دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 406 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
مقدمه:
ادبیات هر قوم و ملت آینه تمام نمای رشد و شعور معنوی آن جامعه محسوب می شود
ادبیات اقلیمی (بومی – منطقهای) به ادبیاتی گفته میشود که در آن نویسنده به تصویرپردازی و توصیف یک منطقهی خاص جغرافیایی و شخصیت ها، زبان، فرهنگ و باورهای آن منطقه میپردازد.
اِصفَهان یا اِسپَهان شهری باستانی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز مرکز شهرستان اصفهان است. اصفهان، سومین شهر پهناور ایران پس از تهران و مشهد و سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است. این شهر در میان سالهای میلادی به ویژه در قرن شانزدهم میلادی در میان حکومت صفویان هنگامی که برای دومین بار (پس از دوران سلجوقیان) پایتخت ایران شد، رونق فراوانی گرفت. حتی امروزه نیز شهر مقدار زیادی از شکوه گذشته خود را حفظ کردهاست. در فرهنگ ایرانی اصفهان، به عنوان نصف جهان لقب گرفته است. میدان نقش جهان یکی از بزرگترین میدانهای دنیاست و نمونه برجستهای از معماری اسلامی است که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شدهاست.
و ...
دسته بندی | آزمون استخدامی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 24030 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 90 |
مجموعه سوالات کامل جوشکاری به همراه کتاب - سوالات امتحانی سازمان فنی و حرفه ای و ... ، قوس الکتریکی e3
بیش از 1000 سوال به همراه پاسخنامه
نمونه سوالات جوشکاری
25/4-1 میلیمتر:
الف) برابر یک فوت است ب) برابریک یارد است
ج) برابر یک اینچ است ج)برابریک متر است
-2 نقاله ابزاری است که:
الف) برای خط کشی بکار می رود ب) برای انتقال زاویه ویا از اندازه گیری از آن بکار می رود
ج) برای اندازه گیری زاویه 90 درجه بکار می رود د) برای اندازه گیری زاویه 45 درجه بکار می رود
-3 زاویه کمان اره نسبت به کار باید:
الف) 30 درجه به جلو باشد ب) 30 درجه به عقب باشد
ج) 20 درجه به جلو باشد د ) کاملاً صاف و بدون زاویه باشد
نمونه سؤالات جوشکاری با قوس الکتریکی E3
1-یک اینچ برابر است با
الف) 4/25 میلیمتر ب) 254 میلیمتر ج) 38 میلیمتر د) 12 میلیمتر
2- کدامیک از رابطههای زیر صحیح است ؟
الف) یارد > فوت > اینچ
ب) فوت > یارد > اینچ
ج) اینچ > یارد > فوت
د) یارد > اینچ > فوت
3- دقّت اندازهگیری با مترها در هر یک متر برابر است با :
الف) 1/0 میلیمت ب) 01/0 میلیمتر ج) 1 میلیمتر د) 001/0 میلیمتر
4- ارتفاع میز کار از کف کارگاه در حدود .................... است .
الف) 60 سانتیمتر ب) 100 سانتیمتر ج) 80 سانتیمتر د) 120 سانتیمتر
5- کار صفحه صافی و جنس آن از چیست ؟
الف) کنترل سطح، فولاد ب) کنترل سطح ، چدن
ج) خطکشی سطح ، فولاد د) خطکشی سطح ، چدن
6- سنبه نشان وسیلهای است برای :
الف) نشان زدن محل مرکز سوراخها
ب) استقرار پایه پرگار جهت رسم خطوط دایرهای
ج ) ثبوت خطوطی که هنگام کار امکان محو آن وجود دارد
د ) هر سه مورد
دسته بندی | آموزشی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم - برای همه مقاطع ابتدایی - 13 صفحه
مقدمه :3
توصیف وضعیت موجود. 3
گردآوری اطلاعات (شواهد 1)4
تجزیه و تحلیل اطلاعات... 4
خلاصه یافته های اولیه. 4
اصول و مبانی املا.. 4
املا و انواع آن.. 5
روش تدریس املا.. 6
نکات برجسته روش آموزش املای فارسی :6
گام اول , انتخاب متن :7
گام دوم. 7
گام سوم. 8
گام چهارم. 8
راههای پیشنهادی برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف... 8
چگونگی اجرای راه جدید. 9
گرد آوری اطلاعات ( شواهد 2 )10
نتیجه گیری.. 11
منابع و ماخذ. 13
دسته بندی | آموزشی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقـــی دانش آموزان و راهکارهای برطـــرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش عملــی
ویرایش شده و آماده پرینت
موضوع مطالب
چکیده اقدام پژوهی :2
2-ارائه راهکارها2
3- گرد آوری اطلاعات ( شواهد ا )4
4- تجزیه و تحلیل وتفسیرها:5
عوامل موثر بر پرخاشگری.. 5
انواع پرخاشگری.. 6
علل پرخاشگری.. 6
5- گرد آوری اطلاعات(شواهد 2)7
6- ارائه راهکارها8
??- منابع. 10
چکیده اقدام پژوهی :
در اول سال تحصیلی با دانش آموزی مواجه شدم که دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی غیر نرمال ، مسخره کردن دیگران، اذیت دادن به دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود.
برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نماییم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتجاب نمودیم.
برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.
برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین دانش آموز خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است .
برای کاهش ضعف تحصیلی ، از بین بردن مشکلات عاطفی توسط والدین ومعلم مربوطه ، ایجاد انگیزه ، تقویت ویژگی های مثبت ، شکوفایی اعتماد به نفس کودک ، توجه لازم به کودک ، تغییر نگرش کودک نسبت به خود از جمله عواملی هستند که می توانند ضعف تحصیلی دانش آموزرا کاهش دهند.
به نظر می رسد سردرد دانش آموز مورد نظر با رفع مشکلات عاطفی ودرسی کودک رفع خواهد شد.
دسته بندی | آموزشی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
چگونه می توانم با طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم موثر باشم
ویرایش شده و آماده پرینت
فهرست مطالب
چکیده3
توصیف وضعیت موجود. 4
تعریف برخی از واژه ها و مفاهیم. 4
پیشینه تحقیق.. 5
تاثیر استفاده از کاریکاتور و طنز در سوالات امتحانی(سالاری، محسن-1382)5
یافته های علمی.. 6
گرد آوری اطلاعات شواهد(1)7
مصاحبه:7
آزمون. 7
تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 8
طرح ریزی امتحان. 8
ارائه راه حل. 9
اجرای راه حل. 10
گرد آوری اطلاعات شواهد(2)11
مزایای طرح. 11
پیشنهادات :12
فهرست منابع. 14
چکیده
رضایت خاطری که از انجام یک کار نیک به انسان دست می دهد، به خصوص وقتی که آن کار برای خدا و رضای او صورت می گیرد، بالاترین اجر و پاداش معنوی است. معلم نیز آنگاه به پاداش خود می رسد که نتیجه کار خود را مطلوب و مناسب یابد و این مهم میسر نمی شود مگر آنکه روی یافته های خود با اطمینان کافی در باره شاگردانش قضاوت کند.
در گذشته این تصور وجود داشت که هرگاه فردی در یک موضوع دانش وتخصص لازم را دارا باشد می تواند آموزش آن را موضوع را نیز بر عهده بگیرد.
امروزه داشتن دانش وتخصص در یک موضوع برای اشتغال در شغل خطیر معلمی در آن زمینه اگرچه شرط لازم به شمار می رود اما کافی نیست. کسی که به کار آموزش و پرورش اشتغال می ورزد علاوه بر دانش و تخصص در موضوع مورد تدریس می باید به دانش و مهارت عملی در اصول و روش های تعلیم و تربیت نیز مجهز باشد.
از جمله فنون تعلیم و تربیت که هیچ معلمی از آن بی نیاز نیست، آشنایی با شیوه های نوین ارزشیابی است. ارزشیابی از یک طرف به عنوان عامل کنترل کننده تمامی عناصر تعلیم و تربیت مانند هدف، برنامه، روش و وسایل آموزشی و از طرف دیگر به عنوان روشی برای شناخت و هدایت فعالیت های تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود. سنجش و ارزشیابی به عنوان یکی از ارکان اصلی و جدایی ناپذیر آموزش و پرورش است. بنابراین یکی از صلاحیت های فردی برای احراز شغل معلمی داشتن دانش نظری ومهارت عملی در زمینه ارزشیابی است.
تحقیق حاضر به بررسی یکی از عوامل مهم ارزشیابی یعنی امتحان پرداخته و سعی شده است با ارائه تاثیرات طراحی یک نمونه سوال جذاب و استاندارد برافزایش بازدهی تحصیلی دانش آموزان، همکاران محترم را به طراحی سوالات جذاب ودر برگیرنده تمامی سطوح یادگیری ترغیب نماید. امید است همکاران محترم با مطالعه این فعالیت مختصر به ادامه راه و ارائه روش های بهتر بپردازند.