دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

پرسشنامه ابزار گردآوری داده‌ها

پرسشنامه ابزار گردآوری داده‌ها
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 9
فرمت فایل docx
حجم فایل 1241 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
پرسشنامه ابزار گردآوری داده‌ها

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

پرسشنامه ابزار گردآوری داده‌ها

ابزار گرد آوری داده ها مقیاس هوشی وکسلر برای کودکان پیش دبستانی سال 1967 انتشار یافت و در خصوص کودکان 4 تا 6 سال می باشد فرم تجدید نظر شدۀ 1989 این آزمون نیز منتشر شده است. مقیاس هوش وکسلر برای کودکان پیش دبستانی شامل 11 خرده آزمون است که به دو مقیاس کلامی و غیر کلامی و هوشبهر کل را محاسبه کرد. که در این تحقیق مقیاس کلامی مد نظر است. مقیاس کلامی شامل 5 خرده آزمون اصلی اطلاعات، لغات، محاسبه عددی، تشابهات، درک مطلب و یک خرده آزمون مکمل (جمله سازی) است یعنی اگر آزمودنی در یکی از خرده آزمون ها شکست بخورد ویا آزمونگر، بنا به دلایلی به نتیجه یکی از خرده آزمون ها نتواند اعتماد کند، می تواند ازخرده آزمون مکمل یا پشتیبان استفاده کند.و این آزمونها بر حسب دشواری مرتب شده اند خرده آزمون جمله ها یک آزمون حافظه است که جانشین آزمون حافظۀ عددی ( فراخنای ارقام) در مقیاس کودکان شده است(ازخوش،1387،ص66).

پایایی:

آزمون در موقعیت ها و زمانهای گوناگون دارای نتایج یکسان می باشد(سیف،1385،ص7). پایایی آزمون برای هوش کلامی 086/0گزارش شده است برای تعیین و اعتبار این روش از روش دوباره سنجی استفاده شده است. در تحقیقی که شهیم و رضوی (1369) بر روی کودکان پیش دبستانی انجام دادند 083/0 درصد می باشد که به یکدیگر نزدیکترند و تفاوت قابل ملاحظه ای با هم ندارند.

روایی:

منظور از روایی این است که آزمون باید چیزی را اندازه گیری کند که برای آن ساخته شده است. به عنوان مثال، آزمونی ممکن است برای اندازه گیری میزان هوش ساخته شده باشد، ولی به غلط آن را به عنوان آزمون شخصیت معرفی کنند. گرچه امکان دارد این آزمون دارای اعتبار باشد، یعنی، در زمانهای مختلف نتایج یکسان را ارائه دهد، ولی چون شخصیت را ارزیابی نمی کند، روایی ندارد(ازخوش، 1387،ص13). در تعیین درجۀ روایی مقیاس تحلیل چندی صورت گرفته که نتیجه آن نشانگر قابلیت استفاده از مقیاس به صورت ابزار مطمئن در سنجش هوش کودکان ایرانی است. وکسلر همبستگی زیر آزمون های مختلف را نشانه بر روایی آزمون خویش تلقی می کند بررسی این همبستگی ها نشان از آن دارند که زیر آزمون ها همه با هم همبستگی مثبت دارند و در عین حال زیر آزمون های کلامی همبستگی بیشتری نشان می دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد