دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پرسشنامه تئوری خاکستری جهت پالایش مؤلفه ها
پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب دادههای تحقیق است. پرسشنامه مجموعهای از سؤالها (گویهها) است که پاسخدهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را ارائه میدهد. این پاسخها، دادههای مورد نیاز پژوهشگر را تشکیل میدهد. بهمنظور طراحی پرسشنامه پژوهش، پس از بررسی مطالعات کتابخانهای و مصاحبه با خبرگان، 26عامل مؤثر بر رضایت مشتری شرکتهای بیمه تعیین گردید. در این پژوهش 2 نوع پرسشنامه تهیه گردیده است.
پرسشنامه در خصوص وضعیت عملکرد موجود میباشد. در این پرسشنامه مجموعهای از 26 گویه در قالب مقیاس لیکرت که دارای هفت گزینه "کاملا موافقم، موافقم، تاحدودی موافقم، نظری ندارم، تا حدودی مخالفم، مخالفم، کاملا مخالفم" میباشد، استفاده شده است. مقیاسها عبارتهایی هستند که تحت قوانینی امکان تخصیص حرف یا نمره را برای افراد، نگرش و رفتارهای آنها فراهم میاورد. هر حرف یا نمرهای که منظور میشود نماینده میزان مالکیت فرد از آن چیزی است که مقیاس برای اندازهگیری آن است. مقیاسها انواع گوناگونی دارند که برخی از آنها عبارتند از :مقیاس لیکرت، مقیاس ترستون (فواصل برابرنما)، مقیاس گاتمن (تجمعی)، مقیاس بوگاردوس، مقیاس اوزگود، که همانطور که اشاره شد مقیاس لیکرت در این پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته است. در مقیاس لیکرت پاسخگو مقیاسی را که بین دو حد نهایی محصور است را بر حسب شدت یا ضعف نگرش خود برمیگزیند.
در تعیین ارجحیت وزنی گزینهها میتوان از بازهای بین 0-1 با استفاده از اعداد خاکستری در یک مقیاس هفتگانه بهره گرفت که در این حالت نیز، گزینهای که خیلی ضعیف ارزیابی میشود متناظر عدد خاکستری [1/0،0] و گزینهای که خیلی خوب باشد با عدد خاکستری [0/1، 9/0] تعریف میشود.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 21 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
مقیاس استراتژی های ارزیابی عملکرد
ابزار مهم دیگری که برای جمع آوری اطلاعات بکار گرفته شده، پرسشنامه است. پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روش مستقیم برای کسبدادههای تحقیق است. پرسشنامه مجموعهای از سؤالها (گویهها) است که پاسخدهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را میدهد. این پاسخ، داده مورد نظر پژوهشگر را تشکیل میدهد. سؤالهای پرسشنامه را نوعی محرک ـ پاسخ میتوان محسوب کرد. از طریق سؤالهای پرسشنامه میتوان دانش، علایق، نگرش و عقاید فرد را مورد ارزیابی قرار داد(بازرگان و سرمد، 1376؛ فرهی،1381؛350). در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است.
این پرسشنامه شامل دو قسمت بود که عبارتند از:
الف) پرسشنامه مربوط به استراتژی های ارزیابی عملکرد : این پرسشنامه را کارکنان و مدیران پاسخ گفته اند و توسط محققان طراحی شده است و 4 استراتژی انسان محور(8 گویه)، استراتژی فرآیند محور(8 گویه)، استراتژی نتیجه محور(6 گویه) و استراتژی بستر محور(6 گویه) را می سنجد.
ب) پرسشنامه مربوط به عملکرد سازمانی: این پرسشنامه را کارکنان و مدیران پاسخ گفته اند. این پرسشنامه توسط محققان طراحی شده است که چهار بعد رشد و یادگیری(2 گویه)، مشتریان(2 گویه)، فرآیندهای داخلی(3 گویه) و مالی(2 گویه) را می سنجد.
پرسشنامه های مذکور شامل 2 بخش عمده میباشند:
1) نامه همراه : در این قسمت هدف از گردآوری دادهها به وسیلة پرسشنامه و ضرورت همکاری پاسخ دهنده در عرضة دادههای مورد نیاز ، بیان شده است. برای این منظور بر با ارزش بودن دادههای حاصل از پرسشنامه تأکید گردیده تا پاسخ دهنده به طور مناسب پاسخ سوالها را عرضه کند.
2) سوالهای(گویهها) پرسشنامه: این بخش از پرسشنامه شامل 2 قسمت است:
الف) سوالات عمومی(جمعیتشناختی):
در سوالات عمومی سعی شده است که اطلاعات کلی و جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمعآوری گردد.
دسته بندی | فنی و مهندسی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 18 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 21 |
مقدمه
قبل از آنکه به نقاط ضعف سیستم حفاظتی پالایشگاه بندرعباس بتفکیک سطوح ولتاژی و نواحی حفاظتی آنان بپردازیم، بهتر است که لا اقل یکی از حوادث اتفاق افتاده در مجتمع را با استفاده از ابزار شبیه سازی و با توجه به تمامی اطلاعات شبکه برق رسانی پیاده شده بررسی و مرور نمائیم. زیرا بسیاری از نقاط ضعف شبکه های حفاظتی با مرور حوادث قبلی مشخص تر می گردند. ضمناً صحت نتایج شبیه سازی و اطلاعات ورودی به اثبات می رسد. بدین منظور حادثة اتصالی در سرکابل خط 20KV ورودی به پست SS04 در ساعت 02:24:03 روز 25 Jul 2004 در زیر مورد بررسی قرار می گیرد.
2-گزارش حادثه
کپی برگه های گزارش حادثه که توسط مهندسی برق پالایشگاه در تاریخ 7/4/83 صادر گردیده است در ضمیمة 1 آورده شده است.
3-شبیه سازی حادثه
شبیه سازی حادثه توسط مدول Frequency Dynamic که از مدول T/S یا پایداری گذرای نرم افزار پاشا نشأت می گیرد صورت گرفته است.
3-1-شرائط شبکه
شبکة برق رسانی پالایشگاه بندرعباس با درنظرگیری معادل شبکة سرتاسری ایران در سطوح ولتاژی 230KV، 63KV، 20KV، 11KV، 1KV و 380 ولت بصورتی که در دایاگرام تک خطی شماره 0101-1 آمده است جهت انجام محاسبات مورد استفاده قرار گرفته است.
جدول شماره I تعداد عناصر پیاده سازی شده را در دیاگرام تک خطی مذکور و همچنین در نواحی LMC، LAP و LEP نشلان می دهد. در سطح 380 ولت از تکنیک معادل سازی جهت درنظرگیری رفتار نواحی فوق استفاده گردیده است. بنابراین شبکة اصلی در حال شبیه سازی دارای 1390 باس بار یا گره می باشد.
بانک اطلاعاتی مودر استفاده در گزارش 0201-1 ارائه گردیده است. شرائط تنظیم حدود 2700 عدد وسایل حفاظتی که در شبیه سازی حاضر نقش خود را ایفا نموده اند در گزارش 0202-2 آورده شده است. مابقی وسائل حفاظتی (حدود 5460 عدد) شامل فیوزها و رله های حرارتی در سطح 380 ولت، به علت انجام عملیات معادل سازی در شبیه سازی موجود نقشی را ایفا نمی نمایند مگر اینکه بزرگترین فیلر خروجی هر قسمت با فیوز و رله حرارتی مربوطه در دیاگرام اصلی شبکه جایگذاری شده است و این وسایل در شبیه سازی حاضر نقش پیدا می نمایند.
دسته بندی | جغرافیا |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 42 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 39 |
فهرست
عنوان |
صفحه |
گزارش بازدید از ایستگاه هواشناسی اقدسیه |
1 |
اندازه گیری دما |
2 |
دماسنج معمولی |
3 |
دماسنج حداقل |
4 |
دماسنج ماکزیمم |
5 |
دماسنج خشک |
6 |
دماسنج تر |
6 |
دماسنج های عمق خاک |
7 |
انواع دمانگار |
8 |
دماسنج حداقل زمین |
8 |
دمانگار |
9 |
اندازه گیری تابش خورشید |
10 |
دستگاه آفتاب نگار |
11 |
واحدهای اندازه گیری میزان بارندگی |
12 |
دستگاه اندازه گیری باران یا باران سنج |
12 |
دستگاههای باران نگار |
13 |
نحوة کار و طریقه اندازه گیری مقدار بارش |
14 |
اندازه گیری مقدار تبخیر |
15 |
تبخیر سنج نوع پیچ |
15 |
تشت تبخیر کلاس A |
16 |
رطوبت و اندازه گیری آن |
17 |
ظرفیت و درجة اشباع |
17 |
ادوات رطوبت سنجی |
17 |
سایکرومتر |
18 |
رطوبت نگار |
21 |
رطوبت – دمانگار |
21 |
باد سطح زمین |
22 |
چگونگی وضعیت باد سطح زمین |
22 |
طریقه نصب بادنمای استاندارد |
23 |
واحدهای جهت و سرعت باد |
24 |
دستگاههای اندازه گیری سرعت باد |
24 |
مفاهیم و واژه های مورد استفاده در باد سطح زمین |
25 |
رژیم شبانه روزی باد سطح زمین |
25 |
دستگاههای اندازه گیری فشار هوا |
26 |
فشارسنج های جیوه ای |
26 |
فشارنگار یا باروگراف |
28 |
تصحیحات فشارسنج جیوه ای |
29 |
گزارش بازدید از سازمان هواشناسی |
30 |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
پرسشنامه جمع آوری اطلاعات
پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات، از منابع متعددی می توان استفاده نمود، روشهای مختلفی نیز وجود دارد که با توجه به نوع و هدف تحقیق، موضوع مورد تحقیق و خصوصیات جامعه آماری انتخاب می شوند. بطور کلی روش های جمع آوری داده ها به دو دسته تقسیم می شود:
الف ) روش های مستقیم: مانند مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه و غیره.
ب) روش های غیر مستقیم: نظیر استفاده از اسناد و مدارک.
یک تحقیق باید هر دو روش را بکار گیرد، یعنی هم خود پدیده را مستقیماً ببیند و تحلیل کند و هم از طریق داده های جمع آوری شده توسط دیگران (کتابها، اسناد و...) آن را مورد شناسایی قرار دهد (ساروخانی، 1381). داده ها و اطلاعات مربوط به این تحقیق به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اوّل اطلاعات مربوط به ادبیّات موضوعی و تحقیقات انجام شده در حوزه مربوطه می باشد. در این خصوص محقق با مراجعه به منابع کتابخانه ای شامل کتب، انتشارات مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، پایان نامه های تحصیلی و رساله های تحقیقی مرتبط و مقالات لاتین، بخش نظری و ادبیات تحقیق را، جمع آوری، بررسی و تدوین نمود. دسته دوّم شامل اطّلاعات مربوط به فرضیات و متغیرهای تحقیق بوده است که علاوه بر منابع ادبیاتی، با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری گردید. پرسشنامه مورد نظر ترکیبی از سه پرسشنامه مشتری مداری و رضایت مشتری (محقق ساخته) و وفاداری مشتری زهیر و همکارانش (2011) حاوی 38 گویه یا سوال است که سئوالات آن در 4 بخش به شرح زیر تقسیم بندی شده است: