دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پاورپوینت بررسی بادگیرها

پاورپوینت بررسی بادگیرها در 32 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 513 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پاورپوینت بررسی بادگیرها

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بررسی بادگیرها



مقدمه

استفاده از بادگیر از سنوات بسیار قدیم در ایران متداول بوده است. بادگیر ها با اشکال

مختلف در شهر های مرکزی و جنوب ایران ساخته شده که هر کدام بر حسب ارتفاع و جهت

باد مطلوب طراحی و اجرا شده اند. تا قبل از اختراع کولر برقی و گسترش آن در شهر های

مختلف، از بادگیر در ابنیه مختلف مسکونی، مذهبی و خدماتی استفاده می شده است و

هنوز هم می توان باقیمانده این بادگیر ها را در اقلیم گرم و مرطوب جنوب در شهر هایی

مانند بندر عباس، بندر لنگه، قشم، بوشهر و اقلیم گرم خشک نواحی مرکزی مانند کرمان،

نایین، یزد، طبس، کاشان، سمنان، اصفهان و حتی نواحی جنوب شهر تهران مشاهده

نمود.


طرز کار بادگیر

عملکرد بادگیر بدین صورت است که باد مطلوب را گرفته و آن را به داخل اطاق های اصلی

ساختمان، آب انبار و یا سرداب هدایت می کند. در بعضی از مساجد حاشیه کویر مانند

مسجد قدیمی اردکان و مسجد جامع فیروز آباد در استان یزد، دریچه بادگیر درست در بالای

محراب قرار دارد. به این ترتیب، باد مطلوب وارد بخش های مختلف ساختمان می گردد و

باعث تهویه و خنکی آن می شود.

شهر تاریخی یزد به شهر بادگیر ها معروف است و به تحقیق، نسبت به سایر شهر های

مرکزی ایران دارای بیشترین تعداد بادگیر است. در این شهر، مرتفع ترین بادگیر جهان یعنی

بادگیر باغ دولت آباد وجود دارد که دارای حدود 34 متر ارتفاع است. ارتفاع دهانه فوقانی

بادگیر 11 متر می باشد. این بادگیر هشت طرفه، باد را از هر سمتی که بوزد به درون

ساختمان هدایت می کند.


در اینجا لازم به توضیح است که بعضی از بادگیر ها، فقط از طریق جابجایی هوا ، داخل بنا

را خنک می سازند و بعضی دیگر، هم از طریق جابجایی هوا و هم از طریق تبخیراین عمل را

انجام می دهند. سیستم برودتی بادگیر باغ دولت آباد از طریق روش دوم است؛ بدین

صورت که جریان هوا پس از ورود به داخل ساختمان از روی یک حوض سنگی کوچک و فواره

رد می شود و سپس از آنجا به سایر اطاق ها هدایت می گردد (شکل 3). اطاق زیر بادگیر

که حوض و فواره در آن قرار دارد به صورت هشتی (هشت ضلعی) است و در های متعددی

در آن وجود دارد. در هر زمان که نیاز به خنک نمودن اطاق خاصی باشد، در بین آن اطاق و

اطاق هشتی زیر بادگیر را باز می نمایند.

...


معماری و انواع بادگیر ۩

وضع خاص اقلیمی ایران که هوای بخش عمده ای از آن خشک و بخش دیگری گرم و نیم

مرطوب است عامل اساسی در پیدایش و کاربرد شیوه های مختلف برای کاستن دما در

داخل فضاهای مسکونی بوده است . معماران ایرانی در طراحی خانه ها به عامل استفاده

از سطح سایة بیشتر در فصل گرما و عایق بندی بدنه و سقف در برابر نفوذ گرما و نیز ایجاد

جریان هوا در داخل بنا توجه فراوان داشته اند. چنانکه در ناحیة خشک و گرم جنوب ، در

شهرهایی چون دزفول و شوشتر، از وسیلة خنک کنندة بسیار مؤثری بهره جسته اند که آن

را شوادان * می نامند.

و...

.

.

.


پاورپوینت بررسی مدل سازی رفتاری

پاورپوینت بررسی مدل سازی رفتاری در 16 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل pptx
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
پاورپوینت بررسی مدل سازی رفتاری

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بررسی مدل سازی رفتاری



مدل سازی رفتاری

توصیف مدار به صورت الگوریتم

توصیف بر اساس جملات و بلوک های توصیف کننده رفتار مدار

برنامه نویسی مشابه c ولی قابل سنتز است.

امکان تمرکز بیشتر بر روی بهینه بودن الگوریتم


عبارات ساختاری

بلوک های initial و always ابزارهای اساسی در مدلسازی رفتاری

اجرای بلوک ها به صورت موازی، هم زمان و مستقل

هر بلوک معرف یک فعالیت مستقل

این دو ساختار نمی توانند به صورت تو در تو به کار روند.


بلوک initial

...


پاورپوینت بررسی بلوز و کبسول

پاورپوینت بررسی بلوز و کبسول در 25 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 484 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
پاورپوینت بررسی بلوز و کبسول

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بررسی بلوز و کبسول

مقدمه

کنترل سیستمها واتوماسیون وصنایع از قرن نوزدهم میلادی مورد توجه قرار گرفته است وبا رشد کمی وکیفی صنایع مختلف از سالهای 1950 به بعد رشد وبیشرفت چشمگیری داشته است.

آشنایی با سیستمهای کنترل

کنترل به بیان ساده عبارت است از هدایت یک فرآیند در جهت رسیدن به نقطه مطلوب و مورد نظر . بنابراین هدف از یک سیستم کنترل برقراری موازنه بین کمیت مطلوب و کمیت واقعی در یک دوره مشخص زمانی می باشد. امروزه صنایع مختلف به منظور تولید بهینه و حفظ ایمنی نیازمند سیستمهای کنترل می باشند . در صنعت اصولا چهار عامل اساسی وجود دارند که اندازه گیری و کنترل آنها مورد نظر است . این عوامل عبارتند از:

1- فشار Pressure 2- ارتفاع سطح مایعات Level 3-جریان Flow

4- حرارت Temperature

عوامل دیگر از قبیل رطوبت ، غلظت و امثال اینها به هر حال تابعی از این چهار عامل اصلی اند.

انواع کنترل :

1- کنترل به وسیله دست انسان (Hand Control)

2- کنترل خودکار (Automatic Control)

lکنترل دستی : lدر این حالت کنترل مستقیما به وسیله دست انسان صورت می گیرد. این نوع کنترل ساده است ولی به علل مختلف چندان مفید نیست . lکنترل خودکار : lدر این نوع کنترل یک دستگاه خودکار به نام کنترل کننده کار نظارت و کنترل را به عهده دارد . کنترل خودکار با این که گران تمام می شود ولی از نظر راندمان و نحوه انجام کار بسیار مفید است. lمقایسه کنترل خودکار و غیر خودکار : l1- در کنترل غیر خودکار مخارج اولیه تاسیسات دستگاههای کنترل بسیار کمتر و ارزانتر از کنترل خودکار است . l2- مخارج تعمیرات دستگاههای غیر خودکار بسیار کمتر از کنترل خودکار است . l3- نوع کنترل و طرز کار با دستگاههای غیر خودکار در بسیاری از موارد بسیار آسانتر است. l4- تعداد کارکنان یک کارخانه غیراتوماتیک خیلی زیادتر از یک کارخانه اتوماتیک است. بنابراین هزینه نگهداری دائم افراد قابل مقایسه با مخارج اولیه تاسیسات دستگاههای اتوماتیک نیست. l5- کنترل با دست چندان قابل اعتماد نیست و بستگی به افراد مختلف دارد. l6- در کارخانه های تولیدی ، تولید کارخانه اتوماتیک بسیار مرغوبتر از تولید در کارخانه غیر اتوماتیک است.l8- نوسانات در سیستم غیر اتوماتیک به دلیل تاخیر در عملیات زیاد است. l7- تعداد افراد کارخانه اتوماتیک بسیار کمتر ولی باید در سطح عالیتر باشند ، چون دستگاهها پیچیده ترند. lبه طور کلی منظور از کنترل اتوماتیک در هر سیستم ، پایداری و یکنواختی ، دقت و سرعت انجام کار است. lکنترل کننده خودکار : lدستگاهی است که به وسیله آن کمیتهای خواسته شده و اندازه گیری شده با هم مقایسه شده و توسط آن اختلاف بین این دو کمیت کم شده یا از بین می رود . که این عمل را با فرستادن فرمانی به دستگاه تنظیم کننده جریان انجام می دهد. lدستگاه کنترل کننده خودکار شامل دستگاه اندازه گیری ، مقایسه و کنترل است . lسیستمهای کنترل به دو دسته تقسیم می شوند : l1- سیستم کنترل حلقه باز (Open Loop) l2- سیستم کنترل حلقه بسته ((Close Loop (

l8- نوسانات در سیستم غیر اتوماتیک به دلیل تاخیر در عملیات زیاد است. l7- تعداد افراد کارخانه اتوماتیک بسیار کمتر ولی باید در سطح عالیتر باشند ، چون دستگاهها پیچیده ترند. lبه طور کلی منظور از کنترل اتوماتیک در هر سیستم ، پایداری و یکنواختی ، دقت و سرعت انجام کار است. lکنترل کننده خودکار : lدستگاهی است که به وسیله آن کمیتهای خواسته شده و اندازه گیری شده با هم مقایسه شده و توسط آن اختلاف بین این دو کمیت کم شده یا از بین می رود . که این عمل را با فرستادن فرمانی به دستگاه تنظیم کننده جریان انجام می دهد. lدستگاه کنترل کننده خودکار شامل دستگاه اندازه گیری ، مقایسه و کنترل است . lسیستمهای کنترل به دو دسته تقسیم می شوند : l1- سیستم کنترل حلقه باز (Open Loop) l2- سیستم کنترل حلقه بسته ((Close Loop ( l8- نوسانات در سیستم غیر اتوماتیک به دلیل تاخیر در عملیات زیاد است. l7- تعداد افراد کارخانه اتوماتیک بسیار کمتر ولی باید در سطح عالیتر باشند ، چون دستگاهها پیچیده ترند. lبه طور کلی منظور از کنترل اتوماتیک در هر سیستم ، پایداری و یکنواختی ، دقت و سرعت انجام کار است. lکنترل کننده خودکار : lدستگاهی است که به وسیله آن کمیتهای خواسته شده و اندازه گیری شده با هم مقایسه شده و توسط آن اختلاف بین این دو کمیت کم شده یا از بین می رود . که این عمل را با فرستادن فرمانی به دستگاه تنظیم کننده جریان انجام می دهد. lدستگاه کنترل کننده خودکار شامل دستگاه اندازه گیری ، مقایسه و کنترل است . lسیستمهای کنترل به دو دسته تقسیم می شوند : l1- سیستم کنترل حلقه باز (Open Loop) l2- سیستم کنترل حلقه بسته ((Close Loop (


پاورپوینت بهره برداری و مدیریت محصول یا خدمات

پاورپوینت بهره برداری و مدیریت محصول یا خدمات در 94 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1961 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 94
پاورپوینت بهره برداری و مدیریت محصول یا خدمات

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بهره برداری و مدیریت محصول یا خدمات



مدیریت

مدیریت عبارتست از انجام کار از طریق و با استفاده از دیگران

Follet

مدیریت عبارتست از فرآیند تصمیم گیری Simon

مدیریت عبارتست از فرآیند رسیدن به اهداف سازمانی از طریق درگیرشدن در چهار وظیفه برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل Bartol


فرآیند مدیریت

Henry Fayol

1- برنامه ریزی 2- سازماندهی 3-هماهنگی 4- فرماندهی 5- کنترل

Harold Koontz

1- برنامه ریزی 2-سازماندهی 3- ستادگزینی 4- فرماندهی 5-کنترل

William Guleick (POSDCORB)

1- برنامه ریزی 2- سازماندهی 3- ستادگزینی 4- هدایت و رهبری 5- هماهنگی 6- گزارش دهی 7- بودجه بندی

Modern View

1- برنامه ریزی 2- سازماندهی 3- رهبری 4- کنترل


مهارتهای مدیریت

1- مهارتهای فنی

آگاهی از نحوه انجام دادن کار و داشتن دید تخصصی به حوزه مورد بررسی

2- مهارتهای انسانی

توانایی انجام کارها با دیگران و به یاری آنها که باعث شناخت انگیزش و بکارگیری رهبری موثر در باره آنها میشود.

3- مهارتهای ادراکی

توانایی در نظر گرفتن سازمان، اجزا و روابط فیمابین آن اجزا در قالب یک کل

Robert L. katz


لستر واندرمن:

ندای عصر انقلاب صنعتی تولیدکننده ای را نشان می داد که می گفت « این محصولی است که من تولید میکنم ، آیا آن را خریداری خواهید کرد ؟ در عصراطلاعات، مصرف کننده ازتولیدکننده میپرسد ، این چیزی است که من می خواهم ، آیا آیا آنرا تولید خواهید کرد ؟



پاورپوینت بوروکراسی و توسعه در ایران (نگاهی تاریخی - تطبیقی)

پاورپوینت بوروکراسی و توسعه در ایران ( نگاهی تاریخی – تطبیقی ) در 61 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 121 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61
پاورپوینت بوروکراسی و توسعه در ایران (نگاهی تاریخی - تطبیقی)

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

پاورپوینت بوروکراسی و توسعه در ایران ( نگاهی تاریخی – تطبیقی )



بخش نخست به مبانی نظری و مدلهای مدیریت دولتی تطبیقی پرداخته است که در مورد مفاهیم بوروکراسی و تحول در نظام اداری و سیاسی بحث می کند .

بخش دوم کتاب نگاهی تاریخی را به مدیریت دولتی دارد .

و در آخر بخش سوم مدیریت دولتی را در ایران معاصر مورد بررسی قرار می دهد .



بخش اول

مدیریت دولتی تطبیقی : مبانی نظری و الگوها

بوروکراسی مبنایی برای مقایسه

بسیاری از محققان سیاست تطبیقی، برای تحلیل نظام های سیاسی رویکرد کارکردی (وظیفه ای) غیر ساختاری را در اولویت قرار داده اند. تأکید بر رویکرد ساختاری در بررسی مدیریت دولتی تطبیقی به دلیل رجحان آن بر رویکرد کارکردی در بررسی نظام های سیاسی نیست بلکه این تصمیم بر این نظر استوار است که بوروکراسی به عنوان ساختاری سیاسی تخصصی در مقایسه با رویکرد کارکردی مبنای بهتری برای تحلیل های تطبیقی مدیریت دولتی است.


مفاهیم بوروکراسی

بوروکراسی از آن جهت که واژه ای مبهم و دردسرساز به نظر رسیده غالباً مورد انتقاد قرار گرفته است با این وجود بوروکراسی واژه ای است که نشان داده ماندنی است. در زبان عامیانه، بوروکراسی غالباً به عنوان یک «واژه نامطلوب» سیاسی به کار برده می شود.

گرایش غالب برای تعریف بوروکراسی تعریف آن بر مبنای ویژگی های مهم ساختاری سازمان است.

هال ابعاد چهارگانه بوروکراسی را به شرح زیر برشمرده است.

1- سلسله مراتب اختیار مشخص

2- تقسیم کار بر مبنای تخصص گرایی وظیفه

3- نظامی از رویه ها و دستورالعمل ها برای انجام کارها

4- نظام قانونی در برگیرنده حقوق و وظایف متصد یان مشاغل


کاملترین تعریف بر اساس این گرایش تعریف ویکتور تامسون است که ویژگیهای اصلی سازمان بوروکراتیک را وجود سلسله مراتب دقیق همراه با تقسیم کار بسیار مشخص می داند.

گرایش دوم تعریف بوروکراسی بر حسب ویژگیهای رفتاری است که بر این اساس، پاره ای از ویژگیهای رفتاری الگوی رفتار بوروکراتیک تلقی می شود. در خصوص اینکه کدام رفتار، نماد رفتار بوروکراتیک است، اختلاف نظرهای نسبتاً عمیقی وجود دارد. برای مثال فردریش بر ویژگی هایی نظیر عینیت، دقت و ثبات و مسئولیت تأکید می کند.

آیزین شتات از نوعی تعادل پویا سخن می راند که یک بوروکراسی در تعامل با محیطش ایجاد می کند.

مارکس می گوید سازمان بوروکراتیک، درون خود ویژگی هایی را پرورش می دهد که آن را از هدف اصلی اش دور می سازد. برخی از نقاط قوت آن پیوسته بوسیله نقاط ضعفی که از خواص ماهوی بوروکراسی نشأت می گیرد، مخدوش می شود.