دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پروژه کارآفرینی آموزشگاه موسیقی

پروژه کارآفرینی آموزشگاه موسیقی در 55 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی خدماتی و آموزشی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 331 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
پروژه کارآفرینی آموزشگاه موسیقی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی آموزشگاه موسیقی در 55 صفحه ورد قابل ویرایش



پیشگفتار

«کارآفرینی فرایندی است که فرد کارآفرین با ایده‌های نو و خلاق و شناسایی فرصتهای جدید و با بسیح منابع ،‌مبادرت به ایجاد کسب و کار و شرکت‌های نو، سازمانهای جدید و نوآور و رشد یابنده نموده که توأم با پذیرش مخاطره و ریسک است و منجر به معرفی محصول و یا خدمت جدیدی به جامعه می‌گردد.» کار آفرینی زمینه های لازم را برای یافتن فرصتها در بازار کار وتولید برای توانایی فردی مورد بررسی قرار می دهد و مجموعه دانش و مهارتهایی را که برای ورود به بازار کار ورد نیاز است و همچنین راهبردهای لازم را برای موفقیت در کسب و کار ارائه می نماید تا پس ازفراغت ازتحصیل چنانچه تمایل داشته باشی به جای استخدام و کار برای یگران در حد توان مالی و تخصصی به تنهایی یا به کمک دوستان و نزدیکان نسبت به راه اندازی و اداره یک واحد کوچک صنعتی،کشاورزی،خدماتی ویا هنری برای کسب وکارتولیدی اقدام نمایی.سرعت روند تحولات فن اوری واقتصادی درجهان به گونه ای است که حتی راه اندازی و اداره واحدهای تولیدی وخدماتی کوچک نیز نیازمند اطلاعات و دانش است که در این مجموعه سعی شده است این گونه اطلاعات در حد امکان و ضرورت ارائه شود.روحیه و تفکر کار افرینی هم در واحد های بزرگ تولیدی و خدماتی و هم درواحد های کوچک کاربرد فراوان دارد و می تواند خلا قیتها ، نواوریها و موفقیتهای زیادی را به دنبال داشته باشد اما جایگاه اصلی توسعه تفکر کار آفرینی در واحد های کوچک تولیدی و یا خدماتی است.

ضرورت کار آفرینی در دانشگاهها:

بعضی از صاحبنظران* معتقدند که فناوری پیشرفته محصول کار آفرینی است . هر مدیر کار آفرین می کوشد از پیشرفته ترین فناوریهای قبلاً خلق شده در کار خود بهره جوید . اما حاصل فعالیت او نیز خود به ابداع فناوری جدید تری می انجامد . فناوری دارای سه بعد (دانش ، ابزار و روش ) است. تحول در هر یک از این ابعاد منجر به تحول در فناوری می شود . به عبارت دیگر تغییر هر بعد به طور طبیعی ابعاد دیگر را نیز متناسب با خود تغییر می دهد . فناوری همانند مثلثی است که دارای سه وجه دانش ـ روش ـ ابزار است . تحول در هریک از ساق های مثلث ، دو ساق دیگر را نیز متحول می کند . هر اقدامی که یکی از ابعاد این مثلث را تحول بخشد کار آفرینی تلقی می شود . بنابراین کار آفرینی عبارت است از (مهندسی مثلث دانش ـ روش ـ ابزار ـ ) . مدیران متعارف می کوشند در درون یک مثلث قبلاً تشکیل شده فعالیت کنند ، اما کار آفرینان می کوشند ابعاد مثلث فناوری را تغییر دهند و مثلث فن آوری به ندرت قابل انقباض است ، جز در مواردی که روش­ها ممکن است سیر انحطاطی پیدا کنند که ضلع روش کوچک می شود - مثلث فناوری - و بنابراین توانمندی فناوری کاهش می یابد . در عموم موارد بعد دانش یا ابزار رو به گسترش است بنابراین مساحت مثلث را افزایش می دهد و مساحت مثلث شاخص گسترش فنّاوری است . کار آفرین مدیری است که علاوه بر داشتن دانش (یا بینش ) و تجربه ، نوآور نیز هست و این نوآوری خطر پذیری دارد . جهانی شدن بازارها ، تشویق و پشتیبانی از کار آفرینی در کشورها را به عنوان امری ضروری ساخته است . ایجاد مرکز و جایگاهی برای کارآفرینان که منابع تولید ثروت اند به سود جامعه است . ایجاد این مراکز ، انتقال فنّاوری از دانشگاها به بازار و استخدام دانشجویان خالق ایده است که به این سبب ایجاد این مراکز برای دانشگاهیان نیز سودمند است . یکی از ضرورت های ایجاد دانشگاه کار آفرین ایجاد سرمایه است . کار آفرینان برای عملی ساختن ایده های خود با مشکل مواجهند . از یک سو ، سرمایه داران بزرگ فرصت شنیدن ایده های کار آفرینان و پرداختن به کار های کوچک را ندارند و از سوی دیگر سرمایه های خود را صرف پروژه های کلان می نمایند در نتیجه وجود دانشگاه که نقش مرکز پشتیبانی از کار آفرینی را به عنوان پل ارتباطی بین کارآفرینان و سرمایه داران ایجاد می کند ، ضروری است . (اکبری ، 1380 ) معتقد است که به رغم آنکه برخی از صاحب­نظرآن معتقدند کار آفرینی با آموزش مستقیم حاصل نمی شود و باید به روش پرورشی کار آفرینان را تربیت کرد . اما هیچ کس منکر این مطالب نیست که استفاده از فنّآوری­های نو وایجاد کسب و کار جدید بدون آموزش و پژوهش در عمل دست ­نیافتنی است . با مراجعه به اطلاعات موجود دربارة افزایش رشته های دانشگاهی ، کار آفرینی در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه ، اهمیت نظام آموزشی و پژوهشی در توسعة کار آفرینی و تربیت کارآفرینان بیشتر مشخص می شود . به عبارت دیگر ارتباط مستقیمی بین پیشرفت فنّاوری و ضرورت آموزش کارآفرینان وجود دارد .

اولین مرکزی که در دنیا ، دورة آموزش ویژه کار آفرینی درون سازمانی را برگزار کرد مؤسسة کار آفرینی در هند) EDI-I ) است از جمله هدفهای اصلی این دوره می توان به نمونه های زیر اشاره کرد :

- آگاهی شرکت کنندگان از استعدادهای نهفته کار آفرینی و هدایت آنها به سوی نوآوری

- توسعه و ایجاد جو کار آفرینی درون سازمانی.

- کسب اطمینان از بینش و بصیرت به وجود آمده برای توسعة بیشتر .

- کمک به توسعه شیوة رهبری کارآفرینان در سازمان

- انگیزه افراد برای تبدیل شدن به مدیران موفق در سازمان .






مقدمه:

یکی از مسایل فرهنگی مهم در هر جامعه ای هنر و آموزش هنر می باشد . چرا که نیروی حیات و شادمانی در جامعه تزریق کرده باعث نشاط و آ ر امش اعضای جامعه می گردد در این میان هنر اول یعنی موسیقی جایگاه ویژه ای را دارد چرا که بیشترین اثرات در باز شدن ذهن و بالا بردن قدرت فراگیری برای محصلان و ایجاد ثبات شخصیت و بالا بردن اراده و اعتماد به نفس و جلوگیری از افسردگی در بین جوانان وآحاد جامعه می گردد.

همچنین اینکه یکی از ابزارهای تجارت و تبلیغات عنصر موسیقی است که نباید نادیده گرفته شود و نیز اکنون که دنیای تبلیغات غرب با انواع روشها با یک هجوم فرهنگی غربی مابی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و جوانان ما را تهدید می کند استفاده وآموزش به جای هنر موسیقی در این راستا می تواند نقش مهمی را بر عهده داشته باشد. لذا می با یست با برنامه ریزی صحیحی ، منطقی،ارزشی و بلند مدت و ایجاد و حمایت از تشکلهای فرهنگی و هنری و سرمایه گذاری درست و عاقبت اندیشانه در این حوزه بستری مناسب برای جهش هنری و ارزشی و مبارزه ای فرجام انگیز برای جلوگیری از هجوم فرهنگ منحط بیگانه بوجود آ وریم . اکنون زمان مبارزه اندیشه است و این زمان بیش از هر چیز به نوع آوری و آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ

و هنر نیازمندیم تا بتوانیم سرزمینی آ باد با فرهنگی دیرینه را برای مردمی شاد و آگاه و وطن شناس و وطن دوست با اراده و قوی برای همیشه به ارمغان آوریم.







تاریخچه آموزشگاه

آموزشگاه موسیقی آوا واقع در شیراز پل معالی آباد طبقه فوقانی نان بهنان که در تاریخ 1380 تاسیس و شروع به کار کرده است .



