دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 715 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
مزایا و معایب شبیه سازی ( شبیه سازی کامپیوتری)
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 66 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 249 |
پاورپوینت طراحی الگوریتم ها(با شبه کد های c ++)ترجمه شده ی آقای جعفرنژاد قمی
این پاورپوینت آموزشی درباره تکنیک های مربوط به حل مسائل است. بکار بردن تکنیک منجر به روشی گام به گام (الگوریتم ) در حل یک مسئله می شود. بطور کلی منظورازسریع بودن یک الگوریتم، یعنی تحلیل آن از لحاظ زمان و حافظه که در این اسلاید آموزشی بخوبی با آن آشنا خواهید شد. همچنین لازم به ذکر است که عرض کنیم نوشتن الگوریتم به زبان فارسی دو ایراد دارد : ۱- نوشتن الگوریتم های پیچیده به این شیوه دشوار است. ۲- مشخص نیست از توصیف فارسی الگوریتم چگونه می توان یک برنامه کامپیوتری ایجاد کرد. که در این پاورپوینت آموزشی تمامی مباحث در درس طراحی الگوریتم به زبان شیوای فارسی توضیح داده شده است.
سرفصل های کتاب طراحی الگوریتم ها جعفرنژاد قمی :
از جمله مباحثی که در این پاورپوینت آموزشی به ترجمه مهندس عین الله جعفر نژاد قمی مطرح شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود :
کارایی ، تحلیل و مرتبه الگوریتم ها
روش تقسیم و حل در طراحی الگوریتم
برنامه نویسی پویا در طراحی الگوریتم
روش حریصانه در طراحی الگوریتم
راهبرد عقبگرد در طراحی الگوریتم
راهبرد شاخه و حد در طراحی الگوریتم
مقدمه ای بر پیچیدگی محاسباتی : مسئله مرتب سازی در طراحی الگوریتم
این پاورپوینت آموزشی با مطرح کردن مثال ها و نمونه سوالات (بر اساس شبه کد های ++C) در لا به لای مباحث آموزشی کمک شایانی به درک و فهم بهتر مطالب می کند. و مشکلات بسیاری از دانشجویان عزیز را در درس طراحی الگوریتم حل خواهد کرد.
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 43 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 76 |
مقدمه
درانجام هر کاری وتحقق بخشیدن به اهداف کم وبیش مشکلاتی پیش روی مجریان امرخواهد بود .مسلماً گستردگی کارموجب افزوده شدن بر میزان مسائل ومتعاقباٌ حجم مشکلا ت خواهد شد .آن چه که باید بیشتر به آن توجه نمود این است که در انجام کارهای بزرگ وخطیر ،علی رغم اینکه وجود مشکلات اجتناب ناپذیر می نماید ،کوچکترین مشکلات پیامدهایی راخواهند داشت که چون نوع کار ارزش بالایی دارد ،این پیامدها نیز چشمگیرتر جلوه می نمایند .درواقع می توان گفت که اگر به ارزش کار توجه شود ،مشکلات بزرگ درکارهای کوچک شاید قابل چشم پوشی باشند اما مشکلات کوچک درکارهای بزرگ وشایسته نباید نادیده گرفته شوند وبا دیده غفلت از آنها گذشت .درک گذشته بشری به مانشان می دهد که پیشبرد کارها وتحقق اهداف همواره مستلزم سازماندهی امور می باشد .بر این اساس سازمانهای مختلف جهت تحقق اهداف مختلف به منصه ظهور می رسند .هدف توسعه وپیشرفت درهر جامعه مسلماٌ با ارزشترین هدف هر جامعه به حساب می آید وتحقق این هدف را باید سازمانهایی بر عهده گیرند . شاید بتوان گفت که مراکز علمی وپژوهشی وبخصوص دانشگاهها مهمترین مؤسساتی می باشند که می توانند بیشترین کمک راجهت محقق ساختن این هدف داشته باشند .اینکه جامعه تا چه اندازه ودرکدام زمینه ها بتواند پیشرفت وتوسعه یابد ،دردرجه اول به عملکرد همین مؤسسات وابسته باز می گردد .به عبارتی می توان گفت هر اندازه زمینه لازم برای فعالیت مؤسسات علمی وپژوهشی بیشتر فراهم گردد ،می توان عملکرد بهتری رااز آنها انتظار داشت .
همان طور که اشاره شد هر اندازه نوع کار خطیر وبا ارزشتر باشد وجود مشکلات حتی درسطح پایین ،لطمات بیشتری خواهد داشت .حال با توجه به رسالت عظیم دانشگاهها باید دید که چه مشکلاتی پیش روی این مراکز وجود دارد .
هدف ارزشیابی
هدف از انجام این پروژه « بررسی مسائل ومشکلات مدیران گروههای آموزشی » می باشد ،که البته دامنه آن محدودبه مسائل ومشکلات مدیران گروههای آموزشی دودانشکده علوم انسانی واجتماعی ودانشکده هنر دانشگاه مازندران می باشد .شاید برای این پروژه سطح بالایی درنظر نگیریم ،اما مصاحبه ها ومسائلی که در این پروژه به آنها پرداخته شده ، می تواند هشداری باشد برای تمام کسانی که به هر نحوه دربه انجام رسیدن فعالیتهای دانشگاهی نقش ایفا می کنند وبا تلاش خود به انحاء مختلف دراین راه تآثیر می گذارند .اما چرا هشدار ؟
همان طور که اشاره شد نقش واهمیت دانشگاهها تا به آن اندازه است که حتی کوچکترین مشکلات درسطح وعمق بیشتری بر عملکرد آن لطمه وارد می سازد.ازطرف دیگر،عاملین اصلی این نهاد که نقش اصلی درتحقق اهداف آن ایفا می کنند –گروههای آموزشی – تحت تآثیر عوامل اجرایی دچار مشکل می شوند .بنابراین پیداست که توجه به عوامل مختلف ونقشی آنها بر این نهاد می گذارند ازاهمیت زیادی برخوردار می باشد .
محدودیتهای طرح ارزشیابی
دراینجا لازم می دانیم که به برخی ازمشکلاتی که درانجام پروژه پیش روی ما قرار داشت اشاره کنیم .برای نمونه می توان گفت که ما حتی برای بدست آوردن چارت سازمانی وشرح وظایف گروهها با وجود اینکه به جاهای مختلفی –ازجمله دبیرخانه ومسؤول آموزش دانشکده علوم انسانی واجتماعی – مراجعه کردیم موفق به کسب آنها نشده وازاینکه خواسته باشیم ازاین طرق به کسب منابع بپردازیم منصرف شدیم .ازدیگر مشکلات ما مدیران گروهها بود که حتی دربرخی مواقع بر تعیین وقت قطعی جهت انجام مصاحبه می بایست دو یاسه هفته را پشت سر می گذاشتیم تاموفق به انجام مصاحبه می شدیم .با این وجود ازبین گروههای آموزشی مادرنهایت موفق به انجام مصاحبه با مدیران گروههای مدیریت ،اقتصاد نظری واقتصاد بازرگانی ،نشدیم .همین وقت گرفتن ها وانجام مصاحبه قسمت اعظم وقت پروژه را به خود اختصاص داده .علی رغم این مسائل بررسی مسائل ومشکلات دیگر مدیرگروهها به اتمام رسید ودرپروژه گزارش شده است.
¯ عوامل مورد ارزشیابی
ملاکهای انجام کار پروژه بررسی عوامل زیر به حساب می آید :
بررسی مسائل ومشکلات مختص هر یک ازگروهها در زمینه های آموزشی
بررسی مسائل ومشکلات پژوهشی هریک از گروههای آموزشی
بررسی مسائل ومشکلات اداری ومالی هر یک ازگروهها
بررسی زمینه های ارتقاء درهر یک ازگروهها
بررسی مشکلات کالبدی و فضاهای آموزشی هر یک از گروه ها
توصیف نظام (برنامه )
همانطورکه دربالا اشاره شد مسائل ومشکلات گروهها در5 زمینه عمده مطرح گردیده است . درمورد اول ،یعنی مسائل ومشکلات آموزشی گروهها مسائل مربوط به اساتید ،دانشجویان وبرنامه درسی گروه مورد بحث وبررسی قرار می گیرد ومسائلی که به عنوان مسائل آموزشی گروهها درمصاحبه مورد توجه قرار می دهیم شامل همین موارد – والبته مسائلی که خود مدیرگروه احتمالاً میافزاید-می باشد .
درمورد دوم یعنی مسائل ومشکلات پژوهشی گروهها لازم بود تا ابتدا درهر گروه زمینه های پژوهشی گروهها مطرح شود وسپس مشکلات پیش روی گروهها دراین خصوص بررسی گردد .بنابراین به تشخیص خود مدیرگروه زمینه های پژوهشی مطرح و توضیحات لازم ارائه می گردد .
درمورد سوم یعنی مسائل ومشکلات اداری ومالی ابتدا الزامات گروه دراین زمینه مشخص شده وخود مدیر گروه دراین زمینه توضیحات لازم را ارائه می دهد .
درارتباط با مورد آخر یعنی زمینه های ارتقاء گروه ،اینکه با توجه به وضعیت موجود چه پیشنهادی جهت ارتقاء می توان ارائه داد مورد بررسی قرار می گیرد .دراین ارتباط مدیر گروه با توجه به قابلیتهای گروه وزمینه هایی که می توان برای ارتقاء گروه درنظر گرفت ،به تشخیص خود این زمینه ها را برای ما طیّ مصاحبه مطرح می کند .
سوالهای مورد ارزشیابی
بنابراین مادر این پروژه درپی این نکات می باشیم که :
- چه مسائل و مشکلاتی درزمینه آموزشی برای هر یک ازگروهها مطرح است ؟
- چه مسائل و مشکلاتی درزمینه پژوهش برای هر یک ازگروهها مطرح می باشد ؟
- مسائل ومشکلات اداری و مالی گروهها کدامند ؟
- چه زمینه هایی برای ارتقاء هر یک ازگروهها وجود دارد ؟
برای پاسخگویی به سؤالات فوق ویافتن مسائل ومشکلات گروهها داده های مورد نیازما برگرفته از تمام اطلاعاتی می باشد که می باشد که مدیران گروهها طیّ مصاحبه به آنها می پردازند . بنابراین ما نیازمند آنیم که با مخاطب قرار دادن هر یک از مدیر گروهها –بعنوان فردی که بهتر از هر کس دیگری می تواند ما را از وضعیت گروه مطلع سازد – به جمع آوری اطلاعات درزمینه های فوق بپردازیم .
× لازم به ذکر است که مسلماً مسائل ومشکلات گروهها محدود به زمینه های فوق- الذکر نمی باشد ،اما به جهت اینکه تمام گروهها درچهارچوب خاصی فعالیت می کنند وازطرفی این چهارچوبها تا حدودی دربین گروهها یکسان می باشد (برای مثال بررسی زمینه های آموزشی گروهها ،وازطرف دیگر هر یک از این زمینه ها درهر یک از گروهها به شکل خاصی نمود پیدامی کند ،ما برآنیم که درچهارچوب وظایف گروهها به بررسی مسائل ومشکلات گروهها بپردازیم .براین اساس برای تعیین این چهارچوب منبعی را که ازآن استفاده کرده ایم شرح وظایف گروهها –اقتباس ازآیین نامه کلی دانشگاهها – می باشد .
تصور ما براین است که برای به انجام رسیدن فعالیتهای فوق حداقل نیاز به صرف سه ماه زمان می باشد طوری که اطلاعات لازم گردآوری شده وبه صورت گزارش تدوین گردد .
¯ طرح ارزشیابی وشیوه اجرای آن
طرح کلی که برای پروژه درنظر گرفته شده است به این صورت می باشد که :
الف ) تعیین مسائل ومشکلات گروهها ؛ برای اینکه بدانیم مسائل ومشکلات گروهها درچه زمینه هایی خود رانشان می دهند ، ابتدا زمینه هایی که گروهها درآن به فعالیت می پردازند ،باید تعیین گردد . به این منظور جهت تعیین زمینه فعالیت گروهها چهارچوب این فعالیتها را ازشرح وظایف گرههای آموزشی–برگرفته ازآیین نامه دانشگاهها- مشخص کرده ایم .
ب ) پس ازاینکه چهارچوب فعالیت های گروهها تعیین شد ،باید تعیین کرد که مشکلات گروهها دراین چهارچوب چیست ... . داده های ما نوعاً اطلاعاتی می باشد که مدیر گروه طی مصاحبه دراختیار ما قرار می دهد .
ابزار اندازه گیری
بدین جهت برای کسب این اطلاعات ابتدا ازهمه مدیرگروهها وقت می گرفتیم وسپس طی مصاحبه ای اطلاعات رااخذ کرده وضبط کرده ایم .ازجمله دلایلی که ازاین روش برای مصاحبه استفاده کرده ایم وروشهای دیگر را ،مثلاً پرسشنامه ، کنارگذاشتیم دلایلی را می توان ذکر کرد :
الف ) نخستین دلیل این است که استفاده ازپرسشنامه درواقع زمینه مشکلات گروهها را یکسان درنظر می گیرد .درحالی که با کمی دقت می توان متوجه شد که ،یکسان درنظر گرفتن مسائل گروهها درقالب پرسشنامه عملاً امکان ندارد به خصوص با توجه به تفاوتهای موجود بین رشته های کارگاهی - مثل جغرافیا،تربیت بدنی یا دروسی ازدانشجویان هنر– بارشته های غیرکارگاهی می توان بیشتر به این موضوع پی برد که ،یکسان درنظر گرفتن مسائل ،یکسان درنظرگرفتن گروهها می باشد ،درحالی که چنین امری به دور از واقعیت می باشد ،
ب ) دلیل دیگر اینکه پرسشنامه محدود کردن مسائل ومشکلات درقالبی ازپیش تعیین شده است ، به عبارتی چنانچه ما می خواستیم برفرض با کمک یک یا دو نفر ازمدیران گروهها به تعیین مسائل گروهها اقدام کنیم ،درواقع گذشته از اینکه مسائل گروهها را یکسان درنظر می گرفتیم ،محتوای پرسشنامه را محدود به همین مسائلِ مشخص ،می ساختیم .حال آنکه بسیاری ازمسائل و – بخصوص – مشکلات درگروهها شکل روتین ندارد که بتوان قالب یکسانی را برای آنها ،ازپیش تعیین کنیم .این امر خود مانع از آن می شود که ما بتوانیم از مشکلات خاص گروهها ، باز مانیم .
دسته بندی | زیست شناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 643 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 185 |
مقدمه: 1
فصل اول: طرح تحقیق.................................................................................................... 2
عنوان کامل پژوهش:.............................................................................................................................................. 3
هدف پژوهش:.......................................................................................................................................................... 3
اهمیت مسئله (نظری علمی):.............................................................................................................................. 3
سوال ها یا فرضیه های پژوهش: 3
تعریف علمی متغیرهای مورد بررسی: 4
مشخص کردن نقش متغیرها............................................................................................................................... 4
طرح پژوهش: 4
جامعه و گروه نمونه مورد بررسی: 4
روش نمونه برداری: 5
ابزار گرد آوری داده ها: 5
روش تجزیه و تحلیل داده ها: 5
فصل دوم: ادبیات تحقیق.............................................................................................. 6
مقدمه......................................................................................................................................................................... 7
1- منابع طبیعی موجود به خصوص آب و خاک.......................................................................................... 8
3- ایجاد واریته های مناسب از نباتات مختلف... 8
تاریخچه کشاورزی.................................................................................................................................................. 9
نقش و اهمیت کشاورزی در جامعه. 11
1- تأمین نیازهای کنونی بدون به مخاطره انداختن توانایی تولید نسل های آینده............................ 12
نقش و جایگاه بخش کشاورزی در ایجاد اشتغا ل.. 13
اهمیت نیروی انسانی ماهردر تولید. 15
ساختار و ترکیب شاغلان بخش کشاورزی از نظر سطح سواد. 17
اهمیت آموزش و تحقیقات علمی در توسعه کشاورزی................................................................................. 18
اهمیت نیروی انسانی ماهر و مدیریت................................................................................................................ 20
مفهوم ارزش اقتصادی و ارتباط کشاورزی با ارزش افزوده........................................................................... 22
معرفی مؤسسات و نهادهای عمده تحقیقاتی و آموزش کشاورزی............................................................. 23
نقش اطلاعات و آمار در توسعه کشاورزی.. 24
وضعیت کلی کشاورزی در کشور........................................................................................................................ 25
موقعیت جغرافیایی ایران...................................................................................................................................... 26
چه عواملی در تنوع آب و هوایی کشور ما مؤثرند؟. 28
سیاست های کشاورزی دولت.............................................................................................................................. 29
نگاهی به استان خراسان.. 33
خاک شناسی.. 35
خاک چیست............................................................................................................................................................ 35
شناسایی خاک در ایران........................................................................................................................................ 37
پروفیل خاک... 39
بافت خاک... 40
ساختمان خاک... 40
اجزای معدنی خاک................................................................................................................................................ 41
هوموس...................................................................................................................................................................... 41
ذرات فعال خاک (هوموس و رس) 42
انواع زمین ها ی زراعتی و طبقه بندی آنها.................................................................................................... 43
زمین های آهک دار............................................................................................................................................... 43
زمین های بدون آهک........................................................................................................................................... 43
واکنش خاک ( قلیائیت یا اسید یت خاک)..................................................................................................... 44
اصلاح خاکهای اسیدی – شور و خاکهای قلیا............................................................................................... 46
مفاهیم باروری و حاصلخیزی خاک.................................................................................................................... 47
آبیاری......................................................................................................................................................................... 49
وضعیت آب در خاک............................................................................................................................................. 51
تعریف آبیاری.. 52
روش های مختلف آبیاری..................................................................................................................................... 53
سیستم های آبیاری بر دو گونه اند: 53
آبیاری بارانی............................................................................................................................................................. 56
انواع سیستم های آبیاری بارانی......................................................................................................................... 57
آبیاری قطره ای....................................................................................................................................................... 59
آبیاری زیر زمینی.................................................................................................................................................... 60
آبخیزداری................................................................................................................................................................. 62
منابع آبهای زیرزمینی............................................................................................................................................ 63
چاه ها......................................................................................................................................................................... 63
حشره شناسی.......................................................................................................................................................... 64
رابطه انسان با حشرات.......................................................................................................................................... 65
ارتباط مفید بین انسان و حشرات ( کمک هایی که حشرات به انسان می کنند ):............................ 65
ارتباط مضر بین انسان و حشرات:...................................................................................................................... 66
روش های مبارزه با آفات نباتی........................................................................................................................... 67
مبارزه فیزیکی.......................................................................................................................................................... 68
مبارزه زراعی............................................................................................................................................................ 68
مبارزه بیولوژیکی..................................................................................................................................................... 68
مبارزه روانی.............................................................................................................................................................. 68
مبارزه ژنتیکی.......................................................................................................................................................... 69
مبارزه شیمیایی....................................................................................................................................................... 70
مبارزه تلفیقی.. 70
حشره کش ها یا سموم......................................................................................................................................... 70
فرمول شیمیایی DDT دی کلرو دی اتیل اتان است .................................................................................. 71
انواع سموم حشره کش......................................................................................................................................... 72
سموم حشره کش به دو دسته تقسیم می شوند :........................................................................................ 72
حشره کش های معدنی ................................................................................................................................ 72
حشره کش های آلی گیاهی :............................................................................................................................. 72
حشره کش های آلی کلره: ........................................................................................................................... 72
سموم فسفره آلی: ........................................................................................................................................... 72
سموم گوگردی آلی: ....................................................................................................................................... 73
سموم از نظر نحوه اثر. 73
سموم داخلی یا گوارشی ............................................................................................................................... 73
سوم تماسی یا خارجی: ................................................................................................................................. 73
سموم نفوذی .................................................................................................................................................... 73
سموم جذبی (سیستمیک) .......................................................................................................................... 73
سموم تنفسی ................................................................................................................................................... 73
سموم تدخینی ................................................................................................................................................. 74
چغندر قند................................................................................................................................................................ 74
پنبه. 75
آفات جالیز................................................................................................................................................................ 75
آفات مهم گیاهان زراعی....................................................................................................................................... 76
آفات مهم غلات...................................................................................................................................................... 76
آفات درختان میوه. 76
آفات مهم درختان پسته....................................................................................................................................... 78
آفات انار. 78
مبارزه با علف هرز................................................................................................................................................... 78
مبارزه با موش ها..................................................................................................................................................... 79
اصلاح نباتات............................................................................................................................................................ 79
اثرات اصلاح نبات در کشاورزی.......................................................................................................................... 81
منابع طبیعی............................................................................................................................................................ 82
اهمیت و نقش منابع طبیعی............................................................................................................................... 85
تعریف جنگل........................................................................................................................................................... 89
تعریف جنگل داری.......................................................................................................................................... 91
از نقطه نظر اقتصادی.................................................................................................................................. 91
از نقطه نظر کشاورزی .................................................................................................................................. 91
از نقطه نظر بهداشتی .................................................................................................................................. 92
فوائد جنگل: جنگل ها دارای فوائد زیادی هستند......................................................................................... 92
نگاهی به فرآیند های تخریبی جنگل های کشور:......................................................................................... 93
مرتع.. 95
بیابان.. 97
بیابان زائی و مبارزه با آن...................................................................................................................................... 98
مشاغل مربوط: 101
تعریف مکانیزاسیون................................................................................................................................................ 105
فوائد ماشینی کردن کشاورزی.. 106
آشنایی با وضعیت کشاورزی و نیروی کششی مورد استفاده در ایران.. 107
انواع اتصالات در ادوات کشاورزی....................................................................................................................... 109
تراکتور و تکامل آن.. 111
طبقه بندی تراکتورها 112
هدف های خاک ورزی عبارتند از : 113
روش های خاک ورزی.. 114
گاو آهن.. 116
انواع گاوآهن و موارد استفاده آن........................................................................................................................ 118
گاو آهن برگردان دار:.................................................................................................................................. 118
ادوات خاک ورزی ثانویه....................................................................................................................................... 122
کولتیواتورها .................................................................................................................................................. 122
دیسک ها (هرس بشقابی) ........................................................................................................................ 123
دیسک ها................................................................................................................................................................... 123
دیسک یک راهه:.......................................................................................................................................... 124
دیسک دو زانویی:......................................................................................................................................... 124
دیسک یک زانویی (افست): ..................................................................................................................... 124
انواع تسطیح کن..................................................................................................................................................... 125
غلتک ها یا خرد کننده ها: ...................................................................................................................... 126
کاشت محصولات.. 126
بذر افشانی: ................................................................................................................................................... 127
بذر کاری: 127
بذر کاری دقیق یا تک دانه کاری....................................................................................................................... 127
کپه کاری:................................................................................................................................................................. 127
ماشین آلات کاشت... 127
ردیف کارها: 127
ردیف کارهائی که بر روی زمین مسطح کشت می کنند. 128
ردیف کارهائی که بر روی پشته کشت می کنند: 128
ردیف کارهائی که در شیار کشت می کنند:................................................................................................... 129
اندازه ردیف کارها: 129
خطی کارها:.............................................................................................................................................................. 130
انواع خطی کارهای غلات.. 131
بذر پاش ها 132
کارنده های مخصوص( سیب زمینی کار و نشاء کار) 133
نشاء کار:.................................................................................................................................................................... 133
سیب زمینی کارها: 133
ادوات داشت............................................................................................................................................................. 134
سمپاش ها: 137
اجزای اصلی ساختمان یک سمپاش.................................................................................................................. 137
مخزن: 137
به هم زن:.................................................................................................................................................................. 138
صافی: 138
بوم............................................................................................................................................................................... 138
نازل یا افشانک: 138
ماشین های برداشت... 139
دروگر.......................................................................................................................................................................... 139
ماشین های برداشت غلات.................................................................................................................................. 141
ماشین های برداشت سیب زمینی..................................................................................................................... 143
ماشین برداشت چغندرقند................................................................................................................................... 144
فصل سوم: روش تحقیق.......................................................................................... 146
مقدمه: 147
روش تحقیق:............................................................................................................................................................ 147
مصاحبه با مزرعه داران:........................................................................................................................................ 148
مزایا و معایب مکانیزه کردن مراحل کشاورزی:............................................................................................... 148
توجیه اقتصادی مکانیزاسیون: 149
مصاحبه با دانش آموزان و استادان دانشگاهها:............................................................................................... 149
توسعه کشاورزی چه مزایایی دارد؟.................................................................................................................... 149
جامعه آماری: 150
منابع اطلاعات.......................................................................................................................................................... 151
فصل چهارم: جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها 152
ماشین های کشاورزی و مکانیزاسیون.. 153
بررسی فرضیه ها:.................................................................................................................................................... 159
فرضیه2: 160
فرضیه 3:.................................................................................................................................................................. 160
فرضیه 4: 161
تحلیل یافته های مصاحبه ای:............................................................................................................................. 161
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................... 165
نتایج به دست آمده در ارتباط با فرضیه.......................................................................................................... 166
نتایج به دست آمده در ارتباط با فرضیه 4:.................................................................................................... 166
نتایج به دست آمده در ارتباط با فرضیه 4: 167
نتایج به دست آمده در ارتباط با فرضیه 4:.................................................................................................... 168
پیشنهادات: 168
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 1: 168
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 2:..................................................................................................................... 169
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 3:..................................................................................................................... 169
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 4: 170
سایر پیشنهادات:..................................................................................................................................................... 170
فهرست منابع.. 172
انسان برای تامین نایزهای روزمره خود را پیش رو داشت. ابتدا شکار و استفاده از گیاهان خودرو و سپس به مرور زمان و با فرا گرفتن فنون اولیه کشاورزی اقدام به تهیه مایهتاج خود نمود. با توجه به خطراتی که در شکار حیوانات انسان را تهدید می کرد، لذا تمایل به سمت کشاوزی بیشتر و بیشتر شد تا جایی که در گذشته ای نه چندان دور، بیشتر مردم عدی در کره زمین پیشه کشاورزی را برگزیدند. کشاورزان با سه عامل زمین، نیروی کار و آب روبرو هستند که اهمیت هر سه مورد به نوع خود بسیار مهم بوده و می باشد.
امروزه با مکانیزه شدن صنعت کشاورزی نوع محصولات و تنوع فصلی آنها و نیز مقدار تولید آنها تفاوتهای بسیاری بوده است با استفاده از ابزار آلاتی مانند کمباین، تراکتور و دستگاههای مخصوص شخم زنیف سم پاشی های هوایی و نیروی انسانی کمتری درگیر کشاورزی می شود که این امر موجب کاهش هزینه تولید در مجموع، و از طرف دیگر افزایش بیکاری را سبب می شود.
امروزه کشاورزی سنتی در مقایسه با سالهای گذشته بسیار کمتر شده است. اکثر کشاورزان یا کوچ کرده و به شهرهای بزرگ آمده اند و یا آنهایی که توان مالی داشته اند با سیستم های امروزه خود را وقف داده و از سیستم های نوین آبیاری و ماشین آلات کشاورزی استفاده می کنند.
در سالهای اخیر با استفاده از تکنولوژی نانو، تولید محصولات فصلی، در تمام فصول امکانپذیری شده است که این امر بمنزله انقلابی در کشاورزی به حساب می آید. از این رو می توان گفت دیگر می توان کشاورز را به همان دیدگاه قدیم نگریست بلکه نیازمند توجه و دیدگاه علمی و دقیق می باشد.
نقش و تاثیر توسعه کشاورزی به پیشرفت صنعتی
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین کشاورزی، صنعت و تاثیر متقابل آنها بر یکدیگر وضعیت کشاورزی فعلی ایران و نیز بررسی از جنبه اقتصادی مکانیزه کردن کشاورزی می باشد.
با توجه به اینکه نیاز انسان به مواد غذایی پایانی ندارد و نیاز انسان به غذا از نیازهای اساسی محسوب می شود، و نیز بیشتر نیاز از طریق محصولات کشاورزی برآورده می شود و همچنین کمبود زمین های قابل کشاورزی و اینکه بیشتر سطح زمین را آب فرا گرفته است، همه و همه بر اهمیت توجه به کشاورزی می افزاید، کشور ما ایران نیز که بیشترین سطح آنرا بیابان و کوه فرا گرفته استف و زمین های قابل کشت بسیار کمی دارد.
از سوی دیگر وضعیت آب و هوایی ایران و نیز تنوع فراوان محصولات کشاورزی و مزایایی که از قبل آن حاصل می شود مانند نیز کاهش هزینه های وارداتی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت اهمیت دارد.
1- توسعه کشاورزی و پیشرفت صنعتی، رابطه مستقیم دارند.
2- استفاده از صنعت در کشاورزی موجب تسریع توسعه کشاورزی می شود.
3- توسعه کشاورزی، همپای توسعه صنعت، توجیه اقتصادی دارد
4- پیشرفت کشاورزی و استفاده از تکنولوژی در آن موجب شکوفایی اقتصادی کشور می شود.
(متغیر های مستقل)f= متغیر تابع
متغیرهای مستقل شامل پیشرفت در کشاورزی، تاثیر کشاورزی در اقتصاد و عوامل وابسته به کشاورزی می باشد و متغیر وابسته صنعت و توسعه صنعت می باشد.
مقیاس اندازه گیری نسبی است (توسعه صنعت)، با توجه به اینکه متغیرها وابسته هستند، مقیاس اندازه گیری در این پژوهش نسبی است.
در این پژوهش: پیشرفت، در کشاورزی متغیر مستقل و توسعه صنعت به عنوان متغیر وابسته مورد بررسی قرار می گیرد.
در بررسی این پژوهش ابتدا وضعیت کشاورزی ایران مورد بررسی قرار می گیرد و سپس رابطه میان صنعت و کشاورزی مورد بررسی قرار می گیرد و در پایان میزان تاثر گذاری کشاورزی بر صنعت مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.
جامعه و گروه بررسی شده، جمعی از دانش آموختگان اقتصاد کشاورزی، مهندسین کشاورزی و مزرعه داران می باشند.
با توجه به اینکه این پژوهش، یک پژوهش و تحقیق مکاشفه ای است، لذا جامعه آماری ما از مزرعه باران ودانش آموختگان اقتصاد کشاورزی استفاده شده است که با توجه به کم بودن تعداد آنها و عدم دسترس مناسب به آنها، به صورت انتخاب شده تعیین شده اند.
در این محقق برای گرد آوری داده ها از روش مصاحبه و منابع کتابخانه ای و آماری استفاده شده است اصلی ترین و روش گرد آوری مصاحبه با دانش آموختگان کشاورزی و اقتصاد کشاورزی می باشد و نیز استفاده از آمار سایتهای جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی می باشد. با توجه به نوع پژوهش، پرسشنامه امکانپذیر نبوده و بیشتر مصاحبه صورت می گرفته است.
در این پروژه برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار استنباطی به آزمون فرضیه ها پرداخته شده است.
گرسنگی در دنیای امروز امر تازه ای نبوده و همیشه تهدیدی برای بقای نسل بشر بوده است.در بعضی از نقاط دنیا طی قرون متمادی کمبود مواد غذایی همیشه عامل عمده بدبختی امراض و حتی مرگ محسوب می شده است ولی هیچگاه مانند امروز تا این حد کمبود غذا و خطر گرسنگی دسته جمعی محسوس نبوده است.این تهدید به علت کاهش ظرفیت دنیا در تولید غذا نیست چون از بسیاری جهات این ظرفیت حتی بالاتر هم رفته و همچنان در حال ترقی است.
مسئله اصلی در این است که جمعیت دنیا با سرعت زیادی در حال افزایش است به طوری که ازدیاد تولید مواد غذایی به زحمت می تواند همگام با بالا رفتن جمعیت پیش برود.
پیشرفت علم را می توان در واقع عامل اصلی ازدیاد جمعیت در دنیا و به خصوص در کشورهای در حال توسعه دانست. تا اواسط قرن بیستم ، تولد زیاد دربیشتر کشورهای آمریکای جنوبی ، آفریقا و آسیا با میزان مرگ و میر زیاد از طریق مرگ و میر اطفال ، امراض ، و بهداشت غلط متعادل گردیده و مانع از افزایش سریع جمعیت می شد.
در چند دهه اخیر پیشرفت قابل ملاحظه علم پزشکی و کاربرد آن در سراسر دنیا وضعیت فوق را شدیدا" تغییر داده است؛ کاهش مرگ و میر اطفال ، کنترل امراض و ناقلین آنها و ایجاد خدمات پزشکی حتی در دورافتاده ترین نقاط سبب افزایش بی سابقه جمعیت دنیا شده است.
بیشترین افزایش در کشورهای در حال توسعه که حتی حالا با کمبود مواد غذایی مواجه هستند روی خواهد داد. با توجه به افزایش جمعیت تردیدی باقی نمی ماند که تأمین مواد غذایی کافی برای جمعیت دنیا جدی ترین مسئله ایست که بشر با آن روبروست و خواهد بود.
دسته بندی | خبرنگاری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 116 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 43 |
فهرست مطالب
فصل اول- طرح تحقیق.. 1
1-1 مقدمه. 2
2-1 بیان مساله. 2
3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق.. 3
4-1 اهداف پژوهش... 3
1-4-1 هدف کلی.. 3
2-4-1 اهداف ویژه 3
5-1 فرضیات تحقیق.. 4
6-1 سوال پژوهشی.. 5
7-1 محدودیت های تحقیق.. 7
1-7-1 قابل کنترل. 7
2-7-1 خارج از کنترل. 7
8-1 واژه ها و اصطلاحات تحقیق.. 7
فصل 2- پیشینه تحقیق.. 9
1-2 مقدمه: 10
2-2 پیشینه تحقیق.. 10
فصل 3- روش تحقیق.. 12
1-3 مقدمه. 13
2-3 روش تحقیق.. 13
3-3 جامعه آماری.. 14
4-3 جمعیت نمونه «نمونه آماری» 14
5-3 متغیرهای تحقیق.. 14
1-5-3 متغیر وابسته: 14
2-5-3 متغیر مداخله گر: 14
6-3 مطالعه مقدماتی.. 14
فصل چهارم- تجزیه و تحلیل آماری.. 15
1-4 مقدمه. 16
2-4 مشخصات آزمودنیها 16
3-4 توصیف سوالهای اختصاصی پرسشنامه. 19
1-4-4 آزمون فرضیه اول. 24
2-4-4 آزمون فرضیه دوم. 25
3-4-4 آزمون فرضیه سوم. 25
4-4-4 آزمون فرضیه 4. 26
5-4-4 آزمون فرضیه 5. 26
6-4-4 آزمون فرضیه 6. 27
7-4-4 آزمون فرضیه 7. 27
8-4-4 آزمون فرضیه 8. 28
9-4-4 آزمون فرضیه نهم. 28
10-4-4 آزمون فرضیه دهم. 29
11-4-4 آزمون فرضیه یازدهم. 29
12-4-4 آزمون فرضیه دوازدهم. 30
فصل 5- تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق.. 31
1-5 مقدمه: 32
2-5 بحث و نتیجه گیری.. 32
3-5 محدودیتهای پژوهش... 34
4-5 پیشنهادات... 34
5-5 خلاصه تحقیق.. 35
منابع و مآخذ. 37
سلامتی جسمانی و داشتن وضعیت بدنی مطلوب در زندگی بشر از اهمیت خاصی برخوردار است و می تواند به سایر ابعاد زندگی انسان اثر گذارد.
دانشجویان ما نسل فردای جامعه هستند بنابراین باید زمینه ای برای بهبود گسترش خلاقیت آنها فراهم کرد.
ازطرفی با توجه به نهش مهم زنان در صحنه های خانوادگی و اجتماعی داشتن سلامت کامل آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مسابقات ورزشی زمینه ای برای بروز استعدادهای بالقوه، پرکردن اوقات فراغت و به وجود آوردن ساعاتی خوش برای دانشجویان است.
بنابراین اگر مسئولین برگزاری مسابقات شرایطی را فراهم کنند که این مسابقات هرچه باشکوهتر برگزار گردد افراد به طور گسترده تری در صحنه مسابقات ظاهر می شوند.
در این پژوهش میزان رضایتمندی دختران دانشجو از برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها در دانشگاه فردوسی را ارزیابی کردیم تا نقاط ضعف و قوت برگزاری مسابقات را مورد بررسی قرار دهیم و در آینده برنامه ریزی بهتری ارائه نمائیم.
در سالهای گذشته تلاشهای زیادی در جهت توسعه ورزش بانوان صورت گرفته است یکی از راههای علاقمند کردن دختران دانشجو به فعالیتهای جسمانی برگزاری مسابقات ورزشی در سطح خوابگاهها می باشد.
در این مطالعه محقق جهت تشخیص میزان رضایتمندی دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی از برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها به توزیع فرم ارزشیابی بین شرکت کنندگان و تماشاچیان پرداخت.
با توجه به زندگی امروز که بی تحرکی بصورت شیوه زندگی در آمده و انجام فعالیتها محدود گردیده مسئولین برای پیشگیری از عدم فعالیت جوانان بخصوص دختران بایستی برنامه هایی پویا در نظر بگیرند.
زیرا مطالعات نشان می دهد آمادگی جسمانی دختران از نرم استاندارد کمتر است درنتیجه باید زمینه ای برای فعالیت و تحرک این قشر آسیب پذیر فراهم کرد. هرساله مسابقات خوابگاهها به منظور ایجاد انگیزه برای روی آوردن دختران دانشجو به فعالیت های ورزشی در سطح دانشگاه فردوسی برگزار می گردد. این تحقیق نشان می دهد که مسئولین ما تا چه اندازه توانسته اند با تبلیغات و ... دانشجویان دختر را به رقابتی سالم در عرصه ورزش سوق دهند.
میزان رضایتمندی دانشجویان دختر از برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها در دانشگاه فردوسی مشهد.
1. برای نظم و هماهنگی در اجرای مسابقات
2. بررسی زمان مسابقات
3. بررسی مکان مسابقات
4. بررسی تبلیغات مسابقات
5. بررسی میزان همکاری برگزارکنندگان مسابقات
6. بررسی میزان جذابیت مسابقات
7. بررسی میزان رضایتمندی از داوری مسابقات
8. بررسی نحوه برخورد برگزارکنندگان
9. بررسی تنوع رشته های ورزشی مسابقات
10. بررسی استقبال از مسابقات
11. بررسی کیفیت اجرای مسابقات نسبت به سالهای قبل
12. بررسی سطح مسابقات
1. دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از نظم و هماهنگی در اجرای مسابقات راضی نیستند.
2. دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از زمان مسابقات راضی نیستند.
3. دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از مکان مسابقات راضی نیستند.
4. دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از تبلیغات مسابقات راضی نیستند.
5. دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از میزان همکاری برگزارکنندگان مسابقات راضی نیستند.
6. دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از میزان جذابیت مسابقات راضی نیستند.
7. دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از میزان رضایتمندی از داوری مسابقات راضی نیستند.
8. دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از نحوه برخورد برگزارکنندگان راضی نیستند.
9. دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از تنوع رشته های ورزشی مسابقات راضی نیستند.
10. دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از میزان استقبال مسابقات راضی نیستند.
11. دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از کیفیت اجرای مسابقات نسبت به سالهای قبل راضی نیستند.
12. دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از از سطح برگزاری مسابقات در مجموع راضی نیستند.
1. آیا دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از نظم و هماهنگی در اجرای مسابقات راضی هستند؟
2. آیا دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از زمان برگزاری مسابقات راضی هستند؟
3. آیا دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از مکان برگزاری مسابقات راضی هستند؟
4. آیا دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از تبلیغات مسابقات راضی هستند؟
5. آیا دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از میزان همکاری برگزارکنندگان مسابقات راضی هستند؟
6. آیا دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از میزان جذابیت مسابقات راضی هستند؟
7. آیا دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از میزان رضایتمندی از داوری مسابقات راضی هستند؟
8. آیا دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از نحوه برخورد برگزار کنندگان مسابقات راضی هستند؟
9. آیا دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از تنوع رشته های ورزشی مسابقات راضی هستند؟
10. آیا دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از میزان استقبال از مسابقات راضی هستند؟
11. آیا دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از کیفیت اجرای مسابقات نسبت به سالهای قبل راضی هستند؟
12. آیا دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از سطح برگزاری مسابقات در مجموع راضی هستند؟
سن 18-25
جنس آزمودنیها به دختران محدود شده بود
مکان برگزاری مسابقات
زمان برگزاری مسابقات
قد
وزن
سابقه ورزشی
شرکت افراد ورزشکار به صورت داوطلبی
عوامل روانی و انگیزشها
تغذیه
رضایت: احساس خوشحالی و خوشنودی انجام کار
هفته خوابگاه: در تقویم دانشگاه فردوسی هفته ای برای توسعه مهارتهای اجتماعی و جسمی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد از 24/2 تا 30/2 درنظر گرفته شده است.
به گفته امیل دالکروز (EMIL DALROZE) به ژیمناستیک نوین ورزش بهترین و مناسبترین وسیله ای که در دست مردم کره زمین برای اجاد صلح و برای هماهنگی میان احساسات متفاوت و نگرشهای مختلف در جامعه امروزی ورزش یک نیاز ضروری محسوب می شود و به عنوان یکی از عوامل ارزشی در جامعه مطرح است.
به منظور شکوفایی قابلیتهای جسمانی دانشجویان به عنوان نسل جوان جامعه برگزاری مسابقات ورزشی توصیه می گردد.
مسابقات هفته خوابگاهها بدین هدف هرساله در بیشتر دانشگاههای ایران برگزار می گردد. به همین مناسبت محمد حسین سالاری مسئول اداره تربیست بدنی دانشگاه بیرجند گفت:
در این هفته واحدهای ورزشی خوابگاه دانشجویی نشاط یک توحید دختران و گلستان پسران با دوچرخه ثابت دیجیتال و وسایل بدنسازی و دمبل و وزنه مجهز شدند.
مسئول اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه فردوسی بیرجند گفت:
به مناسبت هفته خوابگاه ها مسابقات ورزشی و تجهیز واحدهای ورزشی خوابگاه دانشجویی این دانشگاه انجام شد. محمد حسین سالاری به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در این هفته واحدهای ورزشی خوابگاه دانشجویی نشاط یک و توحید دختران و گلستان پسران با دوچرخه ثابت و دیجیتال و وسایل بدنسازی و دمبل و وزنه تجهیز شدند.
وی افزود در بخش پسران مسابقات غلتاندن لاستیک-پرتاب دارت و طناب کشی با حضور 441 نفر از دانشجویان انجام شد. وی گفت: همچنین در بخش دختران دانشجو مسابقات طناب بازی، پرتاب دارت و طناب کشی با شرکت 290 دانشجو برگزار شد.
وی افزود به مناسبت هفته خوابگاهها گل گشت عمومی در کوهپاینه های باقران بیرجند با حضور 350 نفر از دانشجویان این دانشگاه انجام شد.
در این زمینه به سایت هایی مراجعه کردیم اما در زمینه برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها به سایت های گوگل و rosent.com و روزنامه های کیهان، جمهوری، اطلاعات مراجعه کردیم اما اطلاعاتی بدست نیاوردیم.