" />
X
تبلیغات
رایتل

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

گزارش کاراموزی مقاوم سازی سازه ها در مقابل زلزله

گزارش کاراموزی مقاوم سازی سازه ها در مقابل زلزله در 37 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی عمران
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 571 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
گزارش کاراموزی مقاوم سازی سازه ها در مقابل زلزله

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی مقاوم سازی سازه ها در مقابل زلزله در 37 صفحه ورد قابل ویرایش



فهرست مطالب

عنوان صفحه



مقاوم سازی سازه ها مقابل زلزله 1

راهکارهای مقاوم سازی لرزه ای 2

مقاوم سازی سطح سازه 4

اضافه کردن دیوارهای سازه ای بتن مسطح 4

استفاده از بادبندهای فولادی 6

جداسازی لرزه ای 8

مقاوم سازی سطح عضو 8

زره پوش کردن ستون 9

گزینش روشهای مقاوم سازی 10

راههای مقاوم سازی ساختمان ها 13

ازمایش 15

سرای مقاوم سازی 16

روش و هزینه ی انجام مقاوم سازی ؟ 20

نتایج مقاوم سازی تا چه حد قابل اطمینان است؟ 21

طرح های مقاوم سازی دولتی چه نتایجی در بر داررد؟ 22

سوپر فریم R.Cفناوری نوین برای مقابله با زلزله 23

ساختمان فلزی یا بتن آرمه 24

توصیه های طراحی و ساخت 25

اجزای اصلی سازه سوپر فریم R.C 27

سایر موارد فنی 31

نتیجه گیری 33

منبع 34



مقاوم سازی سازه ها مقابل زلزله

چکیده

شمار زیادی از سازه های موجود که در مناطق زلزله خیز واقع شده اند بر اساس آیین نامه های طراحی لرزه ای قدیمی که دیگر اعتباری ندارند ، ساخته شده اند . علاوه بر آن شماری از زلزله های اصلی که در طول سالهای اخیر اتفاق افتاده اند بر اهمیت سبک شدن برای کاهش خطر لرزه ای تاکید می کنند .

مقاوم سازی لرزه ای سازه های موجود یکی از موثرترین روشها برای کاهش این خطر است .در سالهای اخیر تحقیقات مهمی به مطالعه در رابطه با راهکارهای مختلف جهت ترمیم و تقویت سازه های بتن مسلح برای بالا بردن عملکرد لرزه ای آنها اختصاص داده شده است .

بهرحال عملکرد لرزه ای سازه میتواند توسط مقاوم سازی یا ترمیم افزایش یابد . که در این مقوله مهندس راهکاری را بر اساس ارزیابی لرزه ای سازه انتخاب می کند .

بنابراین نیازهای اساسی ترمیم و تحقیقات مختلف روی راهکارهای مقاوم سازی میبایست قبل از انتخاب روش روش مقاوم سازی بررسی شود .در این مقاله مشخصات راهکارهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته و همچنین رابطه بین مقاوم سازی و خصوصیات سازه ای شرح داده شده است.علاوه بر آن چند مورد از مطالعات سازه ای که برای مقاوم سازی اعمال شده ، ارایه شده است.





راهکارهای مقاوم سازی لرزه ای

معرفی

شمار زیادی از راهکارهای موجود مقاوم سازی لرزه ای بسته به نوع و شرایط مختلف سازه موجود است . بنابراین انتخاب نوع مقاوم سازی روند پیچیده ای دارد و تحت تاثیر توام فناوری ، شرایط اقتصادی و اجتماعی قرار دارد .در زیر عواملی که روی انتخاب راهکارهای مقاوم سازی تاثیر می گذارد را بررسی می کنیم :

مقایسه هزینه مقاوم سازی و اهمبت سازه
نیروی انسانی موجود
طول مدت اجرا یا زمان عدم استفاده
تکمیل و تقویت بر اساس عملکرد مورد نظر کارفرما
توجه به تناسب معماری و نقش سازه ای و تکمیل سازه موجود
تداخل برگشت پذیری
کنترل کیفیت سطح عملکرد
اهمیت سیاسی و تاریخی سازه
سازگاری روش مقاوم سازی با سیستم سازه ای موجود
عدم نظم در سختی ، مقاومت و شکل پذیری
تناسب سختی ، مقاومت و شکل پذیری
کنترل آسیب وارده به مولفه ها و اجزای غیر سازه ای
ظرفیت مناسب باربری سیستم فونداسیون
مصالح تعمیر و تکنولوژی موجود





بطور کلی دو روش برای افزایش ظرفیت لرزه ای سازه های موجود وجود دارد .اولین روش مقاوم سازی سطح سازه است که شامل اصلاحات کلی سیستم سازه ای است .به شکل6 نگاه کنید. اصلاحات کلی متداول شامل اضافه کردن دیوارهای سازه ای، بادبند های فولادی یا جداکننده های پایه است .دومین روش مقاوم سازی سطحی عضو می باشد (به شکل 7 نگاه کنید). در این روش اعضایی که ظرفیت شکل پذیری ناکافی دارند ظرفیتشان به منظور برآورده کردن حالات حدی افزایش می یابد.مقاوم سازی سطح عضو شامل روشهایی از قبیل اضافه کردن بتن ، فولاد یا زره پوش کردن ستون باالیاف پلیمری مرکب به منظور محدود کردن است .



مقاوم سازی سطح سازه

مقاوم سازی سطح سازه بطور معمول برای افزایش مقاومت جانبی سازه های موجود مورد استفاده قرار می گیرد . از این قبیل مقاوم سازی ساختمانهای بتن مسلح می توان بادبندهای فولادی ، کابلهای پیش تنیده ، دیوارهای پر کننده ، دیوارهای برشی ، پرکننده ها با مصالح بنایی و جداکننده های پایه را نام برد .روشهایی که در زیر شرح داده میشود معمولا برای مقاوم سازی سطح سازه مورد استفاده قرار می گیرد :

اضافه کردن دیوارهای سازه ای بتن مسلح

اضافه کردن دیوارهای سازه ای یکی از متداولترین روشهای مقاوم سازی سطح سازه برای تقویت سازه های موجود می باشد . بطور کلی تعمیر و ترمیم دیوار برشی موجود یا پرکننده برای یکی از دهانه های قاب استفاده می شود .علاوه بر آن به منظور کاهش زمان و هزینه از شاتکریت یا پانلهای پیش ساخته استفاده می شود . تحقیقاتی که در زمینه دیوارهای سازه ای انجام شده است و یافته ها به نسبت تحقیقات دقیق انجام شده گزارش شده است .تحقیقات نشان می دهد که روند پرکنندگی نقش مهمی در پاسخ پانلها و سازه های دیگر ایفا کرده است . روند پرکنندگی با سخت کردن سازه می تواند برش پایه را افزایش دهد .اثرات واژگونی و برش پایه در محل پر کننده سخت کننده متمرکز شده است .بنابراین در این محلها فونداسیون میبایست تقویت شود.

JIRSA و KREGER در 1989 دیوارهای پرکننده یک طبقه را در کاربرد برای چهار نمونه آزمایش کردند.در آزمایش آنها از یک قاب بتن مسلح سه دهانه ، تک طبقه غیر شکل پذیر تا تکنیکهای ساختمان سازی در دهه 1950 را مدل کنند. در این سازه فاصله آرماتورهای برشی ستون زیاد بود و فشردگی وصله ها برای تامین مقاومت کششی نهایی کافی نبود .در آزمایش آنها ابتدا دیوارهای سه گانه در محل بازشو تغییر یافت .آرماتورهای طولی در نزدیکی ستونهای موجود برای افزایش پیوستگی فولاددر 4 نمونه اضافه شد.در ابتدای 3آزمایش شکستهای ناشی از وصله های لب به لب ناقص ستونبا وجود ترمیم پرکننده هاایجاد شد.(شکل 8را نگاه کنید(





جداسازی لرزه ای

اخیرا ، شمار زیادی از محققان روی جداسازی لرزه ای بعنوان روشی برای مقاوم سازی تحقیقاتی انجام داده اند. هدف این نوع از مقاوم سازی ، جدا کردن سازه از زمین در طول حرکت زمین هنگام وقوع زلزله است .محل قرارگیری بین روبنا و فونداسیون آن است .بدلیل خصوصیات عالی استهلاک انرژی این روش بهترین برای ساختمان با ارتفاع کم و بار زیاد است .

استهلاک انرژی اضافی متداولترین روش برای زیاد کردن استهلاک انرژی یک سازه شامل قرار دادن میراگرهای اصطکاکی ، ویسکوالاستیک و هیسترزیس بعنوان مولفه های مهاربندی قابها می باشد .تعدادی از محققان مطالعاتی بر روی استهلاک انرژی اضافی داشته اند .از طرف دیگر FEMA 356 در مورد بعضی جنبه های منفی این روش صحبت می کند.

هنگامیکه تغییر مکانهای جانبی در اثر استفاده از استهلاک انرژی اضافی کاهش پیدا می کنند نیروها در سازه افزایش می یابد .

مقاوم سازی سطح عضو

مقاوم سازی سطح عضو می تواند با استراتژی موثرتری نسبت به مقاوم سازی سطح سازه انجام شود .زیرا اعضایی که نیاز به افزایش عملکرد لرزه ای آنها در سازه وجود دارد انتخاب شده و مقاوم سازی میشوند . مقاوم سازی سطح عضو شامل اضافه کردن بتن ، فولاد یا الیاف پلیمری مرکب برای استفاده در ستونها و اتصالات بتن مسلح می باشد.مخصوصا در سازه های دال تخت اگر دال برای اثرات ترکیبی بارهای جانبی و ثقلی طراحی نشده باشد شکست ناشی از برش پانچ اتفاق می افتد.پس مقاوم سازی محلی کارایی بسیار مهمی در اتصالات ستون به دال دارد .اخیرا تحقیقاتی در رابطه با مقاوم سازی سطح عضو در آمریکا در مورد ستونها ، اتصالات تیر به ستون و اتصالات دال به ستون انجام شده است .

زره پوش کردن ستون

مقاوم سازی ستون امری حیاتی برای عملکرد لرزه ای سازه محسوب می شود .برای جلوگیری از سازوکار طبقه در طول زلزله ، ستونها نباید ضعیفترین اعضای یک سازه ساختمانی باشند .پاسخ ستون در یک سازه ساختمانی توسط ترکیب نیروی محوری ، خمشی و برشی کنترل میشود .بنابراین زره پوش کردن ستون می تواند برای افزایش مقاومت برشی و خمشی ستون استفاده شود تا ستون آسیب نبیند .اخیرا تحقیقاتی با تکیه بر کاربرد کامپوزیتها انجام شده است .بویژه مصالح الیاف پلیمری مرکب برای مقاوم سازی ستون استفاده میشود .

اگر زره پوشها بطور موثر ستون را محصور کنند از شکست ستون در ناحیه مفصل پلاستیک جلوگیری میشود.

مقاوم سازی اتصالات دال به ستون

در اتصالات دال به ستون شکست برش پانچ ناشی از انتقال لنگرهای نامتعادل بحرانی ترین نوع از آسیب سازه ای است . مقاوم سازی اتصالات دال به ستون به منظور جلوگیری از شکستهای ناشی از برش سودمند است و تحقیقات زیادی در رابطه با مقاوم سازی اتصالات دال به ستون انجام شده که شامل اضافه کردن بتن به سرستون یا صفحات فولادی به دو قسمت دال استکه می تواند از شکست های ناشی از برش پانچ جلوگیری کند .هر دو راه حل نشان دهنده افزایش مقاومت دور تا دور سطح برش پانچ میباشد .جزییات این روش در شکل12 نشان داده شده است.

دسته یک و دو و در موارد کمی به دسته سوم معطوف شده است.

در نتیجه به اینجا می رسیم در حال حاضر که دولت دست به کار مقاوم سازی شده است باید توجه خود را معطوف به ساختمانهایی بکند که یا در دسته یک هستند و یا در دسته دو. و مقاوم سازی ساختمانها و مراکز شخصی به عهده خود افراد است و دولت صرفا می تواند تسهیلات و قوانین لازم را در اختیار قرار دهد.

روش و هزینه انجام مقاوم سازی؟

در حال حاضر در کشور ما تنها مرجع مقاوم سازی دستورالعملی است که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با همکاری پژوهشکده مهندسی زلزله، تدوین شده است تحت عنوان "دستورالعمل بهسازی لرزه¬ای ساختمانهای موجود" . متاسفانه روش اجرای این دستورالعمل هنوز به طور کامل برای کارشناسانی که از آن استفاده می کنند مشخص نیست و هنوز مراکز مختلف در خصوص نحوه استفاده از آن توافق ندارند و متخصصان امر به سلیقه خود آن را اجرا می نمایند. هرچند سازمان مدیریت با برگزاری دوره¬هایی سعی دارد آموزش های لازم را به کارشناسان بدهد.

برای ساختمانهای شخصی هنوز تجربه مقاوم سازی کاملی وجود ندارد اما مراجعه به مهندسانی که قبلا این کار را در پروژه های دولتی انجام داده اند می تواند مفید باشد.

مراحل انجام مقاوم سازی به این صورت است:1- ابتدا بازرسی از ساختمان و ارزیابی اولیه و کیفی انجام می شود. 2- بازرسی کامل و مطالعات کمی:در این مرحله احتمالا انجام برخی آزمایشات یا کنده کاری ها در ساختمان ضروری است. در این مرحله نیاز یا عدم نیاز ساختمان به مقاوم سازی مشخص می شود. 3- ارایه طرح مقاوم سازی: پس از انجام مطالعات کمی و درصورت نیاز، طرح مقاوم سازی ساختمان به صورت نقشه و دستور کار ارایه می شود. 4- اجرای طرح مقاوم سازی: ممکن است در این مرحله برخی از قسمتهای ساختمان به صورت موقت تخلیه شود. در ساختمانهای شخصی بسته به نوع ساختماتن وتعداد طبقات و ... ممکن است نیاز به تخلیه کامل ساختمان باشد.

هزینه انجام مقاوم سازی سه قسمت است: 1- هزینه مراحل 1و2 فوق که تقریبا برابر هزینه طراحی مجدد ساختمان است. 2- هزینه مرحله 3: بسته به نوع ساختمان و نوع مقاوم سازی مورد نیاز متغیر است و ممکن است از یک تا چند برابر هزینه طراحی ساختمان باشد. 3- هزینه اجرا: کاملا بستگی به طرح مقاوم سازی دارد ولی معمولا هزینه این کار نسبت به همان مقدار عملیات اجرایی در ساختمانهای در حال ساخت بیشتر است ( به دلیل کم بودن حجم کار- تداخل با ساکنین ساختمان- هزینه های تخریب و ...).

نتایج مقاوم سازی تا چه حد قابل اطمینان است؟

در اینجا نکته ای وجود دارد که شاه کلید بسیاری از مشکلات ساختمان سازی کشور ما است. به طور کلی از دیدگاه کارشناسی در سطح بالایی می توان به نتایج کار مقاوم سازی اطمینان داشت مخصوصا در ساختمانهای معمولی. چرا که هدف از مقاوم سازی در اینگونه ساختمانها صرفا ایمین جانی است و دستیابی به این هدف بسیار سهل تر از دستیابی به اهداف مقاوم سازی در ساختمانی مانند مخابرات است که در آن تمام دستگاه ها و سیستم های پیشرفته و حساس نیز باید در حین و بعد از زلزله به کار خود ادامه دهند.

شاه کلیدی که از آن گفتیم این است که، مهندسان و پیمانکاران و کارفرمایان، تغییری نمی کنند، اما چرا طراحی و اجرای ساختمانها معمولا غیر ایمن است اما، به مقاوم سازی می توان تا حد زیادی مطمئن بود؟ پاسخ در اینجاست که به دلیل علمی بودن و تخصصی بودن و از همه مهمتر جدید بودن بحث مقاوم سازی، کارفرمایان و پیمانکاران هیچگونه ادعایی مبنی بر مهارت تجربی در این زمینه ندارند و کار در دست مهندسان واقعی است و علاوه بر آن کارفرمایانی به مقاوم سازی دست می زنند که حساسیت خاصی به این موضوعات قائل هستند و این باعث می شود مهندسان راحت تر کار خود را انجام دهند. در حالی که در ساختمان سازی که آن هم کاری بسیار علمی و دقیق است، متاسفانه به غیر از مهندسان، همه مدعی هستند و حاصل کار را می بینیم.

طرح های مقاوم سازی دولتی چه نتایجی در بر دارد؟

همانطور که پیشتر نیز به اشاره شد، طرح های مقاوم سازی دولتی هیچ تاثیری در کاهش خطرات زلزله ندارد و تنها دو نتیجه عمده را در بر خواهند داشت اول افزایش قدرت رویارویی با بحران های پس از زلزله و دوم کاهش خسارات مالی به بدنه دولت. البته تعدادی پروژه های مقابله با زلزله در بخش شریانهای حیاتی در دست انجام است که انجام دادن و به ثمر نشستن آن پروژه ها می تواند تا حدودی به کاهش تلفات جانی و خطرات زلزله منجر شود.

در خصوص طرح های مقاوم سازی دولت باید گفت که انتخاب ساختمانهایی که باید مقاوم سازی شوند بر اساس یک طرح جامع انجام شده و می شود که این طرح از دیدگاه های مدیریت بحران و امداد و نجات بسیار ناقص و معیوب است. به طوری که در عمل گاهی شاهد مقاوم سازی ساختمانهایی هستیم که به نظر نمی رسد در یک طرح جامع و هدفمند نیازی به مقاوم سازی داشته باشند.

نکته ای که بار دیگر نیاز به اشاره دارد این است که دولت در حالی دست به مقاوم سازی و صرف بودجه های زیادی در این زمینه می زند که مشکل اساسی شهرهایی مانند تهران آمار بالای تلفات و خسارات در صورت وقوع زلزله است و با این روشها نمی توان آمار تلفات را کاهش داد. بهتر است همزمان و به صو.رت موازی بودجه هایی اختصاص داده شوند که بتوانند در زمینه کاهش خسارات نیز مثمر ثمر واقع شوند. الیته این بودجه ها باید فراتر از پخش چند برنامه کوتاه تلوزیونی و چاپ چند پوستر و کتاب باشد.


تاریخ ارسال: شنبه 18 دی 1395 ساعت 15:51 | نویسنده: saeed | چاپ مطلب 0 نظر

گزارش کاراموزی معماری ساختمان

گزارش کاراموزی معماری ساختمان در 34 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی معماری
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
گزارش کاراموزی معماری ساختمان

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی معماری ساختمان در 34 صفحه ورد قابل ویرایش

نشانه چیست؟

نقشه کشی: عبارت است از خطوط و اشکالی که همراه با علامات بصورت قراردادهای بین المللی است کد برای نمایش یک شئ و یا به عبارت دیگر نقشه ی تصاویر یک جسم با مقیاس کوچکتر و یا مقیاس دلخواه است.

کروکی چیست: نوعی نقشة‌فنی است که با دست آزاد و بدون وسایل رسم کشیده می شود و بیانگر یک مقدار ساده است.

نقشه کشی در دو مرحله صورت می گیرد.

1-مرحلة کار مدادی 2-مرحلة کار مرکبی

نقشه های ساختمانی: نقشه های ساختمانی بطور کلی در کلیه کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و می توان به شرح زیر آنها را تقسیم کرد.

1-نقشه های معماری 2-نقشه های محاسباتی 3-نقشه های شهرسازی

4-نقشه های اجرایی، پل ها، سدها، سیلوها و نظایر آنها

5-نقشه های تأسیسات مکانیکی 6-نقشه های تأسیسات الکتریکی

کاربرد نقشه های ساختمانی:

1-نقشه های معماری: این نقشه ها عموماً جهت طراحی ابنیه (بناها) شامل خانه های مسکونی، آپارتمانها، ساختمانهای تجاری، بهداشتی، فرهنگی، تفریحی، تحقیقاتی، ورزشی، علمی، آموزشی و غیره است. این نوع نقشه ها بر اساس مطالعات اولیه و نتایج بدست آمده از آن طرح و تهیه می شود.

2-نقشه های محاسباتی:شامل اسکلت، ابعاد و پی و ستون و دیوارهای باربند تیرریزی ها سقف و اتصالات مربوط به ساختمان می‌باشد که بر اساس محاسبات مهندسی محاسب طراحی می شود.

3-نقشه های شهرسازی:این نقشه ها بر اساس مطالعات و نیازمندی های شهری طراحی می شوند. در این نقشه ها نحوه ی شکل گیری شبکه های رفت و آمد، پیاده و سواره و نحوه ی کاربری عرافی و سیستم دفع آبهای سطحی و نحوه ی ورودی و توزیع شبکه ی آب، برق، گاز، تلفن، فاضلاب و همچنین مرحله بندی اجرای قسمت های مختلف طرح شهرسازی را نشان می‌دهد.

4-نقشه های اجرائی:کاربرد این نقشه ها در راه سازی، پل سازی، ساخت تونل، سادسازی، اسکله و باند فرودگاه است.

5-نقشه های تأسیسات مکانیکی:این نقشه ها به ترتیب عبارت اند از 1-نقشه های لوله کشی آب سرد و گرم و مشخصات لوله ها 2-لوله های شوفاژ و یا تهویه مطبوع 3-شبکة فاضلاب و آب و باران و نحوه ی اتصالات آنها 4-مسیر و مشخصات کانالهای تهویه و یا کولر 5-شبکة لوله کشی موتورخانه و نحوه ی اتصال شبکه به دیگ های آب و بخار

6-نقشه های تأسیسات برقی و الکتریکی:این نقشه ها جهت نشان دادن مسیر و مشخصات سیم کشی برق، تلفن، در باز کن های برقی، آنتن، سیستم اعلام خطر، آتش‌سوزی، اعلام نصب لامپ با وسایل الکتریکی و سیم کشی و تعیین مشخصات موتورخانه و تابلوهای برق به کار می رود.

نقشه های معماری یک پروژه:

یک پروژه ساختمانی اعم از کوچک و بزرگ حداقل باید دارای نقشه های زیر باشند.

1-پلان ها: شامل پلان هم کن، زیرزمین،

2-نماها؛ شامل نمای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی می باشند.

3-برش ها یا مقاطع: شامل برش های طولی، عرضی و موضعی با توجه به پیچیدگی‌های پروژه.

4-تیپ بندی درها و پنجره ها؛

5-دتایل (جزئیات)

6-پلان مبلمان



ابزارهای نقشه کشی:

1-میز رسم (تخته رسم): میزی است جهت رسم نقشه، دارای لبه ها و سطحی صاف و غیر قابل تغییر در مقابل عوامل جوی با زاویه های درجه کد معمولاً روی آن یک لایه پلاستیکی جهت محافظت می کشند. میز رسم در ابعاد گوناگون به شرح زیر وجود دارد.

60*70cm 50*70cm

125*200cm 125*175cm 100*150cm

خط کش تی (T):

این خط کش از سر و تیغة صافی تشکیل شده است و برای رسم خطوط استفاده می‌شود. جنس این خط کش از چوب و یا پلاستیک است و لبه های این خط کش باید صاف و منظم باشد. این خط کش ها در اندازه های گوناگون وجود دارد مانند

cm45، 75،80، 90، 100 و اندازه های بالاتر

گونیا: گونیا از دو ساق عمود بر هم تشکیل یافته است که برای رسم خطوط عمودی به کار می رود، و معمولاً از چوب و پلاستیک درست می شود و در اندازه های بزرگ متوسط و کوچک وجود دارد، دو نوع گونیا در نقشه کشی لازم است

1-گونیای و 2-گونیای و جهت نقشه کشی بهتر است از گونیای متوسط استفاده شود. و معمولاً طول وتر آن 20 تا 25 سانتیمتر باشد.

خط کش مدرج: وسیله ای است مدرج جهت تعیین و انتقال اندازه و رسم

خطوط روی کاغذ نقشه کشی که به حد نوع چوبی، فلزی و پلاستیکی وجود دارد.

صندلی نقشه کشی:

صندلی نقشه کشی وسیله ای است برای نقشه کش که معمولاً گردان است و ارتفاع آن قابل تنظیم می‌باشد.

خط کش اشل (مقیاس): خط کشی است به طول 30 سانتیمتر که از جنس پلاستیک و یا فلز مخصوص ساخته شده است و دارای سه پره و 6 شش لبه می‌باشد که هر یک از پره ها دو مقیاس دارند و در مجموع شش مقیاس را داراست و وسیله ای است جهت تغییر مقیاس و یا تبدیل مقیاس به بزرگتر و یا کوچکتر.

خط کش اشل معمولاً دارای مقیاس های زیر است.



بورس نقشه کشی: وسیله ای است جهت پاک نمودن براده های پاکن از روی نقشه و همچنین جلوگیری از کثیف بودن نقشه.

نقاله:وسیله ای است مدرج جهت تعیین و دهم زوایای مختلف.

مدادهای نقشه کشی:با توجه به اهمیتی که مدادهای نقشه کشی دارند آنها را به سه دسته تقسیم می نمایند. مدادهای B که پر رنگ و نرم هستند که شامل 2B و 4B و 6B هستند.

مدادهای گروه F که جزء گروه های متوسط محسوب می شوند.

5-با توجه به اینکه نقش مهمی در ساختمان دارد لذا باید اندازه و موقعیت آن به دقت و خوبی طراحی شود. چنانچه زیر بنای ساختمان زیاد باشد و مسائل اقتصادی در ساختمان چندان مطرح نباشد باید برای هر اتاق خواب یک حمام در نظر گرفته شود.

اما در صورت امکانات و یک حمام مرکزی برای خانه کافی است، و در این رابطه بهتر حمام توسط سروین ساختمان جدا باشد؛ و همچنین در کنار اتاق خوابها تهویه گردد و پنجره جهت نور و تهویه داشته باشد. ابعاد و اندازة‌ حمام باید متناسب با متراژ ساختمان باشد.

6-اتاقهای پذیرائی و غذاخوری:با توجه به این که اکثر میهمانی ها و دعوتهای خانوادگی در اتاقهای غذاخوری و پذیرائی صورت می گیرد بهتر است این دو اتاق در مجاورت هم و در صورت امکان بصورت L طراحی گردد. تعداد اتاقهای غذاخوری و پذیرائی با متناسب با زیربنای ساختمان در نظر گرفته می شود.

7-طراحی آشپزخانه:چون آشپزخانه محلی است جهت تهیه غذا و یا صرف غذا لذا باید آن را به سه قسمت اساسی تقسیم کرد.

1-محل انباری 2-محل تمیز کردن غذا و وسایل آن 3-قسمت پخت و پز مواد غذائی

1-قسمت انباری:در این قسمت مواد غذائی نگهداری می شود و همچنین قفسه های نگهداری ظروف قرار دارد.

2-قسمت تهیه و تمیزسازی وسایل مصرفی:در این قسمت وسایل مورد نیاز ظرفشویی و قفسه های نگهداری ظروف قرار دارد.

3-قسمت پخت و پز:که شامل اجاق گاز، نیزکار و غیره می‌باشد.

آشپزخانه معمولاً با اشکال گوناگون می سازند نظیر L و U، کوریدوری یا دالاق یا جزیره ای

8-اتاقهای مطالعه:چنانچه در ساختمان امکان و فضای کافی باشد اتاق مطالعه هم در محل ساکت و آرام ساختمان طراحی می گردد.

9-دستشویی و توالت:طراحی دستشویی و توالت باید به گونه ای باشد که امکان تهویة آن باشد و معمولاً توالت و دستشوئی را در غرب، شمال و یا شرق ساختمان طراحی می کنند البته باید توجه داشت چنانچه توالت پنجره به بیرون ساختمان نداشت باید یک هواکش کوچک حتماً در نظر گرفت.

10-هال:هال محلیاست که اتاقهای مختلف ساختمان را به یکدیگر مرتبط می نماید به نحوی که رفت و آمد در میان اتاق ها و قسمت های مختلف به آسانی صورت گیرد. بدین منظور در طراحی باید نکات زیر مورد توجه قرار گیرد.

1-هال نباید تاریک دراز و بدقواره نباشد

2-بایستی گردش و یا فاصله ی عبور و مرور ساکنین در نظر گرفته شود.

11-ایوان:قسمت سر پوشید ای که به ورودی خانه راه داشته باشد. ایوان بایستی طوری طراحی گردد که برای استفاده از آفتاب و نما و فضا نورگیر باشد و معمولاً آن را رو به جلو می سازند.

12-نقش «در» ساختمان:«در، در ساختمان جهت کنترل رفت و آمد افراد تهویه و طراحی می گردد و به چند نوع تقسیم می شود.

1-درب اصلی ورودی ساختمان

2-درب مربوط به ورودی هال و اتاقها و 3 درب حمام و سرویس ها.

عرض و ارتفاع درب بستگی به نوع و کاربرد آن دارد.

13-پنجره:پنجره ها باید تناسب لازم را با نمای ساختمان داشته باشند. و در عین حال نور کافی را برای ساختمان تأمین نمایند.

طره های باز و بسته در معماری ساختمان:

چنانچه در طرح نقشه ای دیوار بین آشپزخانه، درب ورودی، نشیمن، پذیرائی، خواب و غیره وجود نداشته باشد این طرح را طرح باز می گویند.

طرح های باز:به طرح هایی می گویند که قسمت های مختلف ساختمان توسط درب یادیوار کاملاً از هم جدا شده اند.

ابعاد نسبی فضاها در یک واحد مسکونی تقریباً به شکل زیر است:

اتاق خواب اصلی 35*5

اتاق خواب بچه 4*35

اندازة حمام 2*25 یا 2*15

اندازه های درب ها در خانه:

1-درب ورودی اصلی 120*280

2-اندازة درب اطاقها cm220*1 (بدون کتیبه)

3-درب حمام و دستشویی و توالت 180*2

سفت می شود.



3-ریسمان:سیمان ترکیبی ارست از 60 تا 70 درصد سنگ آهک و 20 تا 25 درصد و مقداری گچ و مقداری از اکسیدهای دیگر و به عبارتی مواد اصلی سیمان عبارتند از سیلیس، آهک و آلومین و مقداری اکسید ادیس سیمان را به دو طریقة خشک و تر تهیه می نمایند. اختلاف دو طریقه این است کد در طریقة تر مواد اولیه سیمان همراه مقداری آب سائیده و مخلوط شده و بعداً پخده می گردد. کورة سیمان پزی استوانه ای شکل است به طول 160 تا 110 متر و نسبت به خط افق دارای شیب ملایمی است با حرکت دورانی و مواد خام سیمان در درون کوره در اثر حرکت دورانی به آرامی به دهانة خروجی حرکت می‌کند و در درجة cg به تدریج پخته و تبدیل به دانه‌های فندقی شکلی به نام کلینکر می گردد که آن را با 4% درصد پودر گچ مخلوط نموده و در آسیاب پودر می نمایند و بدین ترتیب سیمان بدست می آید و آن را به شیوه های گوناگون به بازار عرضه می نمایند.

-آجر:آجر ترکیبی است از 70 تا 80 درصد خاک رس و 20 تا 30 درصد ماسة بادی.

ابتدا خاک رس فاقد سنگ ریزه های آهکی را با آب و ماسه مخلوط نموده و خوب ورز می دهند تا خمیر سفتی به دست بیاید سپس این خمیرها را در قالبهای مخصوص ریخته و قالبگیری می کنند و به شکل خشت در می آورند و پس از خشک شدن خشت ما آنها را در کوره چیده و هشتصد تا 1000 درجة سانتیگراد حرارت می دهند و به این ترتیب بعد از مدتی آجر بدست می آید.
آجرها را در سه نوع کوره تهیه می نمایند

1-کوره های سنتی یا چاهی:در این صورت خشت ها را بر روی آتش خان کوره چید. و سپس به آن حرارت می دهند در این حالت آجر و آتش ثابت است با توجه به اینکه حرارت در این نوع کوره ها متغیر است در نتیجه جنس آجرها متفاوت خواهد بود. بطور مثال به آجرهائی که حرارت بیش از حد می دهند مبدل به آجر جوش می گردد که به درد کار ساختمانی نمی خورد. و آجرهای وسط جزء آجرهای خوب محسوب می شود و معمولاً به رنگ زرد کمرنگ (بهی) و سفید است و آجرهای بالای آجرهای نیمپخته است که معمولاً قرمز رنگ است و در اثر ضربه صدای زنگ نمی دهد.

4-کورة هوفمن:در این نوع کوره حرارت متغیر و آجر ثابت است و کار کوره بصورت دائمی است. در این کوره مشعل ها بطور متحرک روی سقف کوره حرکت داده می‌شوند و آتش توسط آنها به داخل اتاقکها می رسد و بدین ترتیب بتدریج خشت ها پخته می گردند و تبدیل به آجر می گردند.

3-کوره های تونلی:در این کوره ها آتش ثابت و خشتها متحرک است. خشت ها به وسیلة واگن متحرک به داخل کوره رانده و بسوی کانون آتش حرکت داده می شوند و خشتها به تدریج نیم پخته و سپس پخته می گردند.


تاریخ ارسال: شنبه 18 دی 1395 ساعت 15:51 | نویسنده: saeed | چاپ مطلب 0 نظر

گزارش کاراموزی معماری پارکینگ

گزارش کاراموزی معماری پارکینگ در 23 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی معماری
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
گزارش کاراموزی معماری پارکینگ

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی معماری پارکینگ در 23 صفحه ورد قابل ویرایش


1-12 ترافیک و مشکلات پارکینگ

یکی از مشکلات ناشی از ترافیک جاده ای مشکل یا معضل پارکینگ می باشد ومسائل نقلیه نه تنها به فضای حرکت بلکه همچنین به فضاهایی جهت پارک کردن یا سوار کردن یا پیاده کردن نیاز دارند آمار نشان می دهد که از 8760 ساعت در سال هر اتومبیل فقط چیزی حدود 400 ساعت تردد جاده ای دارد و 8360 ساعت باقیمانده را متوقف است صاحبان اتومبیل ها ترجیح می دهند اتومبیل های خود را حد الامکان در نزدیکترین مکان به محل اقامتشان یا کارشان پارک کنند و پیاده روی را به حداقل برسانند .

این مساله نیاز مبرم به ایجاد فضای پارک در نواحی مرکزی بریتانیا (C-B-D: Centeral British Districts) و سایر مناطقی را که فعالیتهای متمرکز در آنها صورت می گیرد افزایش می دهد افزایش روز افزون و سائط نقلیه موتوری ، ابعاد تازه ای به مشکل پارکینگ بخشیده است بررسی سیستماتیک ویژگیها به میزان نیاز و وضع قوانینی که درجهت کنترل پارکینگ ها بکار می رود کمک بزرگی به مهندسین ترافیک وهمچنین شهر سازان به حساب می آید .


2-12 پارک اتومبیل و اثرات چند گانه آن
1-2-12 سد معبر

یکی از مشکلات اساسی کمبود پارکینگ اشغال فضای تردد خیابانها و افزایش بار ترافیکی است .

نقصان فضای تردد سرعت و سائط نقلیه را کاهش ، زمان مسافرت را طولانی و تاخیر در آمدو شد را افزایش می دهد در نتیجه ، عملا وسائط نقلیه هزینه بیشتری را متحمل می شوند وزیانهای اقتصادی جدی را متوجه جامعه می کنند .



2-2-12 تصادفات :

مانورهایی که رانندگان به هنگام پارک یا خروج از پارک انجام می دهند موجب افزایش حجم تصادفات جاده ای می شود بی دقتی در باز کردن درب اتومبیل های پارک شده ویا ورود و خروج از محل پارک یکی از دلایل اصلی و متداول تصادفات جاده ای محسوب می شود .



3-2-12 ممانعت از عملیات اطفاء حریق :

اتومبیل های پارک شده مانع ازحرکت اتومبیل های آتش نشانی می شوند و عامل مهمی در کندی عملیات آنها به حساب می آیند علاوه بر آن دسترس به شیرهای آتش نشانی منصوب در پیاده روها و همچنین دسترسی به ساختمانها را مشکل می سازند .

4-2-12 محیط :

وسائط نقلیه پارک شده درمرکز شهر ، آنرا از حالت طبیعی خارج می سازد و توقف و روشن شدن آن سبب ایجاد سرو صداهای مزاحم و دود و بخارمی شود اتومبیل های پارک شده درهر فضای کوچک قابل دسترس ، زیبایی شناسی بصری ساختمانها را تحت الشعاع قرار می دهد ، گویی ساختمانها بر صفحه ستونهایی از اتومبیل استوار است .



5-2-12

اما علیرغم تمامی اثرات مخرب یاد شده و جود پارکینگ در خیابانها ویا حاشیه آنها ونزدیک به مقصد کسانی که از آنها استفاده می کنند امری ضروری به نظر می رسد راحتی جامعه و بهینه سازی مرکز شهر مستلزم نگرش عمیق به نیازهای پارکینگ و دستیابی به بهترین امکانات پارک شهری است .



