طراحی تایمر دیجیتالی
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 56 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 77 |
تایمر دیجیتالی که دراین پروژه طراحی شده است و معرفی می گردد دارای مشخصات زیر است:
- نمایش مراحل برنامه بر روی سون سگمنت (26 مرحله).
- حفظ مرحله برنامه در هنگام قطع برق با استفاده از باطری BACKUP .
- انتخاب شروع از هرمرحله برنامه با استفاده از کلیدهای PROGRAM .
- کوچک بودن حجم مدار نسبت به نمونه های مشابه دیجیتالی .
اصولاً تایمر برای شمارش اتفاقات بکار می رود. و تعداد خاصی از این اتفاقات برای ما اهمیت دارد تا در این زمانهای خاص به یک دستگاه فرمان روشن یا خاموش بودن را بدهیم. دراصل تایمر دیجیتالی یک شمارنده است که تعداد پالسهای ورودی را بصورت باینری می شمارد و اگر ما از میان این اعداد موردنظر خودمان را به وسیله یک دیکودر، دیکودر کنیم، به راحتی می توانیم به تعدادی خروجی فرمان دهیم.
فهرست مطالب
مقدمه:
مدارتغذیه:
مدار داخلی (7805):
«مدار قدرت»
«مدار سنسور آب»:
:(ADC0804) IC
«آشنایی با میکروکنترلرها»
2-1 اصطلاحات فنی
3-1 واحد پردازش مرکزی
.حافظه نیمه رسانا : RAM و ROM
گذرگاهها : آدرس ، داده و کنترل
ابزارهای ورودی / خروجی
ابزارهای ذخیره سازی انبوه
ابزارهای رابط با انسان
برنامه ها : بزرگ و کوچک
معماری سخت افزار
کاربردها
ویژگیهای مجموعه دستورالعمل ها
میکروکنترلر
مزیت ها و معایب
مروری برخانواده MCS-51TM
بررسی اجمالی پایه ها
ورودی های نوسان ساز روی تراشه
ساختار درگاه I/O
سازمان حافظه
ثبات های کاربرد خاص
بیت توازن
اشاره گر داده
ثبات های درگاه
ثبات های وقفه
ثبات کنترل توان
حالت معلق
حالت افت تغذیه
حافظه خارجی
دستیابی به حافظه کد خارجی
دستیابی به حافظه داده خارجی
رمزگشایی آدرس
ثبات های تایمر
ثبات کنترل توان
اشتراک درفضای حافظه کد و داده خارجی
عملیات راه اندازی مجدد، reset
هدف طرح
بررسی سیستمهای چند عامله با استفاده از تئوری بازیها
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1.445 مگا بایت |
تعداد صفحات | 128 |
در این رساله، روش مناسبی جهت محاسبه نقطه تعادل نش در الگوریتمهای یادگیری تقویتی چندعاملی با تعداد زیاد عاملها مطرح شدهاست، که قادراست با ادغام محاسبات مربوط به نقطه تعادل نش و ایجاد مصالحه بین اکتشاف- استخراج، محاسبات را به صورت بهینه کاهش دهند. ترکیب یادگیری تقویتی تک- عاملی و تئوری بازی ایده اصلی اکثر روشهای یادگیری چندعاملی است. این روشها سعی دارند تا کل فرآیند یادگیری را به تعدادی متناهی از حالتهای تصمیمگیری چندعاملی با خاصیت مارکوف تقسیم کرده و با انتخاب نقطه تعادل نش در هر کدام از این مراحل به تدبیر بهینه برای هر عامل همگرا شوند. بنابراین محاسبه نقطه تعادل نش مسئله مهمی است که در حال حاضر مشکلاتی شامل پیچیدگی محاسبات در روشهای شناخته شده محاسبه نقطه تعادل نش، چندگانگی نقطه تعادل نش، و مختلط بودن نقطه تعادل نش باعث شده که اکثر روشهای پیشنهادی یادگیری تقویتی چندعاملی جایگاه مناسبی در حل مسائل دنیای واقعی پیدا نکنند. ناگفته نماند که تقریباً تمام روشهای یادگیری تقویتی چندعاملی مطرح شده، مبتنی بر روشهای off-policy بودهاند که نیازی به در نظر گرفتن مسئله رویه انتخاب عمل و اکتشاف در اثبات همگرایی ندارند. بنابراین در رویههای اجرایی پیشنهاد دادهاند که ابتدا نقطه تعادل نش محاسبه شده و سپس با روش ϵ-greedy مصالحه بین اکتشاف و استخراج برقرار شود.
