بر روی خرک قرار دادیم سپس شروع به اندازه گیری برای نصب قطعات و مشخص کردن سوراخ ها برای نصب قطعات کردیم. جای قطعات را مشخص کرده شروع به سوراخ کردن آنها نمودیم سپس اینترپول کلیدهای قطع و وصل، ترمینال ها و ... را نصب کردیم و جاهایی را که نیاز به قرار دادن کانال داشت اندازه زدیم و کانال ها را به اندازه های زده شده بریدیم و بر روی تابلو با پیچ نصب کردیم البته در داخل کانال بر روی پیچها چسب می ریختیم تا اتصالی به وجود نیاید بعد درب تابلو را آورده و جا انداختیم و به وسیله لولا به بدنه نصب کردیم کلیدها را نیز بر روی درب تابلو نصب کردیم آنها شش کلید چپ گرد راست گرد بودند این هشتاد تابلو دیواری بودند و همچنین کنترل از راه نزدیک و ابعاد آنها یک متر در هشتاد سانتی متر بود.

در این روز شروع به سیم کشی مدار فرمان و قدرت این تابلوها کردیم ابتدا ورودی ها R.S.T به ترمینال دادیم سپس آن را به ورودی اینترپول دادیم همان طور که قبلاً ذکر شد انترپول از داخل به وسیله ی یک ماده به هم وصل بود. اینترپول 36 عدد کلید داشت از هر کلید یک سیم گرفتیم تا به کلیدهای روی درب تابلو بدهیم و به همه این سیم ها شماره سیم انداخته و به دو طرف آن سر سیم زدیم و به اینترپول بستیم و سیم کشی های دیگری آن را نیز انجام دادیم. سیم ها را مرتب کرده فرم داده و درون کانال خواباندیم البته سیم ها را به اندازه ی 5 الی 8 سانتی متر اضافه تر در کانال می گذاشتیم تا اگر مشکلی پیش آمد و نیاز به عوض کردن سیم نداشته باشیم همه ی سیم ها را به دست زده و فرم بندی کردیم این کار را تمام کارکنان قسمت مونتاژ و کارورزان با کمک هم انجام دادند و در طی کار کارگران مونتاژ بر کارورزان کنترل دقیقی داشتند.

در این روز ما به سیم کشی مدار روی در پرداختیم و بعد از نصب کلیدهای چپ گرد و راست گرد و چراغهای سیگنال شروع به سیم کشی کردیم. سیم هایی که از اینترپول آمده بود با توجه به شماره سیم به کلید مربوطه وصل کردیم. باید توجه می کردیم که شماره سیم ها درست انداخته شده باشد و سیم ها در جهت درست به کلیدهای چپ گرد و راست گرد روی در وصل شوند. و باید توجه می شد که ترتیب سیم های T , S , R آن درست باشد چون اگر جز این باشد اتصال در مدار ایجاد می شود و خطرناک است. به هر کلید شش سیم وصل می شد بعد سیم های خروجی را به ترمینال بردیم و وصل کردیم. در ضمن یک سیم اضافه در هر کانال قرار می دادیم که اگر زمانی شرکت خواست یک خط به مدار خود اضافه کند مشکلی نداشته باشد.


گزارش کاراموزی بررسی شورا

گزارش کاراموزی بررسی شورا در 22 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
گزارش کاراموزی بررسی شورا

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی بررسی شورا در 22 صفحه ورد قابل ویرایش




مقدمه 3 ـ 1

بیان مسئله 5 ـ 4

اهمیت وضرورت 7 ـ 6

اهداف تحقیق 8

تعاریف عملیاتی 9

شورا مظهر جامعه چند صدایی دیالوگ 11 ـ 10

بررسی ویژگیها در دوره اول شورا 14 ـ 11

فراوان شغل اعضاء شورای اسلامی 18ـ 15

قوانین مربوط به شورای اسلامی شهر وروستا

امور داخلی وتشکیلات شورای اسلامی

امور مالی





چکیده

شورا باید همه جا باشد . امام خمینی ( ره )

شورا یکی از ارکان تقویت مدیریت است ولازمه تحقق اهداف است . وقرآن کریم به طور صریح مدیران را مکلف می کند که در اموری که نیاز مبرم به تحقیق دارد از افکار واندیشه های تابناک انسانها بهره مند شوند تا ضریب اطمینان جهت دستیابی به اهداف تسسهیل گردد .

وشورا اسلامی موجب تحکیم وتعمیق ارزشها می شود . وزمینه ساز برای آموزش وارتقای سطح فرهنگی است . وتوسعه وتقویت فعالیت گروهها وسازمانها در گرو شورا ومشارکت است .

وشورا موجب بسط مسئولیت پذیری وتقویت تصمیم سازی وتصمیم گیری جهت دست یابی به اهداف عالیه مدیریت به شمار می رود .

ودر نهایت رسالت شورائیان با همیاری مدیران ایجاد محیط فرهنگی وانسانهای یا فرهنگ است . بهبود کیفیت ، بهره وری روحیه وانگیزش در مدیریت مشارکتی است .







مقدمه

مشورت ادراک وهوشیاری دهد عقلها را عقلها یاری دهد

امر شاورهم برای آن بود کز تشاور سهووکثر کمتر شود

عقل را باعقل دیگر یار کن امر شوری بینهم را کار کن

عقل با عقل دگر عقلا شود نور افزون گشت ره پیدا شود

انقلاب اسلامی در ایران با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی وبر خورداری از دو پشتوانه عظیم اسلامیّت وجمهوریّت وبا تکیه بر آیات نورانی قرآن کریم وسیره ی پیامبر عظیم الشان اسلام ( ص ) وائمه معصومین علیه السلام واندیشه های جاویدان امام خمینی ( ره ) ومقام معظم رهبری ، شورا ومشارکت مردم را لازمه ی توفیق واستمرار هدف های والای خود می داند ودر راستای اصول چهار گانه تحویلات مدیریتی برنامه های دولت یعنی تمرکز زدایی ، جلب مشارکت ، واگذاری اختیارات ، انعطاف پذیری در برنامه ها واجرا ، موجب پیشرفت امور ودست یابی به اهداف عالیه خواهد بود .

انگیزه ی نیرومندی که مردم را با سمت شورای جلب می نماید این است که ذاتاً می خواهند بدانند ، از این رو بعد کنجکاوگر روحش او را به پرسش وا می دارد . توجه به مشورت در کارها آن چنان اثرات اجتماعی داشته است که در دو انقلاب یکصد ساله اخیر کشور ما یعنی انقلاب مشروطیت وانقلاب اسلامی ایران مضومن این دو آیه به عنوان مظهری از خواست واراده ملت در برابر استبداد وخود کامگی وحکومت مطلقه تجلی یافته است . در تالار مجلس شورای ملی سابق آیه « وشاورهم فی الامر » در برابر دیدگان نمایندگان قرار داشت واصل هفتم از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با استناد به این دو آیه ، شوراها اعم از مجلس شورای اسلامی تا شورای شهر وروستا ونظایر آنها را از ارکان تصمیم گیری واداره امور کشور می شناسد .

اصل هفتم : طبق دستور قرآن کریم « وامرهم شورای بینهم » وشاور هم فی الا مر شوراها ، مجلس شورای استان شهرستان ، شهر ، محل یا بخش روستا ونظایر اینها از ارکان تصمیم سازی وتصمیم گیری جهت اداره امور کشور هستند .

در تاریخ اسلام به ثبت رسیده است که پیغمبر اکرم ( ص ) هرگز به روش مستبدان رفتار نمی کرد در اموری که از طرف پروردگار دستور نازل نگردیده بود ، با اصحاب به مشورت می نشست ونظر ورای آنان را محترم می شمرد واز این طریق بدانها شخصیت می داد . در غزوه بدر مسأله اقدام به جنگ وتعیین محل اردگاه ونحوه رفتار با اسرای جنگی را به شور گذاشت ودر جنگ احد نیز درباره استقرار اردو در شهر مدینه ویا خارج از آن به مشورت پرداخت ارزش دادن به اصحاب ویاران ، طرف شور قرار دادن آنها شخصیت دادن به آنها از علل عمده نفوذ عظیم وبی نظیر او در جمع صحابه بود .

ودر نهایت به سروده حافظ اشاره می کنیم که اهمیت شورا ومشورت را به زیبایی به تصویر می کشد .

سالک از نور هدایت ببرد راه به دوست

که بجایی نرسد گر به خلالت برود

مشکل خویش بر پیر مغان بردم دوش

کو به تأیید نظر حل معما می کرد . حافظ

بیان مسأله

مشارکت یک مفهوم قدیمی است که ریشه در اداره امور عمومی وافکار مذهبی دارد وبه عنوان مثال مشارکت بر مبنای مشورت در اسلام تحت عنوان شورا مورد توجه جدی قرار گرفته است ، قرآن کریم به طور صریح مدیران را مکلف می کند در اموری که نیاز به تحقیق وتفحص دارد بر مبنای مشورت به تصمیم گیری بپردازند امروزه مدیریت مشارکتی به عنوان یکی از عناصر تئوری نئو کلاسیک مطرح است .

تئوری های سازمانی ومدیریتی در طول سال ها با تأکید بر تصمیم گیری مشارکتی شکل گرفته اند که مهم ترین آنها شامل مدیریت کیفیت فراگیر است .

مشارکت وشور در تصمیم گیری یک مفهوم قدیمی اما با اهداف سیاسی اجتماعی تازه است که راهکارها وراهبردهایی را برای حل برخی از مسائل سازمانی ومدیریتی ارایه می دهد . با توجه به پذیرش فراینده آن در کشور های مختلف ، دیگر مشارکت یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است . مشارکت در سازمانهای مدرن به عنوان هسته اصلی اجتماعی عمومی مردم سلاری ( پارادایم دموکراسی ) محسوب می شود .

ابن خلدون می گوید : فرهنگ های سر زنده ، فرهنگ هایی هستند که بیشتر تن به تعامل فرهنگی با فرهنگ های هم جوار می دهند ولازمه تربیت انسانهایی با فرهنگ سر زنده ، گفتمان ، شورا ورایزنی ومشارکت مدنی است .

شورا اسلامی به منظور توسعه وتعمیق فرهنگ مشارکت در بین مردم است شورا محل ، تمرین عقلانیت وخلاقیت جمعی است .

همانطور که توقع داریم آنان نظرات ما را تحمل نمایند .

( 1 ) شورا : نشانه احترام وادب است . احترام به قانون ، قانون لازمه جامعه مدنی است ورعایت ادب در مقابل دیگران حتی آنها که نظر مخالف دارند . رعایت ادب بیشتر باعث جذب دیگران می شود .

شورا مظهر جامعه چند صدایی ( دیالوگ )

توماس هابس ، اندیشمند سیاسی وجامعه شناس برجسته قرن 17 انگلیس وبنیانگذار تئوری قرار داد اجتماعی معتقد است که در نظام طبیعی ، افراد از 100 % آزادی بر خوردارند اما آزادی بدون امنیت یا آزادی همراه با ترس ونگرانی از تجاوز ( شبیه به آنچه که امروزه در تهاجم وحشیانه آمریکا وانگلیس به مردم مظلوم عراق شاهدیم ) بنابر این برای رسیدن به امنیت یک قرار داد مفروضی میان اعضای جامعه امضاء می شود تا از نظام طبیعی به نظام سیاسی منتقل شود ، در نظام سیاسی 100 % آزادی باتدوین قواعد وقوانین تقسیم بر 2 می شود وحاصل جمع آن 50 % آزادی و50 % امنیت خواهد بود وضامن اجرای امنیت وآزادی ، قانون است بنابر این مثلث امنیت آزادی وحقوق ، نخستین ضریب سیاسی اجتماعی حیات جمعی بشر است وبه همین دلیل جان لاک بنیانگذار لیبر السیم سیاسی معتقد است که آزادی بدون قانون مثل قانون بدون آزادی است وهم چنین امنیت بدون آزادی مثل آزادی بدون امنیت است . وشورا در این صددند که مردم هر چه بیشتر با قانون وفرهنگ اجتماعی آشنا وعامل بگر دند از این رو برخی از صاحب نظران معتقدند که جامعه « تک صدا » با جامعه چند صدایی تفاوت های فاحش دارد .

جامعه تک صدا ، جامعه ای است که رابطه مشارکت جویانه بر قرار نمی کند .گفتگو گو در آن یک طرف است ودر این جامعه تک گفتاری شکاف وجود دارد ، ولی جامعه چند صدایی جامعه ای است که در آن حداقل دو صدایی است که در آن دو طرف گفتگو می کنند وبحث وتبادل نظر به همدیگر نزدیک تر می شوند این اندیشمندان معتقدند یکی ازموانع بزرگ بعضی از جوامع فرهنگ فردیت وغبله آن بر فرهنگ جمع گرایی است همه ما در تنهایی ودر صحنه علم وفعالیت های اقتصادی و... خوب هستیم اما امروز ایجاب می کند که فردیت به جمع گرایی تبدیل شود چون کار آمدی آن بیشتر است ( یکی از اهداف شورای اسلامی است )

تحقیقات نشان می دهد ، اعتماد جمعی بر اعتماد فردی مطمئن تر است وامید جمعی بر اعتماد فردی سود مند تر لذا باید اذعان نمود برای متصل کردن ایده وتوانایی نسل شورایی ، باید شورا را قاعده مند ، فایده مند ودیر پا ماندگار نمود وکاری که جامعه شروع کرده بیش از پیش نهادینه شود .

بررسی ویژگیها در دوره اول شوراها

در یک بررسی مقدماتی به توصیف برخی از آمارهای موجود در ویژگیهای اسلامی شهر وروستا شهرستان ابهر پرداخته میشود در سال 1377 در شهرستان ابهر در مجموع 97 شورا با 323 عضو تشکیل گردید که از این تعداد 301 عضو مربوط به روستاهای بخش مرکزی وسلطانیه با 18 /93 درصد وتعداد 22 عضو شورا مربوط به شهرهای ابهر ـ هیدج ـ صائین قلعه وسلطانیه با 82 /6 درصد میباشد که این آمار در سطح کشور برای روستاها 9 /95 درصد وبرای شهرها 1/4 درصد میباشد در این جا برخی از متغیر ها را مورد بررسی قرار می دهیم .

جنسیت :

بر اساس آمار اعضای شوراهای اسلامی در شهرها از تعداد 22 نفر اعضای این شوراها 27/77 درصد را مردان و72 /22 درصد را زنان تشکیل داده است که تعداد مردان معادل 17 نفر وتعداد زنان معادل 5 نفر میباشند .

نسبت زنان منتخب در شوراهای اسلامی شهر ها به میزان مردان حاکی از آن است که باور عمومی برای حضور زنان در عرصه اجتماعی فرهنگ عمومی رای دهندگان به یک عقیده غالب تبدیل نشده است

واکثریت اعضای شورای اسلامی را مردان تشکیل می دهند .

بررسی جنسیت اعضای شوراهای اسلامی شهر های شهرستان حاکی از آن است که در صد منتخبان زن شهرستان از درصد کشوری بالاتر میباشد .