3-12 حریم و استانداردهای فضای پارک :

پارک خیابانی و مقررات مربوطه به آن همواره یکی از سیاستهای پارک درون شهر ما بوده وخواهد بود با وجوداین ، روند توسعه آینده ، بهره وری از زمین و فعالیتهای ساختمانی ، توجه و دقت لازم به نیازهای پارک شهری امری ضروری است از اینرو ، تمامی ساختمانهای جدید التاسیس و یا ساختمانهای باز سازی شده می بایست ملزم به

اختصاص فضاهای پارک مناسب و منطبق باتوسعه آینده باشند .

تجربه نشان می دهد که ایجاد حریم و کنترل چگونگی کاربری زمین های شهری نقش بسیار مثبت در باز دهی وسلامت ترافیک ایفا می کند . نیاز به پارکینگ مبتنی بر چگونگی استفاده از زمین است اما وجود تنوع در چگونگی استفاده از آن را نباید فراموش کرد وضع استاندارد های واحد برای فضاهای پارک در همه جوامع طبعا مشکلاتی به همراه خواهد داشت ، اما وضع حداقل استاندارد های مبتنی بر تجربیات ارزشمند موجود به امری کاملا متحمل است .

آ‎نچه در جدول 1-12 می بینید استاندارد های ( Indian Repubic Country ) I.R.C محلی تنظیم شده است .

جدول 1-12 :

استانداردهای فضای پارک مناسب برای استفاده های متفاوت از زمین ( ملک ) فضای استاندارد پارک کاربری زمین ( ملک ) شماره نوع

بی نیازی از پارکینگ عمومی یا خصوصی مسکونی – تک واحدی جدا – بغل هم جدا

اتومبیل های پارک شده درگذرگاههای عابرین باعث محدودیت دید آنها می شود به همین دلیل بهتر است در فاصله ای حدود 8 متر مانده به گذرگاه عابرین ممنوعیت پارک اتومبیل به اجراء در آید .

1-سازه ها : سازه هایی نظیر پل ها ، تونل ها و زیر گذرگاها عمدتا باریک تر از بزرگ راه ها هستند ، به همین دلیل ممنوعیت پارک در آنها امری منطقی به نظر می رسد .

2-مبادی ورودی اختصاصی پارک وسائط نقلیه مقابل مبادی ورودی خانه ها و آپارتمانها می بایست ممنوع اعلام گردد .

مقاطع زمانی پارک ممنوع با توجه به شرایط ترافیکی و با بررسی دقیق انجام پذیر است این ممنوعیت معمولا از 9 یا 8 صبح تا 7 یا 6 بعدازظهر در نظر گرفته می شود البته به جز یکشنبه ها و روزهای تعطیل مشابه .



4-5-12 پارک آزاد در مقاطع زمانی محدود :

آزاد بودن پارک در برخی مناطق ، برای زمانی محدود ، با در نظر گرفتن شرایط محل امکان پذیر است شرایطی که این امکان را به وجود می آورد، وجود فضاهای پارک کافی و همچنین در نظر گرفتن این نکته است که اتومبیل ها قبل از موعد انقضاء محل پارک را ترک نماید در این گونه مناطق پلیس یا ناظرین محلی ، ناظر بر اعمال صحیح مقررات وضع شده خواهند بود .

5-5-12 پارکومتر ها :

وجود پارکومترها در محدوده های تعیین شده این امکان را بوجود می آورد تار انندگان در روزها و ساعتهای معینی ، بدون ترس از جریمه شدن ، اقدام به پارک ، سوار کردن ، پیاده کردن مسافرین ، تخلیه و یا بارگیری کالا نمایند . البته به جز در مناطقی که تابلوهای راهنمایی و رانندگی آن مناطق را ممنوع اعلام کرده باشد .

پارکومترها عموما بر دو دسته اند : دسته اول با اندختن سکه ( یا سکه ها ) و چرخاندن دسته یا اهرم بکار می افتند وقتی اهرم چرخانده می شود ساعت بکار می افتد دسته دوم پارکومترهای اتوماتیک هستند که معمولا ( تقریبا هفته ای یکبار ) کنترل و رفع نقص می شوند این پارکومترها با انداختن سکه درون آنها بطور خودکار شروع بکار می کنند و سوزن صفحه نمایش زمان مجاز پارک را به نمایش می گذارد پس از انقضاء زمان مجاز پارک ، پرچم یا علامت مشخصه ای به نشانه هشدار روی صفحه نمایان می شود و سپس علامت دیگری ( معمولا برنگ قرمز ) ظاهر می شود وقتی این علامت ظاهر شد پلیس یا جرثقیل پلیس مجاز به جریمه یا حمل اتومبیل خطی به پارکینگ ادارات راهنمائی و رانندگی است پارکومترها عمدتا یا از نوع به اصطلاح پارکومترهای ذایل شونده ویا از نوع پارکومترهای اضافه شونده هستند در نوع ذایل شونده و محض اینکه راننده سکه را به داخل پارکومتر می اندازد زمان باقیمانده احتمالی از وقت راننده قبلی خود بخود از بین رفته و پارکتومتر از ابتدا شروع به زمان بندی می کند . در پارکتومترهای اضافه شونده ،به محض انداختن سکه ،پارکتومتر از ابتدا شروع به کار نمی کند ، بلکه هر گونه زمان احتمالی باقیمانده قبلی در صفحه نمایش به زمان راننده بعدی (دوم) اضافه می شود .در نتیجه ،راننده (دوم) با صرف هزینه کمتری ،احتمالاً از حداکثر زمان مقرر در پارک و متر بهره مند می شود .هدف از نصب پارکتومتر ها ،در درجه اول ،محدویت زمان پارک و ایجاد امکان برای بخش وسیعتری از شهروندان است .بدین لحاظ محدودیت زمانی قاعد تا براساس بررسی دقیق از وضعیت ترافیکی منطقه محاسبه می شود . برای مناطق مرکزی یک ساعت معقول به نظر می رسد ، ولی برای مناطقی که در حاشیه منطقه مرکزی قرار دارند ، عمدتا 2 ساعت راه در نظر می گیرند . در حوالی اداره پست ، بانک ها و اداراتی که مراجعه کنندگان زیادی دارند ، بین 30 تا 15 دقیقه زمان مناسبی است ، طرح پارکتومتر فقط زمانی موفق است که ابزارهای قانونی برخورد متقاضی با خاطیان را به درستی اعمال کنند و هدایت رانندگان با علائم ترافیکی و تابلوهای مشخص کننده عواقب عدول از قانون پارکتومتر ها میسر باشد .

-8-12 ترافیک تجاری ( commerial Traffic)

تخلیه وبار گیری کالاها توسط کامیونها در کنار جاده ها وخیابانها مستلزم فضای کافی برای پیاده ها وهمچنین وسائط نقلیه درحال حرکت است باتعیین ساعت معینی برای تخلیه وبارگیری مثلا بین 8 تا 6 بعدازظهر ویا اختصاص محل خاصی برای تخلیه و بارگیری ، این مشکل تحت کنترل قرار خواهد گرفت .

توسعه نوین ( شهری ) بر تخصیص فضاهای معین تخلیه و بارگیری – که در بخش 3-12 اشاره شد اصرار دارد ولی ، تا تحقق این هدف وفائق آمدن بر موانع و مشکلات موجود بر سر آن زمان مدیدی مانده است . راه حل دراز مدت مشکل تدارک ترمینالهای بار بری مناسب در خارج شهرهاست .

9-12 : ترمینالهای باربری (Track Terminals)

پارک ناموزون ( گله به گله Indiseriminate)) کامیونها در خیابانها ودر نقاط مختلف شهرهای بزرگ و کوچک اثرات نامطلوب زیادی دارد بیشترین اثرات ، نامطلوب آن بدجلوه دادن محیط و مخاطرات ترافیکی است امنیت کالاهای درون وسائط پارک شده درکنار خیابانها نیز یکی از مشکلات جدی است نیازهای رانندگان کامیونها ، که اغلب ساعات متمادی را رانندگی می کنند وبه طبع آن نیاز به استراحت ، سرویس های بهداشتی وغذا دارند ، نیازمند توجه خاصی است .


تاریخ ارسال: شنبه 18 دی 1395 ساعت 15:50 | نویسنده: saeed | چاپ مطلب 0 نظر

گزارش کاراموزی مدیریت گذرنامه و نظارت بر اماکن عمومی

گزارش کاراموزی مدیریت گذرنامه و نظارت بر اماکن عمومی در 41 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 258 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
گزارش کاراموزی مدیریت گذرنامه و نظارت بر اماکن عمومی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی مدیریت گذرنامه و نظارت بر اماکن عمومی در 41 صفحه ورد قابل ویرایش


آشنایی کلی با مکان کار آموزی

اداره گذرنامه ،اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان ابهر از مراکز شهر حدوداً3کیلومتری جنوب ابهر ،جاده ترانزیت ودر شهرک شاهد حنب دانشکده سماءدر یک ساختمان 4طبقه سنگ نما در زمینی به مساحت حدوداًیک هکتار که فقط 200متر آن جهت ساختمان اداری بنا شده که هر طبقه آن دو واحد دارد که گذرنامه واماکن عمومی مشترکاًدر طبقه سوم آن قرار دارند .

ادارات گذرنامه واماکن عمومی از زیر مجموعه دوایر مدیریت اطلاعات می باشند که در بحث ارائه خدمات برای شهروندان ومتقاضیان گذرنامه وپروانه کسب انجام وضیفه می نمایند .

مسئول اداره گذرنامه ستوان دوم تعمت الله معینی ومسئول اداره نظارت به اماکن عمومی ستوان دوم علی عزیز خانی می باشد .











مقدمه

شکر خدای را عزوجل که نعمت خدمتگزاری به مردم ومیهن اسلامی را به ما ارزانی داشته است وباعنایت به اینکه در دنیای کنونی وشرایط حاکم روابط کشورهای به حدی گسترش یافته که جابجا شدن اتباع آنها ومهاجرتشان امری عادی واجتناب ناپذیر می باشد وظاهر این توسعه می تواند در قالب مواردی مانند :مبادلات بازرگانی ،حمل ونقل،تحصیل علم ،ارتباط نزدیک به منظورهای مختلف وسایر جهات عینیت یابد .لازم است در راستای تأمین اهداف مزبور ضمن رعایت ضوابط بین المللی از اصول ومقررات خاصی پیروی کرد .وچون یکی از اصول مهم در انجام این قبیل امور تهیه گذرنامه می باشد بایستی با توجه به عواملی که در توسعه تقاضاها در جهت دریافت گذرنامه دخالت دارند تدابیری در زمینه تطبیق عرضه وتقاضا به عمل آید .

براساس تفکرات عالیه مسئولین کشور در رابطه با بهبود روشهای اجرائی وانجام تسهیل وتسریع در امور جاری ادارات ودر اجرای اوامر صادره ورهنمودهای جانشین محترم پلیس ،اطلاعات وامنیت عمومی ناجا وبر اساس مصوبات اولین همایش مدیران گذرنامه سراسری در تهران به منظور ایجاد هماهنگی ،افزایشی اطلاعات وآگاهی همکارانی که در دوایر همنام سراسر کشور انجام وظیفه می نماید ،اقدام به تهیه وتدوین این مجموعه گردیده است .

گرچه به لحاظ محدودیت زمان وامکانات وحجم سنگین کار ،گرد آوری کلیه دستورالعمل ها وبخشنامه های صادره میسر نبود ،معهذا مبنای کار از بدو ادغام نیروی انتظامی نهاد تا در راستای ارائه خدمات شایسته به متقاضیان ومراجعین مطالب مورد نیاز تدوین ودر اختیار قرار گیرد .

امید است عزیزان همکار با استفاده بهینه از کلیه توان وامکانات خود وبا استمداد از مجموعه گرد آوری شده نسبت به اجرای اهداف وخط مشی نیرو اقدامات بایسته معمول وبا ارائه پیشنهادات ونقطه نظرات اصلاحی خود نسبت به تکمیل مجموعه حاضر همت گمارند .









اداره کل گذرنامه ناجا

طرح وآموزش

تاریخچه

1.سیر تاریخی گذرنامه

اسم پاسپورت (گذرنامه )از دو واژه PASSیعنی گذشتن وPORTیعنی بندر گذر اتخاذ شده است ومنحصراًاین کلمه در رابطه ،اجازه عبور کشتی های بوده است که از بندری به بندر دیگر خارج می شوند واین دو واژه در تمام زبان های اروپا یکسان استعمار شده است .

اولین پاسپورتی که مشخصات ظاهری ونام ونشان مسافر در آن نوشته شده در سال 867میلادی از طرف امیر سامان شهریاری در ایتالیا جنوبی برای یک نفر تارک دنیای فرانسوی که به کشورهای اسلامی مسافرت می نمودصادر شده است .

در قرون وسطی علاوه بر گذرنامه شخصی وانفرادی گذرنامه جمعی نیز وجود داشته که برای یک نفر کاروان تجاری ویا برای سرنشینان یا خدمه وکارکنان کشتی صادر می شده است .



در قرن هفتم میلادی برای پاسپورت یا معرفی نامه اعتبار زمانی محدود قائل می شدند وگاهی اوقات معرفی نامه فقط برای یک مسیر مخصوصی صادر می گردید.

از قرن شانزدهم به بعد بر اثر گسترش روابط سیاسی دول وبه دنبال آن احتیاج به آمد وشد آنها با هم ،گذرنامه ومدارک عبور ومرور از ضروریات اولیه مردم جهان به شمار آمد.

در انقلاب کبیر فرانسه وسال 1789 نام گذرنامه بر اساس مبانی آزادی فردی لغو شد،ولی پس از مدتی برای رفع بی نظمی ها صدور گذرنامه وکنترل مرزی مجدداًبرقرار گردید.

در قرن نوزدهم تابیش از جنگ جهانی اول تعداد دولی که از افراد خارجی برای ورود به کشورشان پاسپورت می خواستند خیلی کم بود،ولی بعد از جنگ جهانی اول تقریباًتمام کشورها پاسپورت را جزءضروریات مسافرت اشخاص بیگانه داشته واز ورود افراد بدون گذرنامه جلوگیری می کردند.



بسمه تعالی

فرماندهی کمیته انقلاب اسلامی استان .........معاونت اط- ع

سلام علیکم

احتراماًبدینوسیله در خصوص فروش لباسهای زیر زنانه ولوازم آرایش آنها طبق دستور العمل ذیل عمل نمایید.

1.به کلیه اتحادیه های مربوطه استان ونواحی مربوطه اعلام شود که فروش اجناس فوق فقط از طریق خواهران باید صورت گیرد واز فروش البسه زیر ولولزم آرایش زنان توسط مردان شدیداًجلوگیری شود.

2.فروشنده خواهر در یک مغازه با محارم (برادر ،شوهر،پدر)میتواند مشغول به کارباشد آقایان در این نوع امکنه حق فروش اجناس فوق را ندارند .

3.فروش لوازم آرایش زنانه والبسه زیر زنانه توسط آقایان ممنوع بوده ونیز آقایان حق ورود به این امکنه ها را ندارند .مقتضی است که برادران اماکن عمومی با هماهنگی برداران مبارزه با منکرات اقدامات لازم را جهت کنترل این نوع اماکن داشته باشند .

سید محمود متقی

رئیس پلیس اطلاعات وعملیات فرماندهی کل

بسمه تعالی

فرماندهی محترم کمیته انقلاب اسلامی استان ....معاونت اطلاعات وعملیات

سلام علیکم

احتراماًضمن ارسال دو برگ دستورالعمل وتعهد در خصوص مراسم جشن وعروسی در سالنهای پذیرایی مقتضی است دستور فرمائید تا اداره امان عمومی آن استان با هماهنگی اداره امر به معروف ونهی از منکر نسبت به حسن اجرای دستورالعمل مذکور بطور مستمر بازرسیهای لازم را به عمل آورد .

ضمناً لازم است دستورالعمل فوق به اتحادیه ها ،مهمانخانه ها ،سرویسها،رستوران وتالارهای پذیرایی جهت ابلاغ به واحدهای تابع ونصب در معرض دید عموم واجراءمفاد آن ارسال گردد.









سید سراج الدین موسوی

فرماندهی کل کمیته انقلاب اسلامی



بسمه تعالی

1.کلیه قسمتهای مربوط به آقایان وبانوان بایستی از هم منکف ومجزا گردد.

2.از ورود آقایان بهر عنوان به قسمت بانوان جلوگیری به عمل اید وبالعکس .

3.پذیرایی از بانوان درقسمت مخصوص آنها توسط بانوان شاغل انجام پذیرد .

4.پخش هر نوع موسیقی وایجاد محیط لهو لعب ممنوع می باشد .

5.رعایت حجاب اسلامی الزامی است.

6.نصب تابلوها منقش بتصویر عروس وداماد ممنوع می باشد.

7.کلیه برنامه های هنری ونمایشی در داخل سالن با کسب اجازه مخصوص از اماکن عمومی کمیته انقلاب اسلام انجام پذیرد .

8.فیلم برداری وعکسبرداری از زنان بی حجاب در دراخل سالن ممنوع می باشد .

9.لازم است تعهدی از مسئول مراسم جشن عروسی گفته شود.

10. 48 ساعت قبل از برگزاری مراسم ،ساعت وروز تشکیل ومشخصات پیشنهاد کننده مراسم را با ارائه دو عدد کارت ورود به سالن وتعهد اخذ شده را به اماکن عمومی کمیته انقلاب اسلامی اعلام نمایند .

11. مدیران ومتصدیان مکلفند این اعلامیه را در معرض دید مراجعین قرار داده وآنان را ملزم به رعایت موارد فوق نمایند .

12. لازم به تذکر است که مسئول حسن اجرای موارد فوق مدیر ویا متصدی می باشد ودر صورت تخلف ،برابر مقررات عمل خواهد شد .

از امت حزب ا...ومردم شهید پرورمان تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را سریعاًبا شماره تلفن ........... به اداره اماکن عمومی کمیته انقلاب اسلامی اطلاع دهند.







کمیته انقلاب اسلامی



بسمه تعالی

سلام علیکم

احتراماًبا توجه به اینکه هر گونه برنامه ومراسم (جشن عروسی ،سمینار،اجرای برنامه های تفریحی ،نمایش فیلم وغیره در اماکن عمومی اعم از اقامتی وپذیرایی وسایر اماکن مشابه می بایست با اخذ مجوز قبلی از اداره اماکن عمومی انجام پذیردلذا دستور فرمایید بجهت اجرای آیین نامه اماکن عمومی ضمن کنترل دقیق اماکن فوق الاشعار از اجرای برنامه های فاقد مجوز جلوگیری نمود ،وبه متصدیان اماکن مذکور نیز ابلاغ گردد تا 48 ساعت قبل از اجرای مراسم مورد نظر مجوز لازم را از اداره اماکن عمومی اخذ نمایند ضمناًاماکنی که نوعاًهر یک از برنامه های فوق اختصاص داده شده وقصد مجدد آنها را دارند بایستی قبلاًبه اداره اماکن عمومی معرفی وپس از بررسیهای معموله در خصوص خواسته آنان وفق مقررات وبا رعایت موازین شرعی وقانونی اقدام بایسته صورت پذیرد .









بسمه تعالی

فرماندهی کمیته انقلاب اسلامی استان ........ معاونت اط- ع

سلام علیکم

با توجه با توافقها وهماهنگیهای انجام شده در مورخه 35/1/68 بین کمیته انقلاب اسلامی مدیریت اماکن عمومی کل ووزارت ارشاد اسلامی تصمیماتی اتخاذ وبه شرح زیر اعلام می گردد.

1.کلیه موسساتی که بنحوی در ارتباط با چاپ ونشر قرار دارند یک نسخه آیین نامه مقررات خود را جهت اجرا به اماکن عمومی ارسال دارند.

2.به محض ابلاغ این بخشنامه اداره کل مطبوعات ونشریات وزارت ارشاد اسلامی موظف می باشند کلیه مسئولین وگردانندگان وکارکنان موسسات واماکن مورد نظر را جهت تعیین صلاحیت به ادارات اماکن عمومی سراسر کشور از طریق مدیریت کل معرفی نمایند.

3.در مورد رسیدگی به تخلفات مدیران وکارکنان موسسات واماکن مورد نظر اداره کل مطبوعات وانتشارات وزارت ارشاد اسلامی با اماکن عمومی کمیته هماهنگی لازم به عمل خواهد آورد .

4.جهت حسن انجام اقدامات بند دو بایستی از سوی طرفین در تهران وکلیه شهرستانها جلسه وکمسیونی تشکیل گردد.

5.جهت حسن انجام اقدامات مربوط به بندهای 2-4لازم است تعیین تکلیف عوامل بیرونی مربوط به موسسات واماکن عمومی تحت پوشش هماهنگیهای لازم بین اداره کل مطبوعات ونشریات وزارت ارشاد اسلامی ومدیریت اماکن عمومی کمیته انجام وتصمیمات بصورت عام اعلام خواهد شد لازم به ذکر است این بخشنامه بعنوان دستورالعمل اجرایی بوده وجهت اطلاع واقدام ارسال می گردد. ضمناًاز نتایج حاصله مدیریت اماکن عمومی کل را مطلع سازید .


تاریخ ارسال: شنبه 18 دی 1395 ساعت 15:50 | نویسنده: saeed | چاپ مطلب 0 نظر

گزارش کاراموزی مدیریت کنترل کیفیت شرکت ایران گوشت

گزارش کاراموزی مدیریت کنترل کیفیت شرکت ایران گوشت در 51 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 81 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
گزارش کاراموزی مدیریت کنترل کیفیت شرکت ایران گوشت

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی مدیریت کنترل کیفیت شرکت ایران گوشت در 51 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول 1

تاریخچه 2

مقدمه کلی 4

فهرست بندی مطالب نظامنامه 5

سازمان دهی واحد تولید 12

نمودار سازمانی واحد تولیدی 15

فلوچارت خط تولید با تعیین محل های کنترل کیفی 16

سازمان اداری پرسنل 17

فلوچارت سازمانی شرکت ایران گوشت 19

تعاریف و اصطلاحات 19

بهترین ترتیب استقرار ، اهداف طراحی کارخانه 23

فلوچارت خط تولید 24

سازماندهی امور کیفیت واحد تولیدی و نمونه داری زمانی بخش کیفیت 26

نمونه برگ گزارش آزمایشگاه میکروبی 27

نمونه برگ گزارش آزمایشگاه شیمیایی 28

بخش سازمانی بخش کیفیت 29

تعیین نقاط کنترل بحرانی 30

بسته بندی محصول نهایی 31

نشانه گذاری 34

نمودار فرآیند تولید 36

نمودار رفتار روش طراحی بر اساس تولید در رابطه با حجم تولید 36

تدارکات و انبارش مواد اولیه 37

بازرسی و آزمایش مواد ، قطعات و محصولات 39

آزمایش مواد اولیه و بازرسی 42

امکانات آزمایشگاهی و کنترل تجهیزات و بازرسی آزمون و اندازه گیری 46

لیست معرف ها 48

کنترل و تعیین تکلیف مواد 50

کنترل محصولات نا منطبق 50

اقدام اصلاحی 52

اقدام پیشگیرانه 53

آموزش کارکنان 54

انحراف استاندارد 55

کاربرد فنون آماری 56

فصل دوم : ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز 59

فصل سوم : آزمون آموخته ها و نتایج پیشنهادات 62









تاریخچه

شرکت ایران گوشت (یگانه) تولید کننده انواع همبرگز و کباب لقمه در زمینی به مساحت تقریبی 600 مترمربع زیر بنایی معادل 800 مترمربع با کسب مجوزهای لازم از ادارات و وزارت خانه های زیرربط د سال 62 تأسیس و مبادرت به تولید در زمینه صنایع گوشت کرده است. از آنجائی که شرکت فوق در داخل شهرستان خرمدره قرار گرفته بود. با توجه به گسترش دائره فعالیت تولید و به دلیل اثرات زیست محیط و تبعات آن اقدام به خرید زمین در سال 84 نموده و پس از 2 سال پایان کار ساختمانی اخذ و توسعه سالن ها. اعم از تولید، بسته بندی، مکانیزه نمودن انبارها، سردخانه ها و رعایت اصول حمل و نقل داخل شرکت و سالن ها و نیز حمل تولیدات و فرآورده های خود توسط ماشین هایی یخچال دار نموده است با استفاده از تکنولوژی های روز و تبدیل دستگاههای کهنه و مستعمل به تجهیزات جدید، با تکنولوژی های نو و با بکارگیری از دانش روز و بهره گیری از تجارب آگاهی و اطلاعات افراد و آموزش پرسنل تولید در جهت تلاش به بهبود و کیفیت و ارتقاء آن اقدام نموده است.

استفاده از مواد اولیه مرغوب و سالم با توجه به تنوع مواد اولیه از اولویت های کاری شرکت مزبور است تضمین سلامت و کیفیت محصول نهایی امری بدیهی است که با توجه به این امر مهم در رأس اهداف و تصمیمات مدیریت و گروه تولیدی ایران گوشت است.

تامین مواد اولیه از کراکز معتبر و مطابق با استانداردهای تضمین کیفیت در ارتقای سالم سازی صنایع غذایی و تولیدات آن و تامین گوشت مصرفی با نظارت دامپزشکی صورت می گیرد.

تاریخچه جهانی صنایع گوشت انواه همبرگر و کباب لقمه و ... از آلمان شهری به نام همبورگ درست شده است ولی در آمریکا بعد از جنگ های قومی مصر فش اتفاق افتد. در امریکا بزرگترین تولید کننده که در تمامی ایالت های امریکا مصرف عمومی داشت.

شرکتی به نام مکتونالت (Mactonad) ولی اخیراً به این نتیجه رسیده اند که مصرف بیش از حد گوشتی و چربی، مفرط به همراه دارد و پزشکان امریکا مصرف بیش از حد آن را منع می کنند ولی به صورت های واریویه های مختلف بعد از جنگ جهانی دوم که به صورت غذای آماده مصرف می شود. در ایتالیا و کشورهای امریکای شرقی حتی در کشورهای یونان به صورت کنسرو یعنی کالباس بسته بندی شده در قوطی آماده به مصرف عرضه می شود.



2 ) مقدمه کلی : موضوع استاندارد کیفیت

تمامی ویژگی های یک مقوله که در توانایی آن برای برآورده کردن آن تصریح شده و یا تنویحی موثر است.

انطباق با نیازمندی ها میزان مرغوبیت

â â

کیفیت کم هزینه تر کیفیت پرهزینه تر

(درجه از نظر منفی به کار می رود) (برای لزوم بیان مفهوم مرغوبیت)

محصول

ماحصل انجام فعالیت ها و فرآیندها : استاندارد کنونی مدیریت کیفیت محصولات را بر حسب نوع در چهار رده دسته بندی نمی نمایند :

الف ) سخت افزار قطعات، اجزاء (دستگاههای مونتاژ)

ب ) نرم افزار : برنامه های کامپیوتری، روش های اجرائی اطلاعات، داده ها، و سوابق

ج ) مواد فزاینده شده (مواد اولیه جامدات، مایعات)

د ) خدمات : (بانکداری، بیمه، ترابری)

کنترل کیفیت : عملیات اجرائی برای برآورده کردن نیازمندیهای کیفیت

تضمین : به منظور ایجاد اطمینان از حصول برآورده شدن نیازمندی های کیفیت برای مشتریان

مدیریت کیفیت : هم کنترل و هم تضمین کیفیت، خط مشی، طرح ریزی و بهبود کیفیت.

مدیریت کیفیت فراگیر : استراتژی راهبرد برای تأمین منافع سازمان

3 ) فهرست بندی مطالب نظامنامه

1 . 3 ) نظامنامه : بیانگر کلیات نظام کیفیت شامل خط مشی و تعهدات مدیریت شرکت به ساختار عناصر کیفیت و نظام آن و به طور کلی نسبت به خواسته های استاندارد ایران است و نیز اعمال مرتبط با آنکه در فعالیت سایر مدیران و کارکنان شرکت و مشخص کردن وجوه سازمانی و شناخت فعالیت های آن است.

