دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3497 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 55 |
پاورپوینت مطالعات استانداردهای طراحی ویلا
پاورپوینت مطالعات استانداردهای طراحی ویلا شامل 55اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
مقدمه:
در حالت کلی در این بنا ها باید سعی کنیم از رنگ های قرمز و ارغوانی به ندرت و صرفا در نواحی خاص بهره ببریم.بیشتر سعی شود از رنگ های خنثی و طیف سفید بهره برده و در کنار آن از رنگ های سرد و آرامش بخش همچون طیف های آبی و فیروزه ای و سبز بهره ببریم.همچنین می توان در قسمت های خاص مثل محیط های پذیرایی و آشچزخانه ها از رنگ های گرم نیز بهره برد.
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 6582 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 50 |
فضاهای لازم در فرهنگ سرا
بخشهای از یک فرهنگسرا
میزان فضاهای کتابخانه
وضعیت قفسههای استاندارد
نورپردازی
گالریها
نورپردازی گالریها
ب) نورپردازی جانبی (افقی)
آمفی تئا تر
شکل و انواع مختلف صحنه نمایش
شیب سالن نمایش
صندلی تماشاچیان
رختکن :
اطاق گریم :
ارتفاع صحنه یا سکو :
استانداردها و ضوابط طراحی سینما
سالن انتظار سینما
ورودی سینما:
گیشه بلیط فروشی
راهروهای سالن نمایش
صندلی تماشاگران
سرویسهای بهداشتی سینما
اتاق پروژکتور و ملحقات آن
حوزه خدماتی
راهرو
ورودیها
ضوابط پلهها
ضوابط فضاهای بهداشتی
آبدارخانه
انبار
ضوابط طراحی ایمنی پلکان
دسته بندی حوزه آموزشی _ هنری
دسته بندی حوزه آموزشی _ هنری (عملی) :
آتلیه ترسیم
کارگاه سفالگری ومصالح ساختمانی
دسته بندی حوزه آموزشی _ هنری (تئوری) :
فضای آموزشی نظری
سمعی و بصری
وسایل مورد نیاز کلاسها ی سمعی و بصری
قسمت اداری
کتابخانه
پارکینگ
کتابفروشی
رستوران
جداول سرانه ها:
بخش آموزشی:
بخش اداری:
بخش انتظامات:
بخش نمایشگاهی:
جدول امفی تاتر
کل مجموعه
دیاگرام و روابط فضاهای موزه
استاندارد های مبلمان
زاویه دید
روش های نورگیری طبیعی
……………………………………………..
میزان فضاهای کتابخانه
عوامل مؤثر بر تخصیص میزان فضاهای کتابخانه عبارتند از حجم مواد ومتون وبخصوص کتابها، میزان سطح که در کتابخانه اشغال میکنندو میزان جمعیت کتابخانه که از طریق میزان گردش کتابها در سال تعیین میگردد.
فضای مورد میاز برای محاسبه زیربنای یک کتابخانه طبق فرمولی بنام VSC استاندارد IFLA به دست میآید
(110 / تعداد کتابها) + (مقدار محلهای نشستن + 72/3) + (430 / گردش کتابها) مثلا برای جا دادن 110 کتاب یک متر مربع در نظر گرفته میشود. محل نشستن یک خواننده 72/3 متراست.
ابعاد و استانداردهای پیشخوان و برگه دان حداکثر ارتفاع قفسههای فهرست معمولا به اندازه ارتفاع 6 کشو است و در هر کشو نیز در حدود 100 کارت جای میگیرد فهرست معمولا در ارتباط مستقیم با میز امانت و میز اطلاعات مرجع قرار دارند و اغلب در مجاورت آنها مجموعهای از کتابهای مرجع عمومی یا موارد استفاده همگانی نیز قرار میگیرند. از این رو محل قرارگیری فهرستها معمولا فضایی باز است که در نزدیک ورودی قرار دارد و بوسیله ردیفهایی از قفسههای فهرستها و پیشخوان بررسی و جستجو کشوها تشکیل شده است. وسعت چنین محلی برای 4 ردیف قفسههای دو طرفه در حدود 12 متر مربع برآورد میشود.
وضعیت قفسههای استاندارد
عمق قفسهها: در اغلب کتابخانهها حداقل 90% کتابها دارای عرضی کمتر از 230 میلیمتر هستند و عملا میتوان قفسههای با عمق 230-200 میلیمتر را استاندارد کرد. در صورت بکارگیری قفسههای دو طرفه با عمق 450 میلیمتر حتی صرفهحویی بیشتری در فضا به عمل میآید.
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1756 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
مقدمه:
بازارهای ایرانی
واژه بازار بسیار کهن است و به معنی محل خرید و فروش و عرضه کالاست. بازار در فارسی میانه بازار های ایرانی به صورت “وازار” و با ترکیب هایی مانند وازارگ (بازاری) و وازارگان (بازرگان) به کار می رفته؛ …
در زبان فارسی بازار به بازار های ایرانی عنوان اسم مکان به معنی محل خرید و فروش کالاست واژه بازار در ادبیات فارسی مفهومی وسیع و گسترده دارد
و به معنی بازار های ایرانی محل شلوغ و پرازدحام، اعتبار و اهمیت اشخاص و غیره به کار می رفته است.
بازرگان و سوداگر ایرانی باید در جایی مقام داشته باشد که خریدار بتواند با اسانی کالای او را با انچه دیگران عرضه میدارند مقایسه کند و وضع استثنایی و انحصاری ان باعث فریب و غبض نشود .پدید امدن رسته و گرد اوری کالاهای مشابه در دکانهای نزدیک به هم و در یک بازار با تیم و سرا معلول همین نظام خاص پیشه وری و سوداگری ایرانی است که برخلاف نقاط دیگر جهان به خریدار فرصت میدهد تا خواسته و کالای مورد نظر خود را به ارزانترین بها و به نحو دلخواه بی عیب و متناسب با اقتصاد خانواده خود تهیه کند بی انکه مانند امروز ناچار باشد برای خریداری چیزی صدها مغازه را که هریک اقلا پانصد متر باهم فاصله دارد سر بزند .
اصل کلمه بازار خیلی قدیمی است.بازار محل اجتماع محل داد وستد کانون شورشها و اعتصابها سیاستمداریها محل پخش اطلاعات مراوده اشنایی و گاهی اوقات نقش مکانی امنیتی را نیز ایفا می کرده است.در جشنها بازار را چراغانی اینه بندی و ازین بندی می کردند.
شهرهایی که در ورودی بازار داشتند را بازارگاه می گفتند.همچنین شهرهایی که محل انبار بوده بارکده نامیده می شده است .
در شهرهابازارچه نیازهای یک محله را برطرف می کرده است.بازار در مرکز شهر بوده و همه چیز در ان یافت میشده ولی بازارچه ها دکانهایی مربوط به خرید مردم محل داشته و برای خرید و فروش کالاهای اصلی به بازار بزرگ می رفته اند.
بیشتر بازارها در شهرهای قدیم ایران بیرون از دروازه کاروان رو بوده به داخل شهر امتداد می یافته و گاهی تا بیرون شهر می رفته است(بیرون به معنای حومه بوده است).بیشتر بازارها در بخش بیرون قرار داشته اند.
تا چندی پیش در شهرهای گرم مرکزی ایران رویه خوبی که برای احداث دکان در دوسوی خیابان از روزگاران قدیم داشتند حفظ شده بود.در کنار پیاده روها ایوانهایی وجود داشت که مغازه ها را از پیاده رو جدا می کرده و به خریدار فرصت می داد تا در سایه مطبوع کالای مورد نظر خود را برگزیند.متاسفانه معماری معاصر این سنت بسیار معتدل معماری ایرانی را کنار گذاشت مغازه ها با پایه ها و کرکره های فلزی چون کوره های ادم سوزی سهمناکی درست در مجاورت خیابان سرباز و بی درخت پدید امد.
چنانکه گفتیم در روستاها و شهرهای کوچک در هر کوی و برزنی میدانگاهی یا بنگاهی وجود داشت که همه کوچه های ابادی به ان متصل میشد در کنار میدان یک گرمابه یک خانقاه یک مسجد و یک بازارچه میساختند و بعدها اغلب میدانچه ها به حسینیه ایی تبدیل شد که تکیه ای در کنار ان داشت و در مراسم مذهبی دسته ها و گروههای عزادار یا نمایشگران مذهبی در ان گرد می امدند و روزهای عادی مردم محل مایحتاج روزانه خود را از بازارچه مجاور میدان تهیه می کردند.معمولا خانه بزرگ ده و امام جماعت نیز نزدیک میدان بود
در شهرهای بزرگ میدان شاه یا میدان مرکزی شهر جای بنگاه روستاها را می گرفت و در پیرامون میدان اغلب بازارهای بزرگ و معتبر ساخنه می شد.بازار سه یا چهار طرف میدان دور می زد و به وسیله ایوانی با میدان مرتبط میشد و گاهی در محل تقاطع ان چهار سویی احداث می کردند که خود مرکز ارتباطی چهار بازار یا قیصریه بود.
بازارهای بزرگ هر یک به نام کالای ویژه ای که در ان عرضه میشد یا صنعتگرانی که در ان کار می کردند معروف بود .مانند بازار اهنگران بازار مسگران بازار کره پنیر فروشان بازار قند ریزان بازار نقشبندان بازار قندی سازان و امثال ان و بازارهای منشعب از چهارسوها و بازارچه های اختصاصی محلات به خرید و فروش خوار و بار و میدانچه ها به سبزی و تره بار اختصاص داشت.
تشعب بازار دلایل مختلفی داشته است.بعضی بازارها مثل گنجعلی خان کرمان و بازار اصفهان بازار وکیل شیراز با طرح اصلی ساخته شده اند.همینطور اغلب قیصریه ها .اما بازاری مثل بازار تهران به تدریج ساخته شده است.
عناصر مختلف بازار عبارتند از:
(1)راسته (اصلی ترین عنصر بازار
2)رسته
3)دالان
4)سرا یا خان
5)خانبار(محل انبار کالا)
6)تیم یا تیمچه
7)قیصریه
8)دکان
:و عناصری که جز نیاز بازار بوده است مثل
-قهوه خانه و شربت خانه و چایخانه که اغلب انها از بین رفته اند
-خوراک پزخانه محلی برای غذا
-مساجد کوچک حمام و غیره چون کسبه بازار مومن و مسلمانترین مردم شهر بوده اند در تمام ارسن های بازار این عناصر قرار داشته اند.
1- راسته
راسته ها مسیرهای اصلی بازارها هستند که یا موازی هم (مثل تهران)و یا متقاطع بوده اند.وقتی دو راسته اصلی همدیگر را قطع می کردند چهار سو یا چهار سوق بوجود می امده و معمولا سر ان را پخ می کرده اند
راسته های معروف در بازار اصفهان کرمان شیراز تبریز یزد کاشان و ..هستند.در بعضی شهرها به مناسبتهایی این مسیرها طولانی می شدند مثل بازار زنجان که طولانی ترین بازار سرپوشیده ایران است.دلیل ان نیز سرمای زیاد و طولانی شهر است. خوی نیز بازاری چند برابر مقیاس خود دارد (بدلیل هوای سرد).بازار لار نیز یکی از زیباترین بازارهاست.در چهار سوق بازار مکانی برای داروغه بنام تخت داروغه یا تخت میر شب که انتظامات بازار را حفظ می کرده است اختصاص داده شده است
:چهار سوق های معروف عبارتند از
چهارسوق اصفهان
چهار سوق لار
چهارسوق شیراز
چهارسوق یزد
چهار سوق کرمان
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 167 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
موضوع تحقیق: دانلود پاورپوینت توپولوژی شبکه در 40 صفحه کاملا مناسب برای ارائه تحقیق و یا هر گونه ارائه ای با مطالب کامل
عناوین موجود در پاورپوینت :
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 14430 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 65 |
پاورپوینت انواع سقفهای رایج بتونی
پاورپوینت انواع سقفهای رایج بتنی 65اسلاید
کرومیت –کمپوزیت-متال دک - کوبیاکس
سقف
یکی از اجزای اصلی تشکیلدهنده انواع ساختمانها، سقفهای بتنی هستند که نقش اساسی آنها انتقال نیـروهای قائم و افقی ناشی از وزن مـرده سقف و نیروهای باد و زلزله به تیرها و ستونها و دیوارهای بابر است.
مقدمه
سیستم سقف کُرمیت از تیرچههای فولادی با جان باز در ترکیب با بتن استفاده میشود. در ساخت تیرچههای مذکور از یک تسمه، در بال تحتانی و نیز یک میلگرد خم شده در جان استفاده میشود. برای پرکردن فضای خالی بین تیرچهها از قالبهای ثابت مانند بلوکهای سیمانی، پلی استایرن، طاق ضربی، قالبهای موقت فولادی (کامپوزیت ) و یا هر پرکننده سبک استفاده میشود. فواصل تیرچهها بسته به نوع قالب از 73 سانتی تا 100 سانتی متر متغیراست، روی سقف نیز با 4 الی 10 سانتی متر بتن پوشانده میشود.
تیرچهها از نوع خود ایستا بوده و به همین علت هیچ نوع شمع بندی در زیر سقف مورد نیاز نمیباشد و تیرچهها به نحوی طراحی میشوند که بتوانند وزن بتن خیس، قالبها و عوامل اجرایی سقف را به تنهایی تحمل کنند.
پس ازاین که بتن به 75% مقاومت مشخصه خود میرسد، تیرچههای فولادی با بتن به صورت یک مقطع مختلط وارد عمل شده و بارهای مرده و زنده سقف را تحمل میکنند
تاریخچه
این سقف در سال 1362، توسط آقای مهندس محمد جعفر کرمی، ثبت اختراع شده و در سال 1375، آئین نامه جزئیات اجرایی سقف کرمیت توسط ایشان منتشر شده است، علاوه برآن بروشورها و کاتالوگهای فنی و تبلیغاتی مختلفی دراین زمینه، توسط شرکت کرومیت پارس به چاپ رسیده است. و سرانجام در سال 1381، نشریه شماره 151 سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور، تحت عنوان «راهنمای طراحی و اجرای سقف تیرچههای فولادی با جان باز در ترکیب با بتن» منتشر شده است، تا حداقل ضوابط و معیارهای لازم برای طراحی و اجرای این گونه سقفهای خود ایستا را بیان نماید
اجزای تشکیل دهنده سقف کرومیت :
) تیرچه فولادی با جان باز
2) بلوک
3) میلگرد افت وحرارت
4) کلاف عرضی
5) بتن پوششی در جا