بیان مسئله

هنر موسیقی و تاسیس آموزشگاه موسیقی برای پایداری هنر موسیقی در کشور



روش تحقیق

این تحقیق طوری تنظیم می شود که با بررسی به مساله تحقیق ، فرضیه تحقیق ، مشکلات و راهکارهای موجود طرح و توجیه اقتصادی طرح و در آخر به نتیجه گیری می پردازد.



فرضیات تحقیق

1- اهمیت آموزش موسیقی به کودکان استثنایی

2- نوع برنامه‌ها در موسیقی درمانی

3- اهمیت آموزشگاه موسیقی







مشکلات و راهکارهای موجود طرح

اگرچه رقم بالای آموزشگاه‌های آزاد موسیقی می‌تواند، نشان‌دهنده توجه زیاد جامعه‌ایرانی به هنر موسیقی باشد، اما باید توجه داشت این آموزشگاه‌ها تنهاجای خالی موسیقی را در سیستم آموزشی ما پر می‌کنند. اگرچه وضعیت آموزشگاه های آزاد در کشور ما همچنان آشفته و غیر منظم است و از نظام مشخص و منسجمی تبعیت نمی کند، اما حکایت آموزشگاه های آزاد موسیقی، حکایت دیگری است. چرا که بازار آشفته موسیقی و حتی نیمه رسمی آن بر مشکلات این صنف دامن هم زده و اعتراض هنرمندان و متخصصان با سابقه این رشته نیز برای ساماندهی وضعیت این مراکز آموزشی تا کنون راه به جایی نبرده است. هرچند تا کنون از سوی برخی نهادهای مسئول اقداماتی همچون: تهیه بانک اطلاعاتی، برگزاری جشنواره آموزشگاه های موسیقی ، برای ساماندهی این مراکز صورت گرفته ، اما هنوز اقدام جامعی در این زمینه توسط هیچ مرکزی و نهاد مسئولی انجام نشده است. هر ساله با آغاز فصل گرم و تعطیلی مدارس، بازار آموزشگاه های موسیقی نیز گرم و بر تعداد هنرجویان و به دنبال آن مدرسان حاضر در این آموزشگاه ها نیز اضافه می شود ، اما غافل از آنکه این مراکز بدون وجود هدایت و نظارت تخصصی در حال گسترش و رشد شده اند. بر اساس یک آمارگیری که در سال 84 از تعداد آموزشگاه های رسمی موسیقی در ایران انجام شده است، 364 آموزشگاه موسیقی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند که تهران با 182آموزشگاه مقام نخست را داراست. اگرچه ممکن است چنین به نظر برسد که رقم بالای آموزشگاه های آزاد موسیقی نشاندهنده توجه زیاد جامعه ایرانی به هنر موسیقی است، اما باید توجه داشت این آموزشگاه ها هم اکنون تنهاجای خالی موسیقی را در سیستم آموزشی ما پر می کنند و به این ترتیب نمی توانند به عنوان یک شاخص مناسب در این زمینه عمل کنند. در حالی که یکی از نکات قابل اهمیت این است که آیا این آموزشگاه هایی که تعداد آنها رو به افزایش است و قرار است کمبودهای سیستم آموزشی را جبران کنند از کیفیت لازم برخوردارند یا نه؟ عاصمه فندرسکی، مدیر آموزشگاه موسیقی آوای مهربانی معتقد است که تعداد بالای آموزشگاه ها کیفیت تدریس را تحت تاثیر قرار داده است. وی وضعیت صدور مجوز آموزشگاه های موسیقی کشور را رضایت بخش نمی‌داند و معتقد است که این اوضاع به شیوه‌ای است که به هر فردی مجوز تاسیس آموزشگاه موسیقی داده می‌شود. فندرسکی می گوید: نحوه صدور مجوز برای مراکز علمی و کاربردی در تهران به این ترتیب است که تا تا ظرفیت مراکز موجود تکمیل نشود، نمی توان مرکز یا موسسه جدیدی دایر کرد، در حالی که در مورد آموزشگاه های آزاد و از جمله موسیقی به چنین شیوه ای عمل نمی شود و افراد مختلف می توانند به راحتی مجوز تاسیس آموزشگاه موسیقی دریافت کنند. در اینجا بحث ، انحصار در آموزش موسیقی مطرح نیست، بلکه موضوع کیفیت آموزشی است که تنزل پیدا می کند. زیرا به این ترتیب توازن میان عرضه و تقاضا که از مهم ترین اصول اقتصادی هر فعالیتی است، از بین می رود و عرضه از تقاضا بیشتر می شود و این موضوع علاوه بر تاثیر منفی که بر کیفیت آموزش دارد، تبعات نامناسب دیگری نیز به همراه دارد. سودابه سالم مدیر آموزشگاه موسیقی ودا نیز تعداد آموزشگاه های موسیقی در ایران را در مقایسه با جهان پرشمار توصیف می کند: علاقه به موسیقی، به خصوص در جوانان باعث می شود تا در نبود فضای آکادمیک مناسب، تا این اندازه آموزشگاه موسیقی در ایران تشکیل شود تا جوابگوی این همه علاقمند باشند. خوشبختانه با تمام ضعف هایی که آموزشگاه های آزاد موسیقی در ایران دارند باید بگویم که همینها موسیقی را در ایران زنده نگه داشته اند. تمام دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته موسیقی بعد از 5 سال می توانند مجوز تاسیس آموزشگاه بگیرند و دیگر از آنها امتحانی هم گرفته نمی شود ، اما افرادی که سابقه فعالیت در حوزه موسیقی را دارند، برای دریافت این مجوز باید آزمونی را که به همین منظور تعیین شده را پشت سر بگذارند. اگرچه ممکن است چنین قوانینی در نگاه اول منطقی و حساب شده به نظر برسد، اما ارزیابی عنصر کیفیت در هیچ کجای این شیوه به درستی پیش بینی نشده است، ضمن آنکه پس از تاسیس آموزشگاه نظارت حرفه ای بر نحوه کار این مراکز وجود ندارد. سوشیانت عازمی خواه ، مدیر آموزشگاه فاخته کرج نیز رشد بی رویه آموزشگاه های موسیقی را یکی از عواملی می داند که بر کیفیت آموزش موسیقی در کشور تاثیرات نامناسبی بر جای می گذارد: تعداد آموزشگاه های موسیقی به خصوص در چند سال اخیر و به دنبال افزایش عمومی به هنر موسیقی بالا رفته است و متاسفانه تا شکایتی از آموزشگاه ها نشود، آنها به فعالیت خود ادامه می دهند که البته به این مراکز تدریس های خصوصی غیر حرفه ای را هم باید اضافه کرد، مجموع این عوامل باعث می شود که ارزش یک آموزش حرفه ای و بلندمدت زیر سوال برود و هر هنرجویی با گذراندن چند دوره در این آموزشگاه ها فکر کند که یک نوازنده کامل شده است این نوازنده پیانو یکی از دلایل بروز چنین مشکلی را شناخت عمومی پایین از هنر موسیقی وسازها می داند: متاسفانه در کشور ما شناخت از موسیقی به دلایل مختلف بالا نیست و بسیاری از والدین و هنرجویان فکر می کنند که موسیقی هم مثل ترم های آموزش زبان رده بندی دارد و انتظار دارند با گذشت یک یا دوره تبدیل به یک نوازنده شوند. در حالی که آموزش موسیقی یک فرایند نسبتا بلندمدت است و در معلمی هم شیوه خود را دارد. دکتر فرید عمران مسئول مرکز آموزشی آکادمیا نیز در این زمینه می گوید:« 42 سال است که کار تدریس موسیقی می کنم و تاکنون هیچ سرفصلی را در آموزش های خود به کار نبرده ام. سرفصل ها را کسانی می نویسند که متخصص تدریس نیستند. باید استاد را آزاد گذاشت تا بتواند با توجه به امکانات موجود به آموزش بپردازد. سالم با تاکید بر اینکه کیفیت آموزش در بسیاری از آموزشگاه ها پایین است، عنوان می کند: ما بارها و بارها گفته ایم که باید رشته مربیگیری موسیقی در ایران داشته باشیم، اما متاسفانه مسئولان پاسخ می دهند که به دلیل محدودیت ها ما نمی توانیم این رشته را داشته باشیم. خوب طبیعی است دانشجویی که در رشته آهنگسازی و نوازندگی مشغول است و وقتی فارغ التحصیل می شود نه آهنگساز است و نه نوازنده چطور می خواهد یک معلم خوب موسیقی باشد؟ به همین خاطر به تنها چیزی که در آموزش موسیقی می توان امیدوار بود،غریزه هنری یک فرد است. اصولا منطق حکم می کند که ورود به هر فعالیتی ( واز جمله فعالیت هنری) مزایای مادی ومعنوی به مراه داشته باشد که فعالیت های موسیقایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه ممکن است علاقه به هنر و یا هر دلیل غیر مادی دیگری یک عامل محرک، برای گام نهادن به حوزه موسیقی باشد، اما بدون داشتن یک توجیه اقتصادی ادامه حضور در این حوزه معنا پیدا نمی کند. همین عامل موجب شده است، بسیاری از خیر تدریس و حضور در آموزشگاه های موسیقی گذشته و سراغ هر فعالیت دیگری غیر از هنر بروند. فندرسکی در این زمینه می گوید: آموزشگاه های موسیقی، حتما باید فعالیت خود را یک ملک تجاری یا دربست انجام دهند و هزینه های چنین محل هایی نیز بسیار بالاست. بنابراین گاهی گردانندگان آموزشگاه ها هزینه های آموزش نیز خود به خود بالا می رود. البته همان نبود تعادل میان عرضه و تقاضای موسیقی میان آموزشگاه ها و هنرجویان نیز موجب می شود که شهریه های آموزش بالا برود. زیرا زمانی که تعداد تمام آموزشگاه ها زیاد شود، تعداد هنرجویان هریک از آنها کاهش پیدا می کند. بنابراین آنها برای تامین هزینه های خود ناگزیر به بالا بردن شهریه ها می شود. عازمی خواه نیز یکی دیگر از مشکلات اساسی آموزشگاه های موسیقی را هزینه بالای اجازه بهای واحدهایی می داند که آموزشگاه ها در آنها دایر شود:« بناهایی که برای آموزشگاه موسیقی اختصاص پیدا می کند، باید آکوستیک باشد و از امکاناتی بهره مند باشد که شاید دیگر آموزشگاه ها به آن نیازی ندارند. بنابراین این هزینه های جنبی را نیز باید به هزینه بالای اجاره بهای واحد تجاری هم اضافه کرد.» کیوان ساکت، مدیر آموزشگاه وزیری نیز در این زمینه می گوید:« برخی از آموزشگاه ها برای تامین هزینه های خود اقدام به راه اندازی ساز فروشی یا بخش تعمیر ساز در داخل آموزشگاه می کنند، اما آموزشگاه موسیقی یک محیط فرهنگی هنری است و بسیاری حاضر نیستد، به این ترتیب شان این محل را پایین بیاورند، بنابراین بیشتر از سایرین مشکلات مالی خواهند داشت. ساکت پیشنهاد می کند: دولت و نهادهایی که مرتبط با موسیقی عمل می کنند، باید کمک هایی را نیز به فعالان این حوزه اختصاص دهند، همان طور که چنین بودجه هایی در قانون هم برای کمک به فعالیت های فرهنگی پیش بینی شده است. در حالی که همین آموزشگاه ها یکی از مراکزی هستند که موجب گسترش و معرفی هنر والای ایرانی خواهند بود. مرتضی مبکی جانشین مدیریت آموزشگاه موسیقی پویش نیز از کمبود امکانات برای فعالیت های موسیقایی گله می کند: ما در بخش زیرساخت های مربوط به فعالیت های فرهنگی وهنری کمبود داریم. یکی از همین بسترها امکانات مناسب آموزشی است. شما فکر کنید علاوه بر اینکه بسیاری از آموزشگاه های موسیقی برای تدریس هنر مناسب نیستند، هنرجویانی که به تازگی نواختن یک ساز را آغاز کرده اند نیز، محل مناسبی برای ارائه آن ندارند. بسیاری از نهادها یا موسسات دولتی یا نیمه دولتی، از امکاناتی همچون سالن مناسب بهره می برند که سالهاست خاک می خورد که می توانند آنها را با اجاره بهای کمتر در اختیار آموزشگاه ها وحتی گروه های موسیقی قرار دهند، تا در آنجا تمرین کرده و کارهای خودشان را ارائه دهند. این فعال حوزه موسیقی همچنین یکی دیگر از کمبودهای این حوزه را نبود امکان رقابت میان آموزشگاه های موسیقی می داند: فضای سالم رقابتی میان آموزشگاه های موسیقی یکی از عواملی است که منجر به افزایش کیفیت آموزش موسیقی در کشور می شود، اما منتاسفانه شرایط و امکانات مناسب برای چنین رقابتی وجود ندارد و اصولا معیارهای مشخص و مناسبی هم برای آن تعریف نشده است.

در مسیر آموزش آیا از ترانه ها هم کمک گرفته می شود، اینها چه نقشی در این آموزش دارند؟

برای همه کسانی که در زمینه آموزش موسیقی فعالیت می کنند، این نکته بسیار مهم است که کودکان، خودشان بدن خود را به عنوان یک ابزار موسیقی بشناسند. از سویی هم خواندن، نخستین گام در آموزش موسیقی است و کودک آن را با تقلید می آموزد. بنابراین باید متوجه باشیم برای چه دوره ای از کودکی، کدام ترانه ها را انتخاب می کنیم. ما ترانه هایی داریم که کودکان با خواندن آنها، شمارش اعداد را می آموزند یا با مفاهیم گوناگون آشنا می شوند و به باور بسیاری، این مساله شاید جزئی از ادبیات باشد؛ اما به باور من، در ترانه هم موسیقی جریان دارد و هم ادبیات. چرا که اگر موسیقی را از آنها بگیریم، کودک برانگیخته نمی شود و با موسیقی است که کودک با این ترانه ها به تحرک واداشته می شود. در کل ترانه ها کارکردهای متنوعی دارند و آموزش هم با خواندن همین ترانه ها آغاز می شود. ما می توانیم آهنگ و ترانه را با توجه به توانایی های صدا و حنجره کودک با فواصل موسیقایی بسازیم و همزمان با آن، تندی و کندی را به وی بیاموزیم. کودک اگر نتواند این مفاهیم را درک کند،در آینده هم قادر نخواهد بود سرعت در موسیقی را درک و اجرا کند. سپس به بچه ها ترانه های محلی و ترانه های ملل را می توان آموخت که به این ترتیب، کودک با این ترانه ها هم جغرافیای کشور خود را بخوبی می آموزد و هم جغرافیای جهان را.
آموختن داستان های شاهنامه به کودکان و چگونگی اجرای درست آنها به کودکان و بویژه کودکان کم سن و سال باید کار دشواری باشد؛ شما چطور این کار را انجام می دهید؟
این را همیشه به یاد داشته باشید که تا ایران و ایرانی هست، رستم همواره زنده و جاوید خواهد بود و در نتیجه کودکان ایران نیز او را می شناسند و ریشه در وجود آنها دارد. اگر همین الان ریتم زورخانه را بنوازیم، به هر دختر و پسر کوچک ایرانی بگوییم که مانند پهلوان ها راه برود، بلافاصله بدون این که حتی یک بار در عمرش زورخانه دیده باشد، این کار را بخوبی انجام می دهد. شما برای هر کودک ایرانی، داستان اسفندیار را روایت کنید، مشتاقانه گوش خواهد داد. حتی کودکان ایرانی که در خارج به دنیا آمده اند و هرگز ایران را ندیده اند، از شنیدن داستان ها و انجام بازی های ایرانی لذت می برند. چرا که همه اینها در خاطر جمعی کودکان، زنده است و این می تواند برای ما، بهترین کمک باشد که تا چه اندازه از این ناخودآگاه جمعی استفاده کنیم. نکته دیگر این که نقالی زیباترین تکنیک در آموزش هنر می تواند باشد؛ چرا که در آن حرکت، نمایش، ادبیات و موسیقی همگی باهم وجود دارد. به باور من، نقالی خود مدرسه ای مدرن است که می تواند حتی بخشی از فعالیت فوق برنامه دانش آموزان باشد.

چرا و با چه هدفی بازی های ایرانی را روی صحنه می برید؟

نخستین کار من، بازی های آوازی است و در این آثار هدف من نشان دادن بخشی از تکنیک مادرمحوری است که در واقع طراح این بازی ها بوده و این که این بازی ها چقدر ویژگی آموزشی گسترده ای دارند و به آموزش کودکان کمک می کنند. بازی هایی همچون عمو زنجیرباف و گرگم و گله می برم همگی بیانگر فرهنگ و تاریخ گذشته ما هستند. در بازی های آوازی می بینیم که در طراحی آنها، چقدر خوب به کودک اجتماعی شدن، پیروی از قوانین، ایفای نقش های گوناگون و نظم را می آموزد و در آن ریتم، ادبیات و موسیقی وجود دارد.













گویش ها و موسیقی ؛ ثروت نهفته ایران زمین و اقتصادی بودن طرح

ایران کشوری با تنوع فرهنگی غنی بوده و برای من بسیار مهم است که بچه ها از تنوع فرهنگی لذت ببرند؛ در بسیاری از کشورها هم که این تنوع را ندارند، فرهنگ های دیگر را به کودکانشان می آموزند. خوشبختانه ما در کشورمان این تنوع فرهنگ را داریم و بسیار لازم است که کودکان ایرانی با آن آشنا شده و با نگاه حقارت آمیز به آن نگاه نکنند. متاسفانه در تعلیم و تربیت ظاهری که از غرب گرفته ایم، برخی از اقوام را به خاطر داشتن گویش خاص تحقیر می کنیم. این کار بسیار نادرست و خلاف آن، وحدتی است که همه این اقوام در طول تاریخ با هم داشته اند و بسیار صلح آمیز در کنار هم زیسته اند. به باور من، داشتن گویش های گوناگون در یک کشور، ثروتی نهفته است و بسیار اهمیت دارد که این ثروت و غنای فرهنگی را به کودکانمان انتقال دهیم. بچه ها باید از همان کودکی بیاموزند که در هر فرهنگ و زبانی ویژگی هایی وجود دارد که همگی به یک اندازه دارای ارزش هستند.

وثیقه قرار دادن حساب‌های دریافتنی

حساب‌های دریافتنی به مفهوم مطالبات کارآفرین از سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌باشد. حساب‌های دریافتنی معمولاً وثیقه مناسبی جهت دریافت وام‌های کوتاه‌مدت به شمار می‌رود.
در وثیقه قرار دادن حساب‌های دریافتنی جهت دریافت وام کوتاه‌مدت دو روش وجود دارد. یک روش این است که حساب‌های دریافتنی تحت وثیقه قرار می‌گیرد اما فقط بخشی از آن مثلاً 60 درصد مبنای محاسبه جهت پرداخت وام به کار می‌رود. روش دیگر این است که اقلام مشخصی از حساب‌های دریافتنی مورد وثیقه قرار خواهد گرفت اقلامی که اشخاص مربوط به آنها دارای اعتبار بیشتری خواهند بود.

واگذاری حساب‌های دریافتی

تعدادی از کارآفرینان ممکن است در قبال دریافت مبلغی مشخص مطالبات خود از سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی را به دیگران واگذار نمایند که به آنها عامل یا عاملین اطلاق می‌گردد. عاملین اشخاصی هستند که در این قبیل معاملات تخصصی کافی دارند.
وثیقه قرار دادن سایر دارایی‌ها (اموال ، ماشین‌آلات و تجهیزات(

سایر دارایی‌ها مانند زمین، ساختمان، ماشین‌آلات و تجهیزات را می‌توان مورد وثیقه تأمین مالی قرار داد.

تأمین مالی بلندمدت

هنگامی که کارآفرین تصمیم می‌گیرد که استقراض با مدت بیش از یک‌سال مناسب است لازم است که درباره تاریخ سررسید نیز تصمیم‌گیری به عمل آید مثلاً سررسید 2 سال از این تاریخ باشد یا 15 سال از این تاریخ به عبارت دیگر سررسید بدهی باید با دوره زمانی که پول مورد نیاز است مطابقت داده شود.در بحث‌های مربوط به مدیریت مالی چنانچه سررسید بدهی یک‌سال یا کمتر از یک‌سال باشد به آن بدهی کوتاه‌مدت گفته می‌شود اما در خصوص بدهی بلندمدت تعریف چندان دقیق و روشنی وجود ندارد. عده‌ای معتقدند که چنانکه سررسید بدهی بیش از یک سال و کمتر از ده سال باشد به عنوان یک بدهی میان‌مدت تعریف شده و سررسیدهای بیش از ده سال به عنوان یک بدهی بلندمدت عنوان می‌شود.

در ایران استقراض بلندمدت معمولاً از طریق مورد وثیقه قرار دادن زمین و ساختمان و ماشین‌آلاتی که ارزش نسبتاً بیش از وام مورد درخواست را دارند، به عمل می‌آید. اگرچه شرکت‌های سهامی عام طبق قانون تجارت می‌تواند به انتشار اوراق قرضه بلندمدت نیز اقدام نماید.


پروژه کارآفرینی احداث مرغداری گوشتی به ظرفیت 10000 قطعه در ورامین

پروژه کارآفرینی احداث مرغداری گوشتی به ظرفیت 10000 قطعه در ورامین در 19 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی دام و طیور
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 70 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
پروژه کارآفرینی احداث مرغداری گوشتی به ظرفیت 10000 قطعه در ورامین

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی احداث مرغداری گوشتی به ظرفیت 10000 قطعه در ورامین در 19 صفحه ورد قابل ویرایش


- خلاصه طرح :

احداث و ایجاد مرغداری گوشتی ده هزار قطعه ای در زمین استیجاری که مدت زمان اجاره حداقل 10 سال می باشد. مدت زمان اجرائی طرح تا زمان بهره برداری حداکثر به مدت یکسال می باشد و از ابتدای سال دوم بهره برداری از طرح آغاز می شود. و در طول چهار سال و با احتساب یکسال اول که به عنوان تنفس در نظر گرفته می شود متقاضی می تواند ظرف مدت
5 سال وام اعطائی را به طور کامل پرداخت نماید.


2- مقدمه :
به موجب مطالبات و پژوهش های کارشناسی کارشناسان بخش تولید از نهاده های خارجی و داخلی استخراج این طرح به شرح زیر می باشد:

از بین طرحهای خدماتی، تولیدی و خدماتی- تولیدی و …، طرحهای تولیدی از ریسک پذیری بسیار بیشتری برخوردار هستند. در ضمن میزان سود یا بازگشت سرمایه طرحهای تولیدی با توجه به میزان سرمایه اولیه در کوتاه مدت نسبت به طرحهای خدماتی بسیار ناچیز است. ولی بازگشت سرمایه و سود آن در طرحهای تولیدی در درازمدت قابل مقایسه با طرحهای خدماتی می باشد. از طرف دیگر در اکثر طرحهای تولیدی حداقل سرمایه اولیه لازم جهت شروع و راه اندازی طرحها بسیار سنگین می باشد. با توجه به دلایل ذکر شده شروع اکثر طرحهای تولیدی مخصوصاً در بخش کشاورزی که به خاطر عوامل مختلف مانند آفتها و بیماریها و حوادث و بلایای طبیعی ریسک پذیری بالاتری نسبت به سایر طرحهای تولیدی صنعتی دارند، برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بسیار مشکل است. هر چند در حال حاضر با حمایت بانک کشاورزی تسهیلات بسیار مناسبی برای شروع چنین طرحهای کشاورزی به فارغ التحصیلان پرداخت می گردد، ولی با توجه به دلایل ذکر شده در ابتدای بحث به نظر می رسد که راهکارهایی جهت به ثمر رسیدن تسهیلات اعطائی باید جستجو گردد.

در این راستا مطالعاتی جامع همراه با آزمایش عملی نتایج حاصله از مطالعات توسط متقاضی در مورد مرغداری گوشتی صورت گرفته است. در مورد مرغداری گوشتی از نظر جواز به طور کامل اشباع شده است، ولی میزان مرغ گوشتی تولید شده بسیار کمتر از ظرفیت جواز صادر شده است. زیرا اکثر مرغداری های بزرگ در مناطق آلوده قرار داشته و به علت عدم چاره جوئی صاحبین مرغداریها برای کنار آمدن با شرایط ایجاد شده، این مرغداریها یا خالی مانده اند و یا برای مصارف به غیر از مرغداری به کار می روند. و در نهایت اگر خیلی خوشبین باشیم مرغداری توسط صاحبان آن برای چند دوره اجاره داده می شود. پس میزان تولید از میزان پتانسیل به مراتب کمتر است.

در مورد مرغداری گوشتی بخش اعظم سرمایه اولیه موردنیاز به ساخت مرغداری و مهمترین قسمت آن خرید زمین موردنیاز مرغداری اختصاص می یابد. برای کاهش این سرمایه موردنیاز می توان به جای خرید زمین، از زمینهای استیجاری به مدت زمان حداقل دوره بازپرداخت و برگردانده شدن سرمایه استفاده کرد. همچنین به جای ساخت سالنهای سوله ای شکل و بسیار مقاوم می توان از سالنهای ضربی با به کار بردن مصالح کمتر استفاده کرد. تا اولاً میزان سرمایه اولیه موردنیاز به شدت کاهش یابد. و ثانیاً در طول مدت طول عمر ساختمان های احداث شده وضعیت مالی متقاضی به حدی بهبود خواهد یافت که هم به خرید زمین و هم به ساخت سالنهای جدید با تکنولوژی روز مبادرت خواهد کرد و ساختمانهای قدیمی به عنوان انبار و تاسیسات جانبی مرغداری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.



هزینه های تعمیرات و نگهداری :

در طول دوره معادل 8,000,000 میلیون ریال می باشد.

- هزینه استهلاک:

محاسبه هزینه استهلاک:

کل سرمایه گذاری ثابت 36,600,000 ریال می باشد. با در نظر گرفتن یکسال تنفس و چهار سال به منظور بازپرداخت و برگرداندن سرمایه، مدت زمان لازم جهت استهلاک 5 سال خواهد شد. لذا میزان استهلاک طبق محاسبه زیر، چهارده میلیون وششصد و چهل هزار ریال در طول هر دوره می باشد.

14,640,000= =





مواد اولیه مصرفی یا هر نوع هزینه دیگر جاری:

مواد اولیه موردنیاز در طول هر دوره معادل 91,282,000 ریال و در طول یکسال معادل 456,410,000 ریال می باشد. ولی در سرمایه اولیه هزینه مواد اولیه در طول یک دوره موردنیاز است.



11- مشخصات طرح :

این طرح شامل ایجاد مرغداری گوشتی به ظرفیت ده هزار قطعه به مساحت m2 1000= A در یک قطعه زمین به مساحت m2 5000= A دارای مجوز مرغداری گوشتی است و در ضمن این زمین به صورت استیجاری می باشد و مدت اجاره آن 10 سال می باشد. با توجه به بررسی و گردآوری آمار توسط متقاضی سود خالص دوره بر حسب شیوع بیماری یا طولانی شدن فصل سرما و نرسیدن مرغ به موقع به بازار فروش و نوسانات قیمت مرغ در هر دوره که از ابتدا تا انتها 75 روز به طول می انجامد از مبلغ حداقل یک میلیون تومان تا حداکثر 5 میلیون تومان در نوسان است. بنابراین با احتساب وجود 5 دوره در طول یکسال و در نظر گرفتن سود متوسط سه میلیون تومان در طول یک دوره، سود سالانه آن به طور متوسط پانزده میلیون تومان است. برای کاهش ریسک بازگرداندن وام پرداختی از سوی بانک کشاورزی و با در نظر گرفتن مسائل غیرقابل پیش بینی سود متوسط سالانه را ده میلیون در نظر می گیریم. اگر یک سال اول پس از پرداخت تسهیلات از سوی بانک جهت ساخت مرغداری به عنوان تنفس در نظر گرفته شود و بازپرداخت از سال دوم بعد از اعطای تسهیلات شروع شود و با در نظر گرفتن سود و بهره بانکی برای وام متقاضی می تواند تسهیلات اعطائی را ظرف مدت چهار سال و با در نظر گرفتن یکسال تنفس ظرف مدت پنج سال به بانک کشاورزی برگرداند. با توجه به اشتغالزائی طرح که در حد خود بسیار مناسب بوده و نیز هزینه ای بابت خرید زمین پرداخت نمی شود، توصیه پذیری اقتصادی طرح و بوجود آوردن شرایط مناسب در پایان 5 سال برای متقاضی جهت خرید زمین این طرح مقرون به صرفه بوده و توجیه اقتصادی دارد.


پروژه کارآفرینی احداث شرکت ماکارونی

پروژه کارآفرینی احداث شرکت ماکارونی در 55 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
پروژه کارآفرینی احداث شرکت ماکارونی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی احداث شرکت ماکارونی در 55 صفحه ورد قابل ویرایش

بخش اول: کلیات طرح تهیه ماکارونی

ـ مقدمه

مصرف انواع ماکارونی در جهان به دلایل مختلف افزایش یافته و همچنان مصرف آن در حال توسعه می باشد، در راستای تأمین نیاز جامعه و یا حتی در جهت تشویق به مصرف آن، کشورهای صنعتی سرمایه هایی در این راه به کار انداخته و با تبلیغات به خوردن ماکارونی عادت کرده اند. اتخاذ سیاست خود اتکایی در جهت میل به استقلال اقتصادی کشور ایجاب می کند که تولید ماکارونی با استفاده از ماد اولیه داخلی و مطابق طبع و ذائقه مورد نظر مردم کشورمان مورد حمایت قرار گیرد که امکانات جالبی برای تهیه انواع ماکارونی سالم فراهم می نماید. گسترش بهره برداری از ماکارونی برای تولید آن ضمن اینکه گام مهمی در جهت توسعه کشاورزی از نظر مواد اولیه و حمایت از زارعین کشور می باشد فرآورده حاصله نسبت به ماکارونی های موجود در استان از ارزش غذایی بالاتری برخوردار می باشد. در حال حاضر واحدهای ماکارونی در نقاط مختلف کشور به ظرفیت اسمی حدود 10 هزار تن در سال در حال بهره برداری است.

امید است با بهره برداری از این کارخانه گامی در جهت افزایش تولید و قطع وابستگی برداشته و نیز خدمتی به کشور، مردم و منطقه محسوب می گردد.









ـ نتایج آمارگیری صنایع رشته و ماکارونی:



گزارش زیر نتایج آمارگیری از کارخانجات رشته ماکارونی سازی ایران می باشد. از 78 کارخانه تهیه رشته و ماکارونی که تماماً خصوصی می باشند تقریباً از صد در صد کارخانجات کشور آمارگیری به عمل آمده است.

نتایج آمار گیری به عمل آمده شامل موارد زیر می باشد:

تعداد واحدها، وضع مملکت، تعداد پرسنل، میزان مواد اولیه مصرفی عمده و غیر عمده ، مواد شیمیایی و میزان وابستگی آنها، میزان فرآورده های تولیدی و نیز اشکالات تهیه مواد بسته بندی و اشکالات تولیدی( شامل اشکالات فنی کمبود قطعات یدکی) با بررسی که در مورد اشکالات اساسی کارخانجات به عمل آمده و می توان نتیجه گرفت که در زمینه مواد اولیه بیته بندی و تولیدی اشکال اساسی وجود دارد.

ظرفیت اسمی کارگاههای ماکارونی طبق مواد موجود در گرمخانه‌ها که محاسبه شده حدود 960000 تن در سال به ازاء هشت ساعت کار روزانه بدست آمده است.

وابستگی ماشین آلات در خط تولید ماکارونی نداریم و دستگاههای تولیدی واحد ماکارونی در کارخانجات تولیدی میکرون‌ (نور افشان) ، بهنام ، فرهمند و… ساخته میشود و توسط متخصصان کارخانجات سازنده در محل نصب می گردد.

1ـ تعداد واحدها وضع مالکیت بصورت در صد کارخانجات بر مبنای تعداد در کل و همچنین تعداد کارکنان مطابق جدول زیر مشخص می گردد.







ـ هدف و نکات مهم طرح:



احداث یک واحد ماکارونی به ظرفیت هفتصد و پنجاه تن در سال در شهرستان کرج مورد تقاضا است. مواد اولیه مورد مصرف از آرد سمولینا و گندم دروم است که تولید داخلی خواهد بود.

بازار مصرف این محصول در شهرستان کرج و شهرها و استانهای مجاور آن پیش بینی می گردد و در صورت بهره برداری از این واحد مصرف در شهرستان کرج دارای سرانه 2 کیلوگرم در سال برای هر نفر می باشد و اطلاعات موجود وجود بازار مناسب و کافی را نشان می دهد. احداث این واحد علاوه بر تأمین ماکارونی با کیفیت مناسب و ارزش غذایی بالاتر موجب ایجاد اشتغال 10 نفر می شود که علاوه بر آن تعدادی از قبیل توزیعین فروشندگان و سایر نیز از قبل آن به صورت غیر مستقیم بهره مند می شوند.

در طرح ارائه شده هزینه ثابت احداث این واحد حدود1.069.345.670ریال و هزینه جاری آن حدود 241.834.470 ریال پیش بینی گردیده است.

قیمت تمام شده ماکارونی 1550 ریال برآورد گردیده است.

روش تولید محصول بر اساس استانداردهای موجود ایران پیش بینی گردیده و انتخاب ماشین آلات و تجهیزات با توجه به حداکثر استفاده از امکانات ساخت داخل با مخلوط نمودن تکنولوژی ساده و رعایت صرفه و صلاح منطقه در کشور انجام گردیده است.






ـ نوع محصول:



نوع محصول کارخانه عبارت است از انواع ماکارونی که در بسته های 450 و 900 گرمی در داخل سلوفان ، نایلون یا کاغذهای نخ دار بسته بندی شده و به بازار عرضه می شود.



ـ ظرفیت تولید و زمان کار در کارخانه:



ظرفیت تولید کارخانه در حدود 750 تن انواع ماکارونی که معادل 750000 کیلو که در بسته بندی 450 و 900 گرمی عرضه می شود.

مدت زمان کار کارخانه با توجه به تعطیلات و غیره عملاً 275 روز کاری و در یک شیفت کار 8 ساعته در نظر گرفته شده است. به این ترتیب تولید روزانه کارخانه 7/2 تن معادل 2700 کیلو می باشد.



ـ میزان مواد اولیه مورد نیاز کارخانه:



مواد اولیه مورد نیاز کارخانه آرد سمولینا (گندم دوروم) می باشد.



1ـ مواد اولیه آرد سمولینا 758 تن

2ـ سلوفان یا نایلون 750000 بسته








ـ روش کار و نحوه فرآیند:



ابتدا آرد توسط الک ویبره شده سپس توسط دیتگاه هم زن به وسیله ترکیب با آب خمیر ماکارونی تهیه می شود. در مرحله بعد توسط دستگاه اکسترودر فرم و شکل می گیرد.

ماکارونی شکل داده شده روی نی های مخصوص قرار گرفته و سپس درگرمخانه خشک شده بعد برش داده می شود و سپس در بسته های 450 و 900 گرمی به وسیله سلوفان و نایلون بسته بندی شده و به بازار عرضه می گردد.

‎آرد ماکارونی بایستی از آرد سمولینا تهیه شود که مشخصات آن شامل رطوبت 8 الی 12، پروتئین حداقل 5/9 الی 5/18، چربی1/1 الی 4/2 ، فیبر 5/0% الی 2% و خاکستر 5/0% الی 2% می باشد. محصول باید عاری از سوراخ ، شکاف ، لک و کپک زدگی باشد و در موقع استعمال زبری نداشته باشد و رنگ عوض ننماید و در موقع نباید خمیر وله شود یا به



هم بچسبد و یا بوی خمیر و ترشی یا تلخی و طعمهای زننده داشتئه باشد. PH ماکارونی نباید کمتر از 6 و بیشتر از 7 باشد. بسته بندی باید در پاکتهای سلوفان و یا پاکتهای نخ دار باشد ، کالا بر طبق استاندارد ملی بایستی ساخته شود و شماره استاندارد ملی ماکارونی در ایران جهت تولید ماکارونی 213 می باشد.



الف ـ هزینه های زمین و ساختمانهای کارخانه:



1ـ هزینه زمین:



به عنوان هزینه تأمین زمین 5000 متر مربع زمین شامل هزینة خرید زمین ، هزینة واگذاری و انتقال و غیره از قرار متر مربعی 25000 ریال به مبلغ 125.000.000ریال در نظر گرفته می شود.



2ـ هزینه های خاکبرداری ، دیوارکشی و محوطه سازی :



جهت خاکبرداری و تسطیح با عمق 15 سانتیمتر خیابان کشی و پارکینگ فضای سبز و دیوار کشی موارد هزینه ان به شرح زیر می باشد:

بر اساس 300 متر طول دیوار با ارتفاع 2 متر مربع احتیاج به 600 متر دیوار کشی می باشد که هزینه آن به شرح زیر است:

هزینه دیوار کشی به ریال 24.000.000= 40.000 × 600

جهت فضای سبز 4.000.000 ریال

کلاً اعتباری معادل 28.000.000 ریال جهت هزینه محوطه سازی در نظر گرفته می شود.





ـ هزینه های اعلام و اطفاء حریق:



ـ کپسول 50 کیلویی چرخ دار با پودر گاز ، قابل شارژ برای سالن و انبار دو دستگاه به مبلغ 1.000.000 ریال.

ـ کپسول 6 کیلویی قابل شارژ درجه دار ، مواد پودر و گاز برای قسمتهای اداری و دیگ بخار چهار دستگاه کلاً به مبلغ 200.000 ریال.

ـ جمع کل هزینه های اعلام و اطفاء حریق 3.000.000 ریال پیش بینی می‌شود.



ـ هزینه های آزمایشگاه کنترل کیفی:



هزینه خرید تجهیزات ، دستگاهها ، وسایل و ابزار مورد نیاز جهت آزمایشگاه بر اساس معرفی وزارت بهداری به قیمت دولتی از شرکت زکریای رازی و سجاد طب قابل تأمین است. کل اعتبار لازم جهت خریداری وسایل طبق لیست ارائه شده قبلی 30.000.000 ریال می‌گردد.



بسته بندی:



در کارخانه باید محوطه بسته بندی از محوطه ساخت جدا باشد به طوری که هوای محل ساخت به هوای محل بسته بندی حتی الامکان سرایت نکند.

بسته بندی باید در جعبه های مقوایی یا پاکتهای کاغذی نخ دار یا کیسه و یا پاکتهای پلاستیک صورت گیرد. به طوری که وزن ظرف و مظروف جمعاً از 225 یا 450 یا 900 گرم کمتر نباشد.

در مورد بسته بندی در پلاستیک باید روی بسته یا پاکت دو سوراخ ریز فراهم شده باشد. ابعاد بسته بندی به اختیار کارخانه سازنده است و کارخانه سازنده می‌تواند واحدهای 225 گرمی را به طور متصاعدی مضاعف کند.



نشانه گذاری:



ویژگیهای زیر باید در مورد جعبه های مقوایی در سطح خارجی جعبه و در مورد بسته‌های دیگر در سطح خارجی یا در درون آنها روی ورقه جداگانه اجباراً به زبان فارسی و در صورت تمایل به یک زبان دیگر نیز درج و گنجانده شده باشد.



الف ـ نام و آدرس و شماره تلفن کارخانه اعم از آنکه کارخانه اختصاصی یا متعلق به یک شرکت باشد.

ب ـ وزن خالص یا وزن با ظرف

ج ـ نام مواد افزودنی مذکور و نام مواد تقویت کننده مذکور.

در صورتی ذکر نام سمولینا و آرد گندم دروم بر روی بسته‌ها مجاز است که از آردهای نامبرده شده لااقل هفتاد درصد به کار برده باشد.

عبارت ساخت کشور

هـ ـ شماره گواهی بهداشتی



ماکارونیهای غیر قابل مصرف:



در موارد زیر ماکارونی غیر قابل مصرف شناخته می‌شود:

الف ـ در صورتی که آرد سمولینا یا آرد گندم دروم نباشد و یا مثلاً الک نشده باشد.

ب ـ در صورتی که آرد با دست خمیر شده باشد.

ج ـ در صورتیکه در محصول غیر از آرد گندم خالص آردهای دیگر مثل آرد سیب زمینی یا ذرت یا سایر غلات به استثنای آرد سویا یافت شود.

د ـ در صورتی که آب مصرف شده مطابق شرایط مذکور نباشد.

هـ ـ در صورتی که ماده رنگی استعمال شده از مواد مجاز برای ماکارونی نباشد.

و ـ در صورتی که موقع برگرداندن ریزه‌های خمیر به دستگاه خمیرگیری بر خلاف آنچه در بند 5 گفته شد از لوله‌های بسته و فشار هوای کمپرسور استفاده نشده است.



ز ـ در صورتی که ماکارونی فرآورده دارای مواد خارجی مثل حشرات ، مو ، الیاف علفی و امثال آن باشد و یا کپک زده باشد.

ح ـ وقتی که کارخانه فاقد گواهی بهداشتی سالیانه باشد.

ط ـ در صورتی که محصول در هوای آزاد یا در جایی خشک شده باشد که هوا و رطوبت و حرارت لازم برای خشک کردن ماکارونی در آنجا قابل کنترل نباشد.

ی ـ در صورتی که بسته‌بندیهای فاقد اسم و آدرس تولید کننده باشد.

ک ـ در صورتیکه PH محصول از 6 کمتر و از 7 بیشتر باشد.


پروژه کارآفرینی اتوماسیون حمل و نقل درون شهری (تاکسی تلفنی)

پروژه کارآفرینی اتوماسیون حمل و نقل درون شهری (تاکسی تلفنی )در 15 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کارآفرینی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پروژه کارآفرینی اتوماسیون حمل و نقل درون شهری (تاکسی تلفنی)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی اتوماسیون حمل و نقل درون شهری (تاکسی تلفنی )در 15 صفحه ورد قابل ویرایش



فهرست مطالب

عنوان صفحه

1- شرح پروژه 3

2- نرم افزارهای مورد استفاده 7

3- طراحی فرم ها 8

4- امکانات 10

- بازیابی 10

- اعطای اشتراک 11

- گزارش گیری 11

- وضعیت مالی 11

- ورود به بانک 12

5- سخن آخر 15


شرح پروژه

تمامی اختراعات، اکتشافات و پیشرفت های بشر زمانی توجیه شده و مفید واقع می شوند که از آنها استفاده شود و به صورت کاربری دربیایند.

یکی از مهمترین و پرکاربردترین این اختراعات کامپیوتر است که به جرأت می توان آن را پدیده قرن نامید. پدیده ای که امروزه در تمامی زمینه ها برای خود جایی باز نموده است.

در اینجا نیازی به برشمردن فواید و کاربردهای کامپیوتر نمی باشد زیرا که امروزه برای همگان پدیده ای توجیه شده است و در کمترین زمان ممکن بصورت یکی از لوازم ضروری زندگی انسان در آمده است.

زندگی ماشینی ای که بدون کامپیوتر اگر متوقف نشود، حتماً مختل خواهد شد. بارزترین ویژگی کامپیوتر که امروزه انسانها را ناچار به استفاده گسترده از آن نموده است، انجام عملیات تکراری، حجیم و کسالت آور به دفعات و در زمانی بسیار کم است.

ایده انجام این پروژه نیز بر اساس همین تفکر شکل گرفته است یعنی انجام حجم زیادی از عملیات تکراری در زمانی کم. درست است که این طرح، طرح جدید و تازه ای نیست و در گذشته نیز اجرا شده است، اما به نظر من تمرین بسیار خوبی است برای آشنایی با روش ها، اصول و مراحل ایجاد یک پروژه و ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با مسائلی که در رابطه با هر پروژه وجود دارد.

اولین گام برای بررسی پروژه، آشنایی با محیط های کاری و مکانهایی است که از این نوع نرم افزارها استفاده می کنند. ارتباط نزدیک با این مکانها، باعث می شود که به طور دقیق و کامل بتوان سیستم را ارزیابی نمود و از نقائص و نیازهای سیستم با خبر شد تا با آگاهی کامل، سیستمی جدید و کارآمد، جایگزین سیستم های قبلی ناکارآمد شود. شاید نیاز به این نرم افزار در محیط های کوچک کاری و آژانس هایی که محدوده بسیار کوچکی را تحت پوشش دارند، احساس نشود و سیستم های قبلی به نظر مفیدترباشند. اما این سیستم های ناچیز، مدنظر این پروژه نیست. پروژه به طور قطع جوابگوی سیستم های بسیار بزرگتر و عظیم تر از این تفکر محدود است.

به عنوان مثال شبکه تاکسی 133 و یا 129 که محدوده فعالیتشان بسیار وسیع است و تمامی شهر را در بر می گیرد ، مد نظر ماست.

با ارزیابی و بررسی دقیق این دو شبکه، در جریان روند کار و سرویس دهی آنها از سالهای ابتدایی تأسیس تا کنون که چیزی قریب به پنج سال می باشد قرار گرفتم . یک سیر صعودی پیشرفت بسیار جالب توجه که پرداختن به آن خالی از لطف نیست. به عنوان مثال، شبکه تاکسی 133 را بررسی می کنیم که در هر روز با هجده اپراتور تلفنی و ده اپراتور بیسیم، 6000 مشترک را در سطح شهر، سرویس دهی می کند. در سالهای ابتدایی تأسیس شبکه روند کار به این صورت بود که اپراتور تلفن، پس از تماس مشتری، کلیه اطلاعات لازم را به صورت دستی در فرم هایی که مخصوص همین کار طراحی شده بود، ثبت می نمود. سپس فرم را به اتاق دیگری که مخصوص اپراتور بیسیم بود بصورت فیزیکی منتقل می کرد تا سرویس مربوطه اعزام شود و در انتها این فرمها همه در جایی نگهد اری می شدند و بصورت پرونده مشترکین در می آمدند. از همین توضیح مختصر می توان شاهد اتلاف حجم وسیعی از زمان و انرژی بود. انتقال فیزیکی فرمها از مکانی به مکان دیگر، ثبت دستی فرمها که معمولاً عاری از اشتباه نیست، نگهداری از حجم روز افزون پرونده ها، همه و همه مسائلی بود که این شبکه را به سمت استفاده از فن آوری سوق داد.

امروزه پس از تماس هر مشتری، اپراتور تلفن اطلاعات را در نرم افزار مربوطه در فرمهای مخصوص، ثبت پایگاه داده می کند و این فرم ها از طریق سرور شبکه به اپراتور بیسیم ارسال می شود و عمل سرویس دهی در زمان قابل قبولی انجام می گیرد و دیگر نگرانی از بابت پرونده ها و نگهداری از آنها وجود ندارد. سرور شبکه مکانی بسیار امن برای حفظ و نگهداری از آنهاست.

با شرایط امروزه و حجم وسیع سرویس دهی ، می توان وضعیت این شبکه را بدون استفاده از کامپیوتر تصور نمود. در هر روز اپراتورها می بایست 6000 مرتبه، 6000 فرم را در چندین طبقه ساختمان بالا و پایین ببرند که نتیجه آن افزایش قابل توجه و توجیه شدنی زمان سرویس دهی، هدر دادن نیروی انسانی و اتلاف وقت و انرژی است. وضعیت تأسف باری که بدون استفاده از کامپیوتر ، نرم افزار و شبکه از آن گریزی نیست.

پس از ایجاد انگیزه برای انتخاب این پروژه، بررسی دقیق سیستم را آغاز نمودم. شناسایی نیازهای سیستم و اپراتورها، کمبودها و کاستی ها و شناسایی انتظارات کاربران از سیستم به عنوان سیستمی قابل اعتماد و دقیق ، اولین مرحله انجام کار بود.

« امکانات »

امکانات موجود در سیستم بصورت واضح روی فرم مشخص است که به طور مختصر به توضیح هر دکمه پرداخته می شود :

بازیابی : با فشردن این دکمه فرمی به صورت شکل (2) باز می شود که امکان جستجو را بر پایه سه ملاک 1) کد راننده 2) نام خانوادگی 3) شماره تلفن بدست می دهد. این کار به مشترکان امکان پیگیری سرنوشت سرویس های اعزام شده را می دهد یعنی مشترک متوجه می شود که کدام سرویس به کدام آدرس و چه زمانی ارسال شده است.


پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کنسانتره میوه

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کنسانتره میوه در 33 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 70 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کنسانتره میوه

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کنسانتره میوه در 33 صفحه ورد قابل ویرایش

سوابق طرح:

استان اردبیل در شمال فلات ایران با مساحتی بالغ بر 4/17951 کیلومتر مربع (که 09/1 درصد مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد) قرار گرفته و رود ارس حدود شمالی آن را با جمهوری آذربایجان تشکیل می‌دهد. محور اردبیل ـ آستارا، از طریق گردنه حیران مهمترین خط ارتباطی این استان با مرکز کشور می‌باشد که شهرستانهای استان را از طریق رشت و قزوین با تهران مرتبط می‌سازد. براساس آخرین تقسیمات کشوری (گزارش اقتصادی ـ اجتماعی استان اردبیل 1382) این استان به مرکزیت شهر اردبیل دارای 9 شهرستان، 20 شهر، 25 بخش، 66 دهستان و 1855 آبادی می‌باشد. شهرستانهای این استان شامل اردبیل، بیله سوار، پارس آباد، خلخال، مغان، مشکین‌شهر، کوثر و نمین می‌باشند.

مشکین‌شهر نیز دارای مساحتی برابر با 2/3615 کیلومتر مربع و دارای چهار بخش، سه شهر و دوازده دهستان است. جمعیت این شهرستان نیز براساس سرشماری سال 1375 حدود 000/164 نفر می‌باشد. مقایسه گروههای عمده سنی در سال 1375 (به استناد گزارش فوق‌الاشاره) نشان می‌دهد 5/53 درصد جمعیت استان در گروه سنی بین 15 تا 64 سال قرار می‌گیرد که در مقایسه با سال 1365 که این درصد 6/48 و سال 1355 برابر 9/26 درصد بوده به خوبی اهمیت اشتغال‌زایی در این استان هویدا می‌گردد.

مشکین‌شهر با 1/14 درصد نرخ بیکاری رتبه دوم را در این استان داراست.

باغهای استان اردبیل شامل باغهای مثمر و غیرمثمر است که در سال زراعی (82-1381) مجموع سطح زیرکشت آن بالغ بر 24888 هکتار بوده و تقریبا تمامی آن به صورت آبی بهره‌برداری می‌شود.

محصولات عمده زیربخش باغبانی استان برحسب میزان تولید به ترتیب سیب، هلو، انگور، زردآلو، گیلاس، آلبالو، شلیل و گردو می‌باشند. تمام محصولات تولیدی به صورت تازه خوری به مصرف نرسیده و ضروری می‌نماید، این محصولات که از کیفیت مناسبی نیز برخوردارند در صنایع تبدیلی استفاده شده تا پس از تبدیل به آبمیوه و کنستانتره در زمان‌های لازم مورد استفاده قرار گیرند.



4ـ موضوع و تشریح طرح:

عبارت است از تولید کنستانتره انواع میوه و تولید انواع آبمیوه طبیعی به ظرفیت 7000 تن در سال این واحد تولیدی فعالیت خود را بر تولید کنستانتره و آبمیوه دو محصول عمده منطقه و استان شامل سیب و انگور متمرکز نموده است و در مراحل بعدی تولید با توجه به استعداد و توانایی ماشین‌آلات و تجهیزات و خطوط بسته‌بندی با تغییراتی اندک قادر به تولید کنستانتره و آبمیوه و میوه‌جات نظیر گلابی، هلو، آلو، زردآلو و … خواهد بود.


کنستانتره سیب

جهت تولید کنستانتره سیب که علی‌الاصول از میوه‌های درجه 2 و 3 از نظر اندازه انتخاب می‌گردند. ابتدا میوه‌های تهیه شده (مخصوص صنایع تبدیلی) جمع‌آوری گردیده و در استخرهای بزرگی به نام سیلو ذخیره می‌شود که ظرفیت این سیلوها بایستی متناسب با ظرفیت تولید باشد. سپس میوه‌ها ضمن شستشو به داخل سالن هدایت شده و پس از عبور از روی میز سورت (sorting) و جداسازی میوه‌های خراب و برگ و خاشاک و ... توسط چند نفر کارگر وارد دستگاه خردکن (crasher) می‌شود.

میوه خرد شده توسط یک دستگاه پمپ به داخل مخازن هدایت می‌شود. به منظور افزایش راندمان آبگیری به داخل مخازن آنزیم‌های مختلفی اضافه می‌گردد و میوه از این پس وارد پروسه آبگیری می‌شود. آبگیری توسط دستگاههای پرسی انجام می‌شود که این پرس‌ها دارای انواع مختلفی بوده من جمله پرس تسمه‌ای (belt press) پرس پنوماتیکی می‌باشد.

از مزایای مهم این دستگاه، بسته بودن محیط عمل و در نتیجه عدم آلودگی محصول و محیط و همچنین دارای بالاترین بازده از نظر استحصال آب موجود در مش میوه می‌باشد.

کنستانتره تولیدی در مخازن بزرگی از جنس استنلس استیل و در سردخانه ذخیره شده و به تدریج و در صورت نیاز به دو صورت معمولی و اسپتیک بسته‌بندی می‌گردد و قابلیت صدور به سایر کشورها و یا انتقال به واحدهای تولید آبمیوه را پیدا می‌کند. بریکس کنستانتره تولیدی بدین شرح به حدود عدد 70 می‌رسد. برای تولید آبمیوه نیز در صورت افزودن آب و شکر و سایر افزودنی‌های مجاز به کنستانتره و انتقال به خطوط بسته‌بندی شرایط تولید آبمیوه فراهم می‌گردد.



کنستانتره انگور:

خطوط تولید کنستانتره انگور خیلی شبیه به تولید کنستانتره سیب بوده با این تفاوت که در مرحله شستشو عملیات مربوط به خوشه‌گیری بایستی انجام پذیرد و در مرحله تغلیط از دستگاه اوپراتور استفاده می‌شود.

به منظور تولید آبمیوه از کنستانتره علاوه بر استفاده از مواد افزودنی طی چند مرحله عملیات فیلتراسیون، شفاف‌سازی آبمیوه انجام پذیرفته و سپس به خطوط بسته‌بندی منتقل می‌شوند. آبمیوه‌ها در بسته‌های 200 گرمی (میلی‌لیتر) و در نوع دی‌پک بسته‌بندی و عرضه می‌گردند.

*(دیاگرام خطوط تولید کنستانتره سیب و انگور به منظور بیشتر روشن شدن موضوع به پیوست می‌باشد)

ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز وارداتی برای تولیدات این واحد به شرح زیر می‌باشند.

1ـ خطوط تولید کنستانتره، آماده‌سازی و فرمولاسیون و بازسازی کنستانتره (تولید آبمیوه) از شرکت ماشین‌سازی فنکو (Fenco) ساخت کشور ایتالیا انتخاب گردیده است.

2ـ خطوط استریلیزاسیون، آماده‌سازی برای پرکن و بسته‌بندی. ساخت داخل کشور ایران می‌باشد.

3ـ ماشین‌آلات پرکن، بسته‌بندی، پاکت‌سازی برای بسته‌بندی دوی پک از شرکت بوسار (Bossar) اسپانیا تهیه خواهد گردید.



5ـ مدیریت طرح:

مدیریت کلان طرح به عهده آقای محمد درخشان مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره شرکت متقاضی می‌باشد که نامبرده فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق و قدرت از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز است.

مدیریت فنی طرح و نظارت بر آن به عهده آقای مهندس آصف وکیلی است. ایشان فارغ‌التحصیل در رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی با درجه کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) از دانشگاه تهران می‌باشد. تجربیات بسیار زیادی در زمینه صنایع غذایی دارند و از سال 56 به بعد در واحدهای تولیدی نظیر کارخانه قند مغان، آب‌میوه مغانه مسوول آزمایشگاه و مدیر کنترل کیفی زمزم نارمک تهران، کارخانجات پنیر پاستوریزه دشت مغان، قائم‌مقام مدیر مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت بیلاسو (تولیدکننده ماالشعیر، دوغ گازدار و...)، مدیر واحد فرمولاسیون، واحد تحقیق و توسعه، مدیر کارخانه و واحد طرح و توسعه شرکت بهنوش ایران و در سال 83 مدیر پروژه و مشاور مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه اصفهان اشتغال داشته‌اند.



6ـ وضعیت حقوقی طرح:

الف ـ مشخصات ثبتی محل اجرای طرح:

عبارت است از ششدانگ یک باب تاسیسات کارخانه کنستانتره میوه، آب‌میوه‌ دارای پلاک ثبتی یکصد و دو فرعی مفروز از سی و دو اصلی واقع در قریه عالیجاه بخش سیزده اردبیل به مساحت بیست هزار و پانصد متر مربع دارای یک جلد دفترچه مالکیت به شماره چابی 81608133/ الف و شماره ثبت 22029 دفتر 79 و صفحه 191 می‌باشد که در تاریخ 19/7/84 در دفتر اسناد رسمی شماره 45 مشکین‌شهر به نام شرکت کشت و صنعت در سبلان منتقل و ثبت گردیده است.

لازم به ذکر است در زمان ارایه درخواست متقاضی به بانک عرصه مذکور دارای بنچاق به شماره 2466 و تاریخ 3/5/83 از دفترخانه شماره 45 مشکین‌شهر و به صورت مشاعی بوده که هم اینک تبدیل به ششدانگ با مشخصات فوق‌الاشاره گردیده است.






د- شرایط خاص

1- شرکت متقاضی نبایستی هیچگونه بدهی سر رسید گذشته و معوقه مستقیم و غیر مستقیم به بانک کشاورزی داشته باشد.

2- اصلاح پروانه تاسیس وزارت صنایع برای محصولات پیش بینی شده قبل از انعقاد قرارداد انجام پذیرد.

3- ارائه مجوز برق با مشخصات فنی لازم قبل از انعقاد قرار داد الزامی است .

4- ارائه پروانه بهره برداری از چاه آب قبل از انعقاد قرار داد الزامی بوده و ضمنا بایستی متناسب با آب مصرفی کارخانه باشد.

5- اخذ روزنامه رسمی آگهی تغییرات شماره 13377/32 مورخ 20/4/85 و استعلام از اداره ثبت شرکتها قبل از انعقاد قرارداد الزامی است .

6- متقاضی بایستی قبل از انعقاد قرار داد نسبت به ارائه پروانه ساختمانی متناسب با استاندارد سازمان صنایع و معادن و جداول مربوطه این طرح اقدام نماید.استعلام از اداره ثبت شرکتها قبل از انعقاد قرار داد درخصوص مدیران و صاحبان امضای مجاز قراردادها الزامی است.

7- افزایش سرمایه ثبتی شرکت قبل از انعقاد قرارداد وفق مقرارت ضروری است .

8- اخذ 5/1 در هزار کارشناس قبل از انعقاد قرار داد الزامی است.

9- استعلام وضعیت مالی اعضای هئیت مدیره .

10- تأمین و جریان هر گونه افزایش قیمتها حین اجرای طرح به عهده متقاضی می باشد.
نتیجه بررسی و پیشنهاد

طرح حاضربه لحاظ فنی موجه و از نظر مالی دارای سود آوری کافی بوده و از نظر بررسی های اقتصادی نیز بموجب گزارش اداره کل نظارت بر طرحها و عملیات اعتباری دارای توجیهات لازم می باشد.

بر اساس محاسبات انجام شده اجرای این طرح مستلزم سرمایه گذاری جدید ریالی به مبلغ 19241047 هزار ریال و ارزی ( ماشین آلات خارجی ) به مبلغ 284/887/3 یورو می باشد. مطابق مصوبه مورخ 29/5/85 کار گروه محترم تسهیلات اعطایی و مشارکت بانک پیشنهاد می گردد مبلغ000/000/12 هزار ریال تسهیلات از محل اعتبارات SME و 000/400/3 یورو از محل اعتبار صندوق ذخیره ارزی بمدت 5 سال و باز پرداخت اقساط سالانه در اختیار متقاضی قرار گیرد. دوران مشارکت مدنی برای این طرح یکسال در نظر گرفته شده است .

نرخ بازده سرمایه گذاری 44/24 درصد نتیجه گیری شده است.