محاسبه نقطه تعادل ϵ-نش در بازیهای نرمال در این رساله به صورت یک مسئله مینیممسازی تعریف شده که جواب آن توسط الگوریتمهای ژنتیک بدست آمدهاست. علاوه بر کاهش پیچیدگی روش محاسبه نقطه تعادل نش، با اضافه کردن جمله مناسب در محاسبه تابع برازندگی، هر عامل قادر است نقطه تعادل نش پارتو را محاسبه کند که مسئله چندگانگی نقاط تعادل نش را نیز مرتفع میسازد.
فهرست مطالب
چکیده. 1
مقدمه 2
1- عامل و سیستمهای چند عامله. 4
1-1- مقدمه. 4
1-2- هوش مصنوعی توزیع شده. 4
1-3- حوزههای کاری هوش مصنوعی توزیع شده. 6
1-4- دلایل گرایش به هوش مصنوعی توزیع شده. 9
1-4-1- پایه تکنولوژیکی.. 9
1-4-2- توزیع ذاتی.. 10
1-4-3- مزایای طراحی و پیادهسازی.. 12
1-4-4- دلایل معرفت شناسی.. 13
1-4-5- بنیاد اجتماعی.. 14
1-4-6- همجوشی (کلاسهای جدید از مسائل). 14
1-5- مسائل مطرح در هوش مصنوعی توزیع شده. 14
1-6- تعریف عامل و عاملهای هوشمند.. 17
1-6-1- تعریف عامل.. 18
1-7- عامل به عنوان یک سیستم نرمافزاری.. 19
1-8- مفهوم عامل از دیدگاه عام. 20
1-9- مروری برخصوصیات عامل.. 20
1-10- ویژگیهای دیگر عاملها25
1-11- طبقه بندی عاملها29
1-12- مقایسه عامل با شیء. 33
1-13- تفاوتهای سیستم مبتنی بر عامل و سیستمهای خبره. 35
1-14- انواع محیط عامل.. 35
1-14-1- قابل دستیابی / غیر قابل دستیابی.. 36
1-14-2- محیط قطعی یا غیر قطعی.. 37
1-14-3- محیط مقطعی یا غیر مقطعی.. 38
1-14-4- محیط ایستا / پویا38
1-14-5- محیط گسسته یا پیوسته. 38
1-15- سیستمهای چند عامله. 39
1-16- خصوصیات سیستمهای چند عاملی:46
1-17- دلایل استفاده از سیستمهای چندعامله. 47
1-17-1- نیاز برخی دامنهها به سیستمهای چندعامله:47
1-17-2- افزایش سرعت عمل با موازی سازی.. 48
1-17-3- قابلیت اطمینان.. 48
1-17-4- توسعه پذیری.. 48
1-17-5- آسانتر شدن برنامهسازی.. 49
1-18- آزمون نظریههای سایر رشتههای علمی.. 49
1-19- معماریهای ارایه شده برای سیستمهای چندعامله. 49
1-19-1- مدل OMG50
1-19-2- استاندارد FIPA50
1-19-3- استاندارد KAOS. 50
1-19-4- مدل General Magic. 51
1-20- سازماندهی سیستمهای چندعامله. 51
1-20-1- ساختار سلسله مراتبی.. 51
1-20-2- ساختار مسطح.. 52
1-20-3- ساختار جزء به کل.. 53
1-20-4- ساختار پیمانهای.. 53
1-21- پارامترهای مطرح در ارزیابی سیستمهای چندعامله. 54
1-22- سیستمهای مقیاس وسیع(Large Scale systems):55
1-23- کنترل غیر متمرکز : (Decentralized Control)56
1-24- نتیجهگیری.. 57
2- تئوری بازیها و کاربردهای آنها درسیستمهای چند عامله. 60
2-1- مقدمه. 60
2-2- نظریه بازی ها چیست؟. 60
2-3- تفاوت میان تصمیمگیری و بازی.. 62
2-4- طبقهبندی نظریه بازیها63
2-5- برخی مفاهیم و اصطلاحات... 68
2-6- موارد استفاده از نظریه بازیها74
2-7- فرض های اساسی در نظریه بازیها75
2-8- شاخههای اصلی نظریه بازیها75
2-9- بازیهای ایستا77
2-10- نمایش بازی در فرم استراتژیک یا نرمال.. 79
2-11- فرم ماتریسی بازی.. 82
2-12- پیدا کردن جواب در بازیهای ایستا82
2-13- بازیهای رقابتی.. 83
2-14- بازیهای تصادفی.. 84
2-15- بازیهای پویا85
2-16- بازی پویا در فرم بسط یافته. 85
2-17- درخت بازی.. 87
2-18- عناصر فرم بسط یافته:88
2-19- پیشینه بازی:88
2-20- مجموعه اطلاعاتی:89
2-21- استراتژی.. 90
2-22- پیدا کردن جواب در بازیهای پویا91
3- بررسی روشهای یادگیری.. 93
3-1- یادگیری تقویتی.. 93
3-1-1- خط مشی.. 94
3-1-2- تابع پاداش... 94
3-1-3- تابع مقدار. 94
3-1-4- مدل برگرفته شده از محیط.. 95
3-2- اجزای یادگیری تقویتی.. 97
3-3- اهدافوپاداش.... 98
3-4- Q-Learning 99
3-5- خاصیتمارکوف... 100
3-6- فرآیندتصمیمگیریمارکوف... 101
3-7- روشهای حل فرآیندهای تصمیم گیری مارکوف... 103
3-8- تابعارزش.... 104
3-9- تابع ارزش بهینه:105
3-10-فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)106
3-11- ویژگیهای فرایند تحلیل سلسله مراتبی.. 106
3-12- ساختار سلسله مراتبی.. 107
3-13- اصول فرایند تحلیل سلسله مراتبی.. 108
3-14- محاسبه وزن.. 108
3-15- روشهای محاسبه وزن.. 109
3-15-1- روش حداقل مربعات ( least squares method )109
3-15-2- روش حداقل مربعات لگاریتمی (logarithmic least squares method)110
3-15-3- روش بردار ویژه ( Eigenvector Method ):111
3-15-4- روش های تقریبی(Approximation Method). 112
3-16- سازگاری سیستم و ماتریس سازگار. 112
3-17- محاسبه نرخ ناسازگاری.. 113
4- نتیجهگیری.. 116
5- مراجع. 118
6-
ربات صدایاب
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 955 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 87 |
سیستم پیج و پیام کوتاه جهت دسترسی و ارسال پیام های مکتوب طرح گردیده است.کارهایی که برای انجام این پروژه انجام شده است شامل تهیه ماژول مخابراتی ودیگر قطعات مورد لزوم وبرنامه نویسی در برنامه کد ویژیون می باشد.
چند اصطلاح که در این متن مورد استفاده قرار می گیرد در ذیل آورده شده است :
دستگاه مرکزی مدار فرستنده – گیرنده که به رایانه مصل می شود
دستگاه جانبی مدار فرستنده – گیرنده که حامل می باشد
ماژول مخابراتی شامل میکرو پرسسور و فیلتر های سخت افزاری
فهرست مطالب
چکیده1
فصل اول:
مقدمه 2
فصل دوم:
نحوه کار 4
فصل سوم:قطعات استفاده شده
3-1 میکرو کنتر5
3-2 ماژول مخابراتی7
8. 3-3 رابط میکرو
فصل چهارم: ماژول مخابراتی
4-1 معرفی ماژول11
4-2 پیکر بندی پایه ها13
4-3 معرفی رجیستر ها 16
4-4 فلو چارت 19
4-5 نحوه پر و خالی کردن رجیستر فرستنده21
4-6 نحوه پر و خالی کردن رجیسترگیرنده26
4-7 بیان ویژگی های سخت افزاری ماژول 30
4-8 بررسی ابعاد و فیزیک ماژول31
فصل پنجم: برنامه
5-1 تنظیمات اولیه رابط spi 32
5-2 تنظیمات ابتدایی ماژول32
5-3 دریافت اطلاعات کنترلی33
5-4 فرستادن اطلاعات کنترلی35
5-5 دریافت بسته اطلاعات از pc40
5-6 فرستادن بسته اطلاعات به pc 52
5-6 گرفتن اطلاعات کنترلی از pc 52
5-7 دریافت آدرس 54
5-8 چار چوب اصلی دستگاه مرکزی 60
5- 9 توابع مربوط به ارسال و در یافت بسته های مخابره شده 62
5- 10 نمایش بر رویlcd 71
فصل ششم :فصل آخر
نتیجه گیری76
مراجع77
فهرست شکل ها وجداول صفحه
شکل ها :
شکل (1-3)Communication Unit7
شکل ( 2-3 ) مدار دستگاه مرکزی8
شکل ( 3-3 ) مدار دستگاه سیار9
شکل ( 4-3 ) تغذیه مدار10
شکل ( 1-4 ) Timing diagram 13
شکل ( 2-4 ) بلوک دیاگرام فرستنده24
شکل ( 3-4 ) بلوک دیاگرام گیرنده25
شکل ( 4-4 ) شیفت رجیسترهای خروجی26
شکل ( 5-4 ) خارج کردن اطلاعات از FIFO27
شکل ( 6-4 ) Mechanical Dimension31
جداول :
جدول ( 1-4 ) پایه های ماژول12
جدول ( 2-4 )Configuration setting command14
جدول ( 3-4 )Power management command15
جدول (4-4 ) Data rate command16
جدول ( 5-4 ) reciver control command16
جدول ( 6-4 )Data filter command18
جدول ( 7-4 ) FIFI and Reset Mode Command18
جدول ( 8-4 ) Synchron Pattern & Receiver FIFO Read & AFC Command19
جدول ( 9-4 ) TX Configuration Control Command 20
جدول ( 10-4 ) PLL Setting Command21
جدول ( 11-4 ) Transmitter Register Write Command 21
جدول ( 12-4 ) Low Duty Cycle Command22
جدول ( 13-4 )Low Battery Detector & Micro Clock Command22
جدول ( 14-4 ) Status Read Command 23
جدول ( 15-4 ) Electrical Parameter28
جدول ( 16-4 ) Working range28
جدول ( 17-4 ) DC characteristic29
جدول ( 18-4 )AC characteristic30
جدول ( 1-5 )Recommended packet structures46
ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﺬﺏ ﺩﻱ ﺍﻛﺴﻴﺪﻛﺮﺑﻦ ﺍﺯ ﮔﺎﺯﻫﺎﻱ ﺧﺮﻭﺟﻲ ﻧﻴﺮﻭﮔﺎﻫﻬﺎ، ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﻭﺵ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺟﺬﺏ
دسته بندی | شیمی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 4.119 مگا بایت |
تعداد صفحات | 96 |
با توجه به اینکه درصد بالای دی اکسید کربن در اتمسفر موجب مشکلات مهم زیست محیطی نظیر پدیده گلخانه می شود که تبعاتی چون گرمایش زمین و تغییر اکوسیستم آن را در پی دارد ارائه روش های نوین و اقتصادی برای جداسازی این گاز از اهمیت بالایی برخوردار است.
در فصل اول خواص فیزیکی و شیمیایی دی اکسید کربن بررسی گردیده است. فصل دوم اثرات زیست محیطی انتشار CO2 بیان شده است. فصل سوم شرح مختصری از منابع تولید CO2 بیان شده است. فصل چهارم مکانیسم توسعه پاک که یکی از موارد موجود در پروتکل کیوتو است بررسی گردیده است. فصل پنجم که قسمت اصلی این پروژه می باشد توضیح مفصلی درباره روش های جداسازی دی اکسید کربن می باشد بطورکلی روش های جداسازی را می توان به دو قسمت جذب با انواع فرآیندهای شیمیایی و غشا تقسیم بندی نمود. فصل ششم هم شبیه سازی واحد آمینی توسط نرم افزار Hysys3.1 می باشد
ﺩﻱ ﺍﻛﺴﻴﺪﻛﺮﺑﻦ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﮔﺎﺯﻫﺎﻱﮔﻠﺨﺎﻧﻪﺍﻱ ﺑﻮﺩﻩ ،ﻛﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺯﻳﺎﺩ ﺁﻥ ﻣﻮﺟﺐ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﻣﺤﻴﻂﺯﻳﺴﺖ ﻣﻲﮔﺮﺩﺩ،ﺍﺯ ﻃﺮﻓﻲ ﺍﻳﻦ ﮔﺎﺯ ﺩﺭ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻧﻮﺷﺎﺑﻪﺳﺎﺯﻱ، ﺩﻓﻊﺣﺮﻳﻖ، ﻓﺮﺍﻳﻨﺪﻫﺎﻱ ازدیادبرداشت ازمخازن نفت ،تصفیه خانه ها کاربرد زیادی دارد.
ﻛﺸﻮﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺠﻤﻮﻋا ﹰ ٣٦٢ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺗﻦ ﺩﻱﺍﻛﺴﻴﺪﻛﺮﺑﻦ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺩﻱﺍﻛﺴﻴﺪﻛﺮﺑﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺧﺎﻭﺭﻣﻴﺎﻧﻪ ﺩﺍﺭﺍ ﺑﻮﺩﻩﺍﺳﺖ .ﻧﻴﺮﻭ ﮔﺎﻫﻬﺎ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﺗﻮﻟﻴﺪﻛﻨﻨﺪﻩ ﺍﻳﻦ ﮔﺎﺯ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ.ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﻠﻴﻪﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﺪﺍﺳﺎﺯﻱ 2 COﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻗﺮﺍﺭﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺍﻗﻠﻴﻤﻲ ﻭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ، ﺭﻭﺵ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺣﻼﻝﻣﻮﻧﻮ ﺍﺗﺎﻧﻞﺁﻣﻴﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﺪﺍﺳﺎﺯﻱ ﺍﻳﻦ ﮔﺎﺯ ﺍﺯ ﮔﺎﺯﻫﺎﻱ ﺧﺮﻭﺟﻲ ﻧﻴﺮﻭﮔﺎﻩﻫﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺪﻩﺍﺳﺖ.
ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻭﺍﺣﺪ ﺟﺪﺍﺳﺎﺯﻱ ﻭ ﺧﺎﻟﺺﺳﺎﺯﻱ ﺍﻳﻦ ﮔﺎﺯ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻧﻮﺷﺎﺑﻪﺳﺎﺯﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﻗﺮﺍﺭﮔﺮﻓﺘﻪﺍﺳﺖ.
فهرست مطالب
چکیده1
مقدمه. 2
فصل اول.. 3
خواص فیزیکی و شیمیایی دی اکسید کربن.. 3
1-1- جدول خواص دی اکسید کربن.. 4
1-2- فازهای مختلف دی اکسید کربن.. 5
فصل دوم. 6
اثرات زیست محیطی دی اکسید کربن.. 6
2-1- گرم شدن زمین.. 7
2-2- اثر گلخانه ای.. 7
2-3- وارونگی (Inversion)11
2-4- باران های اسیدی.. 12
فصل سوم. 14
منابع ایجاد دی اکسید کربن.. 14
3-1- چرخه کربن.. 15
3-2- منابع تولید CO2. 20
3-2-1- احتراق سوخت های فسیلی.. 21
3-2-2- فرآیند تولید برق.. 22
3-2-3- صنایع. 22
3-2-4- بخش های مسکونی وتجاری.. 22
3-2-5- حمل و نقل.. 22
فصل چهارم. 23
مکانیسم توسعه پاک... 23
4-1- پروتکل کیوتو. 24
4-2- مکانیسم توسعه پاک... 26
4-2-1- شرح مکانیسم توسعه پاک و اهداف آن.. 26
فصل پنجم. 29
روش های جداسازی دی اکسید کربن.. 29
5-1- ضرورت شیرین سازی گازهای ترش... 30
5-2- فرآیندهای شیرین سازی گازها31
5-2-1- فرآیندهای شیرین سازی در بسترهای جامد. 31
5-2-2- فرآیندهای شیرین سازی گاز با حلال های شیمیایی.. 32
5-2-3- فرآیندهای شیرین سازی گاز با حلال شیمیایی.. 36
5-2-4- فرآیندهای شیرین سازی از طریق جذب فیزیکی گازهای اسیدی.. 38
1. فرآیند فلوئور (Fluor)38
2. فرآیند سولفینول(Sulfinol)38
3. فرآیند (Selexol)39
4. فرآیند( RECTISOL)39
5-2-5- فرآیند شیرین سازی به روش تبدیل مستقیم. 39
جداسازی گاز CO2 با روش تقطیر. 39
5-3- جذب و ذخیره سازی CO2. 40
5-3-1- فناوری جذب و ذخیره سازی دی اکسید کربن چیست؟. 49
5-3-2- اجزای فناوری جذب و ذخیره سازی دی اکسید کربن.. 50
5-4- جداسازی CO2 به کمک غشا54
5-4-1- تعریف غشا54
5-4-4- انواع غشاهای جداسازی گاز57
5-4- 5- کاهش میزان CO2 با نانولولههای تیتانیا و نور خورشید. 59
5-5- درخت مصنوعی.. 60
فصل ششم. 63
شبیه سازی واحد آمینی با Hysys. 63
6-1- طراحی فرآیند شیرین سازی با حلال های آمین.. 64
6-1-1- برج جذب (Contactor)64
6-1-2- میزان آمین در گردش Amine Circulation Rate. 65
6-1-3- گرمای واکنش (Heat of Reaction)65
6-1-4- مخزن تبخیر (Flash Tank)66
6-1-5- جوش آور آمین (Amine Reboiler)66
6-1-6- برج های آمین (Amine Stripper)66
6-1-7- کندانسور بالای برج احیا و مخزن تجمع مایع برگشتی.. 66
6-1-8- مبدل حرارتی آمین های سبک غنی(Rich Lean Amine Exchanger)67
6-1-9- مبدل خنک کننده محلول آمین سبک (Lean Amine Cooler)67
6-1-10- فیلتراسیون/ تصفیه محلول آمین (Amine Filteration)67
6-1-11- پمپاژ محلول آمین (Pumping of Amine Solution)68
6-2- PFD واحد آمینی.. 69
6-3- شرح واحد آمینی شبیه سازی شده70
6-4- اطلاعات بدست آمده از PFD... 71
فرآیندتولید نوشابه .76
نتیجه گیری89
فهرست منابع فارسی.. ....90
فهرست منابع لاتین.. 91
سایت های اطلاع رسانی 92
تحقیق در مورد افسردگی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 165 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 22 |
افسردگی1 از دیرباز به عنوان یکی از نابسامانی های روانی عمده شناخته شده است. اما در دو دهه اخیر اهمیت این بیماری هم از حیث رنج و آزاری که مبتلایان به آن تحمل می کنند و هم از لحاظ بار سنگینی که این ناراحتی بر منابع درمانی ملت ها تحمیل می کند، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. از نظر محققان، در دو دهه اخیر افسردگی جای تشویش و اضطراب را که بعد از جنگ بین المللی دوم به عنوان مهمترین عارضه روانی تلقی می شد، گرفته است و اینک رایج ترین ناراحتی روانی افراد بالغ را تشکیل می دهد. متخصصان فن از دو دهه اخیر به عنوان دوره جدید ملانکولی یا افسردگی در تاریخ روان پزشکی معاصر نام برده اند2.
