دسته بندی | علوم پزشکی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 536 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
پاورپوینت بررسی ارگونومی در 35 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
آنتروپومتری
دو نوع اساسی از اندازه گیری
ارگونومی
نتا یج به کارگیری دانش ارگونومی در محیط کار
بینایی و وضعیت سر و گردن
حفظ ستون فقرات و طرز نشستن
چند نکته مهم در مورد طرز نشستن
الف . وضع اندامی صاف
ب.وضع اندامی قوز کرده
طراحی سطوح کار و میزتحریر
مقایسه وضع اندامی در دو حالت سطح افقی و سطح مایل
ارتفاع سطح کارنشسته
اصول کلی طراحی سطح کار نشسته
طراحی مناسب صندلی
روش های جلوگیری از کوژی ستون فقرات
تاثیر پشتی صندلی بر وضعیت ستون فقرات در ناحیه لامبر
پارامترهای مناسب برای یک صندلی ارگونومیک
1- ارتفاع نشستگاه
2- شیب نشستگاه
3- عمق و عرض نشستگاه
4-طراح داری و نرمی تشک
پارامترهای پشتی صندلی
ارگونومی در کار با رایانه
آنتروپومتری
آنتروپومتری از دو کلمه یونانی Anthropos به معنی انسان و Metrin به معنی اندازه گیری مشتق شده است.
و به اندازه ها ,ابعاد, قدرت عضلات و میدان حرکت اعضای بدن می پردازد.
اهداف داده های آنتروپومتری :
طراحی برای انسان های حد.
طراحی برای محدوده قابل تنظیم و سازگار .
طراحی برای انسان های متوسط.
ارگونومی
ارگونومی یا مهندسی فاکتورهای انسانی از دو کلمه یونانی
Ergoبه معنی کار و Nomos به معنی قانون و قاعده مشتق شده است و در لغت به معنی قانون و قاعده کار است.
ارگونومی عبارت است از مطالعه علمی انسانها در ارتباط با محیط کارشان و تطابق علمی کار و محیط کار با مشخصات فیزیکی و روانی انسان و کاربرد اطلاعات علمی موجود درباره انسان برای حل مشکلات طراحی.
پیش نمایش فایل
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 411 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
پاورپوینت 21روش عالی برای غلبه بر تنبلی و انجام بیشترین کار در کمترین زمان در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
بخشی از متن :
1 میز را بچینید
2برای هرروز از پیش برنامه ریزی کنید
3 قانون 20 80 را در همه امور به کار بگیرید
و...
1- میز را بچینید
دسته بندی | عمران |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 868 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
پاورپوینت ستون جداساز لرزه ای و دامپر اصطکاک متغیر در 16 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب :
مقدمه
ستون های جداگر لرزه ای
مزایای ستون جداگر لرزه ای
مقایسه رفتاری ستون های جداگر لرزه ای و ستون های ثابت:
معایب و پیشنهاد سیستم های جدید
تشریح ستون جداساز لرزه ای
دمپر اصطکاک متغییر(VFD)
نحوه عملکرد دمپر اصطکاک متغییر(VFD)
نحوه نصب VFD
تحلیل
پارامترها
یک نمونه اجرا شده
ستون های جداگر لرزه ای:
در سال 2006 آقای بریمن به همراه ریباکوف در منطقه مدیترانه مطالعاتی بر روی سازه ها انجام دادند. این ساختمان ها دارای اسکلت بتنی مقاوم ودر تمامی طبقات دارای دیوار برشی بجز در طبقه همکف بودند.
در نتیجه سختی این طبقه از سایر طبقات کمتر بود -که اصطلاحا به آن طبقه نرم گفته می شود- در این زمان استفاده از ستون های جداگر لرزه ای (SIC) پیشنهاد شد.
تغییر مکان در اعضای جداساز به عنوان یک پارامتر بسیار مهم در سیستم ستون های جداگر لرزه ای هستند، چون تحت زلزله های بسیار قوی ممکن است تغییر مکان در این اعضا بیش از حد مجاز بوده و باعث خرابی گردد.
مزایای ستون جداگر لرزه ای:
وقوع تغییر مکان های بزرگ در در ایزوله کننده ها
عدم نیاز به فضای اضافی
عمر مفید برابر با عمر سازه
عدم نیاز به سرویس در طول عمر جداگر
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 906 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
پاورپوینت بررسی روستای قره خضر در 29 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx برای درس روستا
فهرست مطالب
معرفی روستا به لحاظ موقعیت جغرافیایی
شناخت و بررسی علل پیدایش روستا
بررسی وضع موجود و امکانات رفاهی روستا
برق
محدوده اراضی کشاورزی و منابع طبیعی
کاربری آموزشی
کاربری در مانی
کاربری مذهبی
تاسیسات و تجهیزات
کاربری انبار
کاربری کارگاهی
کاربری معابر
کیفیت ابنیه
بررسی شبکه ارتباطی روستا
محل کهنه کند(روستای قدیمی)
محله چلپو
محله کهریز گوزی
شناسایی مشکلات رفاهی مردم روستا
ارائه پیشنهادات برای رفع مشکلات مردم روستا
معرفی روستا به لحاظ موقعیت جغرافیایی :
روستای قره خضر در استان آذربایجان شرقی در شهرستان ملکان واقع شده است.
این روستا یکی از 17 روستای دهستان لیلان جنوبی است که از نظر موقعیت جغرافیایی با روستاهای گدکلو ، ممه دل ( از روستاهای آذربایجان غربی ) از طریق راه آسفالته و با روستاای قندهار ، آغکند قره خضر ، دمیرچی ، حسین آباد و تورچی از طریق راه خاکی در ارتباط میباشد.
روستای قره خضر از شمال به روستای آغکند قره خضر ، از جنوب به روستای گدکلو ، از سمت شرق به روستای قندهار و از غرب به روستای ممه دل محدود میگردد . موقعیت ممتاز قرار گیری روستای قره خضر در کنار جاده ارتباطی به شهر لیلان باعث شده است که با نقاط پیرامون خود با صرف کمترین زمان در ارتباط باشد .
روستای قره خضر در فاصله سه کیلومتری شرق شهر لیلان ، 15 کیلومتری جنوب شرقی ملکان و 10 کیلومتری شمالغرب میاندوآب قرار داشته و از طریق راه آسفالته با این سه شهر در ارتباط است .
شناخت و بررسی علل پیدایش روستا :
از تاریخ بنای روستای قره خضر سند و مدرکی در دست نبوده و صرفا در این
مورد به اظهارات ریش سفیدان و سالمندان روستا اکتفا می گردد تاریخ روستا بر
اساس اظهارات برخی از اهالی به زمان حضرت خضر میرسد . بر اساس
اظهارات برخی دیگر . شخصی انقلابی به نام خدر در این روستا بوده که به پاس
دلاوریها و جنگجوییهای وی که حدود 150 سال قبل می زیسته . نام روستا خدر
و بعد ها در طول زمان تبدیل به قره خضر شده است
1)بررسی وضع موجود و امکانات رفاهی روستا
1-1 آب آشامیدنی
منابع آب آشامیدنی و کشاورزی روستا :
آب آشامیدنی روستای قره خضر از طریق چاه آبی که در فاصله پنج کیلو متری جنوب روستا واقع شده تامین میگردد . آب استحصال شده از این چاه به منبع آب واقع در بخش جنوبی روستا منتقل میگردد . آب شرب روستای مذکور کاملاً بهداشتی بوده و توسط اداره آب و فاضلاب روستایی ملکان هر سه روز یکبار کلر زنی میگردد. و تمامی منازل از امکانات لوله کشی بهره مند هستند . ضمناً لوله کشی آب این روستا در سال 1369 توسط جهاد سازندگی سابق شهرستان ملکان انجام شده است . آب کشاورزی مورد استفاده اراضی کشاورزی روستا از طریق چاههای حفر شده در کنار مزارع ( 140 حلقه چاه نیمه عمیق در کنار مزارع و باغات قابل رؤیت است ) چهار رشته قنات و کانال آب واقع در غرب روستا که از سد نوروزلو منشعب میشود تامین میگردد ، قسمتی از اراضی زیر کشت نیز دیمی بوده که از نزولات جوی تغذیه میشوند
پیش نمایش فایل
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1648 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 200 |
رساله ای درمورد ایستگاه راه آهن قطار در 200 صفحه word قابل ویرایش
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول
مشخصات جغرافیایی شهرستان ملکان
وضعیت آب و هوایی و میزان بارندگی در شهرستان:
وضعیت پوشش گیاهی جنگل و مرتع :
منابع آبی شهرستان :
مطالعات اقلیمی شهرستان ملکان
درباره شهرستان ملکان :
خصوصیات فرهنگی
تاثیر اقلیم بر روی طرح و شکل ساختمان
شکل بنا و نور و روشنایی :
شکل بنا و تعادل حرارتی :Error! Bookmark not defined.
شکل بنا و برف و باران :
شکل بنا و باد :
فصل دوم: مبانی نظری
سیر تحولی راه آهن
تاریخچه
عصر طلایی راه آهن
آغاز رقابت سیستم های حمل و نقل
اهم مزایای حمل و نقل ریلی
خصوصیات حمل و نقل ریلی
تجارت و فن آوری دو عامل کلیدی توسعه راه آهن
قطارهای سریع السیر
استفاده از سرعت های زیاد در راه آهن
اثر سرعت های زیاد در کاهش زمان سفر
سرعت های زیاد و افزایش ترافیک
سایر خدمات حمل و نقل با دورنمای خوب برای راه آهن
سرویس های ریلی شهری
حمل و نقل ترکیبی
بارهای فله
حمل و نقل ریلی یکپارچه و پشتیبانی
تاریخچه احداث خطوط ریلی ایران پیش از راه آهن سراسری
راه آهن سراسری ایران
راه آهن گرمسار-مشهد
راه آهن تهران-تبریز
راه آهن قم-یزد
فصل سوم: شناخت ایستگاه های راه آهن
مقدمه
تعریف ایستگاه و فعالیت های آن
اهداف مورد نظر از ایجاد ایستگاه
علل انحراف ایستگاه ها از مسیر مستقیم
علل احداث ایستگاه
اثرات و نتایج احداث ایستگاه در یک منطقه
عوامل موثر بر انتخاب محل ایستگاه
انتخاب محوطه برای ساخت ایستگاههای راه آهن:
تملک زمین
حدود و حریم ایستگاه
حریم ایستگاهها
شرایط هندسی محل قرارگیری ایستگاه
نیازمندی های ایستگاه راه آهن
انواع ایستگاه های راه آهن
مقدمه
طبقه بندی ایستگاه های راه آهن
طبقه بندی ایستگاه ها از نقطه نظر عملیاتی
طبقه بندی ایستگاهها از نقطه نظر خدمات
طبقه بندی ایستگاهها از نقطه نظر موقعیت ایستگاه در شبکه
طبقه بندی ایستگاهها از نقطه نظر پلان ایستگاه نسبت به موقعیت ساختمان مسافری
طبقه بندی ایستگاه ها از نقطه نظر اهمیت
2-9-8- طبقه بندی ایستگاه ها از نقطه نظر موقعیت ایستگاه نسبت به بلاک
فصل چهارم: برنامهریزی کالبدی ایستگاه راه آهن
برنامه ریزی فضایی
چگونگی طبقه بندی فضاها
ساختمان های اصلی
ساختمان ایستگاه مسافری
انواع ایستگاه های مسافری
ایستگاه های بین شهری
ایستگاههای حومه ای
ایستگاه های چند منظوره
ایستگاه های ترکیبی باری-مسافری
ابعاد و ظرفیت ساختمان ایستگاههای مسافری
جانمایی ساختمان ایستگاه درون محوطه
تعیین فرم و جهت استقرار ساختمان
فصل پنجم: ضوابط و استانداردهای طراحی ایستگاه های قطار
مقدمه
مفهوم سرعت و جریان حرکت
برنامه ریزی برای بهره برداری عادی
ماتریس فضا
کاهش کارایی ایستگاه
طراحی برای نگهداری
ساختمان ایستگاه
خدمات مسافری
سالن های انتظار
فروش بلیط
ورودی ها و خروجی ها
راه های دسترسی و مبادله
حرکت در جهت قائم (پله، پله برقی، رمپ، آسانسور)
اطلاع رسانی
کنترل بلیط
سالن ها و مکان های استراحت
خدمات توشه و حمل بار مسافران
خدمات جانبی ایستگاه
سرویس های بهداشتی
امکانات برای معلولان
سایر خدمات جانبی
نکاتی در مورد تقاضا و خدمات جنبی ایستگاه
ضوابط و معیارهای طراحی ایستگاه برای معلولین و سالخوردگان و نیازسنجی آن ها
دسترسی به سالن فروش بلیت و سکو:
مصالح و پوشش کف ایستگاه
علائم حسی برای نابینایان:
خدمات اداری و فنی
خدمات ایمنی و حفاظتی
خدمات ایمنی و حفاظت در برابر آتش سوزی و سوانح
خدمات ایمنی
محوطه سکوها
سکوها
پل های هوایی
زیرگذرها (تونل های دسترسی به سکوها)
سایه بان سکوها
طراحی سکوها
استاندارد کامپساکس
طول سکوها
ارتفاع سکوها
عرض سکوها، پله ها و سطح سکوها
فصل ششم :نمونه های مشابه
ایستگاه تهران
ایستگاه های بندر ترکمن و بندر درگز
ایستگاه های های قزوین و زنجان
ایستگاه قطار لهاسا، تبت ، 2006
ایستگاه قطار ساوترن کراس ملبورن
فصل هفتم : مطالعات بستر طرح
مقدمه
ویژگیهای جغرافیائی شهر تهران
موقعیت طبیعی شهر تهران
ویژگیهای اقلیمیشهر تهران
دما و رطوبت
بارندگی
وزش باد
شرایط حرارتی در فضاهای آزاد
شرایط حرارتی در فضاهای داخلی
توپوگرافی
آبهای سطحی
آبهای زیرزمینی
مطالعات زمین شناسی
خطر زمین لرزة گسترده تهران
جهت گیری ساختمان در رابطه بااقلیم
فرم ساختمان در رابطه با اقلیم
جهت در سایبان
فصل هشتم: نقشه ها و 3D
منابع