دسته بندی | برق |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 261 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 87 |
سیستم های کنترل گسترده پست های فشار قوی
فهرست
عنوان |
صفحه |
چکیده |
1 |
فصل اول مقدمه |
3 |
فصل دوم طراحی و کارآیی SAS 1-2- طراحی و کارآیی SAS 2-2- مزایای کارآیی عملی سیستم 3-2- سیستم های مانیتورینگ و اتوماسیون 4-2- خصوصیات عمومی سیستم های SAS 5XX |
6 7 7 7 9 |
فصل سوم سیستم پیشرفته اتوماسیون پست SAS 570 1-3- سیستم پیشرفته اتوماسیون پست SAS 570 2-3- نصب سیستم 3-3- خصوصیات مشترک SAS 4-3- خصوصیات SAS 570 5-3- طراحی و عملکرد مشترک SAS 6-3- طراحی و عملکرد SAS 570 7-3- تجهیزات سیستم 8-3- تنظیمات سیستم 9-3- وظایف سیستم 10-3-وظایف ابتدایی مانیتورینگ سیستم 11-3- وظایف ابتدایی کنترل سیستم 12-3- نگاهی کلی به پست 13-3- وظایف ابتدایی مانیتورینگ (اختیاری) 14-3- وظایف ابتدایی کنترل (اختیاری) 15-3- خلاصه قابلیت های سیستم اتوماسیون پست |
11 13 15 17 18 19 19 20 24 25 26 29 32 32 34 36 |
فصل چهارم اجزاء سیستم اتوماسیون 1-4- کوپل کننده های ستاره ای (RER 111) 2-4- واحد گیرنده و فرستنده (RER 107) 3-4- GPS 4-4- نرم افزار کنترل سیستم اتوماسیون پست Micro Scada 5-4- فیبر نوری در سیستم حفاظت و کنترل پست های فشار قوی 6-4- رله REC 561 ترمینال کنترل حفاظت 7-4- رله REL 670 حفاظت دیستانس خط 8-4- رله RED 521 ترمینال حفاظت دیفرانسیل 9-4- رله RET 670 حفاظت ترانسفورماتور 10-4- رله REX 521 پشتیبان فیدر 11-4- سیستم REB 500 SYS حفاظت پست 12-4- رله RES 521 اندازه گیری زاویه |
40 41 44 45 46 49 51 52 54 56 59 61 63 |
فصل پنجم سیستم مانیتورینگ SMS 530 |
65 |
منابع و مآخذ |
78 |
پیوست ها |
79 |
دسته بندی | مهندسی شیمی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 3966 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 50 |
اثر پارامتر های هندسی بر روی انتقال حرارت و افت فشار در طراحی مبدل های حرارتی لوله پره دار
مبدل حرارتی وسیله ای است که انرژی را از سیالی به یک یا چند سیال دیگر که دارای درجه حرارت های متفاوتی هستند منتقل می کند ، لذا مبدل های حرارتی در تمام زمینه های صنعتی ،تجاری و حتی زندگی روزمره نیز که به نحوی با تبادل انرژی سر و کار دارند مورد استفاده قرار می گیرند . برای شناخت هر چه بهتر مبدل های حرارتی آن ها را در هشت گروه متفاوت دسته بندی می کنیم .
مبدل های حرارتی با جریان متقاطع که در اغلب کاربرد های صنعتی مانند تولید بخار در دیگ های بخار و یا گرمایش و سرمایش هوا و گاز های دیگر کاربرد دارند ، در این دسته بندی جزء مبدل های حرارتی با جریان پیوسته سیال به صورت تماس غیر مستقیم که هم به صورت فشرده و هم غیر فشرده ساخته شده و با ساختاری به شکل لوله ای و صفحه ای با آرایش جریان عمود بر هم بین دو سیال که به صورت جابجائی با هم تبادل حرارت می کنند ، جای می گیرند .
مبدل های حرارتی لوله – پره دار صفحه ای که جزء این نوع از مبدل های حرارتی هستند کمتر مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته اند ، هچنین در کتب درسی و دانشگاهی نیز کمتر به معرفی این نوع مبدل های حرارتی مبادرت گردیده است ، لذا هدف از این تحقیق معرفی بیشتر این نوع از مبدل های حرارتی و بررسی اثر پارامتر های هندسی موثر در طراحی این نوع مبدل های حرارتی می باشد .
