" />
X
تبلیغات
رایتل

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پروژه کارآفرینی طرح تأسیس وراه اندازی شرکت نامداران صنعت

پروژه کارآفرینی طرح تأسیس و راه اندازی شرکت نامداران صنعت در56 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآفرینی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56
پروژه کارآفرینی طرح تأسیس وراه اندازی شرکت نامداران صنعت

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی طرح تأسیس وراه اندازی شرکت نامداران صنعت در 56 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست :‌

مقدمه

شرکتهای سهامی

انواع شرکتهای سهامی

اساسنامه قانونی شرکت :‌

1) اسم و مرکز شرکت

2) موضوع شرکت

3) مدت شرکت

4) مقدار سرمایه

5) نوع سهام

سهام

انواع سهام

علل انتشار سهام با نام

علل انتشار سهام ممتاز

انواع امتیازات سهام ممتاز

تفاوتهای شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص

عملیات حسابداری ثبت سرمایه

مراحل قانونی مطالبه وپرداخت بقیه بهای سهام

اوراق قرضه

مجامع عمومی صاحبان سهام

تغییرت در سرمایه شرکت سهامی

موارد افزایش سرمایه شرکت

موارد تبدیل سهام شرکت

الف ) شناسنامه شرکت :‌

1) تاریخچه ومالکیت

2) تجهیزات وتسهیلات

ب ) سازمان وساختار مدیریتی

خلاصه سوابق تجربی وتحصیلی

ج) فعالیتها وخدمات :‌

1) برنامه ریزی وکنترل پروژه

2) مشاوره مدیریت ونظارت درعملیات مهندسی وتدارک کالا

3) مشاور مدیریت درنظارت درعملیات ساخت ونصب

4) مشاور مدیریت ونظارت درعملیات راه اندازی وشروع بهره برداری پروژه ها

راهنمای نگارش

خلاصه سوابق تحصیلی وتجربی

خلاصه سابقه کار



انواع فرمهای موجود درشرکت :‌

فرم مصاحبه وآزمون استخدام شوندگان

فرم درخواست تأمین نیروی انسانی

برنامه تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت

آمار کارکنان برحسب کار وگروههای شغلی وتخصصی

فرم مراحل انجام کار ـ اطلاع رسانی

تعیین وتصویب ضروابط استخدامی

آمار تغییرات نیازهای استخدامی

پرسشنامه نویسی

درخواست استفاده از بیمه گروهی خدمات درمان بیمارستانی وپاراکلینیکی

قرارداد خرید خدمت کارشناسی

فرم درخواست سرویس کامپیوتری

فرم درخواست آموزش کامپیوتری

فرم مصاحبه جهت تهیه سیستم

فرم مراحل انجام کار ـ سخت افزار وشبکه

فرم برنامه ریزی آموزشی کامپیوتر

فرم درخواست سرویس اضطراری

فرم عضویت در شبکه

فرم درخواست سرویس اینترنت

فرم تمدید اشتراک اینترنت



تصاویر








مقدمه :‌

به نظر کارشناسان ومتخصصین توسعه کشور ایران هم اکنون درحال گذر رسیدن به سمت توسعه پایدار می‌باشد به منظور عبور از این مرحله بحرانی لازم است با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خود دردنیای کنونی با تعیین اهداف واستراتژیهای مناسب با آن راباموفقیت طی نماید . لذا د رسطح ملی برنامه‌ای جامع وزیر بنایی مانند لایحه فقر زدائی توجه به مسئله اشتغال جوانان چگونگی خودکفایی واستقلال کشور بر پایه اقتصاد بدون نفت و… درهیئت محترم دولت ومجلس شورای اسلامی مطرح می باشد . اگر چه شاخص هایی مانند نرخ ثبت نام دانش آموزان دختر وپسر درمدارس ، ارائه خدمات بهداشتی درآمد سرانه … هرکدام می تواند در برنامه توسعه نقش اساسی داشته باشد . اما شاخص اشتغال به ویژه اشتغال مولد و پایدار درجهت رسیدن به سوی توسعه همه جانبه از اهمیت خاصی برخوردار است ؟ می تواند در ابعادمختلف اقتصادی ،‌اجتماعی ،‌فرهنگی جامعه را تحت الشعاع قرار دهد لذا هرگونه طرح وبرنامه ای که بتواند در بازار کار ومیزان عرضه وتقاضا تعادل به وجود آورد وبادرنظر داشتن جوانی جمعیت ایران که درهر سال نیاز به حداقل 800000 فرصت شغلی می باشد این مهم توجه نماید ضروری است زیرا بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که د رشکوفاترین دوره اقتصادی درایران 350000 فرصت شغلی ایجاد شده است در رابطه با ایجاد فرصتهای شغلی مهمترین مسئله ای که مورد نظر قرار می گیرد توسعه کیفی نیروی انسانی است زیرا منابع انسانی عامل اصلی وضرورت رشد وتوسعه اقتصادی ،‌اجتماعی یا فرهنگی درهرسیستم وجامعه است وبدون رشد وبالندگی استعداد ها وقابلیت های این منابع هیچ سیستم ،‌سازمان ویا جامعه ای نمی تواند به اهداف توسعه ومولد خود دست یابد . از آنجا که توسعه متضمن حرکت وپویایی است بنابراین ،‌بایدانعطاف پذیر پیشرونده وبه بیان دیگر پایدار باشد .

توسعه پایدار نوعی حرکت در شرایط مطلوب است که به طور روز افزون درجهت بهره وری تولید کارایی نیروی انسانی وبهینه سازی از منابع طبیعی ودرنهایت بهزیستی انسانها وانحلال فرهنگ انسانی و روابط سالم اجتماعی به پیش رود. از این لحاظ انسان در روند توسعه نقش محوری وراهگشا داشته وبه عنوان عامل وهدف ویا بهره ور و بهره گیر آن قلمداد می شود . بررسی ترکیب سنی جمعیت ایران نشان می دهد کشور‌ما ترکیب سنی جوانی دارد. براساس آمار ارائه شده درسالنامه آماری سال 72‌، 9/52 درصد جمعیت کشور افراد بین 15تا 14 سال که جمعیت فعال کشور محسوب می شوند تشکیل می دهند. از آنجا که تعدادی از افراد این گروه مولد نبوده وفقط مصرف کننده می باشند مسئولیتی سنگین برعهده دولتمردان ومدیران بخش دولتی قرار دارد که در رأس آن هدایت افراد به سوی مشاغل وتخصصهایی است که بتواند استقلال کشور را به دنبال داشته و این مهم بدون برنامه ریزی صحیح ومنسجم ومبتنی بر پایه اطلاعات آماری دقیق ودرست به انجام نمی رسد .

از سوی دیگر نیمی از جمعیت فعال کشور یعنی 36% ونیمی از افراد زیز 14 سال یعنی 21% را دختران تشکیل می دهند. پرسش دراینجا مطرح می شود : ‌چگونه 26% از افراد جامعه دریک کشور که جمعیت فعال مردان می باشند می‌توانند برای 100% جمعیت تولیدو خدمات رابه وجود آورند؟

چگونه می توان نیمی ا زجمعیت فعال که از لحاظ هوشی مساوی با نیمه دیگر هستند بدین سهمی درتولید نا خالص ملی نداشته باشند .

درایران نیز امروزه جوانان قبل از فکر به هر مسئله ای درجستجوی شغلی خوب وابسته به درآمدی مکفی هستندو صد البته که درآمدخوب را ترجیح می دهند اما از آنجا که دولت به جهت انباشتگی مشکلات موقعیتهای زیادی به جوانان جهت اشتغال نمی دهد این سئوال برای آنان به وجود می‌آید که به راستی چه باید کرد؟

بسیاری از کارآفرینان می توانند به راحتی به این پرسش پاسخ گویند آنان با استفاده از توانایی فکری و جسمی توانستند کار برای خود آفرینند حال در طریق تولید ویا خدمات .






پیشگفتار :‌

پس از آنکه آدمی به زندگی اجتماعی روی آورد به تدریج دریافت که تقسیم کار تدبیری است که تولید را آسانتر وسریعتر می کند. با تقسیم کار وتخصصی شدن تولید لازم شدکه هر تولید کننده آنچه را که بیش ازمصرف خود تولید کرده به دیگران بفروشد ودرعین حال آنچه را که از تولیدات دیگران نیاز دارد بخرد. بدین ترتیب مبادله کالاها و خدمات بین افراد وگروههای اجتماعی متداول شد.

شکل وروش مبادله درطول زمان ثابت نمانده وپیوسته تغییر کرده است .بازرگانی اززمانی ضرورت یافت که تقسیم کار د ربین آدمیان متداول شد . مثلاً یک کشاورز گندم وکشاوز دیگری خرما تولید کرد . انگاه این د وکشاورز گندم وخرما مازاد برمصرف خود رابا همدیگر مبادله کردند تانیازهای خود را آسانتر وبهتر برطرف کنند.

در گذشته تولیدبه روشهای دستی وباسرعت کم صورت می گرفت. درنتیجه حجم تولید معمولاً از نیازهای آدمی کمتر بود وفروش کالاهای تولید شده دشواری چندانی نداشت.

انقلاب صنعتی در قرن 18 بابه خدمت گرفتن ماشین جایگزین کردن آن به جای نیروی انسانی تولید را بسیارآسانتر و سریعتر کرد.

مشکلات تولید یکی بعد از دیگری از پیش پای آدمی برداشته شد . جوامع صنعتی توانستند بسیاری از کالاها را به هرمقداری که مایل بودند تولید کنند. مشکل اصلی آنها فراهم کردن مواد اولیه ویافتن بازار مناسب برای این کالا ها بود. همگام با این تحول مفهوم بازرگانی دگرگون شد وتوسعه یافت .

پیدایش سازمانهای تولیدی عظیم و بهتری شدن سبکهای مدیریت ورشد سریع تکنولوژی در قرن بیستم راه را برکارآیی واثر بخشی واحدهای تولید وتولید انبوه هموار کرد . در پرتو این تحقیقات اکنون برخلاف گذشته :‌

اولاً تولید نه برای رفع نیاز شخص تولید کننده که برای مصرف دیگران وبه دلیل تقاضای آنان انجام می گیرد.

ثانیاً منابع لازم برای تولید وهمچنین بازارهای فروش محصولات تولید شده دستخوش پراکندگی عظیمی شده اند.

مجموعت این شرایط امر مبادله وبازرگانی را به یک فعالیت بسیار جدی ومهم تبدیل می کنند وهرچه زمان می گذرد بر ضرورت ،‌وسعت واهمیت این فعالیت افزوده می شود .

برای بازرگانی مانند بسیاری دیگر از مفاهیم اقتصادی ،‌اجتماعی حداقل دونوع تعریف وجود دارد‌: ‌تعریف حقوقی وتعریف فنی .

تعریف حقوقی بازرگان را می توان درمتون قانونی ازجمله درمتن قانون تجارت یافت درحالیکه تعریف فنی بازرگان را باید درکتابهای اقتصاد جستجو کرد . تعریف حقوقی پس ا زتنظیم وتصویب قانون برای مدتی ثابت باقی می ماند لیکن تعریف فنی پیوسته دگرگون وکاملتر است . باراثر توسعه وتکامل تعریف فنی زمانی فر می رسد که کفایت تعریف حقوقی موردتردید قرار می‌گیرد وبدین گونه تغییر قانون ضرورت می یابد وتعریف حقوق درجهت تعریف فنی بازسازی می شود .


ماهیت اصلی سرمایه :‌

از آنجایی که این احتمال وجود دارد که واژه سرمایه توسط گروههای مختلف استنباطهای متفاوتی شود آگاهی از معانی متفاوت مرتبط با سرمایه اهمیت دارد. مثلاً از نظر مسائل مالی واحدهای تجاری ،‌سرمایه معمولاً بیانگر تمامی احوال واحد تجاری است . ازنظر قانون ، سرمایه آن بخش از حقوق مالی صاحبان سرمایه است که به لحاظ الزامات قانونی باید در واحد تجاری برای حمایت از منافع بستانکاران باقی کرجاند برداشت حسابداران از واژه سرمایه ، حقوق مالی صاحبان سهام است.

حسابداران سپس حقوق مادی صاحبان سهام را به دوگروه ، سرمایه پرداخت شده وسرمایه تحصیل شده ،طبقه بندی می نمایند. سرمایه پرداخت شده اصطلاحی است که برای بیان جمع مبلغ از پیش پرداخت شده توسط صاحبان سهام بکار می رود. سرمایه پرداخت شده شامل ارزش اسمی سهام منتشر شده ،‌صرف سهام پس از کسر تخفیف (کسر) سهام می باشد.

سرمایه تحصیل شده ،‌سرمایه ای است که اگر واحد تجاری بطور سود آور فعالیت کند تحصیل می شود وشامل تمامی سودهای توزیع نشده ای است که در واحد تجاری سرمایه گذاری شده است.

درشرکتهای سهامی ، سرمایه متشکل ازتعدادی سهام است برگ ها مدرک مالکیت درشرکت سهامی است .

سهامدار بودن کسب موافقت شرکت د رصورتی که محدودیت ومقرراتی از قبل تعیین نشده باشد ،‌ می تواند سهام او را خریداری کند ، به فروش برساند یا انتقال دهد ،‌مالکیت ازطریق تملک سهام ، معمولاً دارنده سهام را محق به حقوق اولیه مشخص شرح زیر می سازد:‌

1) حق مداخله ونفوذ در تصمیمات مدیریت شرکت از طریق شرکت در رای گیری درمجامع عمومی صاحبان سهام .

2) حق سهیم شدن درمنافع شرکت ا زطریق سود سهام پیشنهاد شده توسط هیئت مدیره

3) حق سهیم شدن در توزیع دارائیهای شرکت هنگام تسویه یا ازطریق توزیع سود سهام مازاد بر سودقابل تقسیم .

4) حق خرید سهام جدید صادره توسط شرکت به نسبت سهامی که دراختیار است حق تقدم خرید سهام مانع از تغییر غیر اختیاری مالکیت نسبی سهامداران فعلی می شود . نبود حق تقدم وخرید سهم موجب می شود که درصد سرمایه گذاری سهامداران بدون اطلاعات انها وبه قیمتهایی که برای آنها مطلوب نبوده است . ازطریق صدور سهام جدید اضافی کاهش یابد. برخی از شرکتها این حق را به دلیل مشکلاتی که هنگام صدور سهام جدید بروز می کند برای سهامداران قائل نمی شوند .

حقوق اساسی فوق برای کلیه سهامداران از هرنوع وطبقه وجود دارد مگر آنکه قانون یا اساسنامه (همانگونه که در برگ سهام منعکس است ترتیب دیگری را تعیین کرده باشد .

چون برگ سهام ازادانه از یک سهامدار به سهامدار دیگر انتقال یابد،‌ قوانین تجاری برخی از کشورها نگهداری اطلاعات مربوط به سهامداران را توسط هرشرکت ضروری ساخته است . شرکتها معمولاً به منظور تأمین نیازهای قانون، دفتر تحت عنوان « دفتر صاحبان سهام » یا « دفتر سهام » که حاوی اطلاعاتی درارتباط با هرسهامدار و تعداد سهام متعلق به وی می باشد نگهداری می کنند. هرگونه نقل وانتقال سهام دراین دفتر ثبت می شود . ثبت مزبور شامل اطلاعاتی نظیر نام و آدرس سهامدار جدید ،‌تعداد سهام مورد معامله ،‌تاریخ انتقال سهام ،‌شماره اوراق سهام وتعداد سهام می باشد. طبق ماده 4 لایحه قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب اسفند 1347 انتقال سهام با نام باید دردفتر ثبت سهام شرکتها به ثبت برسد وانتقال دهنده یا وکیل یا نمایند ه قانونی اوباید انتقال را در دفتر مزبور امضا کند . هرانتقالی که بدون رعایت شرایط فوق به عمل آید ازنظرشرکت واشخاص ثالث فاقد اعتبار است.



اشتغال ،‌نقش طراح در دیگر واحدهای اقتصادی پیش بینی روشهای جلوگیری از آلودگی محیط زیست ،‌ارائه خدمات بعد از فروش وسایر موارد مشابه ارزیابی شده است .

ب ـ ویژگی های فرآورده های مورد درخواست به صورت تفکیک شده در پرسش نامه قید شده است.

پ ـ هرشخص حقیقی دریک زمان بیش از یک موافقت اصوی نبایستی درخواست کند .

ت ـ مدت اعتبار موافقت اصولی از تاریخ اعتبار یک سال می باشد وبا رعایت ضوابط خاص قابل تمدید است .



شرکت روغن صنعتی جنوب برای راه اندازی کارخانه مجوزات زیر را اخذکرده است :‌

مجوز تأسیس ،‌ پروانه بهره برداری ،‌تأئیدیه شرکت نفت ، پروانة‌تأسیس ،‌مجوز درسازمان محیط زیست ،‌ منابع طبیعی وزارت بهداشت وشهرداری .



مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص :‌

1) دوبرگ اظهار نامه شرکت سهامی خاص وتکمیل ان وامضاء‌ذیل دراظهارنامه توسط کلیه سهامداران.

2) دوجلد اساسنامه شرکت سهامی خاص وامضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران.

3) دونسخه صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین که به امضاء سهامدارای وبازرسین رسیده باشد.

4) دونسخه صورت جلسه هیأت مدیره که به امضاء‌مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.

5) فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران وبازرسین .

6) ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تأسیس درآنجا بازشده است .


تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 16 دی 1395 ساعت 15:35 | نویسنده: saeed | چاپ مطلب 0 نظر

پروژه کار‏آفرینی چاپ

پروژه کار‏آفرینی چاپ در 44 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآفرینی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
پروژه کار‏آفرینی چاپ

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کار‏آفرینی چاپ در 44 صفحه ورد قابل ویرایش



اهداف پروژه :‌

در طی این تحقیق ما قصد داریم راه های ایجاد کار را بشناسیم تا پس از پایان درس ، توجه به قوه خلاقیت فردی و در نظر گرفتن استعدادهای موجود و پی بردن به نیازهای جامعه و شناخت امکانات موجود در گروه های چند نفره و اقدام به اشتغال زایی کردن تا این نسل جوان جویای کار در جامعه صاحب کار شوند . برای شروع کار از تجربیات کار آفرین محترم آقای یادگاری جهت راه اندازی چاپخانه استفاده نمودیم .


پیشگفتار

صنعت چاپ در کشورها سابقه ای دیرینه دارد شاید پیش تر از بسیاری صنایع جدید ، صنعت چاپ به کشورها وارد شد بنا بر این انتظار می رود از نظر نیروی کار متخصص و رعایت استاندارد های حرفه ای نیز نسبت به صنایع دیگر از موقعیت بهتری برخوردار باشد اما با نخستین مراجعه به چاپخانه و پایگیری یک کار چاپی به آسانی فهمیده می شود که این صنعت از نظر ترتیب نیروی کار ماهر و انتقال دانش فنی بس فقیر است و در این زمینه هیچ کار اساسی و قابل اعتنایی صورت نگرفته است . نبود آموزش عالی معتبر چاپ و حتی دوره های کوتاه مدت آموزش فنی و حرفه ای در کشور انتقال دانش فنی را به طور عمده به آموزش استاد شاگردی محدود ساخته ، بنابراین نیروی کار دوره دیده هیچ سطحی (‌عالی تکنسین و کارگری ) تربیت نشده است . بخت خابیده آموزش چاپ به تازگی بسیار شده و طی چند سال اخیر آموزش ، نقل مجلس خانواده چاپ بوده و حرکت هایی در این زمینه صورت گرفته است . اما هنوز تا تحقق آموزش هدفمند و برنامه ریزی شده و کار بست آموخته ها در عمل و رعایت استاندارد های حرفه ای راه درازی در پیش داریم و تلخی تجربه های گذشته در کام ها از خوش بینی بر خدر مان می دارد . گستردگی و تنوع رشته ها چاپ و مواد مصرفی و روش های آن به گونه است که کسب تخصص در همه شاخه های آن نا ممکن می نماید . بنابراین آموزش چاپ در هه رشته ها و شاخه های آن مستزم برنامه ریزی دقیق ، سرمایه گذاری قابل توجه و ایجاد فضاها ، امکانات ، کارگاه ها و آزمایشگاه های مناسب و همچنین توجیه مدیران و دست اندر کاران چاپ است و انجام چنین کار بزرگی تنها با مشارکت فعال خانواده بزرگ چاپ نهادهای صنعتی و مسؤلان دولتی این رشته مسیر می شود اما تازمانی که چنان موافقت و همیاری و اقدام بنیانی صورت نگرفته است ، نمی توان دست روی دست گذاشت باید عطش تشنگان دانش را در خانواده چاپ حتی به قدر جرعه ای یا قطره ای فرو نشاند .


مقدمه چاپ افست

چاپ افسد ( چاپ لیتو گرافی ) از زمانی که به عنوان یک روش کار آمد مطرح شد هیشه به عنوان یک روش چاپی مخصر به فرد که نیاز به مهارت هایی بخصوص و یادگیری سیستم های جداگانه ای دانسته تلقی شده است با معرفی چاپ افسدت اپراتورها مجبور به یادگیری مهارت های تازه ای شده در سال های اخیر پیشرفت هایی که در تکنولوژی های تولید زینگ و تجهیزات و ملزومات مختلف چاپی به وجود آمده است امکاناتی برا چاپ افست به وجود آورده که عملا آن را به عنوان مهمترین روش چاپ موجود مطرح ساخته است.


فصل اول

به اجتماع حقوق مالکسین متعدد درستی واحد به نحو اشاعه شرکت گفته می شود که کشور ایران شرکت ها به هفت گروه تقسیم می شود :

1 – شرکت های سهامی که خود به دو دسته سهامی خاص و سهامی عام تقسیم می شود 2-شرکت با مسئولیت محدود 3 - شرکت تضامنی 4 – شرکت مختلف غیر سهامی 5 – شرکت مختلف سهامی 6 – شرکت نسبی 7 – شرکت تعاونی تولید ومصرف

حال هر یک از شرکتها را در زیر به طور مختصر توضیح خواهیم داد :

1 – شرکت سهامی

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمس سهام آنها است .

1 – 1 شرکت سهامی خاص

شرکتی است سهامی که تمام سرمایه آن مختصرا توسط مؤسسین تامین شده و سرمایه به سهام تقسیم شده و مسئولیت سهام داران محدود به مبلغ اسمی سهام (مبلغی ، روی برگه سهم قید شده) آنهاست و تعداد سهام داران نباید از سه نفر کمتر باشد و نکتة قابل ذکر در مورد نام شرکت این است ، قبل از نام شرکت عنوان شرکت سهامی خاص باید قید شود .

2 – 1 شرکت سهامی عام

شرکت سهامی است که مؤسسین آن قسمت از سرمایه را را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند مؤسسین حداقل باید باشند سرمایه شرکت نباید از پنج میلیون ریال کمتر باشد و قبل از نام شرکت باید عنوان شرکت سهامی عام قید شود .

2 – شرکت تضامنی

شرکتی است که بین دو یا چند نفر شریکان مسئولیت تضامنی برای امور تجاری می شود . اگر دارای شرکت برابر یافت دیون آن کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام بدهی شرکت است نام شرکت با قید اسم پس از شرکا آورده می شود نقل و انتقال سهم الشرکه بارض کلیه شرکا امکان پذیر است . هیچکدام از شرکا نمی توانند بدون اجازه سایر شرکا به حساب خود به تجارتی از نوع تجارت موضوع شرکت اقدام نمایند .

3 – شرکت نسبی

شرکتی است که برای امور تجاری بین حداقل در نفر شریک که مسئولیت هریک به نسبت سهم الشرکه اودر شرکت است تشکیل می شود .

4 – شرکت های مختلط سهامی و شرکت مختلف غیر سهامی

شرکت های مختلف شرکت هایی هستند که دارای د دسته شریک می باشن دسته اول شرکایی که مسئولیت نا محدود دارند و دسته دوم شرکائی که مسئولیتشان محدود به آوردة آنان است در شرکت های مختلط غیر سهامی عنصر شخص بیش از عنصر سرمایه اهمیت دارد به خلاف شرکت های مختلط سهامی که عنصر سرمایه از اهمیت بیشتری برخوردار است در شرکت های مختلط اعم از سهامی و غیر سهامی شرکای ضامن ، متضاما و بطور نا محدود مسئول پرداخت دیون شزکت می‌باشند .

خرید دستگاه های چاپخانه

وسایل و تجهیزات واقع در کارخانه از داخل و خارج از کشور تهیه گردیده است .

دستگاه هایی که از داخل کشور خریداری شده است مجوز خرید آن از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت گردیده و خریداری شده سپس در دفاتر ثبت اسناد سند زده شده است اما دستگاه هایی که از خارج از کشور خریداری شده توسط وکیل چاپخانه صورت گرفته و مراحل زیر را طی نموده است :

1 – دریافت پروفرما 2- اقدام به گشایش اعتبار اسنادی 3 – گمرک

برای خرید ماشین آلات از خارج اولین مرحله دریافت پروفرما است که در پروفرما مشخصات ( تاریخ تحول ، تعدا ، قیمت ، نحوه پرداخت ، بارگیری ، … ) وجود دارد و خریدار با مطالعه و در صورت قبولی به بانک جهت گشایش اعتبار اسنادی مراجعه می کند و از طریق مکاتبه با فروشنده یا مراجعه مستقیم به نماینده او نسبت به خریدکان با مشخصات کامل از قبیل قیمت ، مدت ، تاریخ تحویل و غیره توافق می کند فروشنده تا سررسید اعتبار کالای مورد تقاضای خریدار را حمل و اسنا قید شده در شرایط اعتبار به کارگار ارائه می کند بانک کارگزار مبلغ اعتبار را در وجه او پرداخت خواهد نمود





گمرک :

گمرک محلی است که در آن کالاهای وارد شده از یک کشور به کشور دیگر نگهداری می شود . اسناد گمرک عبارتند از 1-فهرست بار 2-پروانه صدور کالا 3-پروانه ورود کالا 4-گواهی کنسولی 5-گواهی مبدا

برای خروج کالا وارد از گمرک صاحب کالا یا نماینده او باید اظهار زمامة مخصوص آن عنوان را که اداره گمرک در اختیار اظهار کنندگان می گذارد در دو نسخه تنظیم وبا قید تاریخ و امضا به نسخة اسنا خریدو صورت عدل کند ( در صورت تنوع کالا ) و گواهی مبدا و بارنامه حمل تسلیم نماید . برگ حواله یا قبض انبار که باید قبلا از طرف موسسة حمل و نقل یا آورنده کالا به نام اظهار کننده پشت نویسی شده باشد نیز باید به اظهار نامه نسخه شود . به موجب ماده 105 قانون امر گمرکی پس از تکمیل اظهار نامه به متصدیان و ارزیابان جهت ارزیابی ارائه می شود و کالا پس از مراحل فون را انجام سایر تشریفات گمرکی ترفیص و به صاحب کالا تحویل می گردد .

چاپ

لیتو گرافی یا چاپ افست به طور گسترده به عنوان یک روش چاپی برای انجام کارهای مختلف تجاری استفادیه می شوداین روش چاپی در زمینه چاپ کارهای فرهنگی و هنری نیز نقش عمده ای را ایفا می کند با وجودی که هر دو بخش ذکر شده در بالا از یک اصلتکنیکی پیروی می کنند ، اما روش کار در این دو بخش کاملا متفاوت است در چاپ کارهای تجاری هدف اصلی کپی کردن اورژینال ( نسخة اصلی ) به صورت یک فرم چاپی است و بعد از آن باید مطمئن شد ، تمام اوراق چاپ شده بعدی از هر نظر به نسخه اولیه مطالقت دارد . از طرفی دیگر یک چاپ کار برای چاپ یک اثر هنری هندسی باید نمونه ای را چاپ کند که از هر نظر رضایت خلاق آن کار را بر آورده سازد و با چاپ تعداد محدود بتوان هر کدام را به عنوان یک اورژینال در نظر گرفته است . واژة اورژینال ( or ) که توسط چاپگران به کار می رود ممکن است در بعضی از مورد اختلاف بر انگیزد و مبهم باشد . این بستگی به طبیعت کار تولید شده دارو بنابراین کارچاپ کتاب ، نسخة نویسنده می تواند اورژینال باشد ، اما برای چاپ ، باید اول این نوشته را به صورت نمونه حروف چینی شده در آورده و سپس از آن را به عنوان اورژینال استفاده کرد این مرحله ، بخشی از کار را بوجود می آورد که همکاری بین مدیریت چاپخانه و مشتری را طلب می کند ، اما بدون تردید اپراتور ماشین باید بداند که قبل از دریافت دستور کار و سفارش چاپ و نوع کاغذ مصرفی ، چه مسائلی انجام شده است و کار مربوطه چه مراحلی را پشت سر گذاشته است . سیستم چاپ افست بر اصل جدایی آب و چربی استوار است می دانیم که آب و چربی یکدیگر را دفع می کنند استفاده از این خاصیت سطح زینگ را با مادة حساسی اندود می کنند ، پس از اینکه فیلم ها را روی آن کپی کردند یعنی به آن نور تاباندند ، قسمتی که در مغرض نور قرار گرفته و قسمتی که به خاطر تیرگی فیلم ، نور نخورده است ، دارای خواص متفاوتی می شوند بنا بر این سپس از مدکله سپس آن قسمت از زینگ ( مثل حروف و تصاویر ) که باید مرکب را به خود بگیرند ، خاصیت خوب کننده چربی کننده چربی و دفع کننده آب را به خود می گیرند و بلعکس آن قسکتی که نباید چاپ شود ( یعنی سطح خالی از حروف و تصاویر) خاصیت جزب کننده آب و دفع کننده چربی را به خود می گیرد از آن جا که هم خواص شیمیایی مواد حساس سطح زینگ دهم تا باندن نور در این کار دخالت دارند ، ی گوییم این یک پدیده ( فتوشیمیایی ) است . بنابر این خاصیت مرکب گیری زینگ یا فرم چاپ در سیستم لیتوگرافی دانست بر خلاف چاپ لترپرس ، بخاطر برجسته بودن کلیشه یا حروف سربی نیست ( چون چاپ شونده و غیر چاپ شوند تقریبا در یک سطح قرار دارند ) در این جا از یک روش فتوشیمیایی استفاده می شود .


تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 16 دی 1395 ساعت 15:35 | نویسنده: saeed | چاپ مطلب 0 نظر

پروژه کارآفرینی تیرچه و بلوک

پروژه کارآفرینی تیرچه و بلوک در 29 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی عمران و معماری
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 286 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
پروژه کارآفرینی تیرچه و بلوک

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی تیرچه و بلوک در 29 صفحه ورد قابل ویرایش



پیشگفتار

کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ ابزار تولید را به‌ منظور ادغام‌ آنها برای‌ تولید محصولات‌ قابل‌ عرضه‌ به‌ بازار، ارائه‌می‌کند (ریچارد کانتیلون‌ R. Cantillon در حدود سال‌ 1730).

ـ کارآفرین‌ عاملی‌ است‌ که‌ تمامی‌ ابزار تولید را ترکیب‌ می‌کند و مسوولیت‌ ارزش‌ تولیدات‌، بازیافت‌ کل‌سرمایه‌ای‌ را که‌ بکار می‌گیرد، ارزش‌ دستمزدها، بهره‌ و اجاره‌ای‌ که‌ می‌پردازد و همچنین‌ سود حاصل‌ را برعهده‌ می‌گیرد (جان‌ باتیست‌ سی‌ ( Jean Baptiste Say ) ، اقتصاددان‌ فرانسوی‌ در سال‌ 1803 میلادی‌).

ـ کارآفرینی‌ پلی‌ است‌ بین‌ جامعه‌ به‌ عنوان‌ یک‌ کل‌، به‌ ویژه‌ جنبه‌های‌ غیراقتصادی‌ جامعه‌ و موسسات‌انتفاعی‌ تاسیس‌ شده‌ برای‌ تمتع‌ از مزیت‌های‌ اقتصادی‌ و ارضاء آرزوهای‌ اقتصادی‌ (آرتور کول‌ ( A. Cole )،1946).

ـ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ تخصص‌ وی‌ تصمیم‌گیری‌ عقلائی‌ و منطقی‌ درخصوص‌ ایجاد هماهنگی‌ در منابع‌کمیاب‌ می‌باشد (کاسون‌، 1982).

ـ کارآفرینی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ تسریع‌کننده‌، جرقة‌ رشد و توسعة‌ اقتصادی‌ را فراهم‌ می‌آورد (ویلکن‌( Wilken )، 1980)

ـ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ شرکتهای‌ جدیدی‌ را که‌ سبب‌ ایجاد و رونق‌ شغل‌های‌ جدید می‌شوند، شکل‌می‌دهند (که‌ چموف‌ ( B - Kirchhoff )، 1994).

ـ رابرات‌ لمب‌ ( R.K .Lamb ) (1902) معتقد بود که‌ «کارآفرینی‌ یک‌ نوع‌ تصمیم‌گیری‌ اجتماعی‌ است‌ که‌توسط‌ نوآوران‌ اقتصادی‌ انجام‌ می‌شود و نقش‌ عمدة‌ کارآفرینان‌ را اجرای‌ فرآیند گستردة‌ ایجاد جوامع‌ محلی‌،ملی‌ و بین‌المللی‌ و یا دگرگون‌ ساختن‌ نمادهای‌ اجتماعی‌ و اقتصادی‌ می‌دانست‌.

ـ هربرتون‌ ایوانز ( Herberton G.Evans ) (1957) معتقد بود که‌ کارآفرین‌ وظیفه‌ تعیین‌ نوع‌ کسب‌ و کارموردنظر را بر عهده‌ داشته‌ و یا آن‌ را می‌پذیرد.

ـ کارلند ( J.c.carland ) (1984) معتقد است‌ که‌ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ جهت‌ دستیابی‌ به‌ سود و رشد،شغلی‌ را به‌ وجود می‌آورد و مدیریت‌ می‌کند.

ـ چل‌ ( E.chell ) و هاروث‌ ( J.Haworth ) (1988) در تحقیقات‌ خود به‌ این‌ نتیجه‌ رسیده‌اند که‌کارآفرینان‌ افرادی‌ هستند که‌ قابلیت‌ مشاهده‌ و ارزیابی‌ فرصتهای‌ تجاری‌، گردآوری‌ منابع‌ مورد نیاز و دستیابی‌به‌ ارزیابی‌ حاصل‌ از آن‌ را داشته‌ و می‌توانند اقدامات‌ صحیحی‌ را برای‌ رسیدن‌ به‌ موفقیت‌ انجام‌ دهند. ـ پیتردراکر ( P.draker ) (1985) معتقد است‌، کارآفرین‌ کسی‌ است‌ که‌ فعالیت‌ اقتصادی‌ کوچک‌ وجدیدی‌ را با سرمایه‌ خود شروع‌ می‌نماید. ـ ادی‌ ( G.Eddy ) و الم‌ ( k.olm ) (1985) معتقدند که‌ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ مایل‌ و قادر به‌مخاطره‌پذیری‌ است‌ و در عین‌ حال‌ ابزار تولیدی‌ و اعتباری‌ را در هم‌ می‌آمیزد تا به‌ سود یا اهداف‌ دیگری‌همچون‌ قدرت‌ و احترام‌ اجتماعی‌ دست‌ یابد. ـ تراپ‌مان‌ ( J. Torpman ) و مورنینگ‌ استار ( G.Morningstar ) (1989) در کتاب‌ «نظام‌های‌کارآفرینانه‌» در دهة‌ 1990 می‌نویس ن د: کارآفرین‌ یعنی‌ ترکیب‌ متفکر با مجری‌، کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ فرصت‌ارائه‌ یک‌ محصول‌، خدمات‌، روش‌ و سیاست‌ جدید یا راه‌ تفکری‌ جدید برای‌ یک‌ مشکل‌ قدیمی‌ را می‌یابد.کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ می‌خواهد تاثیر اندیشه‌ محصول‌ یا خدمات‌ خود را بر نظام‌ مشاهده‌ کند. ـ جفری‌ تیمونز ( Jeffry Timmons ) (1990) درخصوص‌ کارآفرینی‌ می‌نویسد: «کارآفرینی‌ خلق‌ و ایجاد بینشی‌ ارزشمند از هیچ‌ است‌. کارآفرینی‌ فرایند ایجاد و دستیابی‌ به‌ فرصتها و دنبال‌ کردن‌ آنها بدون‌ توجه‌ به‌منابعی‌ است‌ که‌ در حال‌ حاضر موجود است‌. کارآفرینی‌ شامل‌، خلق‌ و توزیع‌ ارزش‌ و منافع‌ بین‌ افراد، گروهها،سازمانها و جامعه‌ می‌باشد. ـ دیوید مک‌ کران‌ ( D. Mckeran ) و اریک‌ فلانیگان‌ ( E.Flannigan ) (1996) کارآفرینان‌ را افرادی‌نوآور، بافکری‌ متمرکز، و به‌ دنبال‌ کسب‌ توفیق‌ و مایل‌ به‌ استفاده‌ از میانبرها می‌دانند که‌ کمتر مطابق‌ کتاب‌ کارمی‌کنند و در نظام‌ اقتصادی‌، شرکتهایی‌ نوآور، سودآور و با رشدی‌ سریع‌ را ایجاد می‌نمایند. در واقع‌، هنوز هم‌ تعریف‌ کامل‌، جامع‌، مانع‌ و مورد پذیرش‌ همة‌ صاحبنظران‌ ارائه‌ نشده‌ است‌، لیکن‌ دراین‌ بین‌ تئوری‌ و تعاریف‌ اقتصاددان‌ مشهور اتریشی‌ به‌ نام‌ «جوزف‌ شومپیتر ( Joseph schumpeter ) ازکارآفرینی‌ و نقش‌ کارآفرینان‌ در فرآیند توسعه‌ مورد توافق‌ و ارجاع‌ اکثر محققین‌ در این‌ زمینه‌ است‌: بر طبق‌ نظر وی‌ کارآفرین‌ نیروی‌ محرکة‌ اصلی‌ در توسعة‌ اقتصادی‌ و موتور توسعه‌ می‌باشد و نقش‌ وی‌عبارت‌ است‌ از نوآوری‌ یا ایجاد ترکیب‌های‌ تازه‌ از مواد. شومپیتر مشخصة‌ اصلی‌ کارآفرین‌ را «نوآوری‌»می‌دانست‌ و کار یک‌ کارآفرین‌ را «تخریب‌ خلاق‌» تعریف‌ کرد. وی‌ در کتاب‌ «نظریة‌ اقتصاد پویا» اشاره‌ می‌کندکه‌ تعادل‌ پویا از طریق‌ نوآوری‌ و کارآفرینی‌ ایجاد می‌گردد و اینها مشخصة‌ یک‌ اقتصاد سالم‌ هستند.









مقدمه

کارگاه تیرچه وبلوک پارسیان شیراز واقع در جاده کفترک ، دوراهی علی آباد. که در سال 1382 توسط حسین غرقی تاسیس و شروع به کارکرد . واز نیروی انسان 9 نفر برخودار واز قبیل کارهای که انجام می دهد به شرح زیر می باشد .

1- تولید تیرچه و بلوک

تیرچه های مصرفی در پروژه از نوع تیرچه های بتنی می باشد که به وسیله خرپا مسلح می شوند .

خرپای تیرچه از سه قسمت تشکیل می شود

1- میلگردهای کف خرپا که تعداد وقطر آن طبق محاسبه بدست

2-
می آید. ممانهای مثبت تیرچه به وسیله همین میلگردها تحمل می شود این میگلردها معمولا از نمره 8 تا 10 هستند که دو شاخه در طول تیرچه می باشد اگر برای تحمل ممانهای مثبت بیش از این مقدار احتیاج باشد از میگلردهای تقویتی استفاده می کنند و به آن اضافه می کنند

3- میلگردهای فوقانی خرپا که داخل بتن سقف و میلگردهای حرارتی قرار می گیرند .

4- میلگرد مهاری خرپا است که میلگردهای کف را به میلگرد فوقانی متصل می نماید .

پس از آماده شدن خرپای تیرچه آنها را در قالبهای فلزی قرار داده که این قالبها قبلاً توسط روغن چرب شده اند تا بتن تیرچه به قالب نچسبد .

آنگاه بتنی با عیار 400 یا 450 کیلوگرم بر متر مکعب سیمان و مصالح سنگی ریزدانه تهیه نموده و قالب را که در حدود ده سانتیمتر پهنا و 4 سانتیمتر ارتفاع دارد از این بتن پر کرده و پس از سخت شدن بتن، آن را از قالب جدا کرده و چند روزی در حوضچه های آب قرار داده ، آنگاه مورد استفاده قرار می گیرند .

برخی از تیرچه های مورد استفاده پیش تنیده می باشند میلگردهای تحتانی این نوع تیرچه ها را قبل از بتن ریزی با روش خاص کشیده و آنگاه بتن ریزی می نمایند و تا سخت شدن کامل بتن آن را در حال کشش نگاه میدارند .

اگر برای پوشش تیر یا سقف در ساختمانی از سقف کاذب استفاده می شود باید در موقع آرماتوربندی و قبل از بتن ریزی میلگردهایی پیش بینی نموده تا بعداً سقف کاذب را به آنها متصل نماییم. زخمی کردن بتن روی تیر و یا تیرچه برای جوش دادن میگلردهای سقف کاذب به هیچ وجه مجاز نمی باشد .

فاصله اولین خاموت از بر تکیه گاه نباید از 5 سانتیمتر کمتر و از S/2 بیشتر باشد . در موقع بتن ریزی تیرها باید توجه نمود که بتن در زیر شبکه رفته و کلیه میگلردهای طولی و عرضی را بپوشاند این کار با ویبره کردن بتن و کوبیدن آن میسر است چنانچه بعد از قالب برداری مشاهده نمودیم که بعضی از نقاط میگلردهای طولی وعرضی به عللی توسط بتن پوشیده نشده است باید این نقاط را به وسیله ملات ماسه سیمان بپوشانیم از پوشاندن نقاط مذکور به وسیله گچ یا گچ و خاک باید خودداری شود .

قبل از بستن صفحه قالب زیر تیرهای اصلی باید ارتفاعات کلیه ستونها اندازه گرفته شود و اگر اتفاقاً یک یا چند ستون بلندتر باشد باید این بلندی اصلاح شده و بعد بتن ریزی اصلی شروع شود زیرا این بلندی در داخل تیر واقع شده و از یک پارچه بودن بتن تیر جلوگیری کرده ، موجب ضعف تیر خواهد شد .

در پانل هایی که دهانه آنها عریض است و بار وارده به سقف زیاد می باشد از تیرچه دوبل نیز استفاده می کنند .

میلگرد انتظار در پی و طبقات

حداقل طول میلگرد انتظار در پی f60 یا cm60 است حداقل طول میلگرد انتظار در طبقات برابر cm50 است.

زاویه درصد انحراف در آرماتورهای ستون برابر 10/1 است براساس آئین نامه B.S مقدار فولاد موجود در وصله نباید از 10% سطح مقطع ستون بیشتر می باشد و باید حداقل فاصله ای برابر 10 میلی متر بین قفسه های فولادی در وصله وجود داشته باشد.

خم کردن آرماتور

آرماتورهای تا قطر 12 میلیمتر را میتوان بادست خم نمود ولی آرماتورهای بزرگتر از 12 میلیمتر بهتر است با دستگاه مکانیکی مجهز به فلکه خم شود قطر فلکه خم متناسب با قطر آرماتور می باشد. کلیه آرماتورهای ساده باید به قلاب ختم شود ولی آرماتورهای آجدار را می توان به صورت گونیا خم نمود. حتی المقدور باید از باز کردن خم های آرماتورهای شکل داده شده ومصرف آن در محل دیگر خودداری کرد

وصله کردن آرماتورها

با توجه به اینکه طول میلگردهای موجود در بازار 12 متر می باشد در جاهایی از ساختمان که به میلگرد با طول بیش از 12 متر نیاز است مثل فونداسیون ، ستون ها و غیره و همچنین قطعات باقی مانده از شاخه های بلند که باید مصرف شوند ناگزیر به وصله کردن آنها هستیم .

اتصال دو آرماتور در ساختمانهای بتن آرمه اغلب به صورت پوششی بوده و با روی هم آوردن دو قطعه انجام می شود .

این نوع اتصال برای آرماتور تا نمره 32 مجاز می باشد و آن بدین طریق است که دو قطعه آرماتور را در کنار هم قرارداده و به وسیله سیم آرماتوربندی به هم متصل می نمایند. طول روی هم آمدن دو قطعه ( وصله ) باید به اندازه قید شده در نقشه باشد و معمولاً 40 برابر قطر میلگرد مصرفی است

قالب دالهای دو طرفه 8 روز

قالب دالهای یک طرفه و کف تیر ودالهای قارچی و تخت 16 روز

قالب کف تیرهای بزرگ و شاه تیرهای بزرگ 21 روز

پایه های اطمینان پس از برداشتن قالب 14 روز

زمانهای مذکور برای هوای مناسب که درجه حرارت آن از 5 درجه سانتیگراد کمتر نباشد تعیین شده ، چنانچه پس از ریختن بتن یخبندان شود باید مدت نگهداری قالب را حداقل به اندازه مدت یخبندان اضافه کرد .

قالب برداری باید جزء به جزء انجام شود و ضربه زدن به قالب و برداشتن ناگهانی آن مجاز نیست .

مشخصات سقف در ساختمان اجرا شده

اسلامپ بتن باید در کارهای ساختمانی بین 7-5 سانتی متر باشد و یا بین 9-7 باشد و اگر از مواد روان کننده استفاده شود بخاطر روان کننده تا 16 می رود. ولیکن از مقاومت آن کم می شود.

در سرستون ها چون تراکم میلگرد زیاد است بنابراین برای کاهش این درگیری از B.V که یک نوع روان کننده است استفاه می شود.

ارتفاع سقف زیرزمین 72+ سانتی متر است که باروسازی 75 سانتی متر می شود تیرهای آن دارای نقشه می باشد و طول و عرض و سایز و شکل میلگرد و نحوه خاموت بندی و عرض و ارتفاع آن را مشخص می کند نقشه تیرها + محورها نشان دهندة :

1- نوع و تعداد تیرها که تراکم های آن ها در فاصله یک متری ستون است.

2- اورلبهای آرماتورها مشخص می شود.

3- از طریق Sec سطح مقطع و نحوه اجرا مشخص شده

4- ضخامت سقف 35 سانتی متر است و عرض آن 60، 45، 50 سانتی متر و بصورت آویزدار یا بدون آویز است.

آویز بصورت عصایی است و خم در قسمت بالاست و قبل از بتن ریزی انجام می شود با به کار بردن آویز ارتفاع سقف از مجاز آن پایین تر می باشد.تیرچه ها به صورت دوسر مفصل طراحی می کنند و اگر بخواهیم بارکشی تیرچه را زیاد کنیم و بار را تحمل کند دو سر گیردار می کنیم و سراوتکاها را بلندتر می گیرند.

مزیت بلندتر کردن سراوتکاها :

1- ممان منفی را تحمل می کند.

2- کاملاً در بتن قرار بگیرد.

از لحاظ اجرایی باید فاصله اش از آکس هر کدام از پودرها باشد که اگر بلندتر باشد و خاموت بسته شود جا انداختن آن مشکل است.

سرمیلگرد اوتکا شده تا تیرچه دقیقاً مطابق آکس به آکس تیرچه می باشد.سفره ای در سقف پهن می کنیم و میلگردهای 10 به فاصله 20 سانتی متری در سقف قرار می دهیم و زیر آن کادرهایی قرار می دهیم تا بتن زیر میلگردها هم قرار بگیرد. که 7 سانتی متر بتن می ریزیم.کاورها یا بصورت سنگی هستند یا بصورت بیسکویت.

بیسکویت : 3 سانتی متریمان و شن در قالبهای کوچک ساخته شده و دو تا سیم می گذارند در هر 2 متر یک بیسکویت قرار می دهیم هنگامی که قالبها را باز می کنند زیر آن کرمو نباشد و بتن بصورت روان باشد که این اصطلاحاً کاور می گویند.زیر شبکه به فاصلة یک در میان در گره بیسکویت می گذارند در هر یک متر مربع چهار تا لقمه یا بیسکویت کفایت می کند. بین میلگرد و قالب لقمه می گذارند میلگردها به صورت بالا و پایین قرار گرفته و همچنین میلگردهای تقویتی، تمام تقویتها باید به صورت قلاب باشد.میلگردهای منفی که از تیرچه ها وصل شده به ازای هر یک متر مربع یک سانتی متر مربع میلگرد حرارتی می گذارند که وزن 26/1 کیلوگرم به فواصل 30 سانتی متر قرار می دهند. سقف بعد از سفیدکاری در قسمت هایی آویزدار بارابیتس یا چوب حالت می دهندو برای نور افشانی، تأسیسات کم ارتفاع سقف، نبشی و آجر و… استفاده می شود.برای اینکه قالبها را به هم وصل کنیم از لوله ها PVC توی سوراخ ها استفاده می کنیم و بولتها را می گذارند و سه مهره می ببندند و بین آن سنجاق می گذارند تا در لیز نخورد و مواقعی که بتن ریزی می شود تکان نخورد.

ضوابط آیین نامه ای سقفهای تیرچه و بلوک

1- فاصله محور به محور تیرچه ها نباید از 70 سانتی متر بیشتر باشد.

2- بتن پوششی قسمت بالای بلوکها نباید از 5 سانتی متر و یا فاصله محور به محور تیرچه های مجاور، کمتر باشد.

3- عرض تیرچه ها نباید از 10 سانتی متر کوچکتر همچنین از برابر ضخامت کل سقف کمتر باشد.

4- حداقل فاصله دو بلوک دو طرف یک تیرچه پس از نصب نباید از 5/6 سانتی متر کمتر باشد.

5- ضخامت سقف برای تیرهای با تکیه گاه ساده و گیردار به ترتیب نباید از ودهانه کمتر باشد.

6- حداکثر دهانه مورد پوشش با تیرچه های منفرد نباید از 8 متر بیشتر شود توصیه می شود برای اطمینان بیشتر دهانه پوشش بیش از 70 متر نباشد.


تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 16 دی 1395 ساعت 15:34 | نویسنده: saeed | چاپ مطلب 0 نظر

پروژه کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم

پروژه کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم در26 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی تولیدی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 536 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
پروژه کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم در 26 صفحه ورد قابل ویرایش



پیشگفتار

صنعت نساجی یکی از قدیمی ترین و مهمترین صنایع موجود است که ماده اولیه آن الیاف می‌باشد. الیاف در واقع رشته های قابل انعطافی هستند که قطر آنها نسبت به طولشان بسیار کم است و از خواص گوناگونی برخوردارند.

از آنجاییکه نخ از تابیدن الیاف به دور یکدیگر و پارچه از در هم رفتن و به هم پیوستن نخها تشکیل می‌شود، تمام خصوصیات الیاف به همان صورت به پارچه منتقل می‌شود.

تا قبل از انقلاب صنعتی، عملیات ریسندگی و بافندگی با دست انجام می شد و الیافی که در صنعت نساجی آن زمان مورد استفاده قرار می‌گرفت، الیافی بودند که در ریسندگی و بافندگی دستی مشکلات کمتری ایجاد می‌کردند مثل پنبه ، پشم ، کتان ، ابریشم و ... که به آسانی با دست ریسیده می‌شدند.

درسالهای بعد از انقلاب صنعتی به علت رشد روزافزون جمعیت دنیا و نیاز آنها به منسوجات و کافی نبودن الیاف طبیعی، دانشمندان به فکر تولید الیافی افتادند که محدودیت الیاف طبیعی را نداشته و کم و بیش دارای همان خصوصیات باشند. این دسته الیاف را الیاف مصنوعی یا ساخت دست بشر نامیدند.

الیاف مورد استفاده درصنعت نساجی به دو صورت جدا به نامهای الیاف کوتاه و مداوم (فیلامنت) به کار می روند. الیاف پنبه و پشم همیشه به صورت الیاف کوتاه هستند و در عملیات ریسندگی با تاب خوردن به دور هم تبدیل به نخ می‌شوند. الیاف مصنوعی به صورت مداوم هستند و طول آنها ممکن است به صدها یا هزاران متر برسد. در بعضی مواقع الیاف مداوم را با اندازه های دلخواه می برند و به صورت الیاف کوتاه درمی آورند.ابریشم تنها لیف طبیعی است که به صورت مداوم می‌باشد.

آنچه در این میان می‌توان گفت این است که تا سالهای آینده علاوه بر رشد و توسعه در زمینه تولید الیاف به خواصی جدید از این مواد دست خواهیم یافت که زندگی بشر را به طور کلی تحت تأثیر قرار خواهد داد. الیاف رسانای جریان الکتریسیته و یا منسوجات هوشمند که همانند یک رایانه یا روبات می‌توانند به کار روند، الیاف ضد باکتری و قارچ و میکروب یا الیاف بسیار مقاوم و بسیار ظریف با کارایی فوق العاده.

صنعت نساجی کشور، هنوز نتوانسته خود را با معیارهای جهانی منطبق کند و همانند کودکی است که نیاز به حمایت و پشتیبانی همه جانبه دارد. این صنعت با گذشت سالها خود را به حداقل استاندارهای جهانی و منطقه ای نرسانده و بیشترین تلاش آن برای ادامه حیات است و به فکر صادرات و افق های دور نیست. صنعت نساجی قدیمی ترین صنعت کشور است که در اواخر حکومت قاجار در ایران با ایجاد صنایع نخ ریسی و پنبه پاک کنی موجودیت یافت و اولین واحد نساجی در کشور در سال 1281 شمسی در تهران و بعدی در سال 1288 در تبریز آغاز به کار کرد. رشد این صنعت به گونه ای بود که در پایان اولین برنامه عمران کشور در قبل از انقلاب اسلامی 51 واحد نساجی تأسیس شد که 41 وارد آن در صنعت نساجی پنیه یی فعالیت داشتند.





کارآفرینی

واژه کارآفرینی از قرنها پیش و قبل از آنکه به زبان امروزی مطرح شود، در زبان فرانسه متداول گردید. این واژه معادل کلمه فرانسوی Enterprendre به معنای « متعهد شدن» (معادل under Take در زبان انگلیسی) می‌باشد که در سال 1848 توسط جان استوارت میل به کارآفرینی ( Enterpreneur ) در زبان انگلیسی ترجمه شد.

مفهوم‌ کارآفرینی‌:

با تحولات‌ سریع‌ و شتابان‌ محیط‌ بین‌المللی‌ و گذر از جامعه‌ صنعتی‌ به‌ جامعه‌ اطلاعاتی‌ و مواجة ‌اقتصادهای‌ ملی‌ با اقتصاد جهانی‌ و مطرح‌ شدن‌ پدیده‌هایی‌ همانند «جهانی‌ شدن‌ اقتصاد» و «فن‌آوری‌اطلاعات‌» ، مباحث‌ اساسی‌ درخصوص‌ راهکارهای‌ مختلف‌ برای‌ تسریع‌ فرآیند رشد و توسعة‌ پایدار و رفاه‌اقتصادی‌ مطرح‌ می‌گردد. یکی‌ از این‌ مباحث‌ جدید، نقش‌ کارآفرینان‌ در این‌ فرایند می‌باشد. کارآفرینی‌ ازمفاهیم‌ جدیدی‌ است‌ که‌ حداقل‌ در محدودة‌ علم‌ اقتصاد ، مدیریت‌، جامعه‌شناسی‌ و روان‌شناسی‌ و سایرمقوله‌های‌ مرتبط‌ با این‌ موضوع‌ قدمتی‌ بسیار کوتاه‌ داشته‌ و از مفاهیم‌ رو به‌ گسترش‌ می‌باشد. به‌ دلیل‌ آنکه ‌معنای‌ تحت‌الفظی‌ «کارآفرینی‌» نمی‌تواند عمق‌ محتوی‌ و مفهوم‌ این‌ واژه‌ را مشخص‌ نماید و برای‌ جلوگیری‌ ازفهم‌ نادرست‌ این‌ موضوع‌ یا واژه‌ با سایر واژه‌ها و برای‌ رسیدن‌ به‌ فهم‌ و فرهنگ‌ مشترک‌ از آن‌، معرفی‌ وشناساندن‌ این‌ واژه‌ بسیار مهم‌ می‌نماید . این‌ که‌ کارآفرینی‌ چیست‌؟ کارآفرین‌ کیست‌؟ فرآیند کارآفرینی‌ چگونه‌است‌؟ نقش‌ و تاثیر کارآفرینی‌ و کارآفرینان‌ در ابعاد توسعه‌ و رشد اقتصادی‌ و متغیرهای‌ کلان‌ اقتصادی‌ هماننداشتغال‌ چیست‌؟ نقش‌ آموزش‌ و تجربه‌ در رشد کارآفرینی‌ چه‌ میزان‌ است‌؟ سوالهایی‌ هستند که‌ باید برای‌ رسیدن‌به‌ این‌ فرهنگ‌ مشترک‌ به‌ وضوح‌ و مبسوط‌ پاسخ‌ داده‌ شود.

به‌طور کلی‌ «کارآفرینی‌» از ابتدای‌ خلقت‌ بشر و همراه‌ با او در تمام‌ شئون‌ زندگی‌ حضور داشته‌ و مبنای‌تحولات‌ و پیشرفتهای‌ بشری‌ بوده‌ است‌. لیکن‌ تعاریف‌ زیاد و متنوعی‌ از آن‌ در سیر تاریخی‌ و روند تکامل‌موضوع‌ بیان‌ شده‌ است‌، که‌ برخی‌ از این‌ تعاریف‌ ارائه‌ می‌گردد:

ـ کارآفرین‌ کسی‌ است‌ که‌ متعهد می‌شود مخاطره‌های‌ یک‌ فعالیت‌ اقتصادی‌ را سازماندهی‌، اداره‌ و تقبل‌کند ( Webster's New Collegiate Dictionary ).

ـ خریداری‌ نیروی‌ کار و مواد اولیه‌ به‌ بهائی‌ نامعین‌ و به‌ فروش‌ رساندن‌ محصولات‌ به‌ بهائی‌ طبق‌ قرارداد(برنارد دو بلیدور ( Bernard F. De Belidar ) اقتصاددان‌ فرانسوی‌ در اوایل‌ قرن‌ هیجدهم‌).







نتیجه گیری



امروزه ، در زمانیکه در بازار بین المللی میزان رقابت جهت بقا و ادامه تولید در بخش نساجی و پوشاک افزایش یافته است ، مهمترین مسئله هزینه می باشد. قیمت مواد اولیه ،نیروی کار ارزان و هزینه انرژی که فاکتورهای مهمی هستند ، از کنترل کارفرما خارج شده است و هنوز در ترکیه نسبت به کشورهای دیگر بالا بوده و نیاز به کاهش دارد.اگرچه در ترکیه صنعت نخ از لحاظ ظرفیت و تکنولوژی تولید توسعه یافت اما موقعیت آن از نظر تنوع تولید ،بازار یابی و ایجاد مارکهای بین المللی نامناسب به نظر می رسد.درحال حاضر 7/13%از کل واحدهای صنعتی در زمینة‌ تولید منسوجات در ایران فعال هستند که ارزش سرمایه گذاری ریالی آن چیزی بیش از 400 میلیارد تومان است. بین سالهای 80 تا 84 نزدیک به 6 برابر ارزی که صنعت نساجی از محل صندوق ذخیره ارزی دریافت نموده را صادر کرده است، با این حال سیستم بانکی کشور این صنعت را در یک صنعت از پاافتاده می داند که قادر به باز پرداخت تعهدات نیست. اطلاعات آماری نشان می دهد که مزیت مناسبی در این صنعت برای سرمایه گذاری وجود دارد. در بحث اشتغال هزینه متوسط سرمایه گذاری برای هر نفر در این صنعت کمتر از هزینه متوسط استغال در سایر صنایع است در این صنعت بخش پوشاک در فاصلة سالهای 76 تا پایان 5 ماهه سال 1385 عمدتاً‌ سهم عمده ای از صادرات این صنعت را به خود اختصاص داده است که جدول آن در ذیل ارائه می گردد.


تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 16 دی 1395 ساعت 15:34 | نویسنده: saeed | چاپ مطلب 0 نظر

پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات

پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات در 27 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 1
فرمت فایل ppt
حجم فایل 623 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت صیفی جات و سبزی جات در 27 اسلاید قابل ویرایش


مقدمه


تقاضای مداوم برای سبزی های تازه و فراورده ها در بازارهای کشور نشان دهنده عظیم بودن نقش

اقتصادی صنعت تولید سبزی وسهم آن در بر آورد کردن عمده رژیم های غذایی است

متخصصین علم تغذیه معتقدندکه مصرف سبزی ومیوه به صورت تازه یافراورده ای ازبروزناراحتیهای

ناشی ازفقرغذایی جلو گیری می کند.خوشبختانه مصرف سبزی و میوه به صورت تازه در ایران بسیار

رایج است.

و کمتر سفره ایمی توان یافت که خالی از آن باشدولی با این حال یاد آور می شویم که علی رغم

قدمت وسابقه طولانی کشت تعداد قابل ملاحظه ای ازسبزیها درایران پیشرفت قابل توجهی دراین

زمینه صورت نگرفته است.

خصوصاً منطقه ی مغان به علت همسایه بودن با کشور آذربایجان در این زمینه نقش مهمی ایفا کند

لذا اهمیت دادن به گلخانه ولی با مدیریت صحیح می تواند منطقه ما را به سوی کشاورزی مدرن

سوق دهد.

ومادرزمینه تهیه بذر،تولید و انبار داری وبازاررسانی بعلت عدم توجه به اصول صحیح علمی وتکنیکی

دچارنا بسامانی های عمده ای می باشیم که با کاربر آخرین روش های علمی کشور ما نیز به صورت

یکی از مهمترین ممالک صادر کننده انواع سبزی به صورت خام و فرآورده ای باشد.


اهمیت اقتصادی طرح:


تولید سبزی به روش گلخانه ای بستری مناسب برای برگشت سریع و مطمئن سرمایه گذاری های

کشاورزی است که باعث ثبات در منطقه برای سبزی کاری با خارج کردن این حرفه از حالت

فصلی به دائمی می گردد .

حرفه ی سبزی کاری به میزان قابل توجهی به اقتصاد ملی کمک می کند و علاوه بر کشاورزان

نفرات زیادی را نیز در زمینه های متعددی نظیر تهیه ی فرآورده های سبزیجات ، حمل ونقل و

بازار یابی جذب می نماید که با توجه به نیروی انسانی فراوان و بازار عرضه ی مناسب داخلی و

خارجی پرورش سبزی وطرح مدرن سبزی کاری از دور نمای روشنی در منطقه داراست وقابلیت

جذب قسمت عمده ی سرمایه گذاری های بخش کشاورزی را دارد.


اهداف طرح:


اشتغال

زایی

با توجه به جمع کثیر افراد جویای کار در منطقه این طرح می تواند در صورت کافی و مدیریت صحیح

موفقیت قابل توجهی برای اشتغال زایی داشته باشد مخصوصاً اشتغالی مطمئن و دائمی.

2)خارج

کردن کشت از حالت فصلی به دائمی:

کشاورزی

در منطقه با توجه به شرایط خاص فصلی برای مدت محدودی است.

لذا منطقه با توجه به پتانسیل های موجود دیگر نیاز مند سیستمی است تا با خارج از این مرحله

کشاورزی وارد مرحله ای مطمئن و دائمی گردد. احداث گلخانه با توجه به کنترل آن در شرایط

مطلوب می تواند کشاورزی را در چهار فصل به صورت درآمد زا احیاء کند


توجیه فنی طرح:


افزایش جمعیت از یک سو و کاهش وسعت اراضی حاصلخیز به دلیل توسعه روز افزون شهرها

و مناطق صنعتی از سوی دیگر ضرورت استفاده بهینه از امکانات موجود را بیش از پیش می نماید .

بطور کلی افزایش راندمان محصولات کشاورزی به دو لیل صورت می گیرد .

یکی افزایش سطح زیر کشت و دیگری عملکرد محصول در واحد سطح .

روش اول بنا به محدودیت هایی که ذکر شد قابل اجرا نمی باشند لذا بایستی با استفاده از تکنولوژی

های جدید راندمان را افزایش دهیم که تولید سبزی به روش گلخانه ای از مصادیق آن است.

ازمحصولاتی که درکشت گلخانه ای صیفی جات موردتوجه قرار گرفته اند،خیار و گوجه فرنگی می باشد.

خیار تریپلوئید است که هر بوته ی آن در یک فصل زراعی 7-5 کیلو گرم محصول تولید میکند.

برای هر متر مربع 3 بوته در نظر می گیرند،لذا برای هر متر مربع در حدود 20- 15 کیلو گرم خیار

برداشت می کنند. فاصله بوته روی ردیف 45-40 س و فاصله دو ردیف از هم80-70س در نظر

بذر این خیارهیبرید بوده وخیار حاصل پارتنوکارپی و قلمی خواهد بودکه محصول آن هر دو روز یک بار

قابل برداشت است.به دلیل مسدودبودن محیط کنترل شرایط اقلیمی وهمچنین آفات و امارض به

راحتی مقدور می باشد.با توجه به اینکه هدف از گلخانه کشت درپاییز وزمستان می باشدو چون در این

فصل دمای هوا خیلی پایین وهمچنین نور کافی وجود نداردلذا این بذور را اصلاح کرده اند برای نور

کم ودمای کم.فاصله کشت گوجه فرنگی متفاوت ازخیارمی باشدبه طوری که فاصله بوته هاروی ردیف

60(س) و فاصله دو ردیف از هم 90(س) می باشد.میزان تولید گوجه فرنگی در یک متر مربع 25-20

کیلوگرم می باشد و دوره رشد محصول بین 8-6 ماه به طول می انجامد.

بوته ها به وسیله ی ریسمان های نخی به صورت عمودی به میله های طولی گلخانه بسته می شوند

و به شکل قائم رشد می کنند.





تاسیسات مورد نیاز گلخانه


1)استخر آب وچاه

استخر آب به عنوان ته نشین کننده املاح موجود درآب وتعدیل کننده فشارآب و درجه حرارت آب

که ازواردشدن شک به گیاه جلوگیری می نماید علاوه برآن استخر آب به عنوان یک انبار بزرگ آب

یا ذخیره آب نقش مهمی را بر عهده دارد که این آب از طریق چاه تامین خواهد شد.

2)آبیاری تحت فشار

این سیستم بهترین سیستم ممکن برای آبیاری گلخانه ها وسایر محصولات کشاورزی است.که دارای

اختلاف رطوبت بسیار پایین و بازده بسیار بالایی می باشد. این سیستم دارای نوار آبیاری می باشد

که به فواصل معین روی این نوار ها قطره چکان تعبه شده است؛همچنین دارای منبع کود و فیلتر

اسیون جهت تصفیه می باشد.


تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 16 دی 1395 ساعت 15:34 | نویسنده: saeed | چاپ مطلب 0 نظر
( تعداد کل: 93 )
<<   1     2      3      4     5      ...      19   >>
صفحات