دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 50 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
این پرسش نامه جهت تعیین وضعیت خود درگیری، تکلیف درگیری و تکلیف گریزی است که توسط نیکولز و همکاران در 1985 استفاده شده است. این پرسش نامه در سال 1380 در تحقیق سلمانی مقدم (1380) و در سال 1391 درتحقیق خوارزمی و همکاران مورد استفاده قرار گرفته و روایی بالایی برای آن گزارش شده است.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 191 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 90 |
پاورپوینت پیکره بندی تایمر کانترها 90 اسلاید
پِیکره بندی تایمر / کانتر ها
AVR ها نهایتا دارای سه تایمر / کانتر هستند (به جز MEGA128 که 4 تایمر دارد).
به علت وجود این سه تایمر /کانتر در میکرو نمونه AT90S8535 در این بخش قصد داریم به معرفی تمام تایمر کانتر ها و رجیستر های مربوطه و سپس پیکره بندی آنها در محیط BASCOME بپردازیم
معرفی تایمر / کانترصفر و رجیستر ها
تایمر/کانترصفرهشت بیتی و قابلیت انتخاب کلاک از کلاک سیستم ، تقسیمی از کلاک سیستمی از پایه های خروجی را دارا است.
تایمر / کانتر صفر با توجه به تنظیمات رجیستر کنترلی TCCR0می تواند متوقف شود
پرچم سر ریز و مد مقایسه ای در رجیستر TIFR موجود است.
فعال و غیر فعال کردن وقفه های تایمر/کانتر صفر در رجیستر TIMSK قابل تنظیم است.
پیکر بندی در مد تایمر
CONFIG TIMER0 = TIMER ,PREACALE =1|8|64|256|1024
تایمر می تواند فرکانس خود را از فرکانس اوسیلاتور بخش بر یک ، 8، 64 ، 256 ، 1024 تامین کند.
تایمر با دستورSTART TIMER شروع به شمارش و با دستور STOP TIMER متوقف می شود.
تایمر پس از شمردن تا مقدار $FF پرچم سرریز خود را (OVF0 ) یک می کند.
در صورتی که وقفه سر ریز با دستور ENABLE OVF0 و وقفه سراسری با دستور ENABLE INTRRUPTS فعال باشد می توان در لحظه سرریزی کانتر با دستور ON OVF0 LABLE و یا ON TIMER0 LABLE به لیبل پرش کرد و روتین وقفه مربوط به ان را اجرا کرد.
محتوای تایمر /کانتر یک را می توان با دستور VAR = TIMER0 خواند که VAR باید متغیری از جنس BYTE باشد.
با دستور TIMER0 = INITIAL VALUE مقدار اولیه ای را می توان در تایمر صفر قرار داد.
پیکر بندی به صورت کانتر
CONFIG TIMER0 = COUNTER , EDGE = RISING / FALLING
با انتخاب EDGE = RISING با هر لبه بالا رونده به پایه T0 شمارش صورت می گیرد
با انتخاب EDGE = FALLING با هر لبه پایین رونده به پایه T0 شمارش صورت می گیرد
کانتر پس از شمردن تا مقدار $FF و به تعداد $FF+1 پالس پرچم OVF0 یک می شود .
محتوای تایمر /کانتر صفر را می توان با دستور VAR = COUNTER0 خواند که VAR باید متغیری از جنس BYTE باشد.
در صورتی که وقفه سر ریز با دستور ENABLE OVF0 و وقفه سراسری با دستور ENABLE INTRRUPTS فعال باشد می توان در لحظه سرریزی کانتر با دستور ON OVF0 LABLE و یا ON COUNTER LABLE به لیبل پرش کرد و روتین وقفه مربوط به ان را اجرا کرد.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 375 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
پاورپوینت بررسی داده کاوی (Data Mining)
مقدمه
از هنگامی که رایانه در تحلیل و ذخیره سازی داده ها بکار رفت (1950) پس از حدود 20 سال، حجم داده ها در پایگاه داده ها دو برابر شد. ولی پس از گذشت دو دهه و همزمان با پیشرفت فن آوری اطلاعات(IT) هر دو سال یکبار حجم داده ها، دو برابر شد. همچنین تعداد پایگاه داده ها با سرعت بیشتری رشد نمود. این در حالی است که تعداد متخصصین تحلیل داده ها و آمارشناسان با این سرعت رشد نکرد. حتی اگر چنین امری اتفاق می افتاد، بسیاری از پایگاه داده ها چنان گسترش یافته اند که شامل چندصد میلیون یا چندصد میلیارد رکورد ثبت شده هستند و امکان تحلیل و استخراج اطلاعات با روش های معمول آماری از دل انبوه داده ها مستلزم چند روز کار با رایانه های موجود است. حال با وجود سیستم های یکپارچه اطلاعاتی، سیستم های یکپارچه بانکی و تجارت الکترونیک، لحظه به لحظه به حجم داده ها در پایگاه داده های مربوط اضافه شده و باعث به وجود آمدن انبارهای عظیمی از داده ها شده است به طوری که ضرورت کشف و استخراج سریع و دقیق دانش از این پایگاه داده ها را بیش از پیش نمایان کرده است .
چنان که در عصر حاضر گفته می شود « اطلاعات طلاست»
سابقه داده کاوی
داده کاوی و کشف دانش در پایگاه داده ها از جمله موضوع هایی هستند که همزمان با ایجاد و استفاده از پایگاه داده ها در اوایل دهه 80 برای جستجوی دانش در داده ها شکل گرفت.
شاید بتوان لوول (1983) را اولین شخصی دانست که گزارشی در مورد داده کاوی تحت عنوان « شبیه سازی فعالیت داده کاوی » ارائه نمود. همزمان با او پژوهشگران و متخصصان علوم رایانه، آمار، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و . . . نیز به پژوهش در این زمینه و زمینه های مرتبط با آن پرداخته اند.
فهرست مطالب
مقدمه
سابقه داده کاوی
بخش اول – مفهوم داده کاوی
1-1 – فرآیند داده کاوی
1-2 – ابزارهای داده کاوی
1-2-1 – هم پیوندی
1-2-2 – طبقه بندی
1-2-3 – الگوهای ترتیبی
1-2-4 – خوشه بندی
1-3 – کاربردهای داده کاوی
1-3-1 – کاربردهای تجاری
1-3-2 – کاربردهای علمی
1-3-3 – کاربردهای امنیتی
بخش دوم – داده کاوی توزیع شده
بخش سوم – عامل ها ، سِستمهای چند عامله و داده کاوی توزیع شده
3-1 – عامل
3-2 – سیستمهای چند عامله
بخش چهارم – پروسه ی کشف دانش از پایگاه داده
4-1 – ویژگی های KDD
4-1-1 – استخراج داده ها
4-1-2 – آماده کردن داده ها
4-1-3 – مهندسی داده ها
4-1-4 – مهندسی الگوریتم و تعیین استراتژی های کاوش
4-1-5- اجرای الگوریتم کاوش و ارزیابی نتایج
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 187 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
پاورپوینت بررسی زبان دلفی Delphi
تاریخچه زبان دلفی
دلفی در واقع یک کامپایلر پاسکال است. دلفی 6 نسل جدید کامپایلر های پاسکال است که شرکت Borland از زمان ایجاد اولین نسخه پاسکال توسط Andres Hejlsberg در 15 سال پیش به بازار عرضه کززرد.
برنامه نویسی به زبان پاسکال در سالیان سال از استواری و ثبات، زیبایی و ظرافت و البته سرعت بالای کامپایل سود برده است. دلفی هم از این قاعده مستثنی نیست. کامپایلر دلفی ترکیبی از بیش از یک دهه تجربه طراحی کامپایلر پاسکال و معماری بهبود یافته کامپایلر های 32 بیتی است. اگرچه قابلیت های کامپایلرها با گذشت زمان پیشرفت قابل توجهی داشته است ولی سرعت آن چندان کاهش نیافته و همچنان از سرعت بالایی برخوردار است. به علاوه استحکام و قدرت کامپایلر دلفی معیاری برای سنجش دیگر کامپایلر هاست.
Turbo Pascal و Borland Pascal کامپایلرهای 16بیت با کد محلی ارزان قیمتی بودند. آنها در طی سال ها تجدید چاپ شدند، و در اصل برای تولید برنامههای نمایش متن استفاده میشدند. وقتی استفاده از رابط های گرافیکی کاربر توسط 3.1Microsoft Windows حمایت شد، استفاده از Borland Pascal تکمیل شده به عنوان زبان زیر مجموعه معرفی شد. دلفی یکی از اولی ابزارچیزی که آمد بود که به عنوان Rapid Application Development(RAD) شناخته میشد وقتی که در سال 1995 برای Windows 3.1 16 بیتی آمد. دلفی2 ، یک سال بعد منتشر شد، که از طرف محیط Windows 32 بیتی حمایت میشد و استفادههای مختلفی از C++ به عنوان یک زبان زیرمجموعه می نمود. و C++ Builder چند سال بعد دنبال شد.
ویژگیهای زبان برنامهسازی دلفی
◊ محیط توسعه مجتمع بسیار قوی و انعطافپذیر:
در زبانهای برنامهنویسی دیداری (همچون دلفی)، محیط کار و سادگی استفاده از آن، نقش مهم (و حتّی مهمتر از برنامه مترجم) را در طرّاحی برنامهها بر عهده دارد که سازندگان دلفی به این نکته توجّه داشتند، به طوری که یک مجتمع کامل برای ساخت برنامهها در دلفی وجود دارد که هر چیزی که لازم دارید، در این محیط موجود است.
◊ سادگی فراوان:
کار با دلفی به علّت پشتیبانی آن از موارد زیر، بسیار ساده میباشد:
*بهرهمندی کامل از شیوه شیءگرایی: ساختار زبان برنامهسازی دلفی بر اصل استفاده از پاسکال شیءگرا بنا گردیده است که زبانی کامل، قدرتمند و یکسره شیگراست. هسته اصلی روشهای برنامهنویسی شیءگرا در دلفی نهفته است و همینک دلفی به صورت واقعی از قابلیّتهای مختلف زبانهای شیءگرا پشتیبانی میکند و دارای ویژگیهایی اضافی (مانند بازبینی نوع دادهها در هنگام اجرا، واژه کلیدی Published، ویژگیها و تابعهای بازگرداننده نوعهای پیچیده) نیز میباشد. مفهوم شیءگرایی در دلفی کاملتر از C++ است؛ ولی ممکن است به کاملی قابلیّتهای شیءگرایی Smalltalk نباشد. در هر صورت، در حال حاضر دلفی قسمت عمده کدهای برنامه را به صورت کاملاً شیءگرا تولید میکند.
* کوتاهبودن کدهای برنامهنویسی و روشهای ویرایش آنها: دلفی بسیاری از کدهای برنامهها را به صورت خودکار در هنگام آغاز ایجاد پروژه تولید میکند؛ امّا علاوه بر این قابلیّت، قسمتی تحت عنوان «ویرایشگر کد» دارد که بر پایه متن استوار است و قابلیّتهایی مانند تعیین عکسالعملها، همزمانسازیها، تکمیل کدها، قابلاستفادهبودن جزیی کدها، استفاده از ماکروها، و نقشههای کلیدی سفارشی را در اختیار شما قرار میدهد. همچنین ترکیب متن روشن و نیز باز و بستهشدن کدها در خواندن، و هدایتکردن کدها به شما کمک خواهد کرد.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 580 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |
پاورپوینت بررسی سخت افزار موس و صفحه کلید
موس مکانیکی
(1)
روند شکل گیری موس
درسیستم های اولیه نیازی به استفاده از موس احساس نمی گردید، چون کامپیوترهای آن زمان دارای
اینترفیسی مشابه ماشین های تله تایپ و یا کارت پانج برای ورود اطلاعات بودند. ترمینال های متنی اولیه،
چیزی بیشتر از یک تله تایپ شبیه سازی شده نبودند ( استفاده از صفحه نمایشگر در عوض کاغذ ). چندین
سال طول کشید تا کلیدهای پیکانی در اغلب ترمینال ها مورد استفاده قرار گرفتند( اواخر 1960 و اوایل
1970 ) . ادینورهای تمام صفحه اولین چیزی بودند که از قابلیت های واقعی کلیدهای پیکانی استفاده کردند.
مداد های نوری برای سالیان زیادی بر روی ماشین های متفاوت ، بعنوان یک دستگاه اشاره ای استفاده می
گردیدند. Joysticks و دستگاه هائی دیگر در این خصوص در سال 1970 رایج شده بودند. زمانیکه
موس بهمراه کامپیوترهای مکینتاش ارائه گردید یک موفقیت بزرگ بدست آمده بود.عملکرد موس کاملا"
طبیعی بود. قیمت موس ارزان و فضای زیادی را اشغال نمی کرد. همزمان با حمایت سیستم های عامل از
موس ، استفاده از موس رشد بیشتری پیدا کرد. زمانیکه ویندوز 3/1 از یک رابط گرافیکی بعنوان ستاندارد
استفاده کرد، موس بعنوان یک وسیله و اینترفیس بین انسان - کامپیوتر، جایگاه خاص خود را کسب نمود.
مهمترین هدف هر نوع موس ، تبدیل حرکت دست به سیگنال هائی است که کامپیوتر قادر به استفاده از آنان باشد. موس برای ترجمه و نیل به هدف گفته شده از پنج عنصر اساسی استفاده می نماید.
1 - یک گوی ( گردی ) درون موس که سطح مورد نظر را لمس و زمانیکه موس حرکت می کند، می چرخد
2 - دو غلتک (Rollers). غلتک های فوق گوی ( گردی ) را لمس می کنند. یکی از غلتک ها، قادر به تشخیص حرکت
در جهت X باشد. غلتک دوم 90 درجه نسبت به غلتک اول جهت یابی شده تا بدین ترتیب حرکت در جهت Y را
تشخیص دهد. زمانیکه گوی می چرخد یک و یا دو غلتک فوق نیز حرکت خواهند کرد.شکل زیر دو غلتک سفید رنگ
موس را نشان می دهد.
و...
.
.
.