2 . 3 ) صدور کنترل نظامنامه : برمبنای سلسله ی مراتب سازمانی و براساس بازنگری نظام کیفیت توسط مسئول کنترل مدارک تهیه و پس از بازنگری و تصویب مدیر عامل چاپ توزین ممهور به مهر شرکت و با امضای مدیر عامل می رسد.

3 . 3 ) توزیع نظامنامه : بر مبنای سلسله مراتب سازمانی و شامل بخش های مختلف نظامنامه می باشد.

4 . 3 ) تجدیدنظر نظامنامه : سالی 1 بار در جلسات متعدد صورت می پذیرد. (با حضور اعضای هیئت مدیره)

5 . 3 ) کیفیت و ویژگی های یک مقوله : از لحاظ ابعاد هندسی، مشخصات و ویژگی های خاص فیزیکی و شیمیایی و میکروبی تعیین می گردد.

6 . 3 ) کنترل کیفیت : کنترل ویژگی های یک مقوله که خالی از ابهام و ایهام بوده است.

7 . 3 ) عدم انطباق : چنان چه ویژگی های حصول منطبق با خواسته های سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر صدور استاندارد (موسسه) نباشد بازبینی مجدد و به پروسه اتصال می یابد.

8 . 3 ) انطباق : ویژگی های محصول با توجه به عرضه اثبات کارایی.

9 . 3 ) نظام کیفیت : حصول اطمینان از نیازمندیهای کیفیت بررسی تعیین شده و بدون و عاری از هرگونه ابهام و قابل تحقیق توسط عرضه کننده باشد.

10 . 3 ) هدف و دامنه کاربرد : تولید همبرگر و کباب لقمه خام منجمد دامنه کاربرد ماست هدف از ان عرضه الحیات کارایی محصول منطبق با خواسته های سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر صدور اصول استاندارد تحقیقات صنعتی ایران می باشد.

11 . 3 ) خواسته های نظام کیفیت :

11 . 3 . 1 ) مسئولیت مدیریت : خطی مشی کیفیت و اهداف آن : سازمان، نماینده مدیریت بازنگری مدیریت کنترل محصول تدارک شده توسط مشتری؛ شناسایی معیوب بودن آن و مرتفع نمودن عیوب.

11 . 3 . 2 ) سیستم کیفیت : ساختار سازمانی، روشهای اجرا، فرایندها و منابع موردنیاز برای به اجرا درآوردن آن.

11 . 3 . 3 ) خط مشی کیفیت و اهداف آن : مدرکی که در آن خط مشی یک سازمان تعیین و سیستم آن تشریح می گردد که توسط کنترل مدارک و داده هاست.

11 . 3 . 4 ) کنترل فرآیند : کنترل فرایند در بطن فرایند صورت می پذیرد و با توجه به ویژگی های قسمت های مختلف فرایندهای متفاوت صورت می گیرد و در ضمن از مایعات شیمیایی و در صورت لزوم میکروبیولوژیکی از مواد اولیه و محصول نهایی انجام می گیرد در کنار آن کنترل کمی مواد اولیه و کیفی آن در بدو ورود به کارخانه است و از آن چالشی که محصول مایک محصول دامی است. خامی نیز محسوب می شود زیرا هیچ فرایندی که با حرارت و بحث همراه بوده بایفتد صورت نمی گیرد و هرچه درجه حرارت محیط پایین تر باشد بر کیفیت فرایند ترکیب و فرمدهی مؤثر و کارآمدی خواهد داشت. چه کباب لقمه ممتاز که گوشت قرمز در آن به کار می رود به صورت گوشت منجمد و چرخ شده با فارش اولیه ترکیب می شود و میکساژ و سایر عوامل موثر بر انجماد گوشت در درجه حرارت و ویسکوزیته فارش اولیه تاثیر می گذارند و سلماض در فرودهی و کیفیت ابعاد هندسی قبل از انجماد محصول نیز تأثیرگذار خواهند بود.


11 . 1 ) انجماد گوشت : Med Free گوشت پس از دریافت به قسمت بازرسی انتقال می یابد و پس از رویت و بازرسی مجدد ضایعات آن جدا شده و در کیسه های پلاستیکی 20 کیلوگرمی به سردخانه انتقال می یابد. درجه انجماد تا 32 – سانتی گراد قابل کنترل است و برای تردی گوشت و استفاده از خط تولید بایستی انجماد کامل صورت گیرد. آنچه در کنترل گوشت حائز اهمیت است تازگی و گرم بودن گوشت و مهردار بودن آن است بدین معنی که گوشت های صنعتی بایستی از ویژگی های خاصی برخوردار باشند تا چشم انداز محصول بسته بندی شده تحقق یابد گوشت هایی که در صنایع گوشت به عنوان ماده اولیه جهت تهیه و تولید فراورده های گوشتی به کار می روند گوشتهای صنعتی گفته می شود.

11 . 2 ) چربی : چربی در مورد استفاده طبق مجوزهای سازمان بهداشت و اداره نظارت و فرمول مصوبه 6% می باشد که ان هم به صورت مستقر در گوشت می باشد و علاوه بر آن تا 15% کل وزن فارش اولیه [5] روغن مایع کاربرد دارد چربیهای که غیر از این صورت استفاده شود، غیر قانونی بوده و فرمولاسیون را مشکل می سازد. چربیهای با دانسته بالا (High Dancity Lipoprotein) و چربیهای صفا حتی کاربردی ندارند. و بعلت سنگین بودن نقطه ذوبشان در دیواره رگما رسوب کرده و ایجاد یاد قطبیت شرائین می نماید.

12 ) سازماندهی امور کیفیت واحد تولیدی و نمودار سازمانی بخش کیفیت

سازمان دهی امور کیفیت در این واحد با توجه به ویژگی های محصول تولیدی و مواد اولیه صورت می گیرد و به دلیل ثابت بودن مراحل مختلف عملیات و فرایند کنترل کیفیت به سهولت انجام می گیرد زیرا براساس برنامه ریزی قبلی عملیات کنترل می شوند.

1 . 12 ) نقش مدیریت تولید و مدیر آزمایشگاه در کنترل کیفیت

کلیدی است و با توجه به وظایف تعیین شده زایقه نیز در سالن مسئول کنترل کمی و نقاط بحرانی می باشد از ابتدای دریافت مواد تا انتهای تولید بایستی کنترل صورت بپذیرد. فاکتورهای فیزیکی که در کنترل محصول گلوگاه به حساب میایند بازرسی می شوند تا فارش اولیه از حیث پخت، قوام فیزیکی پس و پخت و آزمایشات جسمی و بویایی و چشایی منطبق با اصول ظاهری و قوام فارش هماهنگ برده باشد بالطبع رویت مدیر تولید از مقولات فوق ضروری و اجتناب ناپذیر است.

2 . 12 ) مدیر آزمایشگاه : که توسط نسبت درصد وزنی اجزاء متشکله و فرمولاسیون در حین آنالیز شیمیایی و تعیین معیار و میزان مواد اولیه فارش تعیین می شود بر حسب درخواست چنان چه جزئی از مواد اولیه تغییر یابد فرمول نیز تغییر داده شده و در استاندارد ریزاسیون بایستی دقیق باشد تا فرمول های مصوبه تحقق یابد. فاکتورهایی که در فرمولاسیون و تعیین میزان مواد موثر است توزین دقیق مواد به کاربرده شده و ارزش مواد غذایی آن هاست و نیز کنترل مرغوبیت مواد اولیه که از هر جهت استاندارد و با موازین آن مطابق باشد. کنترل میکربی و بیولوژیکی، کشت میکربی، و کنترل طبق میکربی مواد اولیه و محصول از فاکتورهای اساسی در سازماندهی امور کیفیت است که در بازرسی و بازبینی مواد اولیه و محصول منطبق با استاندارد موثر و در بهینه سازی بهداشت و کنترل آن تأثیر دارد خوشبختانه تاکنون از سوی ادارات غیرقابل عرضه اعلام نشده و در صورت عدم اطمینان تکرار آزمایش ضروری است.

3 . 12 ) آموزش کارگران : یکی از پارامترهای اساسی در بهتر نمودن وضعیت میکروبی از حیث رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از آلودگی های ثانویه است و پایش های فعالیتی در صنایع گوشت از مهم ترین عناصر امور کیفیت به شمار می آید زیرا سلامت جامعه درگرو بهداشت اشخاص تولید کننده و بهداش آنهاست و در محصول اثر مستقیم دارد. بالطبع در رعایت امور بهداشتی، شستشو، کلرو دتراژال به کار بردن آنها ضروری است.

4 . 12 ) بخش نمونه برداری : براساس استاندارد 69 صورت گرفته و ویژگی های شیمیایی و میکربی محصول آزمایش میگردد و نظارت دقیق بر این موارد برعهده مسئول کنترل کیفیت و گزارشهای کتبی آن به مدیر کارخانه ضروری است تا از چگونگی روند کیفیت در واحد با توجه بر آنالیز شیمیایی و میکروبی مطلع باشند و در صورت عدم انطباق درصد رفع مشکل برآیند.


تاریخ ارسال: شنبه 18 دی 1395 ساعت 15:50 | نویسنده: saeed | چاپ مطلب 0 نظر
( تعداد کل: 199 )
<<   1     2      3      4     5      ...      40   >>
صفحات