اما با وجود توجهی که پزشکان به این مقوله داشته اند هنوز دانش ما از چند و چون افسردگی اگر اندک نیست کاستیها و نقاط کور فراوان دارد. لذا لازم است که روانشناسان، روانپزشکان و پویندگان این علم با توجه به عوامل زیربنایی سنتی، عقیدتی، فرهنگی، روشهای علمی در جهت شناسایی علل و یافتن راه حلی برای جلوگیری از چنین اختلالاتی گام بردارند، بخصوص در این زمان، که اختلالات روانی ـ رفتاری بویژه افسردگی به سبب وضعیت نامتعادل و متحول زندگی خانوادگی، اجتماعی در یکی دو دهه اخیر در بیشتر کشورها و همچنین در کشور ما بیش از هر زمان دیگری گریبانگیر گروههای وسیعی از نوجوانان و جوانان شده است. بنابراین لازم است در کنار نیازهای زیستی به مسئله امنیت روانی و ثبات عاطفی نوجوانان و جوانان توجه زیادی نمود. عدم امنیت روانی نه تنها بر چگونگی شخصیت آنها اثر می گذارد بلکه بیشترین تأثیر را بر شکوفایی هوش و تفکر و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خواهد داشت بی تردید پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با آرامش روانی و ثبات عاطفی ایشان دارای همبستگی معنی داری است.
لذا این تحقیق در نظر دارد به بررسی رابطه بین میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی ناحیه 1 شهرستان اراک بپردازد.
اما آنچه موجب شد تا پژوهشگر به بررسی و تحقیق در این زمینه بپردازد علائم افسردگی دانش آموزان، افت تحصیلی آنان در دروس مختلف، بررسی رابطه بین این دو مقوله می باشد و از طرفی با توجه به ویژگیهای دورة نوجوانی بخصوص دختران نوجوان به لحاظ آسیب پذیری، آشنایی بیشتر با دنیای پیچیدة نوجوانی و با در نظر گرفتن مراحل رشد و خصایص مربوط به هر مرحله انگیزه ای برای تحقق شد تا موضوع تحقیق را در این راستا انتخاب کند تا ضمن شناخت مشکلات دانش آموزان در صدد رفع و کاهش آنها قدمی هر چند کوچک برداشته شود تا زمینه های لازم در جهت هدایت بیشتر مسیر تعلیم و تربیت فراهم شود.
فهرست مطالب
مقدمه. 1
بیان مسئله. 2
پرسشهای تحقیقاتی.. 3
اهمیت و ارزش تحقیق.. 3
متغیرهای پژوهش.... 4
محدودیتهای تحقیق.. 5
تاریخچه افسردگی.. 5
بررسی پیشینة تحقیق.. 6
افسردگی ساده:8
افسردگی حاد:9
افسردگی در دوران نوجوانی.. 10
شیوع افسردگی.. 11
علائم افسردگی.. 11
فهرست نشانه های افسردگی.. 12
علل افسردگی.. 14
دلایل ارگانیک... 14
علل روانی.. 15
علل اجتماعی.. 15
راههای درمان افسردگی.. 16
منابع 19