بنا براین در این تحقیق با استفاده از نرم افزار فلوئنت که یکی از نرم افزارهای دینامیک سیالات است ، به بررسی اثر این پارامترها در طراحی این نوع از مبدل های حرارتی(CFD)محاسباتی پرداخته ایم و در نهایت نیز نتایج بدست آمده از تحقیق را با نتایج محاسبات تجربی در مبدل های حرارتی با جریان متقاطع بروی دسته لوله ها مقایسه شده است .
دسته بندی | اندروید |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 2979 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
از خواندن دو اثر ارزشمند" مثنوی معنوی" و "دیوان شمس" مولانا، شاعر بزرگ قرن هفتم، برروی گوشی یا تبلت خود لذت ببرید.
این نرم افزار شامل مثنوی معنوی ، دفتر اول تا دفتر ششم و دیوان شمس ( غزلیات، مستدرکات، ترجیعات و رباعیات ) مولانا می باشد.
قیمت این اپلیکیشن در بازار 2000 تومان است ولی بنده این اپلیکیشن را در این سایت با قیمت 1000 تومان ارائه می کنم.
دسته بندی | مکانیک |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 19301 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 225 |
انتخاب یک سیستم خنک سازی توربین گازی
مقدمه....................................................................................................................................................1
خنک سازی توربین بعنوان یک تکنولوژی کلیدی برای بهینه سازی موتورهای توربین گازی....................................................................................................................................................7
چالش های خنک سازی برای دماهای پیوسته درحال افزایش گاز ونسبت فشارکمپرسور........................8
تکنیک های خنک سازی استفاده شده متداول.....................................................................................14
تاثیر خنک سازی.................................................................................................................................18
مشکلات خنک سازی..........................................................................................................................22
ترکیب پوشش های حصار حرارتی و خنک سازی..................................................................................30
فرایند بهبود خنک سازی ایرفویل........................................................................................................32
تعریف پارامترهای شباهت انتقال جرم و حرارت اصلی...........................................................................35
کنش متقابل انتقال جرم – حرارت در لایه مرزی ایرفویل.......................................................................36
نقش تشابه در رقابت تجربی حرارت ایرفویل توربین و انتقال جرم.........................................................42
موضوعات انتقال حرارت گذرا و پایدار در بخش داغ موتور.....................................................................44
دمای فلز و تاثیر آن روی عمر اجزای توربین.......................................................................................46
موضوعات مربوط به تغییرمکان های دمایی گذرای روتوربه استاتوروکنترل فاصله نوک آزاد..................48
خنک سازی نازل توربین......................................................................................................................56
تقابل با محفظه احتراق........................................................................................................................58
انتقال حرارت پره..............................................................................................................................65
-خمیدگی......................................................................................................................................69
-تاثیرات ناهمواری..........................................................................................................................74
-اغتشاش.....................................................................................................................................................76
خنک سازی فیلم پره..........................................................................................................................76
-نسبت دمش.................................................................................................................................86
-انحنای سطح................................................................................................................................87
-گرادیان فشار...............................................................................................................................88
-آشفتگی جریان اصلی...................................................................................................................89
-شیارهای خنک سازی فیلم...........................................................................................................91
-تجمع فیلم.................................................................................................................................92
-تاثیر تزریق هوای خنک سازی فیلم روی انتقال حرارت سطح......................................................94
موضوعات خنک سازی دیواره نهایی....................................................................................................95
خنک سازی تیغه توربین...................................................................................................................100
تاثیرات سه بعدی ودورانی روی انتقال حرارت تیغه.............................................................................102
-نیروهای دورانی.........................................................................................................................102
-تاثیرات سه بعدی......................................................................................................................105
پروفایل دمای گاز شعاعی................................................................................................................106
تاثیرات ناپیوستگی...........................................................................................................................107
تکنیک های خنک سازی درونی تیغه................................................................................................109
-گذرگاههای درونی هموار............................................................................................................111
- تیرک ها/فین ها (نوارهای زاویه دار یا طولی)..............................................................................113
-پین فین ها..............................................................................................................................121
-تاثیر جت ................................................................................................................................................128
-جریان گردابی...........................................................................................................................138
-خنک سازی فیلم.......................................................................................................................141
موضوعات خنک سازی سکو و راس ...................................................................................................144
خنک سازی ساختارهای روتور و استاتور............................................................................................148
-منبع خنک سازی و سیستم های هوای ثانویه .............................................................................148
بافر کردن مجموعه دیسک و روشهای خنک سازی دیسک.................................................................153
خنک سازی ساختارحفاظتی نازل و جایگاه توربین...........................................................................158
خنک سازی محفظه احتراق..............................................................................................................161
-تاثیر تحول طراحی محفظه احتراق روی تکنیک های خنک سازی..............................................161
خنک سازی تعریق..........................................................................................................................167
خنک سازی نشتی...........................................................................................................................169
همرفتی بخش پشتی افزوده.............................................................................................................173
پوشش دهی حصار حرارتی...............................................................................................................177
انتقال حرارت تجربی پیشرفته و معتبر سازی خنک سازی..................................................................179
ارزیابی انتقال حرارت بیرونی و تکنیک های معتبر سازی خنک سازی...............................................180
-رنگ حساس به فشار.................................................................................................................182
-ارزیابی غیر مستقیم آشفتگی....................................................................................................185
ارزیابی های انتقال حرارت و جریان داخلی.........................................................................................188
شبیه سازی انتقال حرارت مزدوج و معتبر سازی در یک آبشار داغ......................................................194
-معتبر سازی تاثیر خنک سازی تیغه در آبشار داغ........................................................................194
شرایط مرزی تجربی دیسک توربین...................................................................................................200
تائید خنک سازی در یک آزمون موتور..............................................................................................204
-ابزار بندی متعارف......................................................................................................................204
-پیرومتر درج شده درگاه بروسکوب............................................................................................205
-رنگ های حرارتی دما بالا...........................................................................................................206
بررسی های چند نظامی در انتخاب سیستم خنک سازی توربین........................................................207
مقدمه
این فصل عمدتاً روی موضوعات انتقال جرم و حرارت تمرکز می یابد چون آنها برای خنک سازی اجزا ی دستگاه توربین بکار می روند و انتظار می رود که خواننده با اصول مربوطه در این رشته ها آشنایی داشته باشد. تعدادی از کتابهای فوق العاده (1-7) در بررسی این اصول توصیه می شوند که شامل Streeter، دینامیک ها یا متغیرهای سیال Eckert و Drake، تجزیه و تحلیل انتقال جرم و حرارت، Incropera و Dewitt، اصول انتقال حرارت و جرم, Rohsenow و Hartnett، کتاب دستی انتقال حرارت, Kays، انتقال جرم و حرارت همرفتی, Schliching، تئوری لایه مرزی، و Shapiro، دینامیک ها و ترمودینامیک های جریان سیال تراکم پذیر.
دسته بندی | برق |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 4414 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 123 |
احداث شبکه فشار متوسط و برق رسانی به شهرک باغچق و نصب ترانس
فهرست مطالب
عنوان |
صفحه |
مقدمه |
1 |
فصل اول |
4 |
1-1 آشنایی با انواع شبکه های توزیع |
4 |
2-1 شرایطی که در هر شبکه توزیع می باید مورد توجه قرار گیرد |
6 |
شبکه های هوایی و متعلقات آن |
9 |
3-1 هادیهای جریان الکتریکی |
9 |
1-3-1 سیمهای هوایی |
10 |
حداقل سطح مقطع |
10 |
2-3-1 انواع کابلها |
11 |
3-3-1 انتخاب مقطع کابل |
14 |
4-3-1 شرایط خواباندن کابلها در کانال |
14 |
4-1- سر کابل |
15 |
5-1 مفصل |
16 |
6-1- اشکال مختلف شبکه های توزیع نیرو |
17 |
1-6-1 شبکه های باز |
17 |
2-6-1 شبکه های حلقوی بسته |
18 |
3-6-1- شبکه های ستاره ای |
18 |
4-6-1- شبکه های تار عنکبوتی و غربالی |
18 |
فصل دوم |
|
حریم و ایمنی و طریقه اتصال زمین |
18 |
1-2 اتصال به زمین |
19 |
طریقه بستن اتصال زمین در شبکه فشار ضعیف |
21 |
2-2 ایمنی |
22 |
1-2-2 تقسیم بندی ایمنی |
22 |
3-2- لوازم ایمنی انفرادی |
24 |
4-2 حریم و فواصل مجاز |
26 |
1-4-2 انواع حریم |
27 |
حریم ایمنی برای شبکه ها |
28 |
فصل سوم |
|
1-3- وسایل و تجهیزات مورد نیاز شبکه |
29 |
1-1-3- طبقه بندی پایه ها |
29 |
2-1-3- انواع پایه های بتنی |
31 |
2-3- اصول و روشهای نصب پایه های برق |
33 |
3-3- لوازم و تجهیزات مورد نیاز |
34 |
4-3- انواع مهار از نظر نیرو |
41 |
5-3- تجهیزات یک تیر میانی 20 کیلوولت |
42 |
6-3- تجهیزات یک سکشن میانی |
43 |
7-3- تجهیزات یک سکشن انتهایی |
43 |
8-3- دستگاههای منصوبه روی شبکه 20 کیلوولت |
44 |
9-3- تابلوهای الکتریکی |
46 |
فصل چهارم |
|
1-4- محاسبات مکانیکی خطوط |
49 |
2-4- تاثیر یخ |
52 |
1-2-4- ظرایب مورد استفاده در طراحی |
52 |
2-2-4- منحنی سیم |
53 |
3-4- محاسبات کشش سیم |
54 |
4-4- نیروی ناشی از باد روی هادی |
54 |
5-4- محاسبات الکتریکی خط |
55 |
متعلقات سیمهای هوایی |
55 |
1-5-4- محاسبه فاصله فازها از یکدیگر..... |
56 |
2-5-4- محاسبه نیروی وارد بر تیر در نقاط زاویه |
57 |
3-5-4- محاسبه نیروی وارد بر پایه میانی در شرایط عادی |
57 |
4-5-4- محاسبه نیروی وارد بر پایه میانی با شرایط |
57 |
5-5-4- محاسبه سیم مهار |
58 |
6-5-4- محاسبه فونداسیون....... |
58 |
7-5-4- محاسبه سطح مقطع شبکه فشار ضعیف .... |
59 |
8-4- محاسبه سطح مقطع سیم شبکه فشار متوسط |
60 |
فصل پنجم |
|
محاسبات روشنایی |
64 |
الف) طراحی روشنایی داخلی |
64 |
1-5- راهرو و سرویس بهداشتی |
64 |
2-5- سرویس بهداشتی و حمام |
65 |
3-5- آشپزخانه |
66 |
4-5- هال و پذیرایی |
67 |
5-5- اتاق خواب |
68 |
ب) طراحی روشنایی پارکینگ |
69 |
ج) طراحی روشنایی خیابان |
74 |
فصل ششم |
|
1-6- طرح و نظارت |
78 |
2-6- چگونگی تهیه پروژه |
79 |
3-6- نظارت پروژه |
80 |
4-6- اجرا پروژه |
81 |
5-6- چگونگی تعیین ظرفیت و محل نصب پست 20 کیلو ولت |
82 |
6-6- برآورد پروژه از نظر کالا |
90 |
7-6- گروههای اجرایی |
92 |
فصل هفتم |
|
1-7- اداره بهره برداری |
96 |
1-1-7- واحد تعمیرات هوایی |
97 |
2-1-7- واحد تعمیرات زمینی |
99 |
3-1-7- واحد روشنایی معابر |
|
4-1-7- واحد بالانس وارتینگ |
101 |
5-1-7- واحد سرویس پستها |
104 |
6-1-7- واحد اتفاقات و عملیات |
105 |
2-7- اداره بازرسی |
106 |
3-7- اداره خدمات مالی و اداری |
106 |
4-7- اداره خدمات مشترکین |
106 |
5-7- نحوه کار با خط گرم 20 کیلوولت |
107 |
1-5-7- شناخت اجمالی ازکار خط گرم بر روی خطوط بر قدار 20 کیلو ولت |
108 |
6-7- وسایل مورد نیاز در خط گرم |
108 |
1-6-7- شرح عملیاتی که به صورت خط گرم انجام می گیرد |
112 |
7-7- طریقه احداث شبکه های فشار ضعیف |
113 |
ضمیمه |
117 |