دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

دانلود تحقیق- مقاله-پروژه-کارآموزی

مرجع کامل خرید و دانلود گزارش کار آموزی ، گزارشکار آزمایشگاه ، مقاله ، پروژه و پایان نامه های کلیه رشته های دانشگاهی

گزارش تخصصی علاقمند کردن دانش آموزان به ادبیات فارسی و جلوگیری از افت تحصیلی

گزارش تخصصی علاقمند کردن دانش آموزان به ادبیات فارسی و جلوگیری از افت تحصیلی
دسته بندی آموزشی
بازدید ها 11
فرمت فایل rar
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
گزارش تخصصی علاقمند کردن دانش آموزان به ادبیات فارسی و جلوگیری از افت تحصیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 4513
کاربر

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی :

علاقمند کردن دانش آموزان به درس ادبیات فارسی و جلوگیری از افت تحصیلی آنها با روش های خلاقانه

فهرست مطالب

چکیده 4

مقدمه : ( بیان مساله ، سابقه موضوع ووضعیت ) 5

اهداف گزارش : 6

هدف اصلی.. 6

اهداف جزئی : 6

بررسی موانع نقاط قوت ونقاط ضعف تدریس ادبیات فارسی.. 7

اهداف کتب رشته ی زبان و ادبیات فارسی متوسطه. 7

بیان مسئله. 11

افت تحصیلی و راهکارهای مقابله با آن. 12

منظور از افت تحصیلی چیست؟. 12

خسارت‌های ناشی از افت‌ تحصیلی: 14

عوامل موثر بر افت تحصیلی: 15

ارزیابی وضع موجود. 18

الف- شاخص های کیفی وضع موجود : 18

با بررسی نتایج حاصل از آزمون ادبیّات فارسی دی ماه دریافتم : 18

ب - شاخص های کمی وضع موجود : 19

جدول شماره 1: جدول درصد فراوانی نتایج آزمون ادبیّات فارسی آذر ماه در سال تحصیلی 95-94. 19

مقایسه با شاخص... 20

انتخاب راه حل های جدید و اجرای آن. 20

1- پرسش و پاسخ گروهی.. 20

2- استفاده از رایانه. 21

3- استفاده از تصاویر. 21

4- خواندن مطالبی جذاب برای افزایش آگاهی.. 22

5- روش نمایشی.. 22

6- دست سازه های دانش آموزان. 22

توصیف وضع مطلوب.. 23

الف – شاخص های کیفی وضع مطلوب.. 23

ب- شاخص های کمی وضع مطلوب.. 23

موانع موجود در راه تحقق اهداف : 24

نقاط قوت کار : 24

نقاط ضعف : 24

گزارش نهایی و نتیجه گیری.. 25

پیشنهادات.. 25

منابع و مآخذ. 27

چکیده

من در این گزارش تخصصی روش هایی را برای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به این درس شیرین و پر محتوا را جهت جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دهم.

از آنجایی که می دانید در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت عرضه ی اطّلاعات کافی نیست. بلکه روش تدریس دوسویه از اهمّیّت ویژه برخوردار است. نقش اصلی بر عهده ی دانش آموزان گذاشته می­شود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل می­دهند و شیوه های تفکّر کردن را تمرین می­کنند. که این عمل به صورت های مختلفی که در این پژوهش شرح داده شده است میسر می گردد.

در نتیجه ی این عمل گزارش تخصصی ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی را شناسایی و به بهبود آن ها پرداختم .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد