دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پروژه کارآفرینی راه اندازی کتابفروشی

پروژه کارآفرینی راه اندازی کتابفروشی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی خدماتی و آموزشی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
پروژه کارآفرینی راه اندازی کتابفروشی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی راه اندازی کتابفروشی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش


مقدمه :‌

طرحی که برای ارائه تهیه شده در رابطه با یک مغازه لوازم التحریر می‌باشد که مالکیت آن شخصی می‌باشد ودر متراژی حدود 38 متر دایر می‌باشد مکان این مغازه واقع در رجائی شهر کرج می باشدکه با توجه به بافت جمعیتی از روند رو به رشدی در رابطه با کسب درآمد برخوردار است

خدماتی که این مغازه ارائه می‌کند شامل فروش انواع لوازم التحریر اداری مهندسی، طراحی، گرافیک فانتزی فروش انواع کتاب ادبی،رمان، روان شناسی ،کمک درسی، کنکوری وهمچنین فروش انواع بازی فکری وسرگرمی ووسایل کمک آموزشی ساعات کاری این مغازه از ساعت 30/7 تا 30/13 و از 16 تا 22 می‌باشد.

مشتریان 1-1coustoner

مشتریان این مغازه از همه قشری هستند ولی بیشتر قشر دانشجو ومحصل می‌باشد ولی در کل کارپردازان شرکت ها بانک ها موسسات علاقمندان کتاب و همچنین کودکان ودر کل هر فردی روزی کاروش به این صنف واین شغل می خورد.

در ابتدای افتتاح این مغازه باتوجه به ناشناخته بودن وجود یک رقیب قدیمی در نزدیکی مغازه حرکت کند ونامطمئنی وجودداشت ولی در ادامه با تکمیل کردن اجناس مورد تقاضای مشتری وهمچنین رفتن رقیب از آن محل جا برای رشد بیشتر باز شد و مغازه رشد صعودی پیدا کرده ولی این هدف ما نبوده ونخواهد بود زیرا شعار ما این است که کار را به جایی برسانیم کد مشتری محل خرید خود را در جه اول مغازه ما بداند این امر سر نمی شود با تلاش وکوشش فراوان در تهیه وتکمیل اجناس، قیمت مناسب برخورد خوب وعوامل دیگر

1-2Managemert مدیریت: مدیریت این مغازه برعهده خودم می‌باشد که دراین امر یک نفر بصورت تمام وقت کمک می‌کند و برای افرایش انگیزه در او یک حقوق ثابت بعلاوه یک درصد از فروش را برایش در نظر گرفته ام که موجب می‌شود تلاش بیشتری انجام دهد در رابطه با سابقه کار من از سال 76 مشغول به این کار هستم وتقریبا یک سابقه کاری خوب دارم در رابطه با شاخص های کلید ی مالی طرح باید ذکر چند عامل را یادآور شوم که یک به یک به آن می پردازیم

key to succesعوامل کلیدی موفقیت1-3

1-جوری جنس:

چون در این شغل با تعداد اجناس وتنوع لوازم روبرو هستیم باید سعی شود که مشتری بطور کامل لوازم خود را تهیه کند وبه چند مغازه مراجعه نکند این باعث می‌شود که مشتری بطور ثابت از یک جا خرید کند در صنف لوازم التحریر به تنهایی هفت هزار قلم جنس است که اگر تنوع این محصولات را به آن اضافه کنیم متوجه خواهیم شدکه با چه حجم گسترده محصول روبرو هستیم ک این البته بجز عناوین کتاب ولوازم جانبی است پس ابتدا باید یک برنامه ریزی برای تهیه جنس و گرفتن نمایندگی از شرکت های صاحب محصول کرد که ما با گرفتن نمایندگی از 5 شرکت PeNTEl , STAEDTELR , FabercateL, papco ,casio الباقی اقلام از بازار رسمی بر رفع نیاز مشتری های خود کرده ایم

2-مذاکره با شرکتها –مدارس وکارخانجات بانک ها دفاتر مهندسی مطب های پزشکی ومجتمع های تجاری مبنی بر تهیه اجناس مورد نیاز آنها با قیمت کمتر وارسال به محل سعی در فروش اجناس عمده با سود کمتر که بخش وسیعی از فروش مغازه به مشتریانی اینچنین بستگی دارد

3-تبلیغات بصورت نایلون های فانتزی، پخش تراکت، هدایای تبلیغاتی واهدای آنها بصورت رایگان به مشتری وغیره

4-برخورد مناسب با مشتری وعمل این شعار که همیشه حق با مشتری است.

5-قیمت مناسب

داشتن تابلو –قفسه های شیک ومرتب ویترینها واستندهای تبلیغاتی وکلا محیطی مناسب برای عرضه و فروش جنس

این عواملی به اختصار شرح آن داده شده میتواند باعث پایداری فروش وتضمین سود داشته باشد

سرمایه در گردش+ سرمایه ثابت= سرمایه گذاری

000/000/125=000/000/25+000/000/100=

اگر ما سود سالانه سرمایه گذاری خود را 15 درصد فرض کنیم به رقم 000/750/18 تومان در سال می رسیم واگر فروش روزانه 000/250 تومان در روز وسود 25 درصد را در نظر بگیریم به عدد 000/800/22 می رسیم واگر هزینه آب ،برق، تلفن وشاگرد را سالانه 000/800/2 در نظر بگیرید باز به سودی بیش از سودبانکی کشور می رسیم با این تفاوت که در بانک هر ساله از ارزش پول کاسته می‌شود ولی نرخ مغازه که همان سرمایه ثابت شما می‌باشد. هر سال بر آن افزوده می‌گردد

2-0 :خلاصه ای از شرکت:

در قستمهای قبل اشاره شد که این مغازه از سال 1376 شروع به کار کرده است. در زمینه لوازم التحریر ،‌کتاب، بازی فکری و سرگرمی ونوار فعالیت می‌کند و اصلی ترین تجربه شرکت تهیه ملزومات سرپرستی بانک کشاورزی کرج، کارخانه اتمسفر واقع در اتوبان کرج تهران، چاپ سر رسید اختصاصی تیراژ 2000 عدد کانون مهندسین کرج وهمکاری با هنرستانهای گرافیک مهد کودک ها وغیره

2-1مالکیت شرکت:company owener ship

مالکیت مغازه بصورت نصف به نصف دراختیار من ودایی ام می‌باشد که مسئولیت مغازه خرید جنس دادن چک، تهیه جنس، واداره مغازه با من می‌باشد که به این ترتیب در سود دو به یک هستیم

2-2 شروع فعالیت: start up summary

در تابستان سال 76 با خرید مغازه که مقداری از آن بصورت اقساط بود و سرمایه اندک شروع به کار کردیم و با توجه به اینکه در بیست متری ما یک رقیب با سابه 17 ساله وجود داشته روند حرکتی کندی داشتیم تا اینکه در سال 80 با توجه به شناخت توسط مشتری ها وتکمیل جنس، قیمت مناسب، برخورد خوب از همه مهمتر ترک محل کاملا شناخته شده در حال کار وافزایش سرمایه هستیم. هزینه کلی طرح برای راه اندازی مغازه در قسمت 1-3 توضیح دادیم که در مقایسه با سال 76 که ما مغازه را افتتاح کردیم هزینه بسیار بیشتری را می طلبد که کاملا توضیح داده شد حال دوباره با توجه به قیمتهای حال به بررسی هزینه افتتاح یک مغازه می پردازیم

سرمایه ثابت:

مغازه در متراژ حدودا 40متر که هر متر 000/000/5 میلیون جمعا 000/000/200 تجهیزات مثل قفسه ، ویترین، تابلو، دکور، برقکاری و غیره 000/000/5 میلیون وسایل اداری و هزینه های خدماتی وپیش نشده 000/000/3 میلیون سرمایه در گردش

اجناس مغازه برای شروع بطوریکه تقریبا جنس تکمیل باشد 000/000/30 که نیمی از آن را می‌توان بصورت چکی تهیه کرد

2-3 جایگاه یا محل جغرافیایی شرکت وتسهیلات مربوط به شرکت company Leations and facilities

جایگاه ومحل مناسب برای این شغل باید جایی در نظر گرفته شود که اول دارای عبور ومرور و آمد وشد مشتری باشد 2-تجاری 3-نزدیک به مراکز دانشگاهی ،مدارس، مهدکودک ها اداره جات وغیره باشد وکلا جایی باشد که از سرمایه گذاری در آن محل بتوانیم برداشت کنیم خود موقعیت مغازه نیز باید طوری باشد که از متراژ کافی برخوردار باشد دید مناسب داشته باشد در جلوی آن محل پارک ماشین وجود داشته باشد حتی الامکان در نزدیکی آن مغازه لوازم التحریر وجود نداشته باشد



همانطور که مشاهده می کنید جمع فروش در ماههای فروردین، خرداد، تیر و بهمن ماه نسبتا در سطح پایینی قرار دارد و در الباقی ماهها فروش به نسبت از روند تعادلی برخوردار است اما برای بالابردن سطح فروش در چهار ماه فوق باید دست به اقداماتی زد که فروش نسبتا با باقی ماهها همخوانی پیدا کند

1-تهیه اجناس ویژه برای این چهار ماه بطور مثال برای فروردین ماه باید وسایل کودک مانند اسباب بازی ،بازی فکری، سرگرمی، انواع فیلمهای کارتون و cd که بچه ها با عیدی های خود بتوانند خریداری کنند یا برای ماه تیرماه که مدارس وتعطیل است انواع کتب زبان لوازم کلاسهای نقاشی وغیره

2-کاهش هزینه های جاری در ماههای یاد شده

3-ایجادانگیزه در فروشندگان برای بهبود فروش

5-4 ائتلاف های استراتژیک strategic Aliances

ماهم چنین ائتلافی را با افتتاح فروشگاه دوم وهمکاری با دو تن از همکاران انجام داده ایم بطوریکه هر گاه مشتری به یکی از چهار مغازه یاد شده مراجعه کند وآن مغازه جنس مورد نظر را نداشته باشد با تماس به سه مغازه دیگرسعی در تهیه جنس وفروش آن به مشتری را دارد با ائتلاف اینچنینی سعی در فروش بیشتر و تکثر مشتری داریم

5-5 رویدادهای کلیدی milestones

6-0 خلاصه مدیریت طرح manangment sumary

6-1 ساختار سازمانی vganizational structure

6-2سیستم مدیریتی management team

6-3 کمبودهای سیستم مدیریتی management teumcaps

در اینجا ما کمبودها را در کمی مقدار پول نقد داریم یعنی اگر به میزان شش میلیون پول نقد بود که جنس های کمیاب وگران را بوسیله آن تهیه کرد خیلی در پیشرفت کار موثر بود ولی حالا کیفیت باید در همین منوال سرکرد تا پشتوانه مناسبی درآینده بوجود آورد تا بتوان تمام کمبودها را برطرف کرد

6-4 برنامه نیروی انسانی personnel plan

در قسمت نیروی انسانی باید این نیروها طوری انتخاب شوند که در پیشرفت کار موثر باشند

1-به این کار آشنا باشد چون همانطور که در قسمتهای قبل گفتیم بعلت تنوع جنس باید کاربرد هر جنس را بداند

2- دلسوز باشد وبرای فروش هر چه بیشتر تلاش کند

3-چشم پاک باشد چون در این شغل بیش از هفتاددرصد مشتریان دختران وخانمها هستند باید طوری برخورد کند که مشتری با اعتماد واطمینان خاطر پا درون مغازه بگذارد

4-مسئولیت پذیر باشد وساعات کاری را رعایت کند

5-آدم سالمی باشد یعنی به طور عامیانه حلال وحروم سرش شود و به فکر دزدی از مغازه نباشد حال که شرایط نیروی انسانی را بررسی کردیم به تعدادنفرات می رسیم تعداد پرسنل باید طوری باشد که جوابگوی مشتری باشد یعنی مشتری معطل شود که برای مغازه ای با این حجم در طول سال به غیر از خودت دونفر فروشنده ثابت نیاز است که به هنگام شلوغی بازار در سه ماه شهریور، مهر،ابان وجود یکی فروشنده دیگر الزامی است


پروژه کارافرینی خدمات رایانه ای

پروژه کارافرینی خدمات رایانه ای در 15 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی خدماتی و آموزشی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پروژه کارافرینی خدمات رایانه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارافرینی خدمات رایانه ای در 15 صفحه ورد قابل ویرایش

(فهرست)

مقدمه



مشخصات طرح



اهداف طرح



شرح وظایف مؤسسه



مهارت های مورد نیاز طرح



نیروی انسانی مورد نیاز طرح



جدول برآورد حقوق و دستمزد



جدول برآورد تجهیزات و ابزار کار



جدول سرمایه در گردش



جدول برآورد هزینه ها



جدول سود و زیان و زمان بازگشت سرمایه
بازاریابی و تبلیغات



مسائل امنیتی



اسناد و مدارک مؤسس



اسناد و مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز











1. مقدمه:



خدمات رایانه ای که شامل (حروفچینی،چاپ،طراحی،صحافی)می باشد.یک نوع



کار و حرفه خدماتی بوده که یرای رفع نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه راه



اندازی میگردد.از آنجائیکه این نوع خدمات نیاز به دقت و ظرافت و توانایی بالایی



دارد،لذا اهمیت آن قابل توجه است.



همچنین با توجه به رشد و گسترش سطح فرهنگ جامعه و به طبع آن افزایش چاپ



و پیش نیازهای آن شامل حروفچینی،طراحی و نیازهای بعد از چاپ شامل



صحافی،فروش و...،ضرورت خدمات رایانه ای بیشتر احساس میگردد.



امروزه تعداد و تنوع نشریات و کتاب های منتشرشده و همچنین جزوات تحقیقاتی



دانشجویان و دانش آموزان و سایر محققان کشورمان افزایش زیادی داشته که



ابتدائی ترین نیاز آن خدمات رایانه ای است.



گسترش مکاتبات اداری شهروندان و گرایش مردم به زیبا نویسی و آراستگی



ظاهری مکاتبات اداری و استفاده از خدمات رایانه ای،نیاز جامعه به این نوع



خدمات را افزایش داده و تأسیس اینگونه مؤسسات اجتناب ناپذیر میگردد.

























2. مشخصات طرح:





1-2) عنوان:مؤسسه تایپ و تکثیر نقطه چین



2-2) مؤسس:مهناز حسینی ارومیه



3-2) تاریخ تأسیس:14/09/1387



4-2) شماره ثبت:9044



5-2) نشانی: مشهد-قاسم آباد-چهارراه حجاب



6-2) تلفن:6635295







3. اهداف طرح:





1-3) راه اندازی و تأسیس یک مؤسسه خدماتی



2-3) تأمین درآمد و استقلال اقتصادی شاغلین مؤسسه



3-3) اشتغال زایی مفید و مؤثر



4-3) خدمت به جامعه و رشد و پویایی فرهنگی،اجتماعی











4. شرح وظایف:





تایپ و تکثیر یک نوع مؤسسه خدماتی است که برای رفع نیازهای اجتماعی



جامعه ایجاد شده است.



خدمات این واحد کاری عبارتند از:



1-4) تایپ(حروفچینی) و طراحی با تمام زبانهای زنده دنیا قبل از چاپ.



2-4) تایپ و تکثیر تحقیقات مدارس،مکاتبات اداری،پایان نامه های



دانشجویان،طراحی بولتن و هر گونه خدمات به ناشرین و مؤلفین و امور تبلیغاتی مربوطه



3-4) صحافی،شامل مجلد نمودن به روش های مختلف



4-4) دریافت و ارسال فاکس



5-4) خدمات فنی مهندسی مربوطه



6-4) طراحی های تبلیغاتی

























5. مهارت های مورد نیاز طرح:





1-5) آشنایی با نرم افزارهای برداری و پیکسل



2-5) آشنایی با اینترنت



3-5) آشنایی با فعالیت های تبلیغاتی



4-5) آشنایی با سیستم های ورودی خروجی مانند:اسکنر،رایتر و پرینتر.



5-5) آشنایی با دستگاههای تکثیر مانند:کپی،پرینتر و ....



6-5) مسلط به نرم افزارهای طراحی و گرافیکی و......



7-5) خلاقیت و آمادگی برای راه اندازی هر سیستم و طرح جدید جهت امور مربوطه



8-5) آشنایی با زبان های زنده دنیا



9-5) آشنایی با سرویس و تعمیر و نگهداری دستگاههای مؤسسه



10-5) آشنایی با سیر مراحل چاپ از ابتدا تا انتهای کار





















6. نیروی انسانی مورد نیاز طرح:



با توجه به شرح وظایف توضیحی و همچنین مهارت های مورد نیاز طرح و اینکه



این حرفه از حساسیت خاصی برخوردار است.بنابراین نقش نیروی انسانی شامل



مدیریت و کارکنان اجرایی،شاخص خواهد بود.



مؤسسه به یک گروه کاری 6 نفره نیروی انسانی فعال نیاز دارد.



1-6) مدیر مؤسسه:یک نفر آقا با استعداد و مسلط به تمام امور اجرایی که



تحصیلات وی حداقل فوق دیپلم در یکی از رشته های کامپیوتر-مدیریت یا



گرافیک بوده و دارای سوابق کاری در این زمینه باشد.



2-6) گرافیست:یک نفر خانم با تحصیلات کارشناسی در رشته گرافیک و مسلط



به تمام سیستم های رایانه ای و با سوابق لازم.



3-6) حروفچین(تایپیست):دو نفر خانم با تحصیلات فوق دیپلم در رشته ی نرم



افزار کامپیوتر و مسلط به حروفچینی و داشتن آشنایی به دستگاههای ورودی و



خروجی سیستم ها و داشتن توانایی جهت نصب و اسمبل کردن سیستم های رایانه ای



4-6) امور فنی:یک نفر آقا جهت امورات فنی مؤسسه که دارای تحصیلات فوق



دیپلم در رشته ی سخت افزار کامپیوتر بوده و دوره های تخصصی دستگاههای



مؤسسه را پشت سر گذاشته باشد.



5-6) امور خدماتی:یک نفر خانم با تحصیلات سیکل جهت امور خدماتی و



نظافتی،آبدارخانه،حمل و نقل مواد مصرفی و.....


کتاب جغرافیا

کتاب جغرافیا
دسته بندی جغرافیا
بازدید ها 0
فرمت فایل pdf
حجم فایل 3790 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 128
کتاب جغرافیا

فروشنده فایل

کد کاربری 4766
کاربر

کتاب جعرافیا/دوره پیش دانشگاهی/رشته علوم انسانی/128 صفحه/با سلام و احترام از اینکه فروشگاه ما را برای خرید محصولات خود انتخاب کرده اید از شما سپاس گزاریم"با تشکر"


پروژه کارآفرینی چینی مقصود

پروژه کارآفرینی چینی مقصود در 60 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآفرینی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60
پروژه کارآفرینی چینی مقصود

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی چینی مقصود در 60 صفحه ورد قابل ویرایش


شرح مراحل تولید چینی مقصود

دیاگرام کلی مجتمع تولیدی چینی مقصود

2- آشنایی با اجزا تابلو برق(قسمت کوره ها و پرس ایزو استاتیک)

2-1 انواع ترانس ها

2-2 ورودی و خروجی ها

2-3 سنسور

2-4 تراندیوسر

2-5 انواع فیوز

2-6 کنتاکتور ها

2-7 سوئیچها

2-8 تایمر

2-9 برخی اجزاء تابلو برق قسمت کوره ها

2-10شیرهای پروپرسنال

3-plc

4-اینورترها(inverters)

5-پرس های ایزواستاتیک

6-ترنسفرهاوپوشرها

7-کوره ها

8-پروژه مربوط به کنترل دمای کوره بیسکویت با استفاده از کنترل کننده فازی








مقدمه(تاریخچه)

محتمع چینی مقصود در سال1371 با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک ملی در زمینه تولید چینی شروع بکار کرد.میزان سرمایه این شرکت 25 میلیارد ریال بوده که در مدت18ماه تمام مراحل مختلف طی شده و به بهره برداری رسیده است.دستگاه های این شرکت در همان زمان از ایسموت و دُرست(dorst)خریداری شد.

مدیریت این کارخانه با بخش خصوصی است و سرمایه اش 35 درصد مربوط به بانک ملی است و30 درصد مربوط به وزارت تعاون است.

نوع تکنولوژی در این کارخانه برای تولید چینی منحصربفرد است و جزء پیشرفته ترین تکنولوژیهای مدرن روز است که چهار یا پنج کشور دنیا از این تکنولوژی استفاده می کنند.

تمام مراحل نگهداری و تعمیرات این تکنولوژی را درداخل شرکت انجام می دهند.

در این شرکت دستگاههای پرس چه پرس دوغابی و چه پرس ایزو استاتیک مجهز به plc می باشد و مواد اولیه برای تولید چینی در این شرکت اکثراً از داخل کشور تهیه می شود.


شرح مراحل تولید چینی مقصود
1-1- مواد اولیه و آماده سازی :

در این شرکت مواد اصلی بدنه را کائولن تشکیل می دهد ( حدود 80% ) و مواد دیگری نیز از جمله سیلیس و زنوز رشته ای و چند ماده ی دیگر در ساخت بدنه سهیم می باشند و مواد اصلی تشکیل دهنده لعاب عبارتند از :

1- سیلیس 2- رولومیت 3- کربنات کلسیم 4- کائولن 5- فلوسپات ، که هر کدام از مواد یاد شده در مراحل مختلف نقش خود را ایفا می کنند و در کل مواد اولیه بر دو نوع می باشند ، مواد فناوری شده و مواد فناوری نشده که مواد فناوری شده مستقیم در آب حل می شوند ولی مواد فناوری نشده ابتدا توسط دستگاه بالمیل ( که در آن سنگ های گلوله ای رودخانه ای است ) آسیاب می شوند .

پس از آنکه مواد اصلی چینی و لعاب به نسبت های مختلف ( به تشخیص کارشناس آزمایشگاه سرامیک ) با یکدیگر در بدنه بالمیل مخلوط شوند و پس از گذشت مدت زمان خاص این ترکیب به صورت روغابی حاصل گشته و مواد بدنه به حوضچه های بلانجر منتقل می شوند و در این مراحل جهت روانتر کردن دوغاب بدنه از مواد روان ساز استفاده می کنند ( مواد روانساز : آب شیشه ، کربنات سدیم ، اسپنسر )

و سپس چسب مواد اضافه می شود برای استحکام بیشتر در قسمت مگنت آهن زدایی می شود و وارد حوضچه استیلر می شود که در آن از دوغاب حباب زدایی می شود و سپس قسمتی از مواد که چسب به آنها اضافه شده وارد اسپری دراید می شوند که دارای پمپ هایی هستند که در سرراه آنها صافی های است تا آشغال وارد دستگاه نشود بوسیله این پمپ ها مواد وارد اسپری می شود که درون آن کوره ای است و آب اضافی مواد بخار شده و گرفته می شود و مواد با مقدار مشخص رطوبت ببصورت دانه های گرانول تولید می شوند که این مواد برای واحد پرس ایزواستاتیک می باشد . ولی دوغاب مورد استفاده در پرس دوغابی و قسمت ریخته گری مستقیم از بلانجرها به آن قسمت فرستاده می شود و مواد لعاب نیز ابتدا وارد بالمیل می شود و سپس از آنجا به بلانجرها برده می شود و برای مدتی در آن می ماند و هم زده می شوند و وارد تانک لعاب می شود برای واحد لعاب زنی .
2-1- اسپری درایر

1-2-1- مزایای سیستم اسپری درایر :

1) فرآیند مداوم

2) صرفه جویی در تعداد عملیات

3) صرفه جویی در فضای مورد نیاز

4) استفاده از حرارت تلف شده برای خشک نمودن محصولات

5) استحکام گرانول های بدست آمده

6) انعطاف پذیری در ترتیب قرار گرفتن اجزا

7) بالا بودن راندمان

8) سیالیت زیاد گرانول های تولید شده

9) عادی بودن گرانول ها از حباب هوا

10 ) سهولت پرس شده گرانول ها

11) یکنواختی در شکل و اندازه دانسیته گرانول ها

12) پایین بودن هزینه نصب و راه اندازی

13) سرعت عمل بالای خشک کردن

2-2-1 کاربرد اسپری درایر

پروسه به کار رفته در این قسمت غیر هم جهت می باشد که در این حالت هوای گرم از بالا توسط کانال اصلی وارد می شود هدایت آن به داخل برج به نحوی است که ایجاد یک گرداب کوچکی می نماید هواکش نصب شده در پشت کنترلر هوا ایجاد فشارمنفی حدودmpa 160می کند .
6-1 واحد سنگ زن و دکور

در این قسمت ابتدا بوسیله یک ماشین سنگ زن کف آیتم هایی که از کوره لعاب بیرون آمده اند سمباده کشی می شود و سپس برچسب زدن و عکس برگردان به قسمت دکور برده می شود که در این قسمت طرح روی چینی توسط نیروی انسانی بصورت عکس برگردان بر روی آیتم زده می شود که واحد برنامه ریزی برنامه می دهد که چه گلی (طرحی ) باید دکور شود به چه تعدادی و برای چه سرویسی و در قسمت دیگری از واحد دکور بوسیله دستگاه خط زن و طلا و پلاتین برروی چینی خط طلایی کشیده می شود و در بعضی از قسمت ها بوسیله قلم زنی طرح زده می شود و دکرو می شود که بوسیله قلم و مخلوط طلا و تینر زده می شود قبل از رفتن به قسمت دکور آیتم ها براساس کیفیت چینی و نوع زدگی یا رنگ آن درجه بندی می شود و اگر پس از رفتن در کوره دکرو ظروف دارای نقصی بود در گل یا دکور آن مجددا به واحد ترسیم می آید و با قلم ترمیم می شود و دوباره به کوه می رود . که دمای کوره 800-750 است و بعد از 4 ساعت آیتم ها خارج می شوند .
واحد بسته بندی :

بعد از قسمت دکور آیتم ها یعنی چینی های تولید شده به این قسمت آورده می شوند که دو نوع بسته بندی وجود دارد بصورت فله ای و سرویس ، که آیتم هایی که به صورت فله ای هستند در لفاف گذاشته می شوند و به وسیله دستگاه شرینگ با دمای 150-120 درجه بسته بندی می شود و بصورت سرویس بسته به واحد برنامه و چند پارچه بودن سرویس می شوند و سپس در کارتن قرار داده می شوند و روی کارتن درجه طرح ، نام طرح ، تاریخ و کد پرسنل و روز و سال تولید و کد دو نفر از اعضاء واحد بسته بندی ثبت می شود .
تغذیه :

برای کارکرد مدارات داخلی PLC ولتاژ تثبیت شده DC از تغذیه تولید می شود همچنین ولتاژ جهت تامین تغذیه ورودی ها استفاده می گردد .
زبان STEP-5 :

این زبان جهت برنامه ریزی PLC های ساخت زیمنس و توسط همین شرکت ابداع گردیده است . در این زبان برنامه کنترل می تواند به سه شکل نمایشی مختلف نوشته می شود :

الف ) بصورت لیست جملاتی یا ( STATEMENT LIST ) STL

ب ) بصورت لیست نردبانی یا ( LADDER DIAGRAM ) LAD

ج ) به صورت فلوچارت کنترل یا ( CON TROL SYSTEM FLOW CHART ) CSF
- برنامه کنترل PLC :

برنامه کنترل PLC ابتدا در دستگاهی بنام برنامه ریز PROGRAMMER که به اختصار PG نامیده می شود . از PG علاوه بر برنامه نویسی می توان جهت عیب یابی و بررسی عملکرد قسمت های مختلف سیستم نیز استفاده کرد . برای اتصال PLC و برنامه ریز سوکت های مخصوصی بر روی آن پیش بینی شده که به وسیله کابل ارتباطی مخصوصی به یکدیگر متصل می شوند .

- PLC اطلاعات مربوط به پروسه تحت کنترل را از سنسورهایی که به مدارات ورودی آن متصلند دست می آورد . سیگنال های خارجی ناشی از سنسور از طریق بین ورودی به مدار ورودی PLC متصل می گردد و در مدار ورودی به سطح منطقی مناسب تبدیل شده به قسمت های داخلی PLC منتقل می گردد . در PLC های کوچک مدارهای ورودی جزئی از PLC هستند و نه
PLC های بزرگ مدارات ورودی را به صورت کارت های الکترونیکی مجزا ( MODULE ) تهیه و با رعایت ظرفیت بر روی PLC نصب می کنند . لازم به ذکر است که هیچگونه اتصال الکتریکی بین PLC و سنسور وجود ندارد .

در مدولهای ورودی در مقابل هر پین ورودی یک LED وجود دارد که با ً 1 ً شدن ورودی شد وحالت ورودی آنجا نشان می دهد . در بسیاری از مدارهای فرمان صنعتی ولتاژهای فرمان 110 یا یا DC می باشد .

در بسیاری از PLC های رومیهایی برای اتصال به اینگونه ولتاژ ها در نظر گرفته شده اند . همچنین مدولهایی نیز به این منظور ساخته شده اند معمولاً سازنده قید می کند که آیا مدول برای مدارهای فرمان یا ساخته شده است برای فرمان های ولتاژ کمتر از به عنوان « b » و ولتاژ بیش از به عنوان « 1 » به حساب می آید . در مدارات ورودی برای تعیین سطح ولتاژ ورودی ( « 0 » یا « 1 » ) از مدار اشمیت تریگر استفاده می شود . یکی دیگر از قسمت های تشکیل دهنده مدل های ورودی مدار لرزش گیر ( DEBOUNCER ) می باشد .


پروژه کارآفرینی تولیدی مبل

پروژه کارآفرینی تولیدی مبل در 15 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی تولیدی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پروژه کارآفرینی تولیدی مبل

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی تولیدی مبل در 15 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست :

عنوان صفحه

فصل اول

مقدمه ....................................................................................................................... 1

عنوان ....................................................................................................................... 1

روش های تبلیغاتی و بازاریابی .................................................................................. 2

توجیه اقتصادی .......................................................................................................... 2

روش تأمین منابع مالی .............................................................................................. 3

فصل دوم

مشخصات نیروی انسانی ........................................................................................... 3

چارت تشکیلاتی و سازماندهی .................................................................................. 4

کروکی کارگاه .......................................................................................................... 5

فصل سوم

گزارش بازدید........................................................................................................... 6

فهرست تجهیزات ..................................................................................................... 6

فهرست مواد مصرفی ................................................................................................ 7

فصل چهارم

برآورد هزینه حقوق .................................................................................................. 7

صورتحساب سود ( زیان )......................................................................................... 8

برآورد سرمایه .......................................................................................................... 8

ترازنامه ..................................................................................................................... 9

عنوان صفحه

فصل پنجم

بازپرداخت بدهی ها .................................................................................................. 9

نمودار فروش ، سود ، هزینه ها................................................................................. 10

برنامه زمان بندی شده اجرای پروژه ....................................................................... 10

فصل ششم

ابتکاربودن محصول .................................................................................................. 11

میزان مفید بودن برای جامعه ................................................................................... 11

میزان اشتغال زایی.................................................................................................... 11



مقدمه

صنعت مبلمان ، از سنت به مدرن

صنعت چوب که با قدمت تاریخ بشر ، از انسان بدوی با انسان مدرن همگام با قافله تمدن بشری طی طریق کرده ، امروز با گذشت هزاران سال پررنگ تر از گذشته جایگاه اصیل خود را دربدنه اقتصاد مدرن جهان حفظ کرده است .

صنعت بهره برداری از چوب با هدف تولید فرآورده های مورد نیاز بشر ، در مقاطع مختلف تاریخ با پیشرفت ها وجهش های علمی و تکنولوژیک انسان هماهنگ و همراه شد و ضعیتی را پدید آورد که ارزش تولیدات انواع مبلمان چوبی جهان به ارقام میلیاردی رسید .

صنعت تولید مبلمان و مصنوعات چوبی که تا اواسط قرن بیستم به عنوان یکی از اصناف تولیدی هر کشور ، صرفاً منطبق با فرهنگ و نیاز بومی آن کشور به تولیدات محصولات مورد نیاز مردم می پرداخت ، رفته رفته به یکی از مهمترین شاخه های صنعتی مولد اشتغال و ثروت در درون کشورهای در حال توسعه و نیز یکی از شاخه های مهم تجارت بین الملل تبدیل شد .

بنابرگفته کارشناسان ، تاریخ کهن چوب ایران حاکی از آن است که صنایع چوبی ، ریشه در تاریخ چن هزارساله این کشور دارد .

50 سال گذشته گذری بر خط سیر صنعت چوب و مبلمان ایران در 40 خورشیدی به صورت نشان می دهد این صنعت که تا اواسط دهه سنتی دنبال می شد به تدریج تحت تأثیرجهش های علمی و تکنولوژیک بهره برداری از چوب و تولید مبلمان در جهان ، حرکت رو به رشدی را آغاز کرد و کمتر از یک دهه ظهور و بروز جدیدی را درعرصه صنعت و اقتصاد ایران به نمایش گذاشت .

70 رشد ونمو مجدد اقتصاد ایران آغاز و پس ازبا آغازدهه باز سازی زیرساخت های اقتصاد کشور در این دهه ، شرایط رشد و توسعه مجدد صنعت چوب ومبلمان در ایران فراهم شد .

ابتکاری بودن محصول :

ما بااستفاده از تجربه های دیگران و مهارت هایی که خودمان در رابطه با تولید مبل کسب کرده ایم توانستیم مبل هایی به نام « مبل سایرو مبل طبی » تولید کنیم . که مبل سایز در واقع مبلی است که به اندازه ی هر فرد کوچک وبزرگ می شود و برای تمامی افراد قابل استفاده است . و مبل طبی نوعی از مبل راحتی است برای افرادی که دارای دیسک کمر وناراحتی های مزمن در ناحیه کمر و گردن هستند .

میزان مفید بودن برای جامعه :

1- برطرف کردن نیاز افراد

2- برای راحتی و آسایش و رفاه مردم .

3- ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار .

4- با طرح ها وایده های جدید باعث پیشرفت صنعت چوب ومبلمان .

میزان اشتغال زایی :

ما با افزودن به متراژ کارگاه و به کارگیری تجهیزات و دستگاه های جدیدتر می توانیم نیروی انسانی بیش تری را در پوشش تولیدی خود قرار دهیم .

گروهی بودن کار :

هدف ما از ایجاد سبک و کار این بوده است که جوانانی که فارغ التحصیل می شوند را به سوی کار هدایت کنیم ومعضل بیکاری تاحدودی کاهش دهیم . باگروهی بودن کار خود می توانیم سرمایه را افزایش دهیم و با به کارگیری نیروی کار بیش تری تولید را بهبود بخشیم .

تاریخ تأسیس : 